Fórum Citroeny.cz • Zobrazit téma - Nefunkční ostřikovač Berlingo Multispace 2003
Právě je ned 09. čer 2024 5:06:27

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 10 ] 
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: úte 15. kvě 2012 22:10:39 
Offline

Registrován: pát 23. pro 2011 21:31:38
Příspěvky: 11
Dobrý den,
Nefunguje mi ostřikování předního skla.
Motorek vrčí, ale z trysek nic nejde. Až po delší chvíli z nich začne nepatrně
kapat náplň ostřikovače.
Je mi divné, že zadní ostřikování funguje bez problémů.
Před zimou jsem dal do ostřikovačů náplň na -30 oC, teď jsem je doplnil letní směsí,
a nastal výše uvedený problém.
Hadičku z čerpadla k prvnímu rozbočení jsem profouknul a je slyšet, že vzduch do nádržky
dojde. Trysky jsem kontroloval, jsou taky čisté.
Tak mi hlava nebere, proč to vepředu nefunguje a vzadu to jde. :roll:
Moc prosím o radu, co by s tím mohlo být, motorek patrně bude v pořádku.
Předem moc díky za Vaše rady
Vašek


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 16. kvě 2012 22:23:57 
Offline

Registrován: stř 16. kvě 2012 21:38:43
Příspěvky: 1
Dobrý den,vlastním stejný ročník a stejnou otázku jsem jsem řešil nedávno.Vysvětlení je nakonec velmi jednoduché,pro ostřik se používá stejný motorek,funkce přední-zadní sklo se mění polaritou napájení +- 12V.Dole na motorku mezi vývody k hadičkám je malý gumový pístek,který by měl podle směru otáčení vždy buď jeden nebo druhý vývod uzavřít.Jelikož je pístek v kapalině 9let tak nabobtná a přestane se pohybovat a je to jasné.Stačí rozdělat obrousit jemně a složit a je to.Ale mezi tím jsem musel ten motorek hledat a při demontáži měl plné rukávy kapaliny :lol:


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 17. kvě 2012 21:50:51 
Offline

Registrován: pát 23. pro 2011 21:31:38
Příspěvky: 11
Dobrý den,moc děkuji za radu. :idea:
Tak jsem odpoledne,sundal spodní kryt motoru a dal se do rozdělávaní podběhu a dostal jserm se konečně k nádržce a k čerpadlu.(Zlatá nádržka ve Škodě 120 k té je o 1000% lepší přístup :lol: )
Jelikož jsem v garáži nenašel slabou hadičku abych odsál kapalinu z nádržky,tak pokračování bude zítra.
Dám vědět jak jsem pochodil. Vašek


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 18. kvě 2012 12:02:14 
Offline

Registrován: ned 24. led 2010 19:13:38
Příspěvky: 27
Zdravím,měl jsem stejný problém.Lepší je opatrně vyjmout celý motorek ,zachytit vodu do kyblíku a potom na stole v klidu rozebrat a čistit jak je libo.Ještě jsem propláchnul celou nádržku vařící vodou(kvůli usazeninám).Už to zase stříká jako za mlada ;)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 19. kvě 2012 14:32:55 
Offline

Registrován: pát 23. pro 2011 21:31:38
Příspěvky: 11
Dobrý den,
tak jsem to včera odpoledne ještě jednou naposledy zkusil - a zázrak - fungovalo to !!!!
Tak to vypadá, že jak jsem tam nalil tu letní kapalinu, tak to zřejmě změnilo koncentraci
lihu a ten pístek se asi zmenšil a začal fungovat. :lol:
Tak ještě jednou všem moc děkuji za rady a aspoň vím pro příště, jak na to.
Vašek


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 02. pro 2012 14:14:06 
Offline

Registrován: pát 23. pro 2011 21:31:38
Příspěvky: 11
Dobrý den,tak jsem minulý týden vyměnil kapalinu v ostřikovači za zimní na -20 oC a vše fungovalo.Včera jsem chtěl použít ostřikovače a zase to nešlo.Tak se chystám to rozebrat a chci se zeptat zda se ten gumový pístek nechá koupit nový.Předem děkuji za rady. :idea: Vašek


Naposledy upravil vasek157 dne úte 11. pro 2012 16:20:42, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 02. pro 2012 21:05:06 
Offline

Registrován: ned 24. led 2010 19:13:38
Příspěvky: 27
Už jsem zde jednou odpovídal.Můj servisák se mi vysmál,že rozebírání,čištění a obrušování pístku je ztráta času.Nový motorek prý stojí asi 600kč(alespoň to říkal) a je zas na pár let klid. ;)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 11. pro 2012 16:17:52 
Offline

Registrován: pát 23. pro 2011 21:31:38
Příspěvky: 11
Dobrý den, tak cca 2 hod práce a už to maká. Gumový váleček je v plastove trubičce a na bocích z něho vylézal a na koncích měl větší průměr než plastová trubička.Oba kraje jsem seříznul a namontoval vše zpátky a je to O.K. :lol: Vašek


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 29. pro 2012 18:59:28 
Offline

Registrován: úte 03. črc 2012 22:42:21
Příspěvky: 22
Ja ted resil z nicehoz nic zcela nefunkcni motorek. Je mi zahadou jak je to mozne, ale odesla 10A pojistka, ta je umistena v motorovem prostoru, kdyby to nahodou nekdo potreboval. Jinak se muze stat, ze kdyz smichate letni a zimni smes tak se zcuckovati, je to takovy hnus (jako kdyz se vysmrkate do nadrzky), nevim jestli za to muze ethylenglykol v zimni smesi, ale ten vznikly sajrajt MUZE zapriciit to, ze se soustava ucpe. Resil jsem to kdysi na Honde, jeden motor sel a druhy ne. Nadrz ven, ocet, pruplach trubicek, trysek, hadicek a bylo vse OK. Jinak motorek se da sehnat kolem 500 novy.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 12. dub 2013 21:14:39 
Offline

Registrován: pát 12. dub 2013 20:47:22
Příspěvky: 4
Hned po nákupu auta (tj. minulý týden, jsem šťastným majitelem lehce jeté C4 GP) jsem řešil stejný problém s (ne)ostřikováním zadního skla (přední střiky fungovaly). Tímto bych chtěl poděkovat všem na fóru, že mi ukázali cestu a nemusel jsem se s tím tak dlouho trápit. Jenom si dovolím pár poznámek:
- pokud sundáte podběh a vytočíte kolo, dostanete se k nádobce i bez heveru. Doporučuji vyndat přední mlhovku (velice snadné), pak je přístup i zepředu
- stačí vyšroubovat jednu matku, pak se celá nádobka lehkým tahem uvolní
- dostat ji ven je víceméně nemožné. Nicméně i pouhé povolení stačí na vytvoření prostoru pro "vycvaknutí" čerpadla (drží jenom na těsnění), stačí trochu zabrat šrubovákem.
- chvilku mi trvalo, než jsem po rozmontování pochopil princip uzavírání jednotlivých vstupů. Je tam plastový váleček, ve kterém je opravdu gumový pístek. Po přečtení předchozích příspěvků jsem pochopil, že má chodit gumový pístek. Omyl. Ten je zasunutý v plastové trubičce, do ní se musí pístek zatlačit, lehce přešmirglovat plastovou trubičku a pak to teprve funguje. Stačí fouknout do jedné nebo do druhé vstupní díry a hned víte, jestli to máte dobře...:)

Jenom upozorňuju, že poznámky k montáži/demontáži patří k C4 Grand P., tady v tomto vláknu se spíš bavíte o Berlingu. Ale ostřikovač je stejný.

Jinak jestli se to podaří, tak sem dám fotky rozebraného ostřikovače


Přílohy:
P4071931-1.jpg [28.78 KiB]
Zatím nestaženo
P4071928-1.jpg [36.5 KiB]
Zatím nestaženo
Poznámka: sestave rozebraného čerpadla ostřikovače
P4071927-1.jpg [43.27 KiB]
Zatím nestaženo

_________________
Citroen C4 Grand Picasso, 2.0 HDI, r.v. 2009, manuální 6kvalt
Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 10 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz