Fórum Citroeny.cz http://forum.citroeny.cz/forum/ |
|
Postup výmeny rozvodov motora 2.2HDi (DW12TED4) http://forum.citroeny.cz/forum/viewtopic.php?f=30&t=8389 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | TomSQ [ sob 18. led 2014 21:57:23 ] |
Předmět příspěvku: | Postup výmeny rozvodov motora 2.2HDi (DW12TED4) |
Pred odpojením kábla akumulátora skontrolujte bezpečnostný kód audiosystému Demontáž Odstráňte kryt motora Odpojte akumulátor Odstráňte výfukovú rúru Odstráňte pravý predný lapač nečistôt Odstráňte pravé predné koleso Odstráňte prídavný hnací remeň Odstráňte ochranný plech zotrvačníka Namontujte blokovací nástroj zotrvačníka - 0188-F Odstráňte remenicu kľukového hriadeľa Odstráňte blokovací nástroj zotrvačníka Namontujte nástroj na otáčanie kľukového hriadeľa - 0117-EZ Zablokujte kľukový hriadeľ upevnením blokovacieho kolíka do zotrvačníka - 0188-X Odpojte prívodné a vratné potrubia paliva Podoprite motor Odstráňte reakčné rameno pravej podpery motora Odstráňte pravú podperu motora Odstráňte kryty rozvodového remeňa Vyrovnajte časovacie značky Na zablokovanie vačkového hriadeľa použite špeciálny nástroj - 0188-M Uvoľnite skrutku remenice napínača Odtlačte napínač od rozvodového remeňa Mierne utiahnite skrutku napínača Odstráňte rozvodový remeň Montáž Skontrolujte poškodenie a opotrebovanie ozubených kolies, napínača a napínacej kladky(iek) Mierne uvoľnite skrutky ozubeného kolesa vačkového hriadeľa, ale presvedčte sa, či sa ozubené koleso môže voľne otáčať Otočte ozubené koleso vačkového hriadeľa v smere pohybu hodinových ručičiek až na doraz Namontujte rozvodový remeň na ozubené koleso kľukového hriadeľa Použite svorku na podržanie rozvodového remeňa na ozubenom kolese kľukového hriadeľa - 0188-K Namontujte rozvodový remeň v poradí znázornenom na vyobrazení a -> b -> c -> d -> e Poznámka: Udržujte napnutie na rozvodovom remeni Aby ste nasadili remeň na ozubené koleso, ozubené koleso vačkového hriadeľa mierne pootočte v opačnom smere voči rotácii motora Poznámka: Pohyb remenice voči remeňu nesmie byť viac ako jedna medzera zuba Odstráňte svorku Namontujte merač napnutia SEEM C.TRONIC 105.5M Uvoľnite skrutku remenice napínača Otáčajte napínač proti smeru hodinových ručičiek, kým špeciálny nástroj neukazuje - 98 ± 2 SEEM použite špeciálny nástroj 0188-J2 Utiahnite upevňovaciu skrutku remenice napínača 25 Nm Odstráňte merač napnutia Skontrolujte, či ozubené kolesá vačkového hriadeľa nie sú na konci drážok Utiahnite skrutky ozubeného kolesa vačkového hriadeľa 20 Nm Odstráňte blokovací kolík vačkového hriadeľa 0188-M Odstráňte blokovací kolík kľukového hriadeľa 0188-X Pretočte motor rukou o 8 otáčok Zablokujte kľukový hriadeľ upevnením blokovacieho kolíka do zotrvačníka 0188-X Namontujte blokovací kolík vačkového hriadeľa 0188-M Mierne uvoľnite skrutky ozubeného kolesa vačkového hriadeľa, ale presvedčte sa, či sa ozubené koleso môže voľne otáčať Uvoľnite skrutku remenice napínača Opäť upevnite merač napnutia Otáčajte napínač proti smeru hodinových ručičiek, kým špeciálny nástroj neukazuje: 51 ± 2 SEEM Utiahnite upevňovaciu skrutku remenice napínača 25 Nm Utiahnite skrutky ozubeného kolesa vačkového hriadeľa 20 Nm Odstráňte merač napnutia Opäť upevnite merač napnutia Opäť skontrolujte napnutie Napnutie je nastavené, ak merač napnutia ukazuje hodnotu medzi: 48 - 55 SEEM Zopakujte postup v prípade potreby Odstráňte špeciálne nástroje Otočte kľukový hriadeľ o 2 otáčky v smere pohybu hodinových ručičiek Zablokujte kľukový hriadeľ upevnením blokovacieho kolíka do zotrvačníka 0188-X Poznámka: Zopakujte postup, ak špeciálny nástroj nedolieha Odstráňte špeciálny nástroj Opäť upevnite kryty rozvodového remeňa Namontujte podpery motora Namontujte blokovací nástroj zotrvačníka 0188-F Namontujte remenicu kľukového hriadeľa 70 Nm + 60° Namontujte prídavný hnací remeň Opravárenska príručka Odstráňte blokovací nástroj zotrvačníka Opäť upevnite kryciu dosku zotrvačníka Opäť upevnite výfukovú rúru Opäť upevnite pravý predný lapač nečistôt Opäť upevnite pravé predné koleso Opäť pripojte akumulátor Opravárenska príručka Opäť upevnite kryt motora Uťahovacie momenty Napínač: 25 Nm Stredová skrutka remenice kľukového hriadeľa: 70 Nm + 60° (260 Nm) Skrutky ozubeného kolesa vačkového hriadeľa: 20 Nm Napínacia kladka: 45 Nm Podpera motora Reakčné rameno pravej podpery motora Špeciálne nástroje Napínací nástroj: 0188-J2 Blokovací nástroj kľukového hriadeľa: 0188-X Blokovací nástroj vačkového hriadeľa: 0188-M Blokovací nástroj zotrvačníka: 0188-F Upevnite: 0188-K Merač napnutia: SEEM C.TRONIC 105.5M Sťahovač: 0188-P Nástroj na otáčanie kľukového hriadeľa: 0117-EZ Podperná tyč motora: 0102-D, 0102-M |
Stránka 1 z 1 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |