Fórum Citroeny.cz http://forum.citroeny.cz/forum/ |
|
Zabudování předních mlhovek http://forum.citroeny.cz/forum/viewtopic.php?f=30&t=2281 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | Radek [ pon 01. lis 2010 10:42:45 ] |
Předmět příspěvku: | Zabudování předních mlhovek |
Zdravím, Opatřil jsem Saxo 1,4 SX novým předním nárazníkem, ve kterém jsou díry na mlhovky. Už jsem chtěl objednat záslepky, ale napadlo mě, že bych tam možná radši dal rovnou mlhovky, ale nevím, jak to zapojit. Umím tak maximálně vyměnit žárovky. Nechtěl bych ale měnit už nic jiného, žádnou extra páčku s polohou na přední mlhovky apod. Představoval bych si, že je napojím třeba na přední světla a drát k nim přeruším vypínačem někde na palubce. Nechci objevovat objevené, a tak prosím o jednoduchý polopatický návod, jek rychle a bezbolestně zapojit přední mlhovky. Díky, Radek |
Autor: | Honza K. [ pon 01. lis 2010 12:02:10 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Zabudování předních mlhovek |
Radek píše: Zdravím, Opatřil jsem Saxo 1,4 SX novým předním nárazníkem, ve kterém jsou díry na mlhovky. Už jsem chtěl objednat záslepky, ale napadlo mě, že bych tam možná radši dal rovnou mlhovky, ale nevím, jak to zapojit. Umím tak maximálně vyměnit žárovky. Nechtěl bych ale měnit už nic jiného, žádnou extra páčku s polohou na přední mlhovky apod. Představoval bych si, že je napojím třeba na přední světla a drát k nim přeruším vypínačem někde na palubce. Nechci objevovat objevené, a tak prosím o jednoduchý polopatický návod, jek rychle a bezbolestně zapojit přední mlhovky. Díky, Radek No jestli jen měníš žárovky a tam zhruba končí zručnost, tak raději opatrně. Možná máš na autě přípravu na mlhovky, pak by je mělo stačit zapojit do připravených konektorů, podle potřeby doplnit pojistkou a pouštět již zabudovaným vypínačem. Pokud přípravu nemáš, doporučuju odborníka. Mlhovky totiž musí splňovat několik zákonem daných podmínek: 1) Mohou svítit pouze s tlumenýma nebo parkovacíma světlama. Při přepnutí na dálková světla se mlhovky musí vypnout. 2) Musí mít kontrolku odpovídající předpisům. a možná ještě něco... a doufám, že nekecám a předpisy se nezměnily Navíc by měly být seřízené, aby neoslňovaly. |
Autor: | Mikra [ pon 01. lis 2010 16:57:16 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Zabudování předních mlhovek |
Pravdu díš, leč skutečnost je jiná. Mám origo mlhovky z výroby a svítí stále, dálková - nedálková. Navíc když je zapínám, tak se nelogicky nejdřív rozsvítí přední a potom zadní. Resp. první poloha vypínače je na předek a až další na zadek. Přestože zákon nařizuje užití zadních mlhovek za snížené viditelnosti a předních se to netýká, já musím přední použít, abych mohl splnit literu zákona a rozsvítit zadek. Samotný zadek nerozsvítím. Dále, pokud mám nastaveno automatické rozsvěcení světel po nastartování, tzv. denní svícení, tak pokud senzor světla vidí, že je ještě den, tak mlhovky nejdou zapnout. Ani dálková světla či tzv. světelná houkačka. Francouzská logika nezná hranice. Podle ní totiž mlha ve dne neznamená sníženou viditelnost a použití zadních mlhovek je jen jakoby navíc k předním. Jak tohle vysvětlit našim inteligentním strážcům zákona, až si mě všimnou, to už Frantíci v manuálu nemají. Na technické snad budou rozumější a pochopí, že to není můj tuning, ale francouzský originál. Takže pokud přípravu na mlhovky Radek nemá, nechť mu to zapojí odborník a dodrží při tom zákony ČR. Pokud ji ale má, tak mu nejspíš budou fungovat Francouzsky, tak jako mě. |
Autor: | Honza K. [ pon 01. lis 2010 17:30:32 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Zabudování předních mlhovek |
Mikra píše: Pravdu díš, leč skutečnost je jiná. Mám origo mlhovky z výroby a svítí stále, dálková - nedálková. Navíc když je zapínám, tak se nelogicky nejdřív rozsvítí přední a potom zadní. Resp. první poloha vypínače je na předek a až další na zadek. Přestože zákon nařizuje užití zadních mlhovek za snížené viditelnosti a předních se to netýká, já musím přední použít, abych mohl splnit literu zákona a rozsvítit zadek. Samotný zadek nerozsvítím. Dále, pokud mám nastaveno automatické rozsvěcení světel po nastartování, tzv. denní svícení, tak pokud senzor světla vidí, že je ještě den, tak mlhovky nejdou zapnout. Ani dálková světla či tzv. světelná houkačka. Francouzská logika nezná hranice. Podle ní totiž mlha ve dne neznamená sníženou viditelnost a použití zadních mlhovek je jen jakoby navíc k předním. Jak tohle vysvětlit našim inteligentním strážcům zákona, až si mě všimnou, to už Frantíci v manuálu nemají. Na technické snad budou rozumější a pochopí, že to není můj tuning, ale francouzský originál. Takže pokud přípravu na mlhovky Radek nemá, nechť mu to zapojí odborník a dodrží při tom zákony ČR. Pokud ji ale má, tak mu nejspíš budou fungovat Francouzsky, tak jako mě. Tady bych se asi oháněl tím, že vozidlo bylo takto schváleno do provozu a basta. Ano, tuto podivnou logiku tuším, i když přední mlhovky nemám. V mé Xantii jsou takto nastavené vypínače a dokonce i kontrolky (tj. svítí mi kontrolka předních mlhovek, i když je tam nemám ). Možná je jen někdo přede mnou použil jinam a díry zaslepil. |
Autor: | Mike [ úte 02. lis 2010 12:15:18 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Zabudování předních mlhovek |
Mikra píše: Pravdu díš, leč skutečnost je jiná. Mám origo mlhovky z výroby a svítí stále, dálková - nedálková. Navíc když je zapínám, tak se nelogicky nejdřív rozsvítí přední a potom zadní. Resp. první poloha vypínače je na předek a až další na zadek. Přestože zákon nařizuje užití zadních mlhovek za snížené viditelnosti a předních se to netýká, já musím přední použít, abych mohl splnit literu zákona a rozsvítit zadek. Samotný zadek nerozsvítím. Dále, pokud mám nastaveno automatické rozsvěcení světel po nastartování, tzv. denní svícení, tak pokud senzor světla vidí, že je ještě den, tak mlhovky nejdou zapnout. Ani dálková světla či tzv. světelná houkačka. Francouzská logika nezná hranice. Podle ní totiž mlha ve dne neznamená sníženou viditelnost a použití zadních mlhovek je jen jakoby navíc k předním. Jak tohle vysvětlit našim inteligentním strážcům zákona, až si mě všimnou, to už Frantíci v manuálu nemají. Na technické snad budou rozumější a pochopí, že to není můj tuning, ale francouzský originál. Takže pokud přípravu na mlhovky Radek nemá, nechť mu to zapojí odborník a dodrží při tom zákony ČR. Pokud ji ale má, tak mu nejspíš budou fungovat Francouzsky, tak jako mě. Dovolím si trošku nesouhlasit....je jedno zda máš auto francouzské či ne. Vzpomínám si, že třeba u Fafie se mlhovky zapínají tahem za vypínač světel a taktéž se prvně rožnou přední a pak zadní. Ono to bude mít logiku asi v tom, že přední mlhovky jdou rožnout právě i s parkovačkama a někdy se to hodí, že nemusíš svítit potkávačkama, protože si před sebou neděláš bílou stěnu. A logicky, když můžeš rožnout přední mlhovky, tak by tím pádem měly jít rožnout i zadní. Ty narážíš na to, že zadní mlhovky musíš použít za snížené viditelnosti dané zákonem, ale u předních Ti to nikdo nenařizuje. Já to vidím tak, že to co je dnes v autech je asi nejrozumnější varianta jak technicky vyhovět. Pokud máš auto vybaveno jen zadní mlhovkou, tak pak tato se rožne jen a pouze s potkávačkama. Jinak na mojí 15 let staré Xantii to fungovalo úplně stejně jak na C4. Teda až na to denní svícení, to jsem tam neměl. Jinak je docela zajímavý, že Ti nejde světelná houkačka. Já mám na C4 tovární konfiguraci denního svícení. Dálková světla zapnout nejdou, ale zablikat s nima bez problému můžu. A když se setmí, tak si světla rožnu normálně ovladačem, ztlumí se mi podsvícení displejů, rozsvítí ovladače v autě a dálková světla fungují jak mají. Jinak pokud budeš mít denní svícení v LED variantě, tak v případě mlhy budeš muset stejně zvednout ruku, otočit ovladačem, zapnout světla a pak Ti půjdou zapnout i mlhovky a dálkový... |
Autor: | Mikra [ úte 02. lis 2010 15:02:14 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Zabudování předních mlhovek |
Nebudu se dál zabývat tím, jestli je to logické či ne. Asi jak pro koho. Je to věc názoru. Ale určitě není v pořádku, když někdo jezdí s mlhovkama a parkovačkama místo potkávaček. Za prvé se to nesmí a za druhé to nemůže dost dobře osvětlit vozovku, protože mlhovky nesvítí dost silně ani dost daleko. Další věc je to rozsvěcení zadních mlhovek až po předních. Přeci právě proto, že zadní musím v určité době zapnout a přední ne, tak proč mě to výrobce auta neumožní a nutí mě svítit i předníma. Je přeci rozdíl v potřebě svítit před sebe nebo být dobře vidět zezadu. Ve dne v mlze chci, aby mě na dálnici bylo vidět ze zadu už z dálky a před sebe si svítit nepotřebuju, tak proč mě k tomu auto nutí? Prostě nemám rád omezování a rád si většinu věcí řídím sám, nechci být Američanem, který má i na knoflíku u pyžama napsáno, kdy a jak ho má použít a kdy zásadně ne. Toť asi tak vše. |
Autor: | Technik [ úte 02. lis 2010 16:45:20 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Zabudování předních mlhovek |
A jaký máš názor na to, když blbci jezdí i s potkávacími světly a i mlhovkami předními a mlha není. Dle mě si nimi snad suplují denní svícení, nebo já nevím. Ovšem, mi to vadí, když mi do očí pere dvakrát víc světla, než by mělo... |
Autor: | Mikra [ úte 02. lis 2010 20:59:58 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Zabudování předních mlhovek |
Mike píše: Jinak je docela zajímavý, že Ti nejde světelná houkačka. ... Omlouvám se, světelná houkačka funguje, dnes jsem si to ověřil. |
Autor: | Mike [ úte 02. lis 2010 22:10:31 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Zabudování předních mlhovek |
No, myslím, že je zbytečné o tom více polemizovat. Mlhovky přední jsou stavěny na to aby osvítily silnici blízko před vozem a víc do šířky právě proto, aby člověk viděl v mlze třeba vodorovné značení na silnici. Z vlastní zkušenosti vím, že někdy v mlze vidíš dobře od potkávaček, někdy paradoxně líp od dálkových světel a mlhovky de facto nejsou potřeba. Jinak záleží na konstrukci vlastních mlhovek, protože třeba na C4 rozsvícení předních mlhovek na silnici pohledem téměř nerozeznám, ale když je rožnu na autobusu (je dva roky starej), se kterým jezdím, tak pro jistotu přesvítí i potkávačky. Toť asi tak vše. Jinak pokud je až tak velký problém to, že pár hodin za rok svítíš předníma mlhovkama jaksi navíc a tím pádem máš větší spotřebu...co třeba takový vyhřívání zadního okna a zrcátek....někdy člověk potřebuje jedno, někdy druhý, někdy obojí...a má to taky docela velkou spotřebu... a zapíná se jedním knoflíkem. |
Autor: | Mikra [ úte 02. lis 2010 22:32:21 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Zabudování předních mlhovek |
Vůbec jsi mě nepochopil. Samozřejmě že nešetřím elektriku v autě. Jde mi o to, že když si budeš chtít dát mlhovky tři, nebo blíž k sobě, nebo výš či níž atd. atd., tak máš smůlu, protože se to nesmí. Když si je zapojíš sám a nedodržíš předpisy, tak na technické nemusíš projít. Ale když výrobce nedodrží předpisy, tak se udělá vyjímka a nevadí to najednou ničemu. Jednou je dané, jak a kdy se mají použít a jak mají být zapojeny, tak proč to tak na autě např. za melouna není? Když je někdo trotl a používá je i za nesnížené viditelnosti, na to postih je, ale když to tak udělá výrobce, naše orgány se mu pokloní a vše mu projde. Tak a to už je všechno. |
Autor: | Havlicek.Lukas [ úte 02. lis 2010 22:39:42 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Zabudování předních mlhovek |
nebudeme resit jestli to Francouzi posrali nebo ne jinac k puvodnimu dotazu - pokud neni priprava na mlhovky udelana tak pres rele a extra vypinac,a prislusnou barevnou kontrolku se to zapojuje na obrysove svetla - tohle je predpis pro dodelavane mlhovky |
Stránka 1 z 1 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |