Fórum Citroeny.cz • Zobrazit téma - Postup výmeny rozvodov motora 2.2HDi (DW12TED4)
Právě je sob 23. lis 2024 1:35:14

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvek: 1 ] 
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: sob 18. led 2014 21:57:23 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 15. pro 2011 21:46:01
Příspěvky: 108
Bydliště: Nottingham, UK - Martin, Slovensko
Pred odpojením kábla akumulátora skontrolujte bezpečnostný kód audiosystému

Obrázek

Demontáž

Odstráňte kryt motora
Odpojte akumulátor
Odstráňte výfukovú rúru
Odstráňte pravý predný lapač nečistôt
Odstráňte pravé predné koleso
Odstráňte prídavný hnací remeň
Odstráňte ochranný plech zotrvačníka
Namontujte blokovací nástroj zotrvačníka - 0188-F

Obrázek

Odstráňte remenicu kľukového hriadeľa
Odstráňte blokovací nástroj zotrvačníka
Namontujte nástroj na otáčanie kľukového hriadeľa - 0117-EZ
Zablokujte kľukový hriadeľ upevnením blokovacieho kolíka do zotrvačníka - 0188-X

Obrázek

Odpojte prívodné a vratné potrubia paliva

Obrázek

Podoprite motor
Odstráňte reakčné rameno pravej podpery motora
Odstráňte pravú podperu motora
Odstráňte kryty rozvodového remeňa
Vyrovnajte časovacie značky
Na zablokovanie vačkového hriadeľa použite špeciálny nástroj - 0188-M

Obrázek

Uvoľnite skrutku remenice napínača
Odtlačte napínač od rozvodového remeňa
Mierne utiahnite skrutku napínača
Odstráňte rozvodový remeň

Montáž

Skontrolujte poškodenie a opotrebovanie ozubených kolies, napínača a napínacej kladky(iek)
Mierne uvoľnite skrutky ozubeného kolesa vačkového hriadeľa, ale presvedčte sa, či sa ozubené koleso môže voľne otáčať
Otočte ozubené koleso vačkového hriadeľa v smere pohybu hodinových ručičiek až na doraz

Obrázek

Namontujte rozvodový remeň na ozubené koleso kľukového hriadeľa
Použite svorku na podržanie rozvodového remeňa na ozubenom kolese kľukového hriadeľa - 0188-K

Obrázek

Namontujte rozvodový remeň v poradí znázornenom na vyobrazení
a -> b -> c -> d -> e
Poznámka: Udržujte napnutie na rozvodovom remeni

Obrázek

Aby ste nasadili remeň na ozubené koleso, ozubené koleso vačkového hriadeľa mierne pootočte v opačnom smere voči rotácii motora
Poznámka: Pohyb remenice voči remeňu nesmie byť viac ako jedna medzera zuba
Odstráňte svorku
Namontujte merač napnutia
SEEM C.TRONIC 105.5M
Uvoľnite skrutku remenice napínača
Otáčajte napínač proti smeru hodinových ručičiek, kým špeciálny nástroj neukazuje - 98 ± 2 SEEM

Obrázek

použite špeciálny nástroj
0188-J2
Utiahnite upevňovaciu skrutku remenice napínača
25 Nm
Odstráňte merač napnutia
Skontrolujte, či ozubené kolesá vačkového hriadeľa nie sú na konci drážok
Utiahnite skrutky ozubeného kolesa vačkového hriadeľa
20 Nm
Odstráňte blokovací kolík vačkového hriadeľa
0188-M
Odstráňte blokovací kolík kľukového hriadeľa
0188-X
Pretočte motor rukou o 8 otáčok
Zablokujte kľukový hriadeľ upevnením blokovacieho kolíka do zotrvačníka
0188-X
Namontujte blokovací kolík vačkového hriadeľa
0188-M
Mierne uvoľnite skrutky ozubeného kolesa vačkového hriadeľa, ale presvedčte sa, či sa ozubené koleso môže voľne otáčať
Uvoľnite skrutku remenice napínača
Opäť upevnite merač napnutia
Otáčajte napínač proti smeru hodinových ručičiek, kým špeciálny nástroj neukazuje:
51 ± 2 SEEM
Utiahnite upevňovaciu skrutku remenice napínača
25 Nm
Utiahnite skrutky ozubeného kolesa vačkového hriadeľa
20 Nm
Odstráňte merač napnutia
Opäť upevnite merač napnutia
Opäť skontrolujte napnutie
Napnutie je nastavené, ak merač napnutia ukazuje hodnotu medzi:
48 - 55 SEEM
Zopakujte postup v prípade potreby
Odstráňte špeciálne nástroje
Otočte kľukový hriadeľ o 2 otáčky v smere pohybu hodinových ručičiek
Zablokujte kľukový hriadeľ upevnením blokovacieho kolíka do zotrvačníka
0188-X
Poznámka: Zopakujte postup, ak špeciálny nástroj nedolieha
Odstráňte špeciálny nástroj
Opäť upevnite kryty rozvodového remeňa
Namontujte podpery motora
Namontujte blokovací nástroj zotrvačníka
0188-F
Namontujte remenicu kľukového hriadeľa
70 Nm + 60°
Namontujte prídavný hnací remeň
Opravárenska príručka
Odstráňte blokovací nástroj zotrvačníka
Opäť upevnite kryciu dosku zotrvačníka
Opäť upevnite výfukovú rúru
Opäť upevnite pravý predný lapač nečistôt
Opäť upevnite pravé predné koleso
Opäť pripojte akumulátor
Opravárenska príručka
Opäť upevnite kryt motora
Uťahovacie momenty
Napínač:
25 Nm
Stredová skrutka remenice kľukového hriadeľa:
70 Nm + 60° (260 Nm)
Skrutky ozubeného kolesa vačkového hriadeľa:
20 Nm
Napínacia kladka:
45 Nm
Podpera motora

Obrázek

Reakčné rameno pravej podpery motora

Obrázek





Špeciálne nástroje

Napínací nástroj:
0188-J2
Blokovací nástroj kľukového hriadeľa:
0188-X
Blokovací nástroj vačkového hriadeľa:
0188-M
Blokovací nástroj zotrvačníka:
0188-F
Upevnite:
0188-K
Merač napnutia:
SEEM C.TRONIC 105.5M
Sťahovač:
0188-P
Nástroj na otáčanie kľukového hriadeľa:
0117-EZ
Podperná tyč motora:
0102-D, 0102-M

_________________
C4 1.6 HDi 92 (DV6ATED4) BVM 5 2005
Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvek: 1 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 14 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz