Fórum Citroeny.cz http://forum.citroeny.cz/forum/ |
|
C4 coupe-1,6thp http://forum.citroeny.cz/forum/viewtopic.php?f=67&t=8814 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | carlosHK57 [ ned 21. zář 2014 21:16:38 ] |
Předmět příspěvku: | C4 coupe-1,6thp |
zdravim citroenaci...planujem si zaobstarat c4 ku s motorom 1,6thp...chcem sa opytat na co si davat pozor pri kupe,nejake slabe stranky,postrehy...su tieto motory resp.modely nachylne na nejaku specificku vadu ???? vopred vam dakujem vsetkym... |
Autor: | troskalp [ úte 23. zář 2014 16:20:29 ] |
Předmět příspěvku: | Re: C4 coupe-1,6thp |
Největší chyba je motor thp za jak dlouho chceš kupovat? Bude moje na prodej..2.0 16v 130 kW. Spolehlivý motor s větším výkonem a bez turba.spotreba bude plus mínus stejna. |
Autor: | carlosHK57 [ stř 24. zář 2014 22:07:46 ] |
Předmět příspěvku: | Re: C4 coupe-1,6thp |
a preco je ten motor zly?? ,,vraj,, ...je nachylny na nejaku vadu?? |
Autor: | troskalp [ čtv 25. zář 2014 13:04:22 ] |
Předmět příspěvku: | Re: C4 coupe-1,6thp |
Je tady toho psane o nem dost.je to motor BMW+PSA pohledej a udělej si obrázek sám. |
Autor: | Mikra [ čtv 25. zář 2014 13:25:38 ] |
Předmět příspěvku: | Re: C4 coupe-1,6thp |
Napíšu to ještě jednou sem. THP je vysokotlaký benzín. Už to je problém sám o sobě. Navíc se k němu přidává nevhodný řešení materiálů PSA. BMW dává ruce pryč od PSA, protože PSA jim prej kazí jméno tím, jak ten motor poddimenzovali. Nejchoulostivější jsou na THP vstřiky. Běžný starý rachtací nafťáky měli tlaky na vstřiku kolem 250 ATM. Comonraily mívají kolem 2000 ATM. Moje biturbo má až 3500 ATM. A to je nafta, která docela dobře maže. A u THP se tlaky pohybují taky někde kolem 3000 ATM. Ten vstřik pustí palivo až 6x za jedno vznícení. U nafty průměrný otáčky kolem 2000, u benzínu kolem 3500. Tak kolikrát ten vstřik na THP musí kmitnout v nemastným benzínu na ujetí každýho kilometru? Proto ty motory potřebujou generálku už na 50000 km. Citroen vyloženě zakazuje použití aditiv do paliva. Přitom v BMW pro tyhle motory vyvinuli aditivum právě pro ochranu vstřikovací soustavy. No a další věc k zamyšlení je asi výkon těch motorů. Starší atmosferický 1.6 benzíny - třeba Žigul, měly výkon kolem 70 koní. A to byl motor odlitej rovnou ve vysoký peci i s klíňákama a chladičem . Tenhle THP je z "alobalu" a má výkon 200 koní. Jak to asi dlouho může vydržet. Co je dobrý pro závodníky s životností na jeden závod, to se nehodí k dlouhodobýmu užívání. Jednou tyhle mory možná dosáhnou jistý úrovně, ale pochybuju, že se s nima bude lítat 1 mega km, jako se starýma mercedesama. Tak to holt chodí, když o vývoji rozhoduje pár byrokratů v EU a nejde jim o nic jinýho, než aby si udělali čárku za snížení emisí o jeden gram za rok. |
Autor: | Miroslav Lengyel [ čtv 25. zář 2014 16:56:15 ] |
Předmět příspěvku: | Re: C4 coupe-1,6thp |
No to je fajn,že BMW obviňuje PSA,mám ten dojem,že měli dost problémů s vlastními motory. Co se týče aditiv,tak PSA doporučuje vlastní aditivum,samozřejmě za šílené peníze,které lze bez problému nahradit aditivem VIF.Nicméně největší problém vidím v použitém druhu oleje,řeší se to v jiném vlákně,takže se nebudu více rozepisovat,jen v kostce.Jestliže se olej začne ve vyšších otáčkách přehřívat a spalovat ve válcích,tak jak asi mohou po nějaké době ty vstřiky vypadat?Jinak Žigul měl litinový motor,který vážil asi půl tuny. |
Autor: | troskalp [ čtv 25. zář 2014 17:29:03 ] |
Předmět příspěvku: | Re: C4 coupe-1,6thp |
Tak tady ti to chlapi napsali si myslím dost dobře pokud chceš coupe s výkonem 2.0 s 180 konma kde se nemá v podstatě co posrat je mnohem lepší. Ver ze tech 180 koni a 202Nm s tim cvičí dobře i v plném autě. Mam už třetím rokem a motor má 18 tisíc + a přede jak kočka.. |
Autor: | Miroslav Lengyel [ čtv 25. zář 2014 18:00:01 ] |
Předmět příspěvku: | Re: C4 coupe-1,6thp |
Tak on se dá sprasit každý motor,smutné je,že k tomu může dojít,pokud se budeš držet doporučení výrobce.Já za poslední 2 měsíce přečetl hromady příspěvků i na zahraničních fórech na téma motorů 1.6 VTI a THP v podstatě je závěr takový ,že pokud se člověk řídí zdravým rozumem,tak se motor dožije dlouhého zdraví. Našel jsem dokonce příspěvek,kde uživatel napsal výrobci oleje a bylo mu odpovězeno,že ani výrobce nechápe,proč výrobce vozu doporučeje olej,určený pro naftové motory do benzínu.Zároveň však dodal,že je na rozhodnutí výrobce,jaký olej do motoru doporučí.Ještě veselejší je,že když člověk osloví výrobce,zda nedošlo k nějaké chybě,tak se tento dušuje,že je vše OK. |
Autor: | Miroslav Lengyel [ čtv 25. zář 2014 18:26:51 ] |
Předmět příspěvku: | Re: C4 coupe-1,6thp |
http://www.auto.cz/martin-vaculik-o-roz ... esku-70384 tady si můžeš počíst. |
Stránka 1 z 1 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |