Fórum Citroeny.cz http://forum.citroeny.cz/forum/ |
|
Nedokončena regeneracia http://forum.citroeny.cz/forum/viewtopic.php?f=64&t=9002 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | chuty [ sob 03. led 2015 1:17:36 ] |
Předmět příspěvku: | Nedokončena regeneracia |
Pozdravujem. Mám Xsaru Picasso 1,6 hdi 80Kw, r.v. 2007. Manželka jazdi najme po meste, takže ma nabehaných 48 300 km. Teraz cez Vianoce sme cestovali viac, tak som Picasso trochu prehnal. Po prvých 200 km mimo mesta začala svietit kontrolka motora a hlásilo chybu motora(Engine fault), klesol výkon. To sme ale boli v cieli. Na dalsi den asi po piatom naštartovani kontrolka zhasla a výkon sa vrátil. Bol asi tyžden pokoj. Po ceste späť, asi po 150 km, znova ta ista závada aj pokles výkonu, tak že keď som vytočil trochu viac motor, tak motor zhasol. Po príchode domov som išiel hneď za "mechanikom" na diagnostiku. Diagnostika hlásila trvalú závadu P1490- Nedokončená regenerácia...... Poraďte čo s tým, že vraj len značkový servis môže vykonať kompletu regeneráciu. Jedna sa o filter pevných častíc? Bude ho treba meniť? Ďakujem |
Autor: | Mikra [ sob 03. led 2015 1:42:53 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Nedokončena regeneracia |
Nucená regenerace se nemusí dělat v autorizovaným servisu, stačí k tomu diagnostika Lexia. Obecně by mělo stačit vytáhnout auto někam na silnici mimo město a projet ho delší jízdou rychlostí nad 60km/h. Nepřerušovanou, pokud možno. Regenerace, pokud se přeruší, tak se spouští znovu a znovu při nejbližší možný příležitosti a měla by se dokončit sama. Pokud se nedokáže dokončit ani na několik pokusů, vypadá to na nějakou závadu a diagnostika by ji měla odhalit. Ale to chce zkušenýho diagnostika, ne autorizák. Servis ti je opravdu schopný ten FAP vyměnit, ačkoliv k tomu není důvod. 50.000 km je na FAP málo. Ještě by měl 100.000 km najet. Hledal bych zkušenýho mechanika s Lexií. |
Autor: | chuty [ sob 03. led 2015 1:49:10 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Nedokončena regeneracia |
Dik, za potvrdenie. Diagnostikovene to bolo s Lexii, len mechanik nevedel co dalej, Tiež odporučal plynulu jazdu 60km/h aspoň 5 minut, len neviem či sa to vymaže ako trvala chyba? Či sa to nebude opakovať? |
Autor: | Mikra [ sob 03. led 2015 2:53:16 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Nedokončena regeneracia |
5 minut je málo. Až od doby, kdy regenerace začne se dá počítat čas a dal bych tomu raději 10 minut. Regenerace může začít až když je motor ohřátý a i výfuk žhavý. V téhle zimě pod nulou bych to viděl tak nejdřív po 20ti minutách jízdy a možná i dýl. Nevím kde byla chyba zapsaná, jestli v trvalých, nebo přechodných. Jestli to bylo v přechodných, tak se ztratí sama, když se závada neobjeví znova. Jestli to bylo v trvalých, tak na příští diagnostice, kde by sis měl potvrdit, že regenerace opravdu v pořádku proběhla, se to může vymazat. Ale nemusí. Ona tam nepřekáží. Je to jen hlášení. A když ten mechanik nevěděl, co má dál dělat, tak ať nedělá nic. To je lepší, než aby něco podělal. Udělal dobře, že se do toho nehrnul. V Lexii se dá nucená regenerace spustit, ale nejdřív to chce zjistit, jestli není někde něco špatně, když neproběhla. Chtělo by to toho zkušenějšího mechanika. |
Autor: | chuty [ úte 06. led 2015 0:22:36 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Nedokončena regeneracia |
Dakujem za odpoveď. Mechanik robil diagnostiku Lexiuo. Po jeho zasahu uz kontrolka nesvieti, ale ostala tam trvala zavada P1490. Tak som sa pustil do regeneracie. Prva jazda cca 50 km, pohodovo, rychlost v rozmedzi 60-80km/h, dnes cca 70 km tak isto s malymi prestavkami, pohodička. Až pri prichode do ciela som trošičku viac akceleroval a hned sa rosvietila kontrolka a hlasenie Engine Fault, motor stratil otačky a zhasol. Po asi hodinovej prestavke vo večernych hodinach, aby som mal volnejsie cesty som sa vydal na dalsiu regeneeraciu. Presiel som cca 80 km, asi 90% cesty bez preradovania, plynulo, nepocitil som ziadnu zmenu a kontrolka vždy svieti. Už to asi necham len na značkovy servis. Alebo viete ešte poradiť? |
Autor: | Mikra [ úte 06. led 2015 0:31:42 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Nedokončena regeneracia |
Jedině toho zkušenýho mechanika. Ale když ZASE (jako spousta ostatních) nemáš v profilu vyplněný bydliště, tak kam tě mám poslat? |
Autor: | HonzaC [ úte 06. led 2015 9:03:41 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Nedokončena regeneracia |
Do regenerace se nepustis tak, ze proste vyrazis na cestu. Regeneraci psustis bud rucne pres diagnostiku, nebo az nastanou podminky a je pozadavek regenerace tak si tu auto pusti samo a pak to musis nechat dojet. Ted je otazkou, zda ty poznas, ze ti auto spustilo regeneraci. Pokud to nejsi schopen poznat po sluchu a mas alespon prehled o tom, jakou miva auto aktualni spotrebu, tak jezdi se zobrazenou aktualni spotrebou a az to zacne zrat vice nez obvykle, na neutral nebo pri brzdeni motorem to v tu chvili klidne zere i 2 litry, tak to prave regeneruje a je treba to nechat dojet - az to prestane zrat naftu. Jinak P1490 je "Regeneration not achieved : Regeneration request too frequent" , takze ne jen ze je nedokoncena ale i prilis casta. |
Autor: | Mikra [ úte 06. led 2015 9:52:35 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Nedokončena regeneracia |
Ale to už víme, že se mu spouští často a nedokáže se dokončit, protože mu to spadne do nouzáku. Ale proč? To se musí vyčíst diagnostikou, jenže nikdo schopný není na blízku a autorizáku moc nevěřím. Ti nejspíš začnou výměnou FAP, pak EGR, pak turbo a pak řeknou, že je to normální. Ale řešit se to musí. |
Autor: | chuty [ stř 07. led 2015 20:56:20 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Nedokončena regeneracia |
Tak dnes som bol u dalšieho mechanika. Napojili sme diagnostiku(Lexia) na auto a dali sa regenerovat. Hned na uvod diagnostika ukazala , že posledna regeneracia prebehla pred 282 km,a nedokončena pred 77 km. zanesenie FAP na 40%. Pri udrziavani otáčiek a rychlosti sme nemohli docielit zahrietie dostatočne vyfuku, vonku bolo -10 az -12 C, a vyfuk sa rychlo ochladzoval. Chybove hlasenie boli vsetky vymazane, pri troške razantnejšiej akceleracii znovu sa rosvietila kontrolka a hlasenie Engine fault, na diagnostike ukazalo " chyba regulacie tlaku paliva", mechanik usudil, že musi prekontrolovať vstreky a ich tesnosť a opraviť vstrek ktory je chybny(oprava cca ,,,€). Poprosim o váš názor. Ved auto ma nabehano 48700 km. |
Autor: | HonzaC [ čtv 08. led 2015 8:16:41 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Nedokončena regeneracia |
Regulace tlaku paliva muze byt taky: - palivovy filtr - prisaty vzduch - brodel v nafte - snimac tlaku paliva - regulator tlaku paliva na cerpadle - cerpadlo - vstriky Asi bych zacal vymenou palivoveho filtru. A pak vzhledem k "Po ceste späť, asi po 150 km, znova ta ista závada aj pokles výkonu, tak že keď som vytočil trochu viac motor, tak motor zhasol." bych zkontroloval ten snimac tlaku a pak regulator tlaku. Mimochodem, co dela tlak v railu? Drzi? Kolisa? Odpovida pozadovane hodnote? Ale vratim se k te teplote. Ta byla teda kolik? Ja mam pokud si dobre pamatuju, teplotu cca 280-350 podle jizdy a pri regeneraci se to vysplha na 450. |
Autor: | Mikra [ čtv 08. led 2015 10:05:44 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Nedokončena regeneracia |
A já bych začal regulátorem tlaku a snímačem tlaku. Vstřik to na 99% nebude. |
Autor: | chuty [ čtv 08. led 2015 20:18:17 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Nedokončena regeneracia |
Dnes som vymenil naftový filter, tiekla z neho dost čierna nafta, uvidím čo ďalej, ako sa bude správať auto. Dám vedieť. Som rád, že aj ostatný sa zhodujú, že vsterky menit až nakoniec. |
Autor: | HonzaC [ čtv 08. led 2015 21:20:13 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Nedokončena regeneracia |
Zkus jestli jeste mas ten palivak, tak jej kladivem rozbij a podivej se jak vypada uvnitr. Pripadne sem muzes hodit foto. Docela by mne zajimalo, jak vypada filtr po 50.000km. Ale to, pokud pomuze tak jen docasne. U mne to taky docasne pomohlo. K tem vstrikum. Myslim si, ze treba nebudou 100% ale taky si myslim, ze ony ti s nejvetsi pravdepodobnosti nezpusobi vypnuti motoru. Cetl jsem o tmto tematu hodne na forech v cesku a v zahranici. A nevzpominam si na nikoho, komu by pomohla vymena vstriku, naopak bylo hodne tech, kteri ty vstriky vymenili a stejne nic a stalo to ranec. Pak vetsinou to byl bud regulator tlaku nebo snimac tlaku. |
Autor: | chuty [ úte 13. led 2015 0:58:23 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Nedokončena regeneracia |
Tak, zatiaľ výmena palivového filtra a priliatie fuel cleaneru. Auto šlape ako ma. Uvidím čo bude ďalej. |
Stránka 1 z 1 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |