Fórum Citroeny.cz
http://forum.citroeny.cz/forum/

Vysoká spotřeba
http://forum.citroeny.cz/forum/viewtopic.php?f=67&t=9126
Stránka 1 z 1

Autor:  ripaxxx [ úte 24. bře 2015 19:04:47 ]
Předmět příspěvku:  Vysoká spotřeba

Zdravím přátelé,
opět mám problém. Čím víc dopřávám citrónu tím víc mě sere.
Je možné že po výměně rozvodů šla spotřeba nahoru a nově po svíčkách ještě víc? Svíčky jsem zkusil místo NGK dát Densa. Podle marketingu skoro závodní :) Ale jinak běžné...Jezdím plus mínus stejné štreky každý den
Fakta:
-staré zimní Kleber - 7-7,5l/100km (i v létě)
-nyní 2. sezóna vítěz testu Conti TS850 - cca 7,5 - 8
-rozvody 8,2
-svíčky a termostat 8,5l/100km a to jsem rád

Jak se dá zjistit problém? Umí diag ukázat nepřesnosti pálení? Motor mi přijde dle zvuku ok a dokonce si myslím líp jede. Teda občas se stalo když jsem ho zkusil rvát že jakoby ve vyšších otáčkách poškubal a pak teprve šel dál. Nebo visí nějaká chyba co by to mohla dělat? Prostě zda má cenu platit diag.... :roll:

Autor:  Miroslav Lengyel [ stř 25. bře 2015 9:31:06 ]
Předmět příspěvku:  Re: Vysoká spotřeba

Každý dobrý skutek bývá po zásluze potrestán. :D Teď vážně,co máš za motor,jaké svíčky Denso jsi použil,kolik má najeto olej,vzduchový filtr,kde tankuješ,dávaš VIF? U mého vozu Continentál uvádí huštění pneumatiky o 1 desetinu vyšší než výrobce. Denso má zase uvedený jiný odtrh než NGK.

Autor:  MiKaktus [ stř 25. bře 2015 13:06:55 ]
Předmět příspěvku:  Re: Vysoká spotřeba

Nazdar


a jak jsi na tom s termostatem?? Ohřejvá se ti to dobře nebo se ti to ohřeje max na dvě čárky? Pokud by byl termostat v prdeli tak to taky vyskočí ...

Autor:  Miroslav Lengyel [ stř 25. bře 2015 13:18:17 ]
Předmět příspěvku:  Re: Vysoká spotřeba

Píše,že ho měnil,což ale neznamená,že nemůže stát za prd. :idea: :? Jako nejjednodušší si jeví zajet do Citroenu na diagnostiku,kde by měli mimo jiné zjistit,zda se motor ohřeje na správnou teplotu. ;)

Autor:  ripaxxx [ pát 27. bře 2015 6:41:05 ]
Předmět příspěvku:  Re: Vysoká spotřeba

Motor 1.6 16V 80kw, najeto 130tis (možná), olej 6tis Tot9000., termostat nový a zahřívá na 3 čárky bez problémů. Ještě jsou měněné brzdy za Brembo Max, tak si říkám zda třeba nepřibržďují.

Ještě počkám na přezutí z těch posratých Continentalů co to udělá a ať se mi podívají na ty brzdy. Pak mě asi Citroen servis nemine. :roll:

Autor:  Miroslav Lengyel [ pát 27. bře 2015 9:50:34 ]
Předmět příspěvku:  Re: Vysoká spotřeba

Podobný problém se stejným motorem jsme řešili tady: viewtopic.php?f=153&t=8930
takže pokud máš zájem tak se na to podívej.Je tam sice spousta balastu,ale myslím si,že to stojí za to. :D Já jsem pochopil hned na poprvé,že máš termostat nový, ale ptal jsem se,kde jsi ho koupil. Další věcí je,že čidla na motoru jsou(jestli se nepletu) 2,z jednoho jdou data k přístrojům,z druhého pak do řídící jednotky.Co se týče brzd,tak ty jsi dělal kde? Bývá zvykem zkusit koly po výměně brzd koly zatočit,zda vše funguje jak má. :D

Autor:  ripaxxx [ ned 29. bře 2015 16:22:52 ]
Předmět příspěvku:  Re: Vysoká spotřeba

Díky, pročetl jsem vše, ale nic mi to nepřineslo. Tam byl očividně špatný termostat. Není podstatné kde jsem koupil, ale co jsem koupil a to Wahler. Nepředpokládám že by byl špatný. Teď nechci dělat experta, ale čidla na motoru jsou také dle mě doopravdy 2, ale jedno na ventilátor a druhé u termostatu a vede do ŘJ která posílá i na budíky jako data. Proč by posílalo zvlášť když tam není analogový ukazatel. Je to dvoužilové odporové čidlo. Uvidím teda po té výměně pneu co to udělá a kdyžtak zajedu do servisu a budu doufat, že na něco přijdou...Díky za snahu

Autor:  Miroslav Lengyel [ ned 29. bře 2015 18:29:56 ]
Předmět příspěvku:  Re: Vysoká spotřeba

Možná se budeš divit,ale není Wahler jako Wahler,koupit dnes něco,co se tváří jako originál není problém.Nemluvě o tom,že někteří výrobci dnes dělají výrobky určené pro východní a západní Evropu.Nedávno jsme to řešili v jiném vlákně,kde kolega koupil filtr Purflux made in India,já nedlouho poté Purfulx made in France. :D

Autor:  ripaxxx [ úte 28. dub 2015 17:35:13 ]
Předmět příspěvku:  Re: Vysoká spotřeba

Zdravím, tak se konečně můžu vyjádřit...Sice najeto pouze 80km, ale vypadá to že opraveno ;)
Co jsem udělal:
- Výměna pneu opět na staré zimní Klebry na dojetí
- Oklepání rzi ze zadních kotoučů
- Všechny brzdy čističem

Vše se točilo bez drhnutí...Pouze se vylil prach.
Tak a teď tedy otázka čím to bylo :evil:

To že ten slavný Continental jsou sračky co žerou už vím, ale co způsobilo ten opětný nárust? Jediné 2 možnosti co mě napadají je:
- Nějaké brzdy před zvednutím a poklepáním doopravdy přibržďovaly
- Sice budu znít paranoidně, ale co třeba přehození kol v servisu? Levá,pravá směr otáčení naopak(po výměně brzd) Bohužel nevím, když jsem je sundával jak byly.

Jinak spotřeba dle PP který nekecá:
1. Spotřeba 8.3l/100km na 700km
2. trip natankováno a ujeto 20km na Continental + 60km Kleber - 7,6l/100km
3. trip vynulováno po změně čistě na Kleber 60km - 6,9l/100km

Tak a teď mluvte :?:

Autor:  Miroslav Lengyel [ úte 28. dub 2015 18:14:27 ]
Předmět příspěvku:  Re: Vysoká spotřeba

Fakt chceš abychom mluvili? :D První věc,kterou dělám 2 x do roka je,že nechám vyčistit brzdy,pod mým dohledem samozřejmě.Že by byli v servisu až tak blbí a zaměnili ti kola se mi ani moc nechce věřit,ale pak mě napadá,jak sis to zkontroloval? A jinak Continental má doporučení hustit pneumatiky o nějakou desetinku víc. :)
http://www.continental.cz/www/download/ ... eni_cz.pdf
Nevím jak u C4,ale u mého auta vidím 2.5 a výrobce doporučuje 2.4.Jednou jsem tady popisoval,jak jsem na minulé XP měl nahuštěno o desetinu méně a spotřebu jsem měl téměř o litr vyšší.Takže ono asi nebude stačit dát svíčky za bambilión,ale také to chce občas vzít manometr a změřit si tlak v pneumatikách,zvláště pak v zimě. :idea:

Autor:  ripaxxx [ úte 28. dub 2015 19:14:56 ]
Předmět příspěvku:  Re: Vysoká spotřeba

1. Tlak průběžně kontroluji :lol: A mám psáno: předek 2,4 (hustím 2,5), zadek 2,3 - 2,7 při plném zatížení (dávám 2,5) a jezdím sám. Takže podhuštěné nejsou. Spíše přefouknuté a riskuji nízkou adhezi.
2. Pneu po výměně pneu jsem nekontroloval jak jsou na šipky... :oops:
3. Svíčky nestály bambilión :lol: Dokonce levnější jak NGK které jsem dával celou dobu :!: EDIT: a pokud to takto půjde dál doopravdy je snad spotřeba lepší než s NGK, ale to poreferuji do měsíce.
4. Jsme tedy vyvrátili termostat a čidlo teploty.

Tak a teď další do mě :lol:

Autor:  Miroslav Lengyel [ úte 28. dub 2015 19:22:46 ]
Předmět příspěvku:  Re: Vysoká spotřeba

Viděl bych to na na přidřené brzdy,i když to by snad mělo být cítit.Nestalo se ti,že jsi stál v kopci a měl pocit,že má auto ve výbavě hill asistent? :lol: K tomu huštění,asi jezdíš trasu s velmi kvalitním povrchem,protože já když nafouknu na 2.5,tak mám pocit,že sedím na tragači. :evil: Takže když jedu dál nebo po dálnici,tak foukám 2.6 a jak se vrátím zpátky,tak rychle zpátky na 2.4. :D

Autor:  ripaxxx [ úte 28. dub 2015 19:32:23 ]
Předmět příspěvku:  Re: Vysoká spotřeba

Kvalitní povrch :lol: Občas jo , ale dost značka "silnice se v zimě neudržuje" :lol: a kde jo tak samá díra a padesát odstínů šedi :roll: Ale nic to nemění nic na faktu, že oboje pneu hustím stejně. Možná fakt některá brzda visela a jak dostala ranu kladivem pustila...

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/