Fórum Citroeny.cz
http://forum.citroeny.cz/forum/

Motor zhasíná po nastartování, nedrží volnoběh, přehřívá se.
http://forum.citroeny.cz/forum/viewtopic.php?f=54&t=12499
Stránka 1 z 1

Autor:  TomTyc [ úte 24. pro 2019 3:31:54 ]
Předmět příspěvku:  Motor zhasíná po nastartování, nedrží volnoběh, přehřívá se.

Ahoj, potřeboval bych poradit. Jedná se o mou Xsaru 1.8i 16V 81kW, rok 1998, najeto něco přes 210000km.
Předevčírem, když jsem zastavoval, vyřadil jsem z dvojky na neutrál a auto najednou zhaslo. O chvíli později se mi to samé stalo na křižovatce. Žádné vibrace, žádné cukání. Prostě se najednou rozsvítily kontrolky a otáčky na nule.
Den poté jsem nemohl nastartovat. Tedy nastartovat šlo, ale hned to zas zhaslo. Jediné co pomohlo bylo, po nastartování chvíli držet plyn na cca 2000 otáček, pak už to drželo. Při jízdě domů jsem si všiml ještě jedné věci. Když jsem hledal parkovací místo a vyřádil z volno běhu jedničky, aniž bych se dotkl plynu, otáčky začaly lítat mezi 900 - 1500. Udělalo to asi 3x a pak to přestalo. Zkoušel jsem to tedy znovu, zařadit jedničku, popojet a zas vyřadit a opakovalo se to samé.
Vzhledem k tomu, že mi motor hodně zhasínal na křižovatkách, po vyřazení z dvojky/trojky, říkal jsem si, že zkusím to samé s otáčkama, když auto stojí. A opravdu se mi povedlo chcípnout několikrát auto tím, že jsem vytočil motor na 2000 a pustil plny. Místo na volnoběh to spadlo na nulu a zhaslo. Dále jsem jak při jízdě tak i potom zpozoroval, že dost stoupá teplota a to klidně na 110°. Při plynulé jízdě se to srovná na 90°, ale při stání na křižovatce nebo popojíždění v koloně to začne okamžitě stoupat. No a poslední věc co bych k tomu dodal je, že sice už po delší dobu, ale motor po nastartování za studena vydává trochu zvláštní zvuky. Připadám si jak v traktoru. Tak divně v tom jakoby chrčí/šicí/píská.
Jen abych řekl vše, tak při jízdě táhne furt stejně dobře, žádná ztráta výkonu ani nic podobného, jede stejně jako dřív.

Takže shrnutí:
Po nastartování nedrží volnoběh a hned zhasne. Musí se držet plyn.
Při vyšších otáčkách a vyřazení auto místo volnoběhu (ne vždy) chcípne.
Při nižších otáčkách a vyřazení začnou několikrát nepravidelně kolísat.
Při jednorázovém vytočení spadnou otáčky na nulu (ne vždy)
Při dlouhodobém vytočení motoru otáčky kolísají.
Teplota při stání/popojíždění stoupne až na 110°.

Moje nápady: filtr vzduchový, palivový; váha vzduchu, motorek volnoběhu, snímač otáček, snímač teploty; škrtící klapka, cívky, svíčky, rozvody (přeskočenej). Jen prostě nevím, čím mám začít a jak nevyměnit úplně všechny díly a pak zjistit, že to furt nefunguje.

Děkuju předem za všechny vaše rady a nápady.

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/