Fórum Citroeny.cz
http://forum.citroeny.cz/forum/

Problémy s Berlingem XTR 2012
http://forum.citroeny.cz/forum/viewtopic.php?f=25&t=7265
Stránka 1 z 1

Autor:  qew11 [ stř 05. pro 2012 22:02:55 ]
Předmět příspěvku:  Problémy s Berlingem XTR 2012

Ahoj, chci se zeptat, jestli nemate nekdo nahodou podobné zkusenosti:

mám citroen berlingo XTR hdi 1.6

vsechno bylo v pohode (sem tam nejaka kosmeticka vada, ale to clovek neresi), ale kdyz jsem najel cca 16tis km, tak zacal citrous delat problemy: pri udrzovani konstatni rychlosti 70-80km/hod zacalo auto cukat a cely se rozvibrovalo (i spolujezdec to pociti). pri pridani plynu se nic nezmenilo a jakoby se zakuckavalo. pri jizde po meste zadnej problem. pri prekonani teto rychlosti taky zadnej problem (aspon se to chovalo normalne)

dal jsem to do servisu (auto je v zaruce). rekli mi ze je nejakej problem s ridici jednotkou a ze nahrali novejsi software. At to vyzkousim a kdyby problemy pokracovaly, tak vymeni celou ridici jednotku.

mesic byl klid a po mesici se to zase vratilo. k tomu se mi jeden vecer stalo, ze prijedu domu, zaparkuju, zamknu a v tom se spusti ventilator chladice. teplota na ukazatelich v normalu a k tomu -3°C.

znova do servisu. cely den s tim neco vymejsleli a pak mi sdelili ze zadnou chybu jim diagnostika nehlasi. k tomu to projizdeli a chybu nevyvolali. takze nevedej co s tim. (at vypozuruju kdy to dela-studeny motor, jizda do kopce....).

probehla take velka prednaska o aditivech, kvalitni nafte, ze se ta chyba muze vymazat pri vypnuti zapalovani, proto ze to na diagnostice nevidej atd. +moc milej usmev s tim ze by to radi opravili ale nevedi co (autorizovanej servis).

vtip je v tom ze kdyz jsem s tim frcel ze servisu, tak uz mi taky zadny problemy nedelalo.

trosku nechapu proc to poprve "videli" na diagnostice a podruhe nic.

chtel jsem zjistit jestli nemate nekdo podobny zkusenosti.

dekuji za odpoved

Autor:  vlado [ stř 05. pro 2012 22:13:37 ]
Předmět příspěvku:  Re: Problémy s Berlingem XTR 2012

ventilator ti mohol chladit fap ....cize prebiehala regeneracia a ti si vypol motor.....no v minulosti byvali sporadicke problemy so saharou....uvidis casom...

Autor:  revid [ pon 10. pro 2012 20:49:29 ]
Předmět příspěvku:  Re: Problémy s Berlingem XTR 2012

Mám XTR 2008 1.6 HDI
to s tím ventilátorem chladičem mne taky asi 2x pořádně vyděsilo. Vypnu motor a ventilátor v sahaře začne hučet jak blázen. (okolní teplota na to neměla vliv) Teď už vím, že nic se neděje ( buď se chladí motor, že je vysoká teplota nebo jsem to vypnul když se čistil FAP)
No a kolísání otáček mám pocit tak jednou za 500 až 1000 km, že otáčky né úplně reagují na pedál tak 10- 15 vteřin né víc. Možná se to dá nazvat samovolné přidání otáček a pak pokles. Ale než zareaguji tak je to v původním stavu.
Asi zase FAP.

Nepříjemné a jinak vše OK.


mám najeto 130.000km a FAP se ještě nedoplňoval, ale jezdím delší úseky...
Tak uvidím, jesli nebude FAP OFF

Autor:  -=Ice=- [ úte 11. pro 2012 13:40:02 ]
Předmět příspěvku:  Re: Problémy s Berlingem XTR 2012

mám podobné problémy s Berlingem 2.0 HDi r.v. 2005, při cca 70-80 km/hod se na 5tý stýpen otáčky cca 1650 - 1800 se auto cuká a celé mírně chvěje. i když udržuji konstantní rychlost, když podřeadím je to ok i při stejné rychlosti. když přidám nebo uberu tak taky ok. dělá to jak za studena tak při provozní teplots cca 70-80 stupnu. zatím jsem nezjistil čím to může být a proč to dělá. dělá to jak ted při teplotách pod nulou tak to dělalo i při plusových teplotách cca do 15 stupnů. pozoruji to cca 2-3 měsíce.

Autor:  qew11 [ ned 23. pro 2012 14:34:21 ]
Předmět příspěvku:  Re: Problémy s Berlingem XTR 2012

Tak v servisu poslali dotaz do nemecka. Vysledkem jsou zaneseny dříky ventilu. V teto souvislosti se zahriva FAP a pro se mi stava, ze se spousti chladic (nekdy mozna i regenerace).

To je pry zpusobeno tim, ze jezdim ekonomicky (dle palubniho pocitace-sipky ktery radej jak mam radit) a motor netocim do vysokych otacek (mam hdi).

Takze páni ze servisu provedli "cistici" jizdu, což znamena, ze na druhy rychlostni stupen (mozno i treti) honej auto postupne az do 4500 otacek. Vzdycky nejakej cas (v radu minut) udrzujou stale otacky 2000, 3000 az do 4500. tohle cely opakujou (trikrat-ctyrikrat). kdyby mel nekdo zajem, tak sem muzu dat presny postup-mam ten manual.

S tim ze kdyz mi to zacne delat, tak at si tu cistici jizdu udelam sam.
Ted budu hodne jezdit pres svatky tak uvidim-zatim je klid.
V pripade ze to nepomuze, tak prej budou hledat dal.

Myslim ze vedej uplny hovno a zkousej to nejak vyresit (coz me moc bavi-za posledni dva mesice 3-krat do servisu). Vzdycky jsem si naivne myslel ze autorizovanej servis tomu 100% rozumi, ale skutecnost je uplne nekde jinde....

Jsem zklaman z citrouse (me prvni auto od citroenu-pravdepodobne i posledni). ze bude takhle blbnout na 16tisic to jsem opravdu prekvapen.

zatim se mejte a hezky vanoce

Autor:  HonzaC [ ned 23. pro 2012 16:46:02 ]
Předmět příspěvku:  Re: Problémy s Berlingem XTR 2012

revid píše:
Mám XTR 2008 1.6 HDI
...
mám najeto 130.000km a FAP se ještě nedoplňoval, ale jezdím delší úseky...
Tak uvidím, jesli nebude FAP OFF


To jsi chtel rict, ze jsi jeste nedoplnoval aditivum a auto ma bez toho 130.000? Pokud je tomu opravdu tak, tak ti radim zkontrolovat stav aditiva, popripade nechat doplnit. Kdyz to neudelas, FAP se ti postupne zacne ucpavat, protoze bez nej se nikdy poradne nevypali. Vim o cem mluvim, u meho auta to taky nekdo zadup... Postupne se interval vypalovani kratil az na 24okm. Nyni jsem po naplneni a asi 3tim vypalovani po doliti zpatky na cca 450km. Najeto mam cca 180.000. Fap filtr podle mne neni problem, vydrzi mnohem vice, ale bez FAP aditiva se proste nevypali ten bordel, co se v nem usazuje a tim se filtr postupne ucpe. Auto zacne vice skubat a i vice zere.


A k druhemu kolegovi, asi ma bohuzel pravdu s tim, ze si nejsou jisti, zda je to tim, ale take zde si myslim, ze se jedna o spojitost s FAPem. Jeho problem mozna bude, ze to nekolikrat za sebou nenechal do-vypalit (preruseno pri vypalovani) a tim padem, to ted ma pricpane. Mne kdyz dojedu a toci se ventilatory, dycky je to vypalovani FAP. Nejezdim jako Fitipaldy :), spise na pohodu.


Proto se snazim sledovat okamzitou spotrebu, abych vedel, kdy ten proces zacne a mohl to jizdou nechat korektne vypalit. Za tu dobu co to sleduju, uz to bezpecne sice poznam i bez toho (dycky to trochu cuka, pokud nejedu pres 100km/h), ale jen tak ze zvyku mam display na okamzitou spotrebu :)

Autor:  revid [ úte 25. pro 2012 23:20:55 ]
Předmět příspěvku:  Re: Problémy s Berlingem XTR 2012

Ano mám najeto 135.000km a FAP se ještě nedoplňoval, ale je to koupené při 78.000 km z Drážďan kde to bylo servisované v Citroenu.

Tak mne napadá zda to nemohlo byt doplněné před koupí.
Nechci to řešit. Podle instrukcí se rozsvítí kontrolka doplnění FAP a mám asi 15 .000 km na doplnění.
Sám to nezkontroluji a v servise mi na 100% řeknou, že je to prázdné ať platím :_)
je šance to nějak změřit sám

Ale jak jsem psal pravděpodobně bude FAP OFF. a konec dalších nákladů s FAP
tak když se zanese filtr jen to urychlí rozhodnutí.
Nehodlám mít v autě něco kvůli čemu mám dražší provoz a ještě větší spotřebu....
Navíc mám v techničáku i tak jen euro 4 takže daňové zvýhodnění stejně nemám a tyto emise to splní vždycky.

U starého Berlinga HDi 2.0 jsem měnil spojku, až na 330.000 km tak možná je to tím, že 85 % jízdy jezdím s prázdným autem a hodně po D1 (zase jsem měnil čepy a stabilizátory jeden za druhým :-(

Ale máte můj obdiv kdo poznáte, že zapnul FAP. Na to já nemám a okamžitá spotřeba mne neláká. Zajímá mne dlouhodobá a ta je 6,2 l/km

Autor:  HonzaC [ stř 26. pro 2012 9:47:28 ]
Předmět příspěvku:  Re: Problémy s Berlingem XTR 2012

U C4 Picasso to zkontrolovat jde, neni to ani tak slozite, i kdyz je fakt ze musis pod auto. Nevim jak je to u Berlinga :( U C4 Picassa to strcili do sacku do platoveho boxu co je pod autem na prave strane. Je to zespod priblizne pred pravym zadnim kolem. Ten box jde rodelat a podivat se , kolik je tam te tekutiny. Krome 4 zkrutek na boxu musi dolu plastovy kryt + 3 zkrutky mezi tim boxem a plechovym stitem, kolem ktereho jde vyfukova trubka.

Mne taky nic nesvitilo, ale bylo to zcela prazne. Pravdepodobne to nejaky "dobrak" vyresetoval pres diagnostiku. Neni tam zadny hladinomer, takze ta hlaska se stejne jednou zobrazi jen orientacne +- podle ujetych kilometru a jizdniho stylu. resp. tomu odpovidajici spotrebe paliva. Ta tekutina je v aute priblizne na +- 120.000km. Filtr pisou 180.000, ale bude to spise vice, zvlaste pak jestli jezdis po dalnici a necmrndas po meste, tak urcite vydrzi vic.

Autor:  dodo [ stř 26. pro 2012 11:24:07 ]
Předmět příspěvku:  Re: Problémy s Berlingem XTR 2012

Množství aditiva je možné přečíst pouze přes diagnostiku. Nevím jak u tvého berlinga, ale u mého byla zásoba (u nového - 0km) 1025g.
Udávaná životnost FAPu (160000km) U mě počítá po ujetí 13000km životnost 178000km.
Tak uvidíme.... ;)

Autor:  HonzaC [ stř 26. pro 2012 17:56:05 ]
Předmět příspěvku:  Re: Problémy s Berlingem XTR 2012

Dovolím si nesouhlasit. Ten údaj v diagnostice bude pouze přibližný. Bude to stejné jako u všech C4, tudíž bez plováku. Stav aditiva je sice udáván, ale tento údaj je jen nějaké číslo ponížené při každém tankování v závislosti od množství nově natankované nafty. Byli tu u takoví co jim to přímo vyteklo (díra v pytlíku).

Ten systém vůbec nezkoumá, kolik tam toho je v zásobníku. ECU má jen za úkol upozornit pokud odpočet dojde do určité hodnoty, že je třeba navštívit servis a tam nechat "zkontrolovat a dolít". Někde jsem četl, a věřil bych tomu, že čerpadlo se snaží dávkovat aditivum stále i po tom, kdy ECU dojde k hodnotě 0,00 . Prostě je to "tupý" systém odpočtu výchozího stavu hladiny.

Když přijde nějaké PAKO a resetne ti hladinu FAPu přes diagnostiku, tak ti sice PP nic hlásit nebude, ale to množství a realita bude pak někde jinde. Řekl bych, že to bude levné řešení některých vykutálenců před prodejem auta.

Autor:  dodo [ čtv 27. pro 2012 9:52:52 ]
Předmět příspěvku:  Re: Problémy s Berlingem XTR 2012

V podstatě máš pravdu. Na počátku je výchozí množství. Při každém tankování jednotka vypočte jaké množství se má do nafty nadávkovat a takové množství se i nadávkuje a toto se odečte z počáteční hodnoty. Takže se dá říct, že hodnota přes diag by měla +/- souhlasit. Samosebou, že za předpokladu, že nikdo do systému nezasahoval. Dále je v nádržce aditiva čidlo minimální hladiny aditiva.
Beru to z mého pohledu kdy jsem kupoval auto nové, takže můžu odpočátku pozorovat jak se co mění...
Jinak k trhání vozidla - taky sleduji občas mírné cukání, nebo trhání - to je holt regenerace FAPu. Většinou se při něm zapne i ventilátor chlazení a jiné spotřebiče. Nereším to, pokud nebude nějaký problém...
Berlingo 2012 má daleko obšírnější (podrobnější, propracovanější) diagnostický nástroj.. :-) než starší berlinga. Opět můžu posoudit z mého hlediska, měl jsem i starší berlingo.

Autor:  JiVi [ pát 28. pro 2012 8:12:33 ]
Předmět příspěvku:  Re: Problémy s Berlingem XTR 2012

dodo píše:
Berlingo 2012 má daleko obšírnější (podrobnější, propracovanější) diagnostický nástroj.. :-) než starší berlinga. Opět můžu posoudit z mého hlediska, měl jsem i starší berlingo.


starsi Berlingo myslis 2008 ? podrobnejsi diag - myslis tim sefldiag na palubnim pocitaci nebo na externi diagnostice? to znamena, ze komfortni jednotka po faceliftu je totalne jina?

Autor:  dodo [ pát 28. pro 2012 16:24:48 ]
Předmět příspěvku:  Re: Problémy s Berlingem XTR 2012

Ano, starší 2008 ale FIRST. Podrobnější diag myslím externí, ale v závislosti na řídících jednotkách vozu (i snímačích, atd).
V podstatě stejnou diagnostikou načtu mnohem více informací, dat a ůdajů u 2012 což je ale pochopitelné.

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/