Fórum Citroeny.cz
http://forum.citroeny.cz/forum/

Diagnostika - přehřívání motoru
http://forum.citroeny.cz/forum/viewtopic.php?f=47&t=8966
Stránka 1 z 2

Autor:  Bobule [ čtv 11. pro 2014 22:22:08 ]
Předmět příspěvku:  Diagnostika - přehřívání motoru

Zdravím, mám problém s C3 1.4 z roku 1/2006, začala se mě přehřívat. Přesněji řečeno dělá to na chlup přesně po ujetí cca 7km, kdy se rozsvítí kontrolka vody a sepne větrák chladiče. Jelikož tento můj model nemá nikde na displeji (aspoň jsem to nikde nenašel) měřák teploty motoru, tak nevím kolik měl v tu dobu motor teplotu vody, ale trubka ke chladiči i chladič byl studený (větrák běžel jak o závod). Jediné co mně je divné, že to nedělá pokaždé, ale začalo to, když teplota venku klesla pod 0°C (chlad. kapalina do -28;C) a o víkendu když bylo nad nulou, tak jsem najezdil tolik km a to fungovalo v pořádku (i do chladiče šla teplá voda). Přikláním se k verzi termostat, tam jsem koukal, že do něj vedou dva dráty. Nevíte někdo, co to v něm je čidlo nebo to je k mechanizmu, co otevírá termostat? Do toho všeho ještě začala svítit kontrolka katalyzátoru a cca 1/2 roku to špatně startuje teplé (studený start super), to však nevím, zda s tím souvisí. Nemáte někdo v okolí Hradce Králové diagnostiku?

Autor:  Havlicek.Lukas [ čtv 11. pro 2014 22:27:35 ]
Předmět příspěvku:  Re: Diagnostika - přehřívání motoru

ty draty jsou cidlo teploty chladici kapaliny - signalizuje RJ motoru jakou ma voda teplotu a podle toho spina ventilatory a kontrolky na palubce

jo zasekava se termostat bohuzel u tebe v tom spatnem stavu proto je chladic studenej a motor vari

Autor:  Bobule [ pát 12. pro 2014 22:10:40 ]
Předmět příspěvku:  Re: Diagnostika - přehřívání motoru

No kdyby to bylo opravdu tím, tak bych byl radši. Sice jsem koukal, že termostat se dá koupit jen jako celek v pouzdře s čidlem za nějakých 1400,-Kč, ale kdyby to vše vyřešilo, tak to přežiju. Dá se nějak zjistit, že je ten termostat vadný? Dneska nemrzlo a auto jelo dobře i do chladiče šla teplá voda, tak jsem z toho blázen, přeci rozdíl 5°C nemůže mít na to vliv. Jo a ještě by mě zajímalo, když toto čidlo spíná kontrolky, tak na co je to druhé čidlo, co je přímo na hlavě motoru.

Autor:  Havlicek.Lukas [ pát 12. pro 2014 22:13:06 ]
Předmět příspěvku:  Re: Diagnostika - přehřívání motoru

vackovy hridel, cidlo klepani , cokoliv co motor potrebuje

Autor:  Bobule [ pát 12. pro 2014 22:26:16 ]
Předmět příspěvku:  Re: Diagnostika - přehřívání motoru

No teď jsem vyčenichal, že to je také čidlo vody, pokud se sem nahrál obrázek, tak je to ten "5" a má barvu zelenou. Tak to tam měří vodu 2 čidla?
Příloha:
termo c3 (800x385).jpg
termo c3 (800x385).jpg [ 118.58 KiB | Zobrazeno 30042 krát ]

Autor:  Havlicek.Lukas [ pát 12. pro 2014 22:32:03 ]
Předmět příspěvku:  Re: Diagnostika - přehřívání motoru

tak ten zelenej je pro motor (budik pokud je pritomen)
ten u termostatu je pro ventilatory

Autor:  Bobule [ pát 12. pro 2014 22:41:37 ]
Předmět příspěvku:  Re: Diagnostika - přehřívání motoru

Tak pokud jsem to pochopil dobře, tak to zelené čidlo mně sepne tu kontrolku na palubce (budík s teplotou tyto C3 nemají :cry: ) a to druhé čidlo spíná ventilátor. Pokud tedy píská kontrolka a jede i ventilátor, tak pak ty čidla jsou dobrý, původně jsem měl podezření, že to čidlo si myslí, že je horký motor a on ještě není a tím pádem termostat ještě neotevírá.

Autor:  Havlicek.Lukas [ pát 12. pro 2014 22:50:29 ]
Předmět příspěvku:  Re: Diagnostika - přehřívání motoru

pokud cidlo odpojis simulujes prehrati :lol: muzes vyskouset

Autor:  Bobule [ pát 12. pro 2014 22:59:33 ]
Předmět příspěvku:  Re: Diagnostika - přehřívání motoru

Dobrá tak já zkusím zítra ty čidla odpojit, co to bude dělat a termostat odzkouším jak? Četl jsem uvařit v hrnci, ale bojím se, že když to nedělá pořád, tak při mém štěstí bude v hrnci makat dobře a pak prd.

Autor:  Havlicek.Lukas [ pát 12. pro 2014 23:02:52 ]
Předmět příspěvku:  Re: Diagnostika - přehřívání motoru

uvarit v hrci je rozsireny mytus
v hrnci funguje z 99% vzdy

v motoru je ale pod tlakem a pak nefunguje

Autor:  Bobule [ pát 12. pro 2014 23:06:59 ]
Předmět příspěvku:  Re: Diagnostika - přehřívání motoru

No to si já také myslím, že tím si nepomůžu. Tak já zkusím ty čidla, pokud to bude dobrý, tak vyměním termostat a pokud ani to nepomůže, tak tu čtu, že může být i těsnění pod hlavou včudu, to už je ale na servis :oops: .

Autor:  Bobule [ ned 14. pro 2014 23:48:47 ]
Předmět příspěvku:  Re: Diagnostika - přehřívání motoru

Tak jsem odpojil obě čidla a nic to nedělalo, motor běžel jako nic. Neměl bych ty kontakty propojit? Nebo nedá se to nějak změřit měřákem?

Autor:  Bobule [ stř 07. led 2015 23:41:44 ]
Předmět příspěvku:  Re: Diagnostika - přehřívání motoru

Tak termostat vyměněn a závada přetrvává. Teď se chystám vyměnit čidlo, protože když svítí kontrolka přehřátí, tak se mně nezdá, že by byl motor zas tak vařící. Nemůžu však přijít na to, jaká všechna čidla s tím souvisí. To nahoře na obrázku co je z vrchu (zelené) to tam je, co vše spíná nevím, ale možná tam je podle katalogu ještě jedno toto modré na jeden drát, ale já ho tam na motoru nenašel. Nevíte kde je?

Přílohy:
spínač 2.PNG [44.46 KiB]
Zatím nestaženo

Autor:  midlander [ ned 27. kvě 2018 15:05:30 ]
Předmět příspěvku:  Re: Diagnostika - přehřívání motoru

Zeptám se v tomhle tématu: na diagnostice se mi objevila trvalá závada - P0598, signál řízeného termostatu, zkrat na kostru nebo přerušení obvodu. Vyměnit termostat? Je to ten elektricky řízenej, v pouzdře. Motor funguje normálně, nepřehřívá se, nechal jsem to zahřát až 90°C, to se pustí ventilátor a při 87 zas vypne... kabeláž vypadá v pořádku. Dá se to nějak potvrdit, ať nekupuju termostat a nevypouštim kapalinu zbytečně?

Autor:  krijo [ ned 18. lis 2018 21:05:16 ]
Předmět příspěvku:  Re: Diagnostika - přehřívání motoru

Ahoj...ako si vyriesil problem s chybou P0598?
Mam to iste na mojej C3 1.1 2006

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/