Fórum Citroeny.cz • Zobrazit téma - Nedokončena regeneracia
Právě je pát 29. bře 2024 1:58:32

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 14 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Nedokončena regeneracia
PříspěvekNapsal: sob 03. led 2015 1:17:36 
Offline

Registrován: sob 03. led 2015 1:14:52
Příspěvky: 6
Bydliště: Slovensko, Snina
Pozdravujem. Mám Xsaru Picasso 1,6 hdi 80Kw, r.v. 2007. Manželka jazdi najme po meste, takže ma nabehaných 48 300 km. Teraz cez Vianoce sme cestovali viac, tak som Picasso trochu prehnal. Po prvých 200 km mimo mesta začala svietit kontrolka motora a hlásilo chybu motora(Engine fault), klesol výkon. To sme ale boli v cieli. Na dalsi den asi po piatom naštartovani kontrolka zhasla a výkon sa vrátil. Bol asi tyžden pokoj. Po ceste späť, asi po 150 km, znova ta ista závada aj pokles výkonu, tak že keď som vytočil trochu viac motor, tak motor zhasol. Po príchode domov som išiel hneď za "mechanikom" na diagnostiku. Diagnostika hlásila trvalú závadu P1490- Nedokončená regenerácia...... Poraďte čo s tým, že vraj len značkový servis môže vykonať kompletu regeneráciu. Jedna sa o filter pevných častíc? Bude ho treba meniť? Ďakujem


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Nedokončena regeneracia
PříspěvekNapsal: sob 03. led 2015 1:42:53 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 18. říj 2009 11:17:48
Příspěvky: 1092
Bydliště: Velké Hamry
Nucená regenerace se nemusí dělat v autorizovaným servisu, stačí k tomu diagnostika Lexia. Obecně by mělo stačit vytáhnout auto někam na silnici mimo město a projet ho delší jízdou rychlostí nad 60km/h. Nepřerušovanou, pokud možno. Regenerace, pokud se přeruší, tak se spouští znovu a znovu při nejbližší možný příležitosti a měla by se dokončit sama. Pokud se nedokáže dokončit ani na několik pokusů, vypadá to na nějakou závadu a diagnostika by ji měla odhalit. Ale to chce zkušenýho diagnostika, ne autorizák. Servis ti je opravdu schopný ten FAP vyměnit, ačkoliv k tomu není důvod. 50.000 km je na FAP málo. Ještě by měl 100.000 km najet. Hledal bych zkušenýho mechanika s Lexií.

_________________
C5 II Break Exclusive 2.2HDi 128kW / Biturbo / navi / 2007 / Neskutečně pohodlná kára...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Nedokončena regeneracia
PříspěvekNapsal: sob 03. led 2015 1:49:10 
Offline

Registrován: sob 03. led 2015 1:14:52
Příspěvky: 6
Bydliště: Slovensko, Snina
Dik, za potvrdenie. Diagnostikovene to bolo s Lexii, len mechanik nevedel co dalej, Tiež odporučal plynulu jazdu 60km/h aspoň 5 minut, len neviem či sa to vymaže ako trvala chyba? Či sa to nebude opakovať?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Nedokončena regeneracia
PříspěvekNapsal: sob 03. led 2015 2:53:16 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 18. říj 2009 11:17:48
Příspěvky: 1092
Bydliště: Velké Hamry
5 minut je málo. Až od doby, kdy regenerace začne se dá počítat čas a dal bych tomu raději 10 minut. Regenerace může začít až když je motor ohřátý a i výfuk žhavý. V téhle zimě pod nulou bych to viděl tak nejdřív po 20ti minutách jízdy a možná i dýl. Nevím kde byla chyba zapsaná, jestli v trvalých, nebo přechodných. Jestli to bylo v přechodných, tak se ztratí sama, když se závada neobjeví znova. Jestli to bylo v trvalých, tak na příští diagnostice, kde by sis měl potvrdit, že regenerace opravdu v pořádku proběhla, se to může vymazat. Ale nemusí. Ona tam nepřekáží. Je to jen hlášení.
A když ten mechanik nevěděl, co má dál dělat, tak ať nedělá nic. To je lepší, než aby něco podělal. Udělal dobře, že se do toho nehrnul. V Lexii se dá nucená regenerace spustit, ale nejdřív to chce zjistit, jestli není někde něco špatně, když neproběhla. Chtělo by to toho zkušenějšího mechanika.

_________________
C5 II Break Exclusive 2.2HDi 128kW / Biturbo / navi / 2007 / Neskutečně pohodlná kára...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Nedokončena regeneracia
PříspěvekNapsal: úte 06. led 2015 0:22:36 
Offline

Registrován: sob 03. led 2015 1:14:52
Příspěvky: 6
Bydliště: Slovensko, Snina
Dakujem za odpoveď. Mechanik robil diagnostiku Lexiuo. Po jeho zasahu uz kontrolka nesvieti, ale ostala tam trvala zavada P1490. Tak som sa pustil do regeneracie. Prva jazda cca 50 km, pohodovo, rychlost v rozmedzi 60-80km/h, dnes cca 70 km tak isto s malymi prestavkami, pohodička. Až pri prichode do ciela som trošičku viac akceleroval a hned sa rosvietila kontrolka a hlasenie Engine Fault, motor stratil otačky a zhasol. Po asi hodinovej prestavke vo večernych hodinach, aby som mal volnejsie cesty som sa vydal na dalsiu regeneeraciu. Presiel som cca 80 km, asi 90% cesty bez preradovania, plynulo, nepocitil som ziadnu zmenu a kontrolka vždy svieti. Už to asi necham len na značkovy servis. Alebo viete ešte poradiť?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Nedokončena regeneracia
PříspěvekNapsal: úte 06. led 2015 0:31:42 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 18. říj 2009 11:17:48
Příspěvky: 1092
Bydliště: Velké Hamry
Jedině toho zkušenýho mechanika. Ale když ZASE (jako spousta ostatních) nemáš v profilu vyplněný bydliště, tak kam tě mám poslat?

_________________
C5 II Break Exclusive 2.2HDi 128kW / Biturbo / navi / 2007 / Neskutečně pohodlná kára...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Nedokončena regeneracia
PříspěvekNapsal: úte 06. led 2015 9:03:41 
Offline

Registrován: ned 12. úno 2012 16:16:37
Příspěvky: 1345
Bydliště: Frýdecko-Místecko
Do regenerace se nepustis tak, ze proste vyrazis na cestu. Regeneraci psustis bud rucne pres diagnostiku, nebo az nastanou podminky a je pozadavek regenerace tak si tu auto pusti samo a pak to musis nechat dojet.

Ted je otazkou, zda ty poznas, ze ti auto spustilo regeneraci. Pokud to nejsi schopen poznat po sluchu a mas alespon prehled o tom, jakou miva auto aktualni spotrebu, tak jezdi se zobrazenou aktualni spotrebou a az to zacne zrat vice nez obvykle, na neutral nebo pri brzdeni motorem to v tu chvili klidne zere i 2 litry, tak to prave regeneruje a je treba to nechat dojet - az to prestane zrat naftu.

Jinak P1490 je "Regeneration not achieved : Regeneration request too frequent" , takze ne jen ze je nedokoncena ale i prilis casta.

_________________
C4 Grand Picasso, r. 2017, 2,0BlueHDi 16V 110kw, Selection, 6st manuál ;)
Peugeot 308, r. 2010, 1,6HDI 8V 82kw, 6st manuál ;)
C4 Grand Picasso, r. 2008, 1,6HDI 16V 80kw, Exclusive, 5st manuál ;)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Nedokončena regeneracia
PříspěvekNapsal: úte 06. led 2015 9:52:35 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 18. říj 2009 11:17:48
Příspěvky: 1092
Bydliště: Velké Hamry
Ale to už víme, že se mu spouští často a nedokáže se dokončit, protože mu to spadne do nouzáku. Ale proč? To se musí vyčíst diagnostikou, jenže nikdo schopný není na blízku a autorizáku moc nevěřím. Ti nejspíš začnou výměnou FAP, pak EGR, pak turbo a pak řeknou, že je to normální. Ale řešit se to musí.

_________________
C5 II Break Exclusive 2.2HDi 128kW / Biturbo / navi / 2007 / Neskutečně pohodlná kára...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Nedokončena regeneracia
PříspěvekNapsal: stř 07. led 2015 20:56:20 
Offline

Registrován: sob 03. led 2015 1:14:52
Příspěvky: 6
Bydliště: Slovensko, Snina
Tak dnes som bol u dalšieho mechanika. Napojili sme diagnostiku(Lexia) na auto a dali sa regenerovat. Hned na uvod diagnostika ukazala , že posledna regeneracia prebehla pred 282 km,a nedokončena pred 77 km. zanesenie FAP na 40%. Pri udrziavani otáčiek a rychlosti sme nemohli docielit zahrietie dostatočne vyfuku, vonku bolo -10 az -12 C, a vyfuk sa rychlo ochladzoval. Chybove hlasenie boli vsetky vymazane, pri troške razantnejšiej akceleracii znovu sa rosvietila kontrolka a hlasenie Engine fault, na diagnostike ukazalo " chyba regulacie tlaku paliva", mechanik usudil, že musi prekontrolovať vstreky a ich tesnosť a opraviť vstrek ktory je chybny(oprava cca ,,,€). Poprosim o váš názor. Ved auto ma nabehano 48700 km.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Nedokončena regeneracia
PříspěvekNapsal: čtv 08. led 2015 8:16:41 
Offline

Registrován: ned 12. úno 2012 16:16:37
Příspěvky: 1345
Bydliště: Frýdecko-Místecko
Regulace tlaku paliva muze byt taky:
- palivovy filtr
- prisaty vzduch
- brodel v nafte
- snimac tlaku paliva
- regulator tlaku paliva na cerpadle
- cerpadlo
- vstriky

Asi bych zacal vymenou palivoveho filtru. A pak vzhledem k "Po ceste späť, asi po 150 km, znova ta ista závada aj pokles výkonu, tak že keď som vytočil trochu viac motor, tak motor zhasol." bych zkontroloval ten snimac tlaku a pak regulator tlaku. Mimochodem, co dela tlak v railu? Drzi? Kolisa? Odpovida pozadovane hodnote?


Ale vratim se k te teplote. Ta byla teda kolik? Ja mam pokud si dobre pamatuju, teplotu cca 280-350 podle jizdy a pri regeneraci se to vysplha na 450.

_________________
C4 Grand Picasso, r. 2017, 2,0BlueHDi 16V 110kw, Selection, 6st manuál ;)
Peugeot 308, r. 2010, 1,6HDI 8V 82kw, 6st manuál ;)
C4 Grand Picasso, r. 2008, 1,6HDI 16V 80kw, Exclusive, 5st manuál ;)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Nedokončena regeneracia
PříspěvekNapsal: čtv 08. led 2015 10:05:44 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 18. říj 2009 11:17:48
Příspěvky: 1092
Bydliště: Velké Hamry
A já bych začal regulátorem tlaku a snímačem tlaku. Vstřik to na 99% nebude.

_________________
C5 II Break Exclusive 2.2HDi 128kW / Biturbo / navi / 2007 / Neskutečně pohodlná kára...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Nedokončena regeneracia
PříspěvekNapsal: čtv 08. led 2015 20:18:17 
Offline

Registrován: sob 03. led 2015 1:14:52
Příspěvky: 6
Bydliště: Slovensko, Snina
Dnes som vymenil naftový filter, tiekla z neho dost čierna nafta, uvidím čo ďalej, ako sa bude správať auto. Dám vedieť. Som rád, že aj ostatný sa zhodujú, že vsterky menit až nakoniec.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Nedokončena regeneracia
PříspěvekNapsal: čtv 08. led 2015 21:20:13 
Offline

Registrován: ned 12. úno 2012 16:16:37
Příspěvky: 1345
Bydliště: Frýdecko-Místecko
Zkus jestli jeste mas ten palivak, tak jej kladivem rozbij a podivej se jak vypada uvnitr. Pripadne sem muzes hodit foto. Docela by mne zajimalo, jak vypada filtr po 50.000km.

Ale to, pokud pomuze tak jen docasne. U mne to taky docasne pomohlo.

K tem vstrikum. Myslim si, ze treba nebudou 100% ale taky si myslim, ze ony ti s nejvetsi pravdepodobnosti nezpusobi vypnuti motoru. Cetl jsem o tmto tematu hodne na forech v cesku a v zahranici. A nevzpominam si na nikoho, komu by pomohla vymena vstriku, naopak bylo hodne tech, kteri ty vstriky vymenili a stejne nic a stalo to ranec. Pak vetsinou to byl bud regulator tlaku nebo snimac tlaku.

_________________
C4 Grand Picasso, r. 2017, 2,0BlueHDi 16V 110kw, Selection, 6st manuál ;)
Peugeot 308, r. 2010, 1,6HDI 8V 82kw, 6st manuál ;)
C4 Grand Picasso, r. 2008, 1,6HDI 16V 80kw, Exclusive, 5st manuál ;)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Nedokončena regeneracia
PříspěvekNapsal: úte 13. led 2015 0:58:23 
Offline

Registrován: sob 03. led 2015 1:14:52
Příspěvky: 6
Bydliště: Slovensko, Snina
Tak, zatiaľ výmena palivového filtra a priliatie fuel cleaneru. Auto šlape ako ma. Uvidím čo bude ďalej.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 14 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz