Fórum Citroeny.cz
http://forum.citroeny.cz/forum/

motor 1.6 hdi
http://forum.citroeny.cz/forum/viewtopic.php?f=64&t=8042
Stránka 1 z 1

Autor:  palrom [ úte 06. srp 2013 18:02:09 ]
Předmět příspěvku:  motor 1.6 hdi

Měl bych dotaz,poradil by mi někdo?mám xsara picasso 1.6 hdi,rv.2006,najeto zhruba 160 tis,stává se mi občas,většinou je to v tahu do kopce že se mi začne motor dusit,jako kdyby jel jen na tři válce,ale není to vždy,mám nové turbo,dělalo to už před výměnou,ale žádnou chybu to nepíše,nikde nic nenaskočí,poradíte někdo?děkuji.

Autor:  Zelych [ úte 06. srp 2013 19:03:49 ]
Předmět příspěvku:  Re: motor 1.6 hdi

Mám sice jiný motor, ale tipoval bych to na nějaké nečistoty v palivových filtrech. Buď v motoru a nebo u podavaciho čerpadla. Při pomalé jízdě menší množství nafty přes zanesené sítko projde, ale když je jí potřeba vice (v tahu do kopce) tak už to nestačí...
Tuším, že se to tu (nebo na starém fóru) už řešilo.

Autor:  palrom [ úte 06. srp 2013 19:28:42 ]
Předmět příspěvku:  Re: motor 1.6 hdi

Zelych píše:
Mám sice jiný motor, ale tipoval bych to na nějaké nečistoty v palivových filtrech. Buď v motoru a nebo u podavaciho čerpadla. Při pomalé jízdě menší množství nafty přes zanesené sítko projde, ale když je jí potřeba vice (v tahu do kopce) tak už to nestačí...
Tuším, že se to tu (nebo na starém fóru) už řešilo.

Děkuji,ale palivový filtr jsem měnil,jaké a kde tam ještě něco na pročištění nebo výmenu je?Díky.

Autor:  Vena garážmistr [ úte 06. srp 2013 19:45:05 ]
Předmět příspěvku:  Re: motor 1.6 hdi

To že jsi palivák vyměnil ještě neznamená že není opět zanesený. Záleží taky na tom kde tankuješ a jak tankuješ. Je známo že tankování po 200-300 Kč je to nejhorší co můžeš pro auto udělat.
A pokud Diag nepíše chybu neznamená to že je motor ve 100% stavu může propouštět některý vstřikovač v normálním režimu jízdy je vše OK ale v okamžiku kdy potřebuješ zabrat tak proto že některý vstřikovač nejede 100% tak se stane to že se motor zakucká. Chce to znova na DIAG a zkusit znova kompletní test a pak prohlídnout jak jsou na tom vstřikovače jestli není příliš velký rozdíl v hodnotách které se zobrazují.
A ještě jedna věc když pujdeš na DIAG tak to chce k někomu kdo s Lexií něco umí udělat a ne jen přečíst co Diag. napíše a smazat ty chyby bez toho aby se pokusil příjít na to proč tam ty chyby naskákali.

Autor:  palrom [ stř 07. srp 2013 16:16:06 ]
Předmět příspěvku:  Re: motor 1.6 hdi

Ještě bych rád doplnil,dělalo mi to před výměnou turba a dělá to stále,dělalo to i hned po výměně pal.filtru,ale všiml jsem si že turbo je zčásti zakouřené,když mi to blbne,je cítit v kabině smrad jako kdyby byl výfuk děravej,většinou to začne blbnout když to je v tahu a přejedu po nerovnostech,i po podřazení,dokud nejedu po rovině.
Na fotu je zakreslené turbo ve kterém místě je to očouzené.

Přílohy:
IMG_20130807_152803.jpg
IMG_20130807_152803.jpg [ 128.15 KiB | Zobrazeno 15146 krát ]

Autor:  milan1480 [ pon 07. dub 2014 13:23:59 ]
Předmět příspěvku:  Re: motor 1.6 hdi

Dobrý den, já mám stejný problém a proto by mi zajímalo na jakou závadu jste přišli?

Autor:  jozom [ úte 08. dub 2014 18:50:51 ]
Předmět příspěvku:  Re: motor 1.6 hdi

Ahojte, mám rovnaký motor, a to očúdené mám tiež na tom istom mieste. Mal som dole aj fap filter, ale nenašiel som príčinu.budem rád keď niekto poradí.

Autor:  jar [ pát 25. dub 2014 10:01:26 ]
Předmět příspěvku:  Re: motor 1.6 hdi

Tak mám taky 1,6ku hdi, ale očouzené to v žádném případě nemám. To je něco špatně. Pořádně to prohlídni, jestli máš správně nastrčenou tu gumovou hadici, co vede k turbu a jestli vše sedí jak má. Čudit by to určitě nemělo.

Autor:  HonzaC [ pát 25. dub 2014 10:38:06 ]
Předmět příspěvku:  Re: motor 1.6 hdi

Jestli to dobře chápu, na fotce není nic s hadicí, ale je myšleno to, že trubka mazání turba je na konci černá. To je proto, že ona už netěsní na 100% a prollíná tam ve spoji olej. Myslím ve spoji té trubky, ne jejího napojení na turbo. Tam to určitě těsní.

Ta trubička turba totiž není pevná, alespoň ne když to auto má nalítáno 100.000km. Novou jsem v ruce neměl tak nevím, ale ta ojetá kromě toho že se kýve, tak jde i zatlačit i 1cm dovnitř do toho spoje. Když se motor točí a je tam tlak, trubka se pak normálně vrátí zpátky - vytáhne. Neměl jsem to rozřezané, ale snad je tam kuželové tesnění a tlak oleje to víceméně těsní. Kdo z toho má strach, může trubičku vyměnit.

Taky se mi to kýve a taky to tam mám černé, jen to není očouzené ale od oleje a na ten olej se chytá prach. A olej dieselu je hodně černý ;) Tož tak :)

Autor:  palrom [ pon 09. čer 2014 11:38:22 ]
Předmět příspěvku:  Re: motor 1.6 hdi

Ne ne, to nebude od turba, když mi to jako blbne, tak je i v kabině cítit výfukové splodiny, smrdí to jako by byl prasklý výfuk a šlo to do kabiny.

Autor:  HonzaC [ pon 09. čer 2014 16:24:52 ]
Předmět příspěvku:  Re: motor 1.6 hdi

Smrad do kabiny? - ok, pak to mohou být 2 věci.

1. máš špatně nasazen FAP/Katalyzátor - podle toho jestli máš FAP nebo ne
2. netěsní ti vstřiky

Ale vzhledem k tomu očouzení máš špatně nasazený FAP. Není tam žádné těsnění, musí se to dobře nasadit, aby si příruby na sebe sedly. Tomu i napovídá to, že máš nové turbo, takže to měl někdo dole.
A to že ti to smrdí jenom když to "blbne" si myslím bude hlavně během regenerace, kdy se zvedá teplota výfukových plynů a celkově se tam vstřikuje více nafty právě za účelem dohoření ve FAPu - takže v tu chvíli je to tzv. silnější.

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/