Fórum Citroeny.cz
http://forum.citroeny.cz/forum/

Hláška - závada motoru
http://forum.citroeny.cz/forum/viewtopic.php?f=25&t=13445
Stránka 1 z 1

Autor:  harlejicek [ sob 29. dub 2023 11:26:42 ]
Předmět příspěvku:  Hláška - závada motoru

Zdravím přátelé a mám prosbu a dotaz.
Co asi tak múže znamenat hláška:
"Particle filter additive level too low.?"
Vozidlo je chvilku po výměně oleje a filtrú.
Díky, Tom


2015 Citroen Berlingo, 1,6HDi, 84kW, nájezd 163.000km.

Autor:  Havlicek.Lukas [ sob 29. dub 2023 11:45:08 ]
Předmět příspěvku:  Re: Hláška - závada motoru

a co to dat do prekladace ??
je to chyba FAP filtru je ucpany - bud mu dat za usi na dalnici a vypali se - nebo horsi varianta je novy filtr za X desitek tisic

Autor:  harlejicek [ sob 29. dub 2023 12:01:52 ]
Předmět příspěvku:  Re: Hláška - závada motoru

Děkuji, tahle odpověď je lepší než překladač.

Autor:  HonzaC [ stř 03. kvě 2023 8:46:34 ]
Předmět příspěvku:  Re: Hláška - závada motoru

Nene, podle mne se Lukáši mýlíš. Hláška "Particle filter additive level too low" znamená, že podle výpočtu (dáno počtem natankování a natankovaným množstvím paliva od doby podsledního doplnění) je v nádržce již málo aditiva a je potřeba jej dolít. Toto se ti zpravidla zobrazí po nějakém natankování - kdy se do nádrže do natankovaného paliva vstříkne aditivum.

Na druhou stranu nevylučuje ani výpočet opotřebení/zaplnění FAP filtru, které se na palubovce běžně nehlásí a může se stát, že při doplňování aditiva a připojení diagnostiky na tebe vypadne v diagnostice k tomu low level ještě, že i FAP by bylo potřeba nechat vyčistit/vyměnit.

Kdyby se opravdu jednalo o nebezpečí ucpání FAPu, ta je pak vyvylána ne výpočtem, ale diferenciálním tlakem a hláška je "particle filter blockage risk" / "risk of particle filter clogging" a je zobrazena již přímo na palubovce/displayi.

Autor:  Havlicek.Lukas [ stř 03. kvě 2023 9:06:09 ]
Předmět příspěvku:  Re: Hláška - závada motoru

mas pravdu ja to nedocetl do konce - obcas je dobry si to precist poradne :oops:

Autor:  harlejicek [ stř 03. kvě 2023 12:27:43 ]
Předmět příspěvku:  Re: Hláška - závada motoru

Pánové velmi pěkně vám děkuji.
Zeptám se možná blbě:
Může to být způsobeno tím že jsem přes zimu používal zimní aditivum a teď jsem již několik tankování bez jakéhokoli aditiva?

Autor:  romanpb [ stř 03. kvě 2023 14:00:32 ]
Předmět příspěvku:  Re: Hláška - závada motoru

harlejicek píše:
Pánové velmi pěkně vám děkuji.
Zeptám se možná blbě:
Může to být způsobeno tím že jsem přes zimu používal zimní aditivum a teď jsem již několik tankování bez jakéhokoli aditiva?

pochybujem že by ťa nechalo jazdiť bez aditíva (Eolys) asi ho máš v 2,4 litra v bagu , začalo by ťa to informovať ! ak by si to ignoroval tak by si riskoval poškodenie transportného čerpadla pravdepodobne

Autor:  HonzaC [ stř 03. kvě 2023 14:21:26 ]
Předmět příspěvku:  Re: Hláška - závada motoru

Ja aditivum a aditivum, každé má svou vlastní funkci. Aditivum co jsi dával ty tam máš kvůli zvýšení cetanového čísla, zlepšení mazání atd. Aditivumn Eolys je tam proto, aby ti saze hořely při nižší teplotě než bez něja a dále proto, aby se na něj vázaly saze a pomohly jejich zachytávání ve filtru atd. Má zcela jinou - specifickou funkci.

A není to tak, že by tě to nenechalo jezdit. Tomu autu je to jedno a žádná brzda jako v případě AdBlue tam není. Mimochodem v případě AdBlue je to tomu autu taky jedno, dokonce narozdíl od ježdění bez Eolysu mu to ani neubližuje, ale softwarově je to u AdBlue upraveno tak, aby když ti dojde už jsi nenastartoval. Ale jak píšu, je to jen softwarově bloknuté v řídící jednotce.

A k ježdění bez Eolysu - auto stejně nemá přesně šajn, kolik tam toho je, jen to počítá od posledního resetu přes diagnostiku podle natankovaného množství paliva, protože adekvátně k tomu to vstříkne množství aditiva. Taky je potřeba natankovat více jak 5l jinak to prý neumím rozpoznat. A jizda bez Eolusu auto poškozuje, protože celý ten proces spalovaní sazí je postaven na jeho používáni u těchto aut. Takže pojede to, ale bude to ty saze spalovat ne-optimálně, filtr se bude hůře regenerovat. Navíc to čerpadlo, co ho vstřikuje do nádrže taky určitě jede raději s tekutinou než na prázdno, kde ti to pak může zaschnout a pak už jej třeba ani neroztočíš.

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/