Fórum Citroeny.cz • Zobrazit téma - Cukání motoru (1.8 16V) při ubrání plynu - vyřešeno
Právě je úte 26. lis 2024 11:22:25

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvek: 1 ] 
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: pon 20. srp 2018 11:11:42 
Offline

Registrován: sob 17. říj 2009 19:26:05
Příspěvky: 146
Zdravím,
třeba toto někomu pomůže.
Dcera si stěžovala na to, že po ubrání plynu jí auto (CXP 1.8 16V, r.v. 2001) několikrát prudce cukne a že se jí zdá, že auto má i vyšší spotřebu. Následovalo provedení kontrolní jízdy, kde cukání se projevilo až po zahřátí motoru na obvyklé dvě čárky. Při sundání nohy z plynového pedálu a deceleraci motoru došlo k nepříjemnému cukání vozu. Následovala diagnostika pomocí Lexia, která vyčetla chybu v ohřívání druhé lambda sondy (za katalyzátorem). Při smazání závady se tato projevila po nastartování motoru okamžitě znova. Příčina se zdála být odhalená.
Po výměně zadní lambda sondy byla závada smazána, ale při kontrolní jízdě se opět cukání projevilo. Následná diagnostika ukázala tyto závady. Vyhřívání zadní lambda sondy (tato bala právě vyměněna) a navíc poruchu ventilu odsávání plynových par z nádrže. To už mě vytočilo a měřením diagnostikou provozní údaje z motoru (poprvé jsem toto neprováděl) jsem zjistil, že obě lambdy (před i za katalyzátorem) dávají +- stejné hodnoty např. přední 0,485V a zadní 0,483V. To je divné.
Elektrické schéma ukázalo na jednu z možných příčin a to pojistku. A skutečně byla vadná pojistka v motorovém prostoru. Po její výměně byly hodnoty na lambdě cca. přední 0,568V zadní 0,895V což je dle mého v pořádku. Ventil se taky "opravil", a auto již necuká.
Co je mi však divné, že přes tuto pojistku je napájen i ohřev první lambda sondy, na ten si však diagnostika nestěžovala.
Proč to celé píšu?
Protože jsem slepě věřil pouze diagnostice (a ne mému oblíbenému osciloskopu, kde bych o přerušeném obvodu topení lambda sondy věděl na totata), která napíše že je vadný ohřev lambda sondy a já jsem toto dále neprověřoval a přitom lambda sonda byla v pořádku (vyzkoušeno dodatečně na stole), ale byla vypálená pojistka, na kterou je toho připojeno vícero. Zařadil jsem se tímto mezi prosté měniče dílů. Proto upozorňuji, diagnostika není všeříkající. Udělal jsem toto poprvé a doufám, že i naposled :)


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvek: 1 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz