Fórum Citroeny.cz • Zobrazit téma - Engine management system faulty a teplota 1.6 VTI,C4
Právě je pát 29. bře 2024 10:57:21

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 24 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: čtv 16. dub 2015 17:32:15 
Offline

Registrován: pon 13. říj 2014 16:21:36
Příspěvky: 19
Caute, tak skusim lebo uz si neviem rady. C4,1,6VTI,2009. Pri kazdom starte mi vyskakuje tato hlaska- engine management system faulty a rozsvieti sa cervene SERVICE na palubovke. Zacalo to takto: stojim v zime v kolone aut, vonku asi -5, zrazu z nicoho nic mi to zapipalo a zobrazila sa ta hlaska. Rychlo som zobral mobil a OBD modul,zapojil a zapol aplikaciu Piston na sledovanie informacii z riadiacej jednotky, tam som zbadal ze teplota vody mala 110 stupnov, v tom momente aj zopla sahara a uchladila to za par sekund na 99, potom sa vypla, a teplota rasta tak som to radsej vypol. Ked sa kolona pohla, nastartoval som chybova hlaska sa objavila, ale teplota zacala kolisat podla toho ci som isiel alebo stal. a tak je tomu az doteraz. teplota motora kolise od 65 po 100 podla toho ci sa hybem alebo nie, a palicky mi chodia od 1nej po 3. dovtedy sa motor vzdy zohrial na 3 a tam to drzal nech sa dialo cokolvek. Od tohoto incidentu sa to sprava takto.
1- prva vec - vymena cidla chladiacej kvapaliny v termostate. - nic
2- vymena termostatu za origo novy termostat aj s novym cidlom + vymena komplet chladiacej zmesy - NIC
Napadlo ma ze to bude termostat, ale aj po vymene to robi UPLNE to iste. teplota chodi hore dole a ta hlaska nie a nie zmiznut.

Uz neviem co to moze byt, nedava mi to logiku, je mozne ze by bol novy termostat rovnako zly? to vyzera ako by bol stale otvoreny alebo co ale nejde mi to do hlavy.

-postreh 1 -raz som to nechal zohriat az kym nezapla sahara(110), schladila to na 98-99 a potom som to vypol. prisiel som o 2 dni, nastartoval a hlaska nikde, napojil som na OBD a isiel na cesty, motor sa hned zohrial ako predtym, teplota vystupala pekne na 3 palicky a ja uz som sa tesil ze sa to samopravilo, ale po 10km pri 90km/h a peknej ustalenej teplote cca 95 stupnov mi to zas piplo, zobrazila sa hlaska a teplota sla OKAMZITE dole na 65 stupnov.(hned ako to piplo som mrkol na mobil a videl na vlasne oci ako teplota leti dole!) vonku bolo okolo 2-3.
-postreh 2. ked necham motor na mieste zohriat nad 105 stupnov a vypnem ho, po nastartovani sa mi ta hlaska nezobrazila hned, ale az ked sa pohnem o par metrov, sprava sa to tak pravidelne.

Co je toto dpc? :o

Dakujem za kazdy napad.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 18. dub 2015 15:24:04 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 09. říj 2013 2:00:09
Příspěvky: 2663
Bydliště: Ústí nad Labem
Nějaké kódy závad to neukázalo?

_________________
C4 Cactus Rip Curl 1.2 e-THP 2016..už je minulostí
C4 Picasso 1.6 VTI 2010 ....bylo
Xsara Picasso 1.6.16 V 2006
Xsara Picasso 1.6 i 2002


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 20. dub 2015 15:09:45 
Offline

Registrován: pon 13. říj 2014 16:21:36
Příspěvky: 19
nie, obd mi nenacita ziadny kod poruchy, presiel som aj cez STK a emisnu, aj tam som sa ich pytal ci tam nenacitaju nejaku chybu, a povedali mi ze ziadna chyba v pamati nie je, inak by som ani nepresiel cez nich.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 20. dub 2015 16:15:24 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 17. říj 2009 16:11:08
Příspěvky: 7349
Bydliště: Kolín
nema tahle mrcha problemy s vodnim cerpadlem ? :mrgreen:

_________________
bejvávalo: C4 1.6 HDi 66kw > C4 1.4i > Felicia 1.3 GLXi > Saxo 1.0i > Saxo 1.4i > Evasion 2.0i

současnost: Cecilka C4 1.6 HDi 80kW FAP - auto pro zenu hracka pro chlapa


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 20. dub 2015 16:44:34 
Offline

Registrován: pon 13. říj 2014 16:21:36
Příspěvky: 19
po 65tis km?a ak aj, tak ako to zistim?


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 20. dub 2015 16:50:02 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 17. říj 2009 16:11:08
Příspěvky: 7349
Bydliště: Kolín
no asi jedine vymenit
kdysi kdesi mozna snad i tady se to resilo ze tyhle BMW motory s tim mely zezacatku dost problemu

_________________
bejvávalo: C4 1.6 HDi 66kw > C4 1.4i > Felicia 1.3 GLXi > Saxo 1.0i > Saxo 1.4i > Evasion 2.0i

současnost: Cecilka C4 1.6 HDi 80kW FAP - auto pro zenu hracka pro chlapa


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 20. dub 2015 17:08:43 
Offline

Registrován: pon 13. říj 2014 16:21:36
Příspěvky: 19
a v tom pripade je dobre co vsetko vymenit? cislo len cerpadlo? ma iba 65tis, tak neviem ci aj rozvody atd...


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 20. dub 2015 17:13:40 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 17. říj 2009 16:11:08
Příspěvky: 7349
Bydliště: Kolín
melo by stacit jen cerpadlo ;)

_________________
bejvávalo: C4 1.6 HDi 66kw > C4 1.4i > Felicia 1.3 GLXi > Saxo 1.0i > Saxo 1.4i > Evasion 2.0i

současnost: Cecilka C4 1.6 HDi 80kW FAP - auto pro zenu hracka pro chlapa


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 20. dub 2015 19:31:36 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 09. říj 2013 2:00:09
Příspěvky: 2663
Bydliště: Ústí nad Labem
Já nešel jen tohle,ale tam je problém spíše se startováním.
http://www.citroen-club.eu/diskuze/moto ... TUzkCHtmko

_________________
C4 Cactus Rip Curl 1.2 e-THP 2016..už je minulostí
C4 Picasso 1.6 VTI 2010 ....bylo
Xsara Picasso 1.6.16 V 2006
Xsara Picasso 1.6 i 2002


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 21. dub 2015 17:05:48 
Offline

Registrován: úte 10. úno 2015 17:00:29
Příspěvky: 13
Pokud čerpadlo tak v těchto km není nutné měnit rozvody za 3tis...Ale napadlo mě co udělat vodu zda není zavzdušněná? Nebo nechybí?


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 21. dub 2015 19:06:29 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 09. říj 2013 2:00:09
Příspěvky: 2663
Bydliště: Ústí nad Labem
Vzhledem k tomu,že je to motor s rozvodovým řetězem,tak nevím co byste tam chtěli měnit? :D Tedy pokud pochopitelně nemá motor díky pleťové vodě zvuk jako velikonoční řehtačka. :cry:
Jinak mám ten dojem,že došlo k drobnému informačnímu šumu. :idea: Problém s pumpou u 1.6 VTI ano,ovšem u C4 II ,kde inženýři vymysleli čerpadlo odpojitelné dokud se motor neohřeje.Překvapivě kvůli tomu aby se vešli do EURO 5.
http://www.citroen-club.cz/forum-tema/p ... u-c4-29061

_________________
C4 Cactus Rip Curl 1.2 e-THP 2016..už je minulostí
C4 Picasso 1.6 VTI 2010 ....bylo
Xsara Picasso 1.6.16 V 2006
Xsara Picasso 1.6 i 2002


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 21. dub 2015 22:35:01 
Offline

Registrován: pon 13. říj 2014 16:21:36
Příspěvky: 19
Tak problem so startovanim som kedysi mal, ale vyriesilo to nove cidlo za 10 Eur. Zavzdusnene by to byt nemalo, vsetko kuri ako ma, vodu mi menili 2 krat po prejaveni problemu a stale je to take iste. V nadobke je stale priblizne rovnake mnozstvo vody a neubuda. Zvuk motora je normalny, auto krasne pradie, a aj taha, na jeho prejave sa nic nezmenilo. Ja sa snazim drzat toho co mohlo sposobit (ako som pisal v prvom prispevku) ze raz po nastartovani a prejdeni cca 10km sa vsetko spravalo normalne, teplota sa drzala na rovnakej urovni, a zrazu mi na palubnom pocitaci pipne chyba, a teplota v tom istom momente leti dole. toto nechapem. Je termostat nejako napojeny na riadiacu jednotku a ta je schopna ho ovladat? alebo je to len hlupa krabica ktora sa otvori ked cidlo ktore je v nom povie ze teplota je uz vysoka? a opacne.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 22. dub 2015 5:37:07 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 09. říj 2013 2:00:09
Příspěvky: 2663
Bydliště: Ústí nad Labem
Ještě mě napadla taková možná totální blbost,ale kdo pamatuje dříve narozená auta,tak ví,že teploměr nikdy neukazoval konstantní teplotu.
Je to proto,že teplota v motoru skutečně kolísá,podle toho zda je otevřen velký nebo malý okruh a to má za úkol právě termostat.
Jenže v dnešních vozech je pomocí elektroniky tohle kolísání eliminováno,takže jakmile se motor ohřeje,tak je ukazatel přilepen na jednom místě.Takže je možná problém v té elektronice,protože kolísání teploty v motoru (zvlášť po startu) je zcela normální.

_________________
C4 Cactus Rip Curl 1.2 e-THP 2016..už je minulostí
C4 Picasso 1.6 VTI 2010 ....bylo
Xsara Picasso 1.6.16 V 2006
Xsara Picasso 1.6 i 2002


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 27. dub 2015 12:43:34 
Offline

Registrován: pon 13. říj 2014 16:21:36
Příspěvky: 19
Sobota: idem do brutalneho kopca na jednotku, zapne sa sahara, parkujem, vypinam motor. a par hodin startujem, bez chyby. po 10km pomalej jazdy a bezproblemoveho ohrevu na krasne 3 palicky zrazu pííííP a chybicka zase svieti a teplota v ten moment ide dole.

Dnes som bol na vycisteni a doplneni klimatizacie a hadajte co. nejde. nespusti sa. a nazapne sa ani ventilator po zapnuti klimatizacie, co by sa asi mal nie? klima vzdy isla,nikdy ani naznak problemu. Kym to bolo este napojene na ten stroj co meni napln, technik mi hovori, ze mam vysoku teplotu v okruhu klimy, mal by sa zapnut ventilator aspon na male otacky a ochladzovat to, lenze to sa nedeje a podla neho sa preto nezapne ani kompresor.

V tom ma napadlo ze tu musi byt chyba. takze idem sa sustredit na ten chladic/ventilator, jeho relatka a cojaviem co. inak, neviete ako to ma spravne fungovat/vyzerat? pokial viem, malo by tam byt nejake relatko, ktore ho pusti najprv na male otacky, potom na full? pripadne nejaka riadiaca jednotka? ako to premerat? :ugeek:


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 27. dub 2015 19:44:17 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 17. říj 2009 16:11:08
Příspěvky: 7349
Bydliště: Kolín
bitron na chladici je to soustava 3 rele ale nepredpokladam ze to je demontovatelne

_________________
bejvávalo: C4 1.6 HDi 66kw > C4 1.4i > Felicia 1.3 GLXi > Saxo 1.0i > Saxo 1.4i > Evasion 2.0i

současnost: Cecilka C4 1.6 HDi 80kW FAP - auto pro zenu hracka pro chlapa


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 24 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz