Fórum Citroeny.cz
http://forum.citroeny.cz/forum/

Kmitanì volantu
http://forum.citroeny.cz/forum/viewtopic.php?f=24&t=12644
Stránka 1 z 1

Autor:  Berlo) [ pát 15. kvě 2020 9:43:35 ]
Předmět příspěvku:  Kmitanì volantu

Zdravím všechny uživatele této značky. Prosím o radu nebo zkusenost. Mám 3 leté Berlingo 1.6 blue hdi 88kw s najezdem 38 tis. km. V loni výměna na záruku přední kotouče a tlumiče, při jízdě nad 100 km/h kmitání volantu a později i při brzdění. Závada zdánlivě odstraněna, bohužel po dalších 10 tis.km se toto začíná projevoval znovu! Nevím kde už mám hledat závadu. Děkuji všem za radu

Autor:  HonzaC [ úte 19. kvě 2020 12:10:45 ]
Předmět příspěvku:  Re: Kmitanì volantu

A zdanlive odstranena - to udelali co?

Jinak ja na aute stejne konstrukce resil kmitani roky. Jsem uz 2 roky bez kmitu a vymenil jsem kde co, ramena (zcela beze zmeny), poloosy (dlouha trochu pomohla, byla uz vule na loziscich), vzdy to bylo o neco lepsi, ale nikdy ne perfektni. Dalsi co trochu pomohlo byla jina tehlice. Samotne finale byly horni misky

https://www.citroeny.eu/podvozek-a-rize ... 033f9.html radikalni zlepseni

A uplne odstraneni az vymena rizeni, za jine ojete z vrakoviste. Z toho usuzuju, ze primarni pricina byla nekde v tech miskach, kde kdyz se podivas na konstrukci a jejich polohu pri montazi, s puvodnima miskama tam je opravdu vule a cela stastava tlumice ma moznost chodit nahoru a dolu, nic to netlumi. U tech misek v odkazu je takova pametova pena, vule tam neni zadna a ta pena ma tlumici ucinky.

A kdyz ti to tak nejakou dobu chodi, rizeni se v poloze "rovne" vybeha a pak uz to nikdy nebude OK. Tak si myslim, jestli nemas krive kola, bez vymeny rizeni to asi stejne neodstranis. A vymena rizeni a nechani puvodnich misek
Příloha:
puvodni miska.png [86.42 KiB]
Zatím nestaženo
je dost nestastna varianta, protoze i to nove rizeni pujde po case do kopru.

Autor:  Berlo) [ úte 19. kvě 2020 13:36:04 ]
Předmět příspěvku:  Re: Kmitanì volantu

Zdravim, moc jsi me nepotesil, me hodne pomoho vymena kotoucu a ty tlumice to nevim jestli bylo k necemu. Ale bylo to v zaruce tak to udelali. Koupil jsem i nove znackive zimaky, to bylo taky lepsi, ponevac s temi starymi se stale hlasilo cidlo tlaku v pneu, po vymene uz nikdy. V planu bylo jeste vymena poloos, ale na to uz nedoslo, opet se to projevuje az po najezdu cca 10 tis. km, to uz ale zaruka neni, bohuzel

Autor:  Berlo) [ úte 19. kvě 2020 13:40:28 ]
Předmět příspěvku:  Re: Kmitanì volantu

Jinak nemam tuseni, zda-li pri vymene tlumicu se soucasne meni i zminovane horni misky, je pravda ze na horsi silnici ten podvozek mlati jak kdyz ma nalitano pul mega...

Autor:  HonzaC [ úte 19. kvě 2020 14:53:25 ]
Předmět příspěvku:  Re: Kmitanì volantu

Zalezi, treba jsi tam ty misky s penou mel uz z vyroby. Nejjednodussi je se podivat, u Berlinga si myslim, by to melo byt videt bez demontaze cehokoliv. Mozna staci jen zvednout kapotu nebo nehlednout skrze plasty. Mam C4GP, ktere ma stejny podvozek, ale u berlinga je jina karoserie, tak z hlavy ti nereknu kam presne kouknout.

Autor:  Berlo) [ úte 19. kvě 2020 20:37:00 ]
Předmět příspěvku:  Re: Kmitanì volantu

Tak je tam ta puvodni miska, tedy nahore v motoraku

Autor:  HonzaC [ úte 19. kvě 2020 22:02:56 ]
Předmět příspěvku:  Re: Kmitanì volantu

Tak mozna by stalo za to, nechat vymenit ty misky. Tolik penez to nestoji a myslim, ze u Berlinga je to i snadno pristupne. Jako ze neni potreba nic moc demontovat. Jako bonus by melo byt klidnejsi prejezdy pricnych nerovnosti a kdyz tak mensi kmitani volantu.

Autor:  Berlo) [ úte 19. kvě 2020 22:08:13 ]
Předmět příspěvku:  Re: Kmitanì volantu

Ok, objednano, jak to prijde namontuji, diky moc za radu a dam vedet jak to zabralo - nezabralo, diky

Autor:  HonzaC [ stř 20. kvě 2020 7:32:32 ]
Předmět příspěvku:  Re: Kmitanì volantu

Jestli to budes menit sam, tak si hlavne porid ockovy klic, z hlavy nevim zda to byl 21? , 22? nebo 23? a do tlumice by mel prijit nejaky velky imbus, taky z hlavy nevim. Dobre odzkouset. Je dulezite, aby byla pistnice toho tlumice zaaretovana tim imbusem a neotacela se a to jak pri povolovani tak pri utahovani. Duelzity je ten moment tesne nez to povoli, nebo nez se to utahne a pak kdyz ue to drzi a ty to jen dotahujes. Proto potrebujes ockovy klic - na povoleni a pritom musis drzet stred tlumice aby se pistnice neotacela. Duvod je ten, ze z druhe strany karoserie je gumo-kovova miska a pri velkem otoceni bez aretace se poskodi jeji stred. Mohl by se vysklebit nebo primo utrhnout kovovy valecek, ktery tam je zality v gume. Maly pohyb to snese (na te spodni misce i vespod karoserie jsou jakoby zuby, kde je nejaka vule), velky ne. Jo,ten imbus samozrejme nejlip do orechu, takovou tu malou fajfku nedoporucuju. Stejne bys na ni musel dat trubku a ty fajfky nebyvaji moc kvalitni.

Autor:  Berlo) [ stř 20. kvě 2020 14:22:44 ]
Předmět příspěvku:  Re: Kmitanì volantu

Ok, diky moc nejak to spacham.

Autor:  Berlo) [ čtv 21. kvě 2020 13:01:18 ]
Předmět příspěvku:  Re: Kmitanì volantu

Tak jsem misky vymenil, ale zarazilo me ze je stale mezera mezi tou pryzi a karoserii, mysle jsem ze to ma vytesnit tu mezeru. Jeste jsem to neproje, tak nevim jaky bude rozdil

Autor:  HonzaC [ čtv 21. kvě 2020 20:13:49 ]
Předmět příspěvku:  Re: Kmitanì volantu

Nějaká vůle tam vždy je. To proto, když se natáčí kola, mění se i úhle osy pístníce ke karosérii. Hlavně nesmí být moc velká a ta původní miska má proti té inovované minimální tlumící vlastnosti. Nezbývá, než auto projet.

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/