Fórum Citroeny.cz • Zobrazit téma - C4 coupe-1,6thp
Právě je pon 18. lis 2024 10:28:44

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 9 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: C4 coupe-1,6thp
PříspěvekNapsal: ned 21. zář 2014 21:16:38 
Offline

Registrován: ned 21. zář 2014 21:13:10
Příspěvky: 2
zdravim citroenaci...planujem si zaobstarat c4 ku s motorom 1,6thp...chcem sa opytat na co si davat pozor pri kupe,nejake slabe stranky,postrehy...su tieto motory resp.modely nachylne na nejaku specificku vadu ???? vopred vam dakujem vsetkym...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: C4 coupe-1,6thp
PříspěvekNapsal: úte 23. zář 2014 16:20:29 
Offline

Registrován: stř 30. lis 2011 14:30:18
Příspěvky: 341
Bydliště: střílky - Otrokovice
Největší chyba je motor thp ;-) za jak dlouho chceš kupovat? Bude moje na prodej..2.0 16v 130 kW. Spolehlivý motor s větším výkonem a bez turba.spotreba bude plus mínus stejna.

_________________
citroen c4 vts 2.0 16v 130kw vts vybava exclusive
Další citroen c5 III 3.0 hdi tourer cerna perla nerra


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: C4 coupe-1,6thp
PříspěvekNapsal: stř 24. zář 2014 22:07:46 
Offline

Registrován: ned 21. zář 2014 21:13:10
Příspěvky: 2
a preco je ten motor zly?? ,,vraj,, ...je nachylny na nejaku vadu??


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: C4 coupe-1,6thp
PříspěvekNapsal: čtv 25. zář 2014 13:04:22 
Offline

Registrován: stř 30. lis 2011 14:30:18
Příspěvky: 341
Bydliště: střílky - Otrokovice
Je tady toho psane o nem dost.je to motor BMW+PSA pohledej a udělej si obrázek sám.

_________________
citroen c4 vts 2.0 16v 130kw vts vybava exclusive
Další citroen c5 III 3.0 hdi tourer cerna perla nerra


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: C4 coupe-1,6thp
PříspěvekNapsal: čtv 25. zář 2014 13:25:38 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 18. říj 2009 11:17:48
Příspěvky: 1092
Bydliště: Velké Hamry
Napíšu to ještě jednou sem.
THP je vysokotlaký benzín. Už to je problém sám o sobě. Navíc se k němu přidává nevhodný řešení materiálů PSA. BMW dává ruce pryč od PSA, protože PSA jim prej kazí jméno tím, jak ten motor poddimenzovali.
Nejchoulostivější jsou na THP vstřiky. Běžný starý rachtací nafťáky měli tlaky na vstřiku kolem 250 ATM. Comonraily mívají kolem 2000 ATM. Moje biturbo má až 3500 ATM. A to je nafta, která docela dobře maže. A u THP se tlaky pohybují taky někde kolem 3000 ATM. Ten vstřik pustí palivo až 6x za jedno vznícení. U nafty průměrný otáčky kolem 2000, u benzínu kolem 3500. Tak kolikrát ten vstřik na THP musí kmitnout v nemastným benzínu na ujetí každýho kilometru? Proto ty motory potřebujou generálku už na 50000 km. Citroen vyloženě zakazuje použití aditiv do paliva. Přitom v BMW pro tyhle motory vyvinuli aditivum právě pro ochranu vstřikovací soustavy.
No a další věc k zamyšlení je asi výkon těch motorů. Starší atmosferický 1.6 benzíny - třeba Žigul, měly výkon kolem 70 koní. A to byl motor odlitej rovnou ve vysoký peci i s klíňákama a chladičem :D . Tenhle THP je z "alobalu" a má výkon 200 koní. Jak to asi dlouho může vydržet.
Co je dobrý pro závodníky s životností na jeden závod, to se nehodí k dlouhodobýmu užívání.
Jednou tyhle mory možná dosáhnou jistý úrovně, ale pochybuju, že se s nima bude lítat 1 mega km, jako se starýma mercedesama. Tak to holt chodí, když o vývoji rozhoduje pár byrokratů v EU a nejde jim o nic jinýho, než aby si udělali čárku za snížení emisí o jeden gram za rok.

_________________
C5 II Break Exclusive 2.2HDi 128kW / Biturbo / navi / 2007 / Neskutečně pohodlná kára...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: C4 coupe-1,6thp
PříspěvekNapsal: čtv 25. zář 2014 16:56:15 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 09. říj 2013 2:00:09
Příspěvky: 2663
Bydliště: Ústí nad Labem
No to je fajn,že BMW obviňuje PSA,mám ten dojem,že měli dost problémů s vlastními motory. :D Co se týče aditiv,tak PSA doporučuje vlastní aditivum,samozřejmě za šílené peníze,které lze bez problému nahradit aditivem VIF.Nicméně největší problém vidím v použitém druhu oleje,řeší se to v jiném vlákně,takže se nebudu více rozepisovat,jen v kostce.Jestliže se olej začne ve vyšších otáčkách přehřívat a spalovat ve válcích,tak jak asi mohou po nějaké době ty vstřiky vypadat?Jinak Žigul měl litinový motor,který vážil asi půl tuny. :lol:

_________________
C4 Cactus Rip Curl 1.2 e-THP 2016..už je minulostí
C4 Picasso 1.6 VTI 2010 ....bylo
Xsara Picasso 1.6.16 V 2006
Xsara Picasso 1.6 i 2002


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: C4 coupe-1,6thp
PříspěvekNapsal: čtv 25. zář 2014 17:29:03 
Offline

Registrován: stř 30. lis 2011 14:30:18
Příspěvky: 341
Bydliště: střílky - Otrokovice
Tak tady ti to chlapi napsali si myslím dost dobře ;) pokud chceš coupe s výkonem 2.0 s 180 konma kde se nemá v podstatě co posrat je mnohem lepší. Ver ze tech 180 koni a 202Nm s tim cvičí dobře i v plném autě. Mam už třetím rokem a motor má 18 tisíc + a přede jak kočka..

_________________
citroen c4 vts 2.0 16v 130kw vts vybava exclusive
Další citroen c5 III 3.0 hdi tourer cerna perla nerra


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: C4 coupe-1,6thp
PříspěvekNapsal: čtv 25. zář 2014 18:00:01 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 09. říj 2013 2:00:09
Příspěvky: 2663
Bydliště: Ústí nad Labem
Tak on se dá sprasit každý motor,smutné je,že k tomu může dojít,pokud se budeš držet doporučení výrobce.Já za poslední 2 měsíce přečetl hromady příspěvků i na zahraničních fórech na téma motorů 1.6 VTI a THP v podstatě je závěr takový ,že pokud se člověk řídí zdravým rozumem,tak se motor dožije dlouhého zdraví. :D
Našel jsem dokonce příspěvek,kde uživatel napsal výrobci oleje a bylo mu odpovězeno,že ani výrobce nechápe,proč výrobce vozu doporučeje olej,určený pro naftové motory do benzínu.Zároveň však dodal,že je na rozhodnutí výrobce,jaký olej do motoru doporučí.Ještě veselejší je,že když člověk osloví výrobce,zda nedošlo k nějaké chybě,tak se tento dušuje,že je vše OK. :oops:

_________________
C4 Cactus Rip Curl 1.2 e-THP 2016..už je minulostí
C4 Picasso 1.6 VTI 2010 ....bylo
Xsara Picasso 1.6.16 V 2006
Xsara Picasso 1.6 i 2002


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: C4 coupe-1,6thp
PříspěvekNapsal: čtv 25. zář 2014 18:26:51 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 09. říj 2013 2:00:09
Příspěvky: 2663
Bydliště: Ústí nad Labem
http://www.auto.cz/martin-vaculik-o-roz ... esku-70384
tady si můžeš počíst.

_________________
C4 Cactus Rip Curl 1.2 e-THP 2016..už je minulostí
C4 Picasso 1.6 VTI 2010 ....bylo
Xsara Picasso 1.6.16 V 2006
Xsara Picasso 1.6 i 2002


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 9 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz