Fórum Citroeny.cz • Zobrazit téma - lehká polemika k utahování disků
Právě je úte 26. lis 2024 18:03:17

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 19 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: pon 28. bře 2016 18:46:22 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 18. říj 2009 12:43:43
Příspěvky: 355
Bydliště: 471 27
Dneska po přezutí na letní pneu, konstatuji, že to opravdu funguje. Všechny šrouby jsem povoloval origo klíčem (cca 30 cm) a nebyl problém. Akorát přední disky byly narezlé k nábojům. to mě trochu překvapilo, protože jsem s tím neměl dosud problém. Taky jsem koukal, jak rychle se pustí rez do plecháčů a to byla pohodová zima, že se moc nesolilo. Není to moc, ale jen po jedné zimě ?! Co bude dálší roky...
Na šroubech (jsou to ty, co jsme dostali v Citroenu- viz někde nahoře) je vidět rozdíl v hloubce závitu mezi předním a zadním nábojem a taky jak "málo" zapadají do plecháčů.

Obrázek

_________________
BERLINGO (B9) 2015- 1.6 BlueHDi 88kw E6 (DV6FC) 6kvalt MCE
BYLO- Berlingo (M59) 2006- 1.6/16v 80kW- ještě bez ABS


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 19. dub 2016 12:19:22 
Offline

Registrován: ned 14. pro 2014 19:14:32
Příspěvky: 8
Oživil bych tohle téma na polemiku...

A hned si dovolím rozporovat začátek. To že VW nedoporučuje nic mazat je pěkná pitomost, jestli někdo zkoušel sundavat lité disky například po zimě, tak ví, o čem je řeč. Nábol kola vždycky řádně očistím a namažu měděnou pastou.
Taktéž šrouby. A funguje to úplně stejně i na plechové disky, stačí aby se tam udržela voda a pokud není namazáno, tak je potřeba poté kolo sundat násilím.

Věc druhá je používání pneumatických pistolí v pneuservisech. To že by šroub byl zašroubovaný přes závit může udělat jen naprosto ignorantský dělník. Pokud má někdo všech pět pohromadě, tak si nejdřív všechny šrouby chytí rukou, pak zašroubuje pneumatickou pistolí na 1 stupeň a následně dotáhne na předepsaný moment, nejčastěji 120Nm. Nicméně například u mého předchozího auta (Ford Galaxy) byl předepsaný moment na lité disky 170Nm.

Edit: Ještě bych se vrátil k mřeřičům tlaku v pneumatikách. Můžete s otevřenou náručí poděkovat EU, za to, že je toto závadou B při TK. Je to další systém, jak tahat peníze z lidí, neboť to není nic, co by jakkoliv ohrožovalo nebo omezovalo provoz auta. Když to přestane fungovat tak co? Nechám zout kolo, vyměnit snímač a jsem v tom za 1000,- za nic... Nehledě na to, že dělat to při každé výměně baterie/snímače, je cca 3500,- za 4-5let.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 31. říj 2016 22:38:30 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 18. říj 2009 12:43:43
Příspěvky: 355
Bydliště: 471 27
Na garančce jsem se ptal na šrouby. V mém případě je to OK, ale pro ostatní- takový výcuc. Pokud potřebujete šrouby na plechy- kupte je v originálu. Jsou za dobrou cenu a hlavně kvalitní. Jde o materiál i výrobu, takže výsledný produkt vydrží, co má. Nejen že neupadne kolo, pokud se teda správně utáhne, ale i závit v náboji kola přežije výměny.

_________________
BERLINGO (B9) 2015- 1.6 BlueHDi 88kw E6 (DV6FC) 6kvalt MCE
BYLO- Berlingo (M59) 2006- 1.6/16v 80kW- ještě bez ABS


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 22. úno 2017 10:12:22 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 18. říj 2009 12:43:43
Příspěvky: 355
Bydliště: 471 27
Nechci to tady plevelit opakováním, ale zase jsem se po setkání s karádem dostal k tomu, že levá neví, co dělá pravá...
Partner rv někde 2012-2013 a na zimní plechy měl použité ony šrouby na alu kola (viz na začátku vlákna). Kamarád se na to u dealera ptal a řekli mu, stejně jako mě, že šrouby lze použít na oboje disky. Používá to a prý to funguje bez potíží. Tak a teď si vyberte.....
Relaxcz píše:
...technik si všiml šroubů na kolech a "velmi se podivil", čím máme na autě přidělané disky. Dle jeho vyjádření... šrouby originál dodané na alu disky lze je použít na dojezdové kolo, ale nikoliv na klasické plecháče.

Relaxcz píše:
edit- Napsal jsem na citroen ČR, jak to teda s těma šroubama je. Odpověď vyzněla, že je lze použít, ale po doplnění "faktů jak to vlastně bylo"- viz výše, trochu otočili s tím, že pokud se použijou na plecháče, zkrátí se "účinná plocha závitu" a nedrží to tak dobře.

_________________
BERLINGO (B9) 2015- 1.6 BlueHDi 88kw E6 (DV6FC) 6kvalt MCE
BYLO- Berlingo (M59) 2006- 1.6/16v 80kW- ještě bez ABS


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 19 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 12 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz