Fórum Citroeny.cz
http://forum.citroeny.cz/forum/

Studené starty 1.6 VTi
http://forum.citroeny.cz/forum/viewtopic.php?f=67&t=2997
Stránka 1 z 2

Autor:  cirda [ stř 02. pro 2009 14:21:22 ]
Předmět příspěvku:  Studené starty 1.6 VTi

Ahojte, nový měsíc starý C4 1.6 16 V-Vti, najeto 5500 km. Jakmile klesnou teploty k 5°C motor se "cuká" možno i chcípne. Jakmile se trošičku zahřeje vše OK. Nemá někdo podobný problém? U nového mi to přijde dost divný. U starších 1.4 16v se to prý stává, ně by zajímalo jestli to u nového motoru neodstranili. Díky

Autor:  ludevik [ stř 02. pro 2009 17:35:45 ]
Předmět příspěvku:  Re: Studené starty 1.6 VTI

Sem-tam sa mi to stalo,ze motor trosku cukne,pri preradzovani z 1 prev. stupna na 2.
Pri jemnejsom vysliapnuti spojky je to ok.

Autor:  Carr77 [ stř 02. pro 2009 19:02:17 ]
Předmět příspěvku:  Re: Studené starty 1.6 VTI

Ahoj, pokud máš auto v záruce, zajel bych rozhodně do servisu na diag. 1,6 Vti mohou mít problémy se svíčkami - uvolněná keramika, nebo přímo se zapalovacími cívkami. V případě výskytu konkrétních p-kódů závad spojených s vynecháním zapalování,je přesně daný postup jak vozidlo opravit (cívka, elektroinstalace, někdy i výměna počítače motoru). Rozhodně nedoporučuju demontovat svíčky doma, v případě tohoto motoru je totiž velice důležité dodržet předepsaný dotahovací moment. Samozřejmě může být chyba v softu apod. Mě taky ráno cukne ale svíčky i cívky jsou ok, na soft jsem se ještě nedíval- holt kovářova kobyla... ;)

Autor:  jps [ sob 05. pro 2009 9:30:32 ]
Předmět příspěvku:  Re: Studené starty 1.6 VTI

Bohužel je to normální jev. Do servisu ani nejezdi je to ztráta času. Je to tipické chování těchto motorů za studena dělá to všem a je za potřebí při přeřazení z 1. na 2. nenechat klesnout motor pod 2000 otáček pak ani necukne.

Autor:  jany [ stř 30. pro 2009 15:10:00 ]
Předmět příspěvku:  Re: Studené starty 1.6 VTI

Na mojom c-ku to nerobí, nemám s tým žiadny problém, krásne drží otáčky, takže šup do servisu

Autor:  cirda [ stř 20. led 2010 11:55:17 ]
Předmět příspěvku:  Re: Studené starty 1.6 VTI

Ahoj. Tak v servisu jsem byl už třikrát. A problém přetrvává. Přehráli soft a vyměnili svíčky. Dneska to tam zase vezu.

Autor:  Bugy [ ned 28. bře 2010 23:48:12 ]
Předmět příspěvku:  Re: Studené starty 1.6 VTI

Ahoj. Podobný problém mám aj ja. Pri prvom štartovaní, keď je studený motor a auto sa nepoužívalo viac hodín, auto vôbec, alebo veľmi opozdene reaguje na stláčanie plynu, aj to zareaguje na krátku dobu a auto sa pohybuje prískokom.
Čím je teplota nižšia, tým je problém markantnejší, ale robí to aj pri plusových teplotách a to aj pri 10 stupňoch. Voľnobežné otáčky sú kľudné bez trhania, dokonca aj pohyb vozidla so zaradenou rýchlosťou (1,al.2) pri voľnobežných otáčkach po rovine, t.j. bez pridávania plynu je plynulý. Aj po prejdení cca 100 m na voľnobežných otáčkach auto na stláčenie plynu reaguje opozdene a krátkodobo. Stláčim plynový pedál a auto na stlačenie vôbec nereaguje, stále je vo voľnobežných otáčkach. Po určitom okamihu auto zareaguje na momentálnu polohu plynového pedálu a auto prudko vyrazí dopredu. Kedže motor nemá snahu zvýšiť otáčky, tendenciou vodiča je stlačiť plynový pedál viac. Až po troch, štyroch "cuknutiach" sa auto rozbehne a potom auto už ide úplne bez problémov. Celý problém trvá cca 5 sek.. Pri telefonickej konzultácií so servisným technikom mi bolo odporučené naštartovať auto a nechať na mieste bežať aspoň 1 minútu. Je pravda, že po takomto počine je priebeh rozjazdu podstatne plynulejší a spomínané prejavy menšie, ale úplne nevymiznú, len doba nereagovania na stláčenie plynového pedálu je kratšia.
Predtým som mal 16-ročné auto (Suzuki swift 1.3), ktoré mi nič také nerobilo a na niečo také, ako nechať bežať motor 1 minútu som nebol ani zvyknutý (hlavne pri plusových teplotách) a už vonkoncom nie na jazdu prískokom. Tento problém bol od kúpy vozidla, len v podstatne jemnejšej forme a časom sa ten problém akoby zväčšoval.
Pre lepšiu ilustráciu uvediem príklad z minulého týždňa.
22.3.2010, Teplota 9 st.celzia, 7,15 hod. (auto sa nepoužívalo cca 48 hod.), v nádrži približne 50l benzínu 95 okt..
Kľúče v prvej polohe bez naštartovania cca 15 sek., naštartovanie, beh naprázdno cca 1 min., rozbeh po rovine, auto reagovalo opozdene na stláčanie plynu, S prískokmi (opisovaný problém).
Auto prešlo cca 3 km, cesta mestom, problém sa už neopakoval počas jazdy. Odstavenie vozidla.
22.3.2010, teplota 12 st.,9,30 hod., kľúče v prvej polohe cca 5 sek., naštartovanie, beh naprázdno cca 10 sek., rozbeh po rovine, auto má opäť problém na reakciu plynového pedálu (3-4 mierne prískoky, podobné rozjazdom neskúsených vodičov, "skákavý benzín"). Ináč vodičom som 28 rokov a jazdil som aj na OT -64.
Neviem, čo s tým. Bojím sa, že ak to dám do servisu, na nič neprídu a ešte niečo rozbabrú. V poslednej dobe som zistil, že lepšie ako nechať motor 1 minútu ísť na voľnobeh, je ho dostať pár krát do otáčok na voľnobehu. Mnohí však na takéto "turovanie" na mieste so studeným motorom majú zlý názor a považujú to za ničenie motora. Tak kam z konope????? Ale blíži sa leto, problémy budú menšie.
----------------------------------------------
C4 1,6 VTi 3.2009, 8600 km

Autor:  Rimi [ čtv 08. dub 2010 11:02:09 ]
Předmět příspěvku:  Re: Studené starty 1.6 VTI

Otazka k teme : Ak mam auto v zaruke,prehratie softu resp. upgrade je zadarmo alebo sa doplaca?

Autor:  Iceman [ čtv 08. dub 2010 14:58:38 ]
Předmět příspěvku:  Re: Studené starty 1.6 VTI

16 rocny swift to nerobil preto, ze nemal elektronicky plyn. toto co popisujes je dost zvlastne a sem tam ked boli velke mrazy tak to spravila aj moja C3. trochu ma to stvalo, ale potom to uplne samo od seba zmizlo a uz sa neobjavilo tak som to neriesil. podla mna je to nieco s elektronikou.
viem ze na motoroch 1.1 sa objavovalo nieco podobne a bola to chybna zapalovacia rampa.

Autor:  Bugy [ čtv 08. dub 2010 18:32:20 ]
Předmět příspěvku:  Re: Studené starty 1.6 VTI

Zdravím, tak som s tým bol v servise, lebo medzičasom motor už začal blbnúť viac, vyhodilo mi chybu so spalinami "antipholutions .....", tak som bol nútený ísť teraz, nie až v zime. Vymenili mi sviečky za Bosh. Predtým tam boli nejaké iné, vraj už teraz chodia auta iba s týmito sviečkami, ale kedže auto bolo vyrobené november 2008, tak tam mali ešte nejakú inú značku (Citroen asi trocha chcel šetriť???). Zdá sa, že to pomohlo, aj keď som to skúšal len dnes a to pri teplote cca 10 st. Celzia, Takže ak má niekto s tým problémy, nech s tým ide do servisu. Vyzerá že servis má už s tým problémom nejaké skúsenosti. Pri telefonickom kontakte síce neboli takí jednoznační, až kým nezistili, aké tam mám sviečky. Možno problém bol trocha aj v tom, že auto bolo kupované v marci, ale zo starých zásob z roku 2008.

Autor:  Bugy [ čtv 08. dub 2010 18:39:27 ]
Předmět příspěvku:  Re: Studené starty 1.6 VTI

Mne prehrali soft zadarmo (auto v záruke), ale spomínal som zdochýnanie auta po naštartovaní (štartovanie na 2 krát). Ale ja som nemal pocit, že to pomohlo. Je predpoklad, že novší soft by mal byť lepší. Len ho aj musia mať.
---------------------------------------------------------------------
1.6 VTi C4 image, kúpené marec 2009

Autor:  cirda [ pát 09. dub 2010 9:08:34 ]
Předmět příspěvku:  Re: Studené starty 1.6 VTI

svíčky měnili za údajně lepší, soft přehráli v rámci záruky, zatím to vypadá že problém souvisí s benzínem, teď mám najeto 14.000, problém přetrvává při tankování naturalu 95, pak jsem vyjel čtyři nádrže 98 případně nějakého aditivovaného paliva (shell v-power, omv carrera 100) problém téměř odstraněn (zlehýnka pomalejší reakce ,ale to bych připisoval studenému motoru) hlavně to už přestalo skákat jak koza... jakmile ale vezmu zpět 95 je to v tom stavu co původně :( , předtím jsem odjezdil 150.000 na Nissanu Almeře 2005 a studený motor žádný problém, v servisu říkali že motor byl testovám na německý benzín který má 95 oct + , kdešto ten náš sotva 95 , co teď s tím ??? snad udělají nějakou úpravu softu na naše paliva

Autor:  jany [ pát 09. dub 2010 21:12:30 ]
Předmět příspěvku:  Re: Studené starty 1.6 VTI

neviem,ako čítam,tak čítam, máte problémy,ktoré mňa našťastie úplne obchádzajú, ja so studenými štartami ani s cukaním motora problém nemám,až začínam pochybovať,že aj ja mám Vti :o .Priznám sa,keď som auto v minulom roku kúpil,mal som pochybnosti,či mi tam Vti dali,keďže nikde na motore nenájdete o aký typ motora ide,žiadne značenie,nič. Hoďte niekto foto motorickej časti 1,6VTi

Autor:  Bugy [ sob 10. dub 2010 20:06:27 ]
Předmět příspěvku:  Re: Studené starty 1.6 VTI

Příloha:
Motor 1,6 Vti EP6.jpg [78.08 KiB]
Zatím nestaženo
Příloha:
Motor 1,6 Vti EP6.jpg [78.08 KiB]
Zatím nestaženo

Autor:  jany [ ned 11. dub 2010 10:58:58 ]
Předmět příspěvku:  Re: Studené starty 1.6 VTI

Je to on, diky, ja som to na nete nikde nemohol nájsť.

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/