Fórum Citroeny.cz • Zobrazit téma - Problémy se startováním motoru 2.0 HDi v zimě
Právě je sob 23. lis 2024 6:10:13

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 10 ] 
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: stř 16. pro 2009 10:37:48 
Offline

Registrován: čtv 05. lis 2009 12:39:52
Příspěvky: 34
Ahojte všichni,prosím o radu..Mám Picasso 2.0 HDi a při venkovní teplotě asi -5 stupňů,mi motor chytne jen tak tak a až po delší době a s obtížemi a nad asi -8 st. už vůbec nenastartuju.Dá se říct,že ani skoro neškytne,jako kdyby chtěl naskočit...Kontrolka žhavení se klasicky rozsvítí a baterka točí jak má.Jinak přes rok problémy se startováním nemám a auto jezdí normálně.Naftu beru Shell,Agip,OMV a pod.Zimní aditiva mám.Údajně HDi do -10 st.nepotřebuje žhavit,jako to kdosi psal na předešlém fóru,tak nevím v čem je zakopaný pes.Může mi někdo prosím poradit na co se mám zaměřit.Už jsem z toho zoufalý..
Dík

Švýcar
Picasso 2.0 HDi,2000
145000km

_________________
Citroen AX 1,4D R.I.P
Citroen Xsara Picasso 2.0 Hdi,r.v.2000


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 16. pro 2009 18:15:57 
Offline

Registrován: sob 17. říj 2009 18:51:26
Příspěvky: 17
Bydliště: Osek
Nic ti neudela, kdyz prekontrolujes svicky. Muze byt i vadne rele nebo jeho napajeni. Pri 0°C to predzhavuje 0,5s a pri -10°C 5s. Pak to jeste dozhavuje 1 a 3min. Ale jak bylo receno, pokud je motor v poradku, chyti i bez zhaveni(osobne vyzkouseno. jestli si pamatuju dobre pri -13°C)
Dalsim problemem muze byt vysokotlaky regulator paliva na CR pumpe nebo problem s podavacim cerpadlem v nadrzi(ale to by asi hulakala diagnostika).
Delalo to i lonskou zimu nebo to bylo uplne v poradku?? pokud i loni, jak jsou na tom tlaky motoru?? ...treba to ma mnohem vic, nez tech 145k, co udavas...a pak v kombinaci s jinym problemem se to chova podobne jako klasickej diesel.

_________________
XANTIA 2.0 HDI 80kW


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 16. pro 2009 22:31:47 
Offline

Registrován: sob 17. říj 2009 14:45:44
Příspěvky: 267
Krome Lewkinsovych rad bych jeste doporucil pres noc nabit baterku. Pokud to s nabitou bude chytat lepe, tak bych se zameril na tlaky ve valcich a tlak paliva v railu pri startu. Dokud CR pumpa nedava kolem 300 atm, tak se tusim injektory ani neotevrou.

Kaja

_________________
X2 2.0 HDi kombi, 109PS+, 07/2000, 382 989 km (prodano 01/2022).
C5 3.0 HDi 240 kombi, 12/2013, 183 000km (02/2022).
C4 1.6 HDi 100, 08/2016, 55 000 km (02/2022)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 17. pro 2009 8:47:54 
Offline

Registrován: čtv 05. lis 2009 12:39:52
Příspěvky: 34
Hoši děkuju za rady,loni mi to dělalo také,ale s příchodem jara jsem to už jaksi neřešil :( Baterku jsem vloni nabil,nicméně to nemělo žádný vliv.Tlaky v motoru-myslím že by měli být v pořádku,pokud jezdí normálně,má tah,nekouří.Nemám žádný tento problém..Letos se mi to startování ještě neprojevilo,ale s příchodem mrazu jsem čekal opět problém se startováním,proto jsem preventivně psal dotaz.Předloni,kedy jsem Pikača koupil,tak to bylo bez problémů,loni v zimě se to projevilo.Včera mi to nedalo a večer,jak jsem přišel z práce,tak jsem ho zkusil nastartovat.Teploměr co mám venku na dvoře-bezdrátové čidlo-ukazoval -4,4st. a teploměr v autě -7 st.Tož nevím jak bylo venku reálně :roll: ale nastartoval jsem s velkým údivem na poprvé-což jsem vůbec nečekal :shock: Motor chytil dá se říct hned a pravidelně běžel bez žádného zakuckání či kolísání otáček!
Jinak doma sai můžu vyzkoušet jen asi ty žhaviče a ten vysokotlak zřejmě jen v servise,že?Pokud by byl problém v tom CR čerpadle(co to vlastně je?),nebo v podávacím,tak to bude asi nákladná záležitost,tuším...
Palubní diagnostika mi za celou dobu co mám auto nepíše žádné závady a podávací čerpadlo při otočení klíčkem do startovací polohy vrčí tak asi do 10 sekund.Večer to zase zkusím nastartovat a uvidím,třeba jsem vloni měl nevědomky z benzínky ještě letní či nekvalitní naftu,protože to,že jsem včera nastartoval hned,( při tom mrazu) mě velmi překvapilo....Dám vědět a ještě jednou chlapi díky za odpovědi.

Švýcar
Picasso 2.0HDi

_________________
Citroen AX 1,4D R.I.P
Citroen Xsara Picasso 2.0 Hdi,r.v.2000


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 17. pro 2009 14:01:19 
Offline

Registrován: sob 17. říj 2009 14:45:44
Příspěvky: 267
Ahoj, CR pumpa je vysokotlake cerpadlo dodavajici kontinualne naftu pod tlakem do zasobnikoveho potrubi pro vstrikovace (rail). Je pohanena rozvodovym remenem. Ano, je docela draha.

Jeste rada ke zhaveni - u "stareho" 2.0 HDi (80 kW) s rizenim Bosch EDC15C2 se kontrolka zhaveni rozsviti pri nizkych teplotach velmi kratce, ale zhavi to jeste 10 sekund. Pokud se mezitim nenastartuje, zhavit to prestane. Takze pokud jsou zhavicky OK a opravdu chce nekdo mit jistotu, ze jsou nazhavene, muze po otoceni klicku pockat az 10 sekund a teprve potom startovat.

Kaja

_________________
X2 2.0 HDi kombi, 109PS+, 07/2000, 382 989 km (prodano 01/2022).
C5 3.0 HDi 240 kombi, 12/2013, 183 000km (02/2022).
C4 1.6 HDi 100, 08/2016, 55 000 km (02/2022)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 18. pro 2009 9:58:47 
Offline

Registrován: čtv 05. lis 2009 12:39:52
Příspěvky: 34
Tak včera -8 st. a nastartoval jsem tak na potřetí,při delším protáčení startérem,poté chod motoru v pohodě.Před startováním jsem počkal 10sec.,jak psal marsalek.Fakt je ten,že při startování už baterka netočila tak extra ochotně,na displeji mi přeskakovala mezi startováním hodnota venkovního teploměru;jednou -4,4 st.,pak to skočilo na -11 st atak.Jednou mi to napsalo i immobilizer default.Musel jsem vytáhnout klíček a opětovné startování bez hlášky.Z toho usuzuju na baterku?Ale nečekal jsem,že nastartuju a nastartoval..

švýcar

_________________
Citroen AX 1,4D R.I.P
Citroen Xsara Picasso 2.0 Hdi,r.v.2000


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 19. pro 2009 0:21:40 
Offline

Registrován: sob 17. říj 2009 20:49:31
Příspěvky: 576
Bydliště: Plzeň
hele a jak silnou bat tam máš? v teple slabší muže být v poho ale v zimě?

_________________
Aktůálně: Citroen Jumper 2.8Hdi
dříve, X1, ZX, X2, C5, XM Y4 Break 2,1TD 12V - Musketier, ful palba včetně vyhřívané kůže, xenon atd..C5 Break 2,2 HDI Exclusive v kůži


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 21. pro 2009 8:39:58 
Offline

Registrován: čtv 05. lis 2009 12:39:52
Příspěvky: 34
Baterku mám ,teď nevím přesně,buď 64,nebo 72Ah,ale je kapacitně taková jak doporučuje výrobce.Je to Magneti Marelli,nebo tak něco.Má magické oko,které je zelené,tudíž by měla být OK.Ale nejlepší léta má asi už za sebou.
Jinak jsem zatím nastartoval v těchto mrazech vždy,včera při -10 st.Sice po delším točení,ale přece..Přikláním se k variantě,že baterka opravdu už nebude v nejlepší kondici,točila ztuha(i když v těchto mrazech to je asi normal),a vloni jsem měl nevědomky z benzinky nekvalitní nabo letní naftu...Kéž by tomu tak bylo a nic zásadního mi na Piku neodešlo...To by byl špatný vánoční dárek... :roll:

_________________
Citroen AX 1,4D R.I.P
Citroen Xsara Picasso 2.0 Hdi,r.v.2000


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 26. pro 2009 21:05:26 
Offline

Registrován: sob 17. říj 2009 20:41:54
Příspěvky: 58
Bydliště: Vysočina
Špatná baterka se většinou ohlásí poskakováním budíků při otáčení starteru. Při tomto jevu se rády zasekávají rafičky.

_________________
kdysi jsem byl jk
X2 Berline, HDI 109k,'99 Exclusive. Hydractive II + komfort od I.F.H.S.
Obrázek
C5 Tourer 120kW 2.0 HDI 2013/10 Exclusive
Honda CB600F - Hornet 2008, 75kW


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 26. pro 2009 22:26:39 
Offline

Registrován: sob 17. říj 2009 20:49:31
Příspěvky: 576
Bydliště: Plzeň
Prosimtě to poskakování je jen ve fázi když je už doslova mrtvá a né jen slabá. Jindy než když je uplně vymlácená ti budík nezačne lítat. Bejt tebou neřešim nějaké magnety mareli či co a různé zelené kontrolky, ale nejdřív zkusim nějakého kamaráda pumpnou o jeho bat na studenej start po ránu. Pak to taky řeší očištění a zarovnání startéru. (na soustruhu) stočit jen setinku špínu. a startér točí také jinak. No a hlavně já dal 100Ah 860A a točí a chytá jak vzteklé o proti 70Ah 600A

_________________
Aktůálně: Citroen Jumper 2.8Hdi
dříve, X1, ZX, X2, C5, XM Y4 Break 2,1TD 12V - Musketier, ful palba včetně vyhřívané kůže, xenon atd..C5 Break 2,2 HDI Exclusive v kůži


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 10 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 21 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz