Fórum Citroeny.cz • Zobrazit téma - Huštění pneumatik
Právě je úte 26. lis 2024 6:41:52

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 10 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Huštění pneumatik
PříspěvekNapsal: stř 23. čer 2010 20:10:54 
Offline

Registrován: stř 23. čer 2010 20:01:45
Příspěvky: 10
Vážení přátelé,
vyměnil jsem Berličku z roku 2003 za dvojkovou 2010 na kolech 16´. Asi po týdnu ježdění jsem zkontroloval tlak v gumách - podle údajů na štítku bylo podhuštěno. Nafoukal jsem na hodnoty pro prázdné auto a od té doby mám pocit, že na špatné silnici (hlavně příčné nerovnosti) vypadnu do pole. Z auta se stal skokan zelený. Máte, prosím, stejné zkušenosti, nebo mi tam zapomněli dát tlumiče?

Díky


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Huštění pneumatik
PříspěvekNapsal: čtv 24. čer 2010 22:04:47 
Offline

Registrován: čtv 28. led 2010 19:26:09
Příspěvky: 10
Já popisuju svoje zkušenosti vedle - Berlingo II, první zkušenosti. Můžeš si to přečíst, ale je to asi podobné co popisuješ ty, měl jsem souběžně starou Berlu 1,4 r 2000 než jsem auto prodal a tam jsem nic podobného jak se chová tohle nové, nepozoroval.

Štve mně, že to auto vyloženě nesnáší nerovnosti, propadlé místa, spáry na mostě, kostky když jedu na náměstí, když musím jet do Polska kde mají cesty o dost horší než u nás, skoro hledám výmluvu abych tam nemusel jet.
Nerovnosti které jsem dřív vůbec neregistroval, teď vnímám a jak jsem psal vedle, dostal jsem se do stádia, že si vybírám cesty kudy jet, když vím že tam jsou hrboly, hlavně příčné, nebo jen popraskaný asfalt, jedu raději oklikou, protože to nemůžu snášet.
Sednu do jiného auta - Ford Conect, nebo Roomster, dřív to staré Berlingo a nikde na stejné cestě to se mnou nehází jako s novým Berlošem, jsou místa kde se to auto rozkmitá zleva do prava příčně, že člověk má tendenci sjíždět ze sedačky a vyloženě to odvádí pozornost od řízení.

Byl jsem teď čerstvě na roční prohlídce, kde jsem to nahlásil a při převzetí auta se mnou probírali prohlídku, olej atd, ale kdybych se nezeptal co to další, co jsem reklamoval na podvozku, tak sami by to přešli bez komentáře. Když jsem vyloženě žádal závěr a jejich odpověď na to co jsem nechal napsat do zakázkového listu ohledně nespokojenosti s podvozkem, chtěli nejdřív že odpoví jen větou bez papíru, trval jsem na tom že chci vše písemně.
A tak jsem dostal papír, že auto se chová standartně, zcela shodně jako ostatní vozy této řady a moje auto, že nevybočuje ničím neobvyklým.
Kdybych souběžně nejezdil s autama jiných značek a kdybych neměl za sebou 25 let praxe co jsem prostřídal dost aut firemních a něco soukromých, tak bych jim snad věřil, ale když vím jak se chovají ostatní auta, všechny se chovají plus mínus stejně- žádné prudké příčné kmity, nesouměrné chování levé a pravé strany a obrovská citlivost na nerovnosti všeho druhu, auto mi připadá jako cukrová panenka, která se bojí už dopředu a člověk se bojí aby se nerozpadla, tak vím že nemají pravdu.
Připadá mi že o tom všichni v Citroenu ví, (reklamace a výměny předních tlumičů a horního uložení kvůli klepání atd) ale snaží se dělat mrtvého brouka aby se náhodou nerozjela nějaká větší akce se stížnostma na chování nové Berlinga.

Mně osobně přijde, že hlavní problém je v tom, že tlumiče jsou nastavené tak, že 2 cm dolů a 2 cm nahoru od bodu klidu - tzn když auto stojía pak se rozjede, tak prostě netlumí, nebo jen velmi málo a proto jsou všechny malé nerovnosti tak poznat a auto se neustále pohupuje za jízdy cca těch 2cm nahoru a dolů.
Asi chtěli aby to auto mělo nějaké pásmo komfortu aby tlumiče tlumili jen lehce a auto nebylo tvrdé, ale snad to přehnali a teď to netlumí skoro vůbec.
Tuhle domněnku podporuje to, že když zrychlím a jedu mimo město tak se auto začne chovat přijatelněji, kmity a pohupování karoserie se zmenšují a na dálnici to úplně přestane, jedině tam se auto chová standartně, jak je člověk zvyklý, sedí to a žádné naklánění. protože se kmity tlumiče zrychlí a olej nestíhá protékat, zvyšuje se tlak a průtokové kanálky či otvory zůstávají stejné, ale naopak když jedu pomaleji 50 ve městě apod tak průtok probíhá asi volně bez omezení a tlumič netlumí.
Taky když vezmu za horní lem střechy pod hagusema jen konečky prstů a zkusím auto příčně rozhoupat, tak to lítá jak namydlený, překvapuje mně ta malá síla kterou musím vydat abych celé auto divoce rozkolíbal, když najednou přestanu, auto ještě chvílí kmitá - 3-4 x než se zastaví, prostě je tam vidět ten doběh míň a míň až se to uráčí zastavit a to je to, co dělá problém za jízdy, když stačí k rozhoupání auta je konečky prstů a minimální síla, jak to pak má vypadat za jízdy, když na pružiny a tlumiče působí řádově jiné síly, rychlost a váha auta.

Můj názor je, že tohle auto má neskutečně špatně postavený podvozek, resp jednotku pružin s tlumičem, buď to je špatné zadání od výrobce auta a nebo Sachs (na autě je orig Sachs tlumič) to podělal.

Kdyby mi někdo řekl, no jo auto se vám houpe, je to francouz, to je normální, ale zato máte podvozek kde necítíte nerovnosti, můžete jet jak chcete a máte komfortní podvozek, nemusíte se bát hrbolů, děr a spár, prosím, neřekl bych ani ň.
Ale když se se mnou auto pořád houpe jako loď a ještě to bouchá, tluče na každé nerovnosti, člověk aby dopředu vybíral kudy pojede, aby byl pořád ve střehu kde je přede mnou jaká prasklina a spára, tak to ať jdou k šípku.

Když vezmu pohodový podvozek na starém Berlingu a toto ...... ano nové projede zatáčku rychleji a na dálnici je to taky lepší, ale po městě a na okreskách to nekultivované chování skoro vypadá jako by pérování a pružení dělali amatéři v dílně.

Rozepsal jsem se, ale protože mně to auto neskutečně sere (jen podvozkem, ostatní v pohodě), tak mi to prostě nedalo.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Huštění pneumatik
PříspěvekNapsal: čtv 24. čer 2010 22:39:49 
Offline

Registrován: stř 23. čer 2010 20:01:45
Příspěvky: 10
líp bych to nenapsal


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Huštění pneumatik
PříspěvekNapsal: pát 25. čer 2010 1:03:22 
Offline

Registrován: úte 27. dub 2010 20:20:43
Příspěvky: 18
:evil: sice mam tepee,ale to tluceni je humus nad humus.taky jsem to reklamoval,a prestaveli mi stabilizator.trochu se to uklidnilo,nebo jsem to asi prestal vnimat.soubezne mam taky stareho partnera ktery ma 700000km,druhy motor,ale podvozek je na nem o dve tridy lepsi :evil: sice se mi pricne nekoleba,ale tluce jak blazen.bojim se,ze bude problem ten podvozek zklidnit,nevidel bych to v tlumicich,ale spise na konstrukcni chybu podvozku.mi to nejvice triska kdyz to auto vjede do prohlubne,tzn kdyz jde kolo dolu.kdyz jsem ho kupoval tak mi to tak neprislo,ale dneska bych si ho uz nekoupil,protoze mam sice nove auto,ale pocit jak v e starem kramu.nejvice mne na tom sere,ze vsich ni to vi,ale zase neni zadna paka na sjednani napravy :evil: pri vyberu jsem se rozhodoval mezi cadynou a teepem teepena vyhrala,protoze se mi libi,ma podstatne lepe resene detaily v interieru ma podstatne lepsi vybavu a taky byla o 80tis levnejsi.holt to byla chyba.


Naposledy upravil drroman dne stř 15. zář 2010 23:52:56, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Huštění pneumatik
PříspěvekNapsal: pát 25. čer 2010 8:56:37 
Offline

Registrován: stř 04. lis 2009 14:52:36
Příspěvky: 20
Jak je Tvůj TeePee starý ? Můj Berousek se po 1.5 roce trochu umoudřil a už náprava skoro neklepe. Když je naložený neklepe vůbec, když je prázdný, tak už jen při větším výmolu. Je mi záhadou proč to postupně samo ustalo. Ale ještě větší záhada je pro mně ta zmiňovaná příčná nestabilita. Pánové "jcb" a "sebo", zkoušeli jste se projet i v jiném Berlingu/Teepee a zhodnotit nestabilitu (nabízím na vyzkoušení svoje Berlingo-Olomouc) ? Musíme tomu přijít na kloub. Proč některá auta jsou O.K. a některá nestabilní ? Napadá mně jen, že ve výrobě udělali v nějaké výrobní době chybu (vadné tlumiče ?) a pak to napravili. A teď se to snaží ututlat.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Huštění pneumatik
PříspěvekNapsal: pát 25. čer 2010 18:19:24 
Offline

Registrován: úte 27. dub 2010 20:20:43
Příspěvky: 18
Teepe je dva mesice stary a ma najeto 5000km to naklaneni se u mne neprojevuje.není problém si moji teepynu taky vyzkoušet,Ostrava a okolí.docela jsi mne tím potěšil,protože mám aspoň šanci,ze to bude lepší.kolik mas najeto ty?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Huštění pneumatik
PříspěvekNapsal: pon 28. čer 2010 11:52:18 
Offline

Registrován: stř 04. lis 2009 14:52:36
Příspěvky: 20
Můj Berousek má už najeto přes 22000 km. Nicméně abych ti trochu pokazil radost- sice skoro zmizelo klepání nápravy, ale pro změnu v interiéru začínají drnčet plasty. Sice je to jen při nízkých otáčkách, ale i tak je to otravné :cry:


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Huštění pneumatik
PříspěvekNapsal: pon 28. čer 2010 13:52:56 
Offline

Registrován: čtv 28. led 2010 19:26:09
Příspěvky: 10
Já jsem z Karviné, takže Ostrava je kousek a Olomouc příležitostně by šel taky. Byl bych rád kdybysme si mohli auta vzájemně porovnat.
Kdyžtak drromanovi pošlu sz a pokusili bychom si nějak dohodnout termín (i když to nijak nehoří - doba dovolených apod)

Jinak moje Berlingo 1,6 HDI 66kW má najeto čerstvě 20tis a drnčí mi sem tam jedině pod volantem vlevo spíš někde hlouběji, jinak celkem ticho a vlastně ještě se zdá, že začínají klepat 5dv (zvedací) v zámku, při jízdě, když se auto zavlní, hlavně při pomalém dojíždění do křižovatky když je červená a na těch vlnách co bývají na posl 20m, nebo na štěrkové cestě ke garáži kde jsou takové malé lavórky, prohlubně a auto se jakoby kroutí a kříží v kastli, tak je to slyšet. Ale to bude prkotina, dotáhnout v zámku, nebo upravit dorazy 5dv.

Ještě musím zkusit to huštění - jakoby lehce podhustit, řekněme na 2,0 atm (má být tuším 2,4 pro 205/65/15 co píšou na víčku nádrže) a pak zase něco přes 2,8 nebo tak, ať vyzkouším jestli bude změna, hlavně ty měkčí gumy by mohly mít možná vliv na to odskakování směrem od silnice nahoru.
Když jsem přebíral nové auto, ptal jsem se, jestli jsou v rámci předprodejního servisu zkontrolované i gumy, prý ano, samozřejmě, nemusíte se starat. Po 14 dnech mi to nedalo, zdálo se mi to nějak tvrdé a zajel jsem na vzduch k pumpě a ejhle byly tam rovné 3 atm
Vím, že továrna když posílá auta z fabriky k prodejci, foukají gumy s rezervou na víc než mají být - auta se vezou možná i 3 týdny, pak to někde stojí, tak aby nezůstaly někde na poloprázdných pneu než se dostanou do prodeje.

Takže žádná kontrola ...... anebo udělali vše jak se má a zrovna na tohle už zapomněli ....


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Huštění pneumatik
PříspěvekNapsal: stř 30. čer 2010 12:34:37 
Offline

Registrován: úte 27. dub 2010 20:20:43
Příspěvky: 18
nevidim v tom problem,ozvi se napr pres sz s cislem a zavolame si.konkretne jsem z havirova,takze jeste bliz ;)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Huštění pneumatik
PříspěvekNapsal: úte 27. črc 2010 12:27:47 
Offline

Registrován: úte 27. črc 2010 12:09:52
Příspěvky: 5
Zdar, jsem majitelem Bedi poprvé, ale francouze mám už nekolikátého. Každopádně si v rámci záruky dojedte pro nové uložení předních tlumiču - sice to podvozek nezachrání, ale srovná ty nárazy nápravy(bouchání) na malé rychlosti. Huštění podle mě není problem a čísla jsou správně - co je největší pruser jsou gumy - dostal jsem při koupi letní sice original Michelin energysaver, ale jinak totální sračka (hučí a nepruží). Zadní náprava se po pul roce ukázala jako neseřízená a gumy se sjely až hruza (jestli to bylo nápravou nebo gumama jsem se nedopátral). Po výměně na zimní Barumy výsledek jízdních vlastností o dost zlepšil - takže jak to tak čtu bude lepší sehnat nějaké měké gumy aby se podvozek zklidnil.
Popravdě jsem i s novym autem dost často v servisu - naposledy mi odešel větrák do kabiny (Chorvatsko 35+ ve stínu, kolona a mrtvá klima=skoro rozvod).
Prý to dělá relátko, ale páč mi opravovali i spálené kontakty na konektoru, tak bych to viděl na klasickou Fr shitku při práci. Zajimavý že pojistky byly v cajku všechny.
Příčný náklon je strašnej a auto lítá jak gazik. Pokud budete mít chut jsem KH - mužeme otestit (ale losí test s tím nebudu dělat - bojim se že to vyklopim) :evil:

PS: jo a eště mám strašně hlučnej ten podvozek - máte to taky?


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 10 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz