Fórum Citroeny.cz
http://forum.citroeny.cz/forum/

Hydraulika a chybová hlášení (tedy spíše nehlášení)
http://forum.citroeny.cz/forum/viewtopic.php?f=19&t=6634
Stránka 1 z 1

Autor:  AlesXM [ stř 01. srp 2012 9:17:47 ]
Předmět příspěvku:  Hydraulika a chybová hlášení (tedy spíše nehlášení)

Tak jsem teď řešil dvě rychle po sobě vzniklé závady hydrauliky.
Mezi palivovou nádrží a podlahou auta je vrstva "filcu", kterým prochází jak tlaková trubka, tak i vracečka k zadní nápravě. No a ve filcu uvízlo pár ostrých kamínků. A jeden tak blbě, že postupně vydřel do tlakové trubky dírku. Muselo to tam být už hodně dlouho. Takže najednou nastal prudký únik LDS (než jsem na to přišel, tak jí vytekla asi tak polovina).
No a auto nehlásilo naprosto žádnou závadu... ani nízkou hladinu LDS, ani pokles tlaku v soustavě. (Na BX a na XM by něco takového způsobilo barevnou hudbu na palubní desce a několik výstražných hlášení).
Trubku jsem opravil, doplnil LDS a vesele odjel. Po pár kilometrech mi najednou na multifunkčím displeji vyskočila hláška "Porucha pérování, max. rychlost 90km/h" a na displeji tachometru se rozsvítilo "SERVIS". Bez jakéhokoliv vysvětlení, co se děje.
Tak jsem si řekl, že jak jsem doléval LDS do skoro prázdného okruhu, tak tam zůstala nějaká bublina, která teď samoodvzdušněním utekla a je tam tedy málo kapaliny.
Tak jsem zastavil, otevřel nádobku, spustil auto dolů (tedy myslel jsem, že spustil, protože displej ukázal, že je auto dole). Dolil jsem LDS (asi 2 dl, tedy bezvýznamné množství). Vypnul motor, zapnul motor a hláška o poruše pérování a nápis SERVIS zmizel.

No a začaly se dít divné věci. Chci zvednout auto do provozní výšky a koukám, že v provozní výšce je (tedy předtím nekleslo). Říkám si, jsem blbec, asi jsem ho už zvednul... tak jsem zadal pokyn zvednout do terénní výšky, pak úplně nahoru, zpátky, úplně dolů... Zkrátím to - displej vždy ukázal, že auto je ve výšce, do které jsem ho nastavil, ale ve skutečnosti se nehlo z původní nastavené výšky.

Chybu výškových korektorů jsem vyloučil, to by nereagoval buď jen předek nebo jen zadek - že by odešly oba korektory najednou je nepravděpodobné. Zkoušel jsem poslouchat, jestli vrčí motor čerpadla, ale na silnici byl takový randál, že jsem nic neslyšel.

Tak jsem zavolal kamarádovi, jestli se za ním můžu stavit do dílny (byla neděle odpoledne) a dojel tam.
No a bylo jasno. Zhořela pojistka napájení motoru čerpadla.
Je to zapojené dost divně. BSI po zapnutí klíčku pošle ovládací napětí na relé, které trvale sepne vedení do motoru přímo z baterky. Přičemž před tímto relé je právě ta pojistka, která zhořela.
K čemu tam to relé je, mi není jasné, protože v samotném motoru čerpadla je další relé, které je spínáno a rozpojováno ovládacím napětím z řídící jednotky čerpadla. Jelikož 40A pojistka většinou nezhoří jen tak a nebyl čas zkoumat co to způsobilo, tak jsme provizorně natáhli napájení k motoru přímo z baterky přes pojistku, která je přímo na drátu a je tedy hned po otevření kapoty vidět. Pokud to nebude hořet, tak to zapojím zátky přes BSI.

Nechápu ale, jak je možné, že tak fatální závady, jako pokles hladiny LDS, pokles tlaku v soustavě, nefunkčí čerpadlo, nesouhlas nastavené výšky s realitou nevyvolaly žádné chybové hlášení. Dokonce ani když jsme to napíchli na diagnostiku, tak to nic nepsalo, jen jakousi nesmyslnou dočasnou závadu o chybné poloze volantu. Ani ta hláška o tom, že mám jet max 90 km/h tam nebyla zaznamenaná v paměti.
No a to, že to na displeji ukazuje po nastavení výšky nesmysly i když se auto nehne také nechápu. Copak ta věc nekontroluje v jaké poloze jsou výškové korektory?!? Tak jak určuje kam se má zvedenout nebo spustit (pokud tedy funguje čerpadlo).

Je možné, že by tak zásadní věc, jako je hydraulika nebyla u Hydraktive 3+ kontrolována?

Autor:  AlesXM [ pon 06. srp 2012 23:14:19 ]
Předmět příspěvku:  Re: Hydraulika a chybová hlášení (tedy spíše nehlášení)

Hmm, že bych byl jediný, koho něco takového potkalo? Mimochodem ani oficiální zastoupení Citroen v ČR mi na tenhle dotaz neodpovědělo... což je parádní ostuda.

Autor:  del42sa [ úte 07. srp 2012 16:47:22 ]
Předmět příspěvku:  Re: Hydraulika a chybová hlášení (tedy spíše nehlášení)

čidlo tlaku je u C6 hned u zadní nápravy, takže systém by měl pokles tlaku v okruhu poznat ovšem za předpokladu, že se opravdu prodřela tlaková trubka a nikoliv "vratka".... Co se týká úbytku kapaliny je tam také nějaká tolerance než to začne něco hlásit.

Autor:  AlesXM [ stř 08. srp 2012 0:42:19 ]
Předmět příspěvku:  Re: Hydraulika a chybová hlášení (tedy spíše nehlášení)

Jo, jo, tlaková trubka to byla. Uřízli jsme proděravělý kus, pomocí přípravku na výrobu brzdových tlakových trubek jsme vytvořili na obou koncích vyříznuté trubky osazení a mezi to vytvarovali kus trubky o stejném průměru, ale měděné (tedy v podstatě nezničitelné), pomocí tlakových spojek jsme pak vše propojili. Vracečka je jen plastová trubička. Čidlo tlaku tam opravdu je, pokles množství LDS o více než polovinu je alarmující. Přesto se celá ta věc tvářila, jako, že je vše v pořádku. A to je právě to, co mi není jasné. Já něco málo o fungování hydrauliky u Citroenů vím, takže ledacos operativně vyřeším a nějak vždycky dojedu. Běžný uživatel by ale v takové situaci skončil... a to mi právě není jasné...

Aleš

Autor:  kmeco [ stř 28. kvě 2014 9:01:00 ]
Předmět příspěvku:  Re: Hydraulika a chybová hlášení (tedy spíše nehlášení)

uz je to sice nejaky cas, ale budem reagovat.
Akurat som vyriesil tu istu zavadu - nechal som auto cez 2 hodky v max vyske.
Ale nerobil by som z toho nejaku vedu. Vymena poistky a jazdis dalej.
Dost mi pomohlo toto forum http://c6owners.org/plugins/forum/forum ... 18352.post
Typkovi tam dokonca zhorel motor pumpy, takze som rad, ze to u mna bola len poistka.
Da sa vymenit dokonca aj bez odpajania baterky, staci len opatrne ponadvihovat ECU, BSI a poistkovu dosku.

Autor:  del42sa [ úte 14. říj 2014 9:31:07 ]
Předmět příspěvku:  Re: Hydraulika a chybová hlášení (tedy spíše nehlášení)

AlesXM píše:
Jo, jo, tlaková trubka to byla. Uřízli jsme proděravělý kus, pomocí přípravku na výrobu brzdových tlakových trubek jsme vytvořili na obou koncích vyříznuté trubky osazení a mezi to vytvarovali kus trubky o stejném průměru, ale měděné (tedy v podstatě nezničitelné), pomocí tlakových spojek jsme pak vše propojili. Vracečka je jen plastová trubička. Čidlo tlaku tam opravdu je, pokles množství LDS o více než polovinu je alarmující. Přesto se celá ta věc tvářila, jako, že je vše v pořádku. A to je právě to, co mi není jasné. Já něco málo o fungování hydrauliky u Citroenů vím, takže ledacos operativně vyřeším a nějak vždycky dojedu. Běžný uživatel by ale v takové situaci skončil... a to mi právě není jasné...

Aleš


no možná bylo to čidlo tlaku vadné, nebo tam byl nějaký problém v kontaktu..... Čidlo tlaku ve vracečce je už z principu nesmysl, to může být jen v trubce, která je pod tlakem a ta je kovová. Viz. obrázek.

Obrázek

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/