Fórum Citroeny.cz • Zobrazit téma - První negativa a varování majitelům nejen C6
Právě je čtv 23. kvě 2024 5:17:19

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 35 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: sob 19. pro 2009 1:43:00 
Offline

Registrován: ned 18. říj 2009 7:42:00
Příspěvky: 33
Tak po pár týdnech bezproblémového ježdění je to tady. Trochu přimrzlo a už jsem řešil přehršel problémů, neboť mám stát auto venku. Ranní start u 2,7 hdi opravdu nebyl moc přesvědčivý, poprvé auto naskočilo a chcíplo, napodruhé se udrželo, ale byla to taková 2-4válcová symfonie, než se chytlo na všechny válce. Podotýkám, že má najeto poctivých 62000km,v autě se nikdo nešťoural, AKU super a tankuju pouze Vervu u Benziny a přidávám aditiva VIF, takže mne to překvapilo. Dost slabota na to,že bylo jen -9, tak nevím, co bude dělat při -15 -20. Nafťáka jsem původně nechtěl, ale benzínová C6 nebyla k mání, takže už začínám litovat. Hned po startu vyskočila chybová hláška "chyba airbagu nebo bezp. pásu a kontrolka SERVICE", ale po 4km sama zhasla. Po natankování u benzinky jsem si nechtěně zabrzdil el. ruční brzdu, která už následně nešla odbrzdit a hned to vyhodilo další hlášky - Vada parkovací brzdy, vada ABS, vada ESP atd, prostě barevná hudba na palubce. Po vykuchání loketní opěrky jsem se dostal k manuálnímu táhlu ručky, ale ani tam to nešlo odbrzdit, až po asi dvou minutách jsem zatáhl za oba segmenty najednou a auto se rozjelo. Chybové hlášky a kontrolky zůstaly, auto už nebylo zabržděno na tvrdo, ale zadní kola stále přibržďovala. Proto jsem zastavil, vypnul motor, znovu ho nahodil a svítila už jen ABS. Tak jsem to rozjel, na sněhu asi třikrát zabrzdil, ABS se chytla, vše zhaslo a zatím to chodí. Ale aby radost nebyla dokonalá, po vystoupení z auta jsem zjistil, že mi teče LHS kapalina. Ještě jsem to nerozdělal, může to být prkotina, ale u auta této kategorie a najetých km bych to nečekal. No a z toho vyplývá i to varování majitelům i C5. Možná jsem vše špatně pochopil, ale všude čtu, že výrobce garantuje na hydraulický systém bezproblémový chod po dobu 5.let a nebo 200000km. Z toho jsem usuzoval, že pokud se v té době něco stane, systém je v záruce. Bohužel mi bylo vysvětleno, že to není záruka, ale výrobce pouze garantuje bezúdržbový provoz. Tak jestli to někdo pochopil jako já, platí to, že pokud je auto po standartní záruce , vše si hradíte sami v plné výši. No a co se týká výše uvedených problémů, bylo mi ve značkovém servise zděleno, že auto si musí zvyknout na zimu a že systém má zpoždění, než se ohřeje. Tak jak tak na to koukám, začínám být i rád, že všechny francouzské automobilky ukončí výrobu vozů v tomto segmentu, protože to fakt neumí a asi se to nikdy nenaučí. Co je mi platný krásný houpavý auto, se kterým budu mít strach jet na hory? Měl jsem pár vozů v tomto segmentu od jiných výrobců, ale takové brikule mi nedělalo žádné, vyjma starých velkých citroenů. Ale možná mám jen smůlu a zase jsem si vytáhl jednoho špatného z 10000 kusů, ale naštvalo mne to dost. Tak ať se vám to houpe bez problémů, snad to už bude dobré.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 19. pro 2009 16:18:11 
Offline

Registrován: stř 25. lis 2009 20:49:52
Příspěvky: 3
Hmm, zdá se mi, že je to tvůj první Citroen, jinak by takhle rezolutní soud nemohl zaznít. Chápu, že tyhle "životní" projevy našich houpaček nemusí být každému po vůli. Pokud se ale s nimi nedá opravdu žít, pak je lepší jít třeba do Passatu. Tomu se nerozsvěcí kontrolky, ale třeba praskají hlavy a trhají rozvody, klekají DSG spojky atp., což je chápu pro mnohé očividnější a lépe řešitelná závada než v canové síti lítající šotek. Tak ať se to houpe a díky za varování.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 19. pro 2009 22:53:21 
Offline

Registrován: ned 18. říj 2009 7:42:00
Příspěvky: 33
To desperado:
Hmm, zdá se mi, že jsi mne trochu nepochopil ty. Protože to rozhodně není můj první citroen, tak právě proto může zaznít tenhle rezolutní soud, na základě dlouhodobých zkušeností s těmito vozy. To, že se citroeny takhle chovají, moc dobře vím, ale věřil jsem tomu, že to dělají jen starší vozy-XM,Xantie a první C5 po nějaké době provozu a najetých km. Omlouvám se tedy, že jsem si dovolil chtít po vozu nejvyšší třídy za milion a půl, ktarý je starý tři roky a nemá skoro nic najeto, aby fungoval adekvátně renomé, které automobilka hlásá a penězům, které za něj chtějí. A tím varováním jsem nemyslel tyhle bolístky, ale problémy s hydraulikou, kterou výrobce klame spotřebitele. Chápu, že prasklá hlava nebo závada automatu je problém a třeba u XM se to nikdy nestávalo, že?, ale pokud ti klekne elektronika v canové síti, tak také většinou neodjedeš, takže rozdíl je až v následné opravě. Důležité je, že auto je v obou případech nepojízdné v dané situaci a to mne zajímá. Takže do Passatu nepůjdu, nepomůžu si, proto jsem u citroenu. Takže teď už je to snad srozumitelnější. Žít se s tím dá, jen si člověk myslí,že nové auto bude už v pohodě a zbaví se určitých neduhů, ale vyzkoušet si to nemůže, zjistí to, až si ho koupí.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 20. pro 2009 12:11:10 
Offline

Registrován: ned 20. pro 2009 11:55:08
Příspěvky: 21
Hlásím se jako nový majitel starší C6 s předchozími zkušenostmi z C5 a XM. Po první projížďce musím celkem bez překvapení souhlasit, že vlastním elektrickým životem, tolik specifickým pro Citroen, žije i C6. První vyjížďka na sněhu s letními pneu a bláznivým blikáním ABS/ESP skončila po pár metrech hláškou o vypnutí systému. Takže jsem zcela v klidu zastavil, vystoupil, zamkl/odemkl, znovu nastoupil a pokračoval. Ranní start se bohužel také podobal zde popsanému koncertu, kdy se jednotlivé válce jen nesměle přidávaly. Ale auto je čerstvě dovezené, bez jakékoliv kontroly zde v servisu, tak věřím, že starty se odladí:-)
Takže u mě převládá spíš jen nadšení z ještě lepšího houpání než mi dopřávala C5.

_________________
XM 2.2D, C5 Break 2.2HDI Exclusive, C6 2.7HDI


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 20. pro 2009 23:45:31 
Offline

Registrován: pon 19. říj 2009 20:37:43
Příspěvky: 38
Bydliště: Frýdek-Místek
Zdar, no výborně. Aspoň vidím na co můžu těšit až jednou...
K.

_________________
2,1 TD 12V r.v. 92 otloukánek, ale držák


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 21. pro 2009 0:17:12 
Offline

Registrován: sob 19. pro 2009 23:19:52
Příspěvky: 7
S tou ruckou, to je jako ten jejich brzdovy assistent (vsimnete si dvou "s" od toho to slovo pochazi). Mel jsem ted pujcenou od Citroonuu novou C5 Exclusive a taky jsem s nim chvilku valcil.. Bud si na nej zvyknes (pry staci jen seslapnout brzdu a zaradit.. ralita nebyla tak presvedciva a prisel jsem na system.), coz lze, nebo ho vypnout..

S Garanci a Kulanci tady v Cechach ojebavaji vsichni, nejen u Citroenu,...
Pokud je Garance 2 roky == vady a opravy plati Citroen.
Kulance 5 let == zaruka na material, provedeni - plati citroen, majitel plati praci, kapaliny, filtry.
Tak to proste je. Jedine kdy to neplati je, pokud auto nebylo servisovano v autorizovanem servisu.

Nicmene pochybuju ze by jsme se nekam dohadali, jelikoz si tady kazdy dela co chce...

_________________
EX:04: XM-Y4-3.0V24-2000, Exclusive - Stribrny mazlik v autom a opravdu maximalce.
NOW: XM-Y4-2.1TD-1998, Social Eddition bez rymy a kuze - prodej
Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 23. pro 2009 16:45:44 
Offline

Registrován: pon 19. říj 2009 22:44:27
Příspěvky: 17
CITROEN C6 2,7 HDi EXCLUSIVE
Potvrdzujem skúsenosť zo štartovaním za mrazu. Auto stálo v garáži asi 3 dni štart pri teplote -15 C. Chytilo to na prvý raz avšak rozbeh ako píše bery nebol príliš kultivovaný ale s postupným nástupom. Po výjazde z garáže cca 3-4 minúty prevádzky som motor vypol(parkoval som späť C5) a ďalšie štartovanie studeného motora úplne bez problémov. Ale prvý štart dosť prekvapenie. Na C5 I mám úplne opačnú skúsenosť štartovanie v mrazoch a to aj v extrémnych mrazoch cca - 30 C v Rakúsku na lyžovačke každé ráno bez problémov. V týchto podmienkach VW koncern škodovky, VW s obtiažami, Laguna až po problémoch a miliónový Nissan Patrol nenaštartoval vôbec až po oteplení v garáži. C5 mi štartovala bez väčších problémov. Teraz sa zase oteplilo takže uvidme či si Fantomas C6 zvykne na zimu. Inak po trochu obtiažnom štarte išlo auto bez problémov. Doteraz som najazdil cca 3800km, priemerná spotreba 8,0 l na 100km. V meste používam sekvenčné radenie a udržujem sa okolo 1500 otáčok. Doteraz mi 3X vyhodilo hlášku poruchy pruženia. Zasvietil servis, hlášku hneď na to vyhodilo znovu všetko zhaslo a bol pokoj nič sa nedialo.
Chcem sa spýtať beryho či už riešil únik LHS. Asi mesiac pozorujem v garáži na zemi olejový flak za predným kolesom viac vpravo. Ide o minimálny únik vždy keď auto postojí 2-3 dní niekedy to zasa netečie vôbec. Mal som C6 na zveráku ale žiaden evidentný zdroj sa nenašiel. Niečo sa popriťahovalo, ale robí to stále. Ak si niečo zistil s únikom daj vedieť ďakujem.
Dúfam že sa nám C6chlapci zazimujú.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 24. pro 2009 22:15:39 
Offline

Registrován: pon 19. říj 2009 11:12:54
Příspěvky: 88
možná je to tohle: http://translate.google.cz/translate?js=y&prev=_t&hl=cs&ie=UTF-8&layout=1&eotf=1&u=http%3A%2F%2Fwww.planete-citroen.com%2Fforum%2Fshowthread.php%3Ft%3D116087&sl=fr&tl=en

Obrázek
Obrázek

_________________
Citroen C5 2,0HDi 100kW automat r.v.2007 Navi RT4 Hydractive III+


Naposledy upravil del42sa dne sob 26. pro 2009 12:38:17, celkově upraveno 2

Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 24. pro 2009 23:52:15 
Offline

Registrován: ned 18. říj 2009 7:42:00
Příspěvky: 33
Ahoj Roberte!
Ten únik oleje jsem diagnostikoval, dle Tvého popisu budeš mít to samé. Musíš sundat ty plasty pod motorem a na pravé straně u nádobky na ostřikovač je přechod hadice na trubku ze standartní SK páskou staženou kleštěma. Dle uchycení přechodu soudím, že je to vracečka s minimálním tlakem, asi od serva. Únik je z toho přechodu, očistil jsem to, chvíli sucho, pak jsem to vzal na mráz a do rána únik. Tak si myslím, že změnou teploty hadice zatvrdne a něco propustí. Podle mne stačí hadičku zakrátit a vyměnit SK pásku za pořádnou. Ale asi při tom vyteče LHSka, tak je potřeba jí pochytat nebo mít rezervní. Horší je, že když jsem jel s touto banalitou do servisu, protože nemám zásobu hydrauliky a potřeboval jsem i diagnostiku, vinou špatného počasí a i mojí jsem trefil pravým předním kolem betonový sokl a protrhl gumu a rozpůlil disk. Vzhledem k tomu, že se jedná o 18 origoš, tak ho asi budu muset za 10000kč objednat nový u Citroenu, leda že by jste někdo o něčem věděl nebo prodával, ale to nepředpokládám. Spíš bych potřeboval jednu zimní Mischelinku,originál co se obouval na C6, tak 40-50 procent ojetou, 245/45R18, jinak to budu muset přezout celý. Jednu novou kupovat je asi nesmysl, na to jsou ty ostatní už dost sjeté a vyhodit ty tři je mi zase líto, na to jsou dost dobré. Tak kdyby jste někdo věděl nebo prodával, budu rád. Chtěl jsem na nich dojet zimu a nechat je přes léto a nové řešit až příští zimu. Takže přeji všem hezké svátky, já si už Ježíška nadělil.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 25. pro 2009 20:52:56 
Offline

Registrován: pon 19. říj 2009 22:44:27
Příspěvky: 17
Veľmi pekne ďakujem za rady, hneď keď sa bude dať to pozriem. Keď budem v servise spýtam sa známeho na tú zimnú pneumatiku a disk. Ja som mal neuveriteľné šťastie. Úplne náhodou pri pozeraní vyhladávača C6 cez google som na nete objavil ponuku originál 4X diskov na C6 so skoro novými letnými pneu Michelin Primacy. Hlavme cena bola neuveriteľná. Asi sa toho nemohol zbaviť. Však aj poznamenal že disky nepasujú na žiadne iné auto. Postupne zlacňoval z 900E a dohodli sme sa na 700E za komplet 4X orig. disk, dokonca dokupoval tie stredy z orig. servisu + 4X letné pneu za 700E. Disky sú ako nové len na jednom je trochu obdratý ráfik. Takže mám komplet zimnú aj letnú výbavu na originálnych 18 diskoch. Ak niečo zistím ohľadom gumy a disku dám vedieť.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 26. pro 2009 8:50:01 
Offline

Registrován: ned 18. říj 2009 7:42:00
Příspěvky: 33
Tak to jsi měl opravdu štěstí. Kdyby si na něco narazil, budu moc vděčný. Příliš na netu nebývám a co se týče serfování, nejsem až tak zdatný vyhledávač. Klidně bych vzal taky celou sadu, protože taky mám jen jednu a přemýšlím, jak to vyřešit na zimu a léto. Takový druhý štěstí asi už nebude, ale kdyby si něco našel, tak mi určitě dej vědět. Dík


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 27. pro 2009 9:57:58 
Offline

Registrován: ned 20. pro 2009 11:55:08
Příspěvky: 21
Tak auto mám po prvním rychlém servisu-výměna předních brzd.destiček a kotoučů, a dolití cca 1litru LDS. Dle vašich příspěvků budu muset tu hadičku taky zkontrolovat. S kolama na zimu jsem to vyřešil objednáním nových neorigo elektronů po netu. Ještě je nemám na autě, ale už se těším, až se konečně pořádně svezu.

_________________
XM 2.2D, C5 Break 2.2HDI Exclusive, C6 2.7HDI


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 27. pro 2009 11:27:48 
Offline

Registrován: sob 17. říj 2009 21:05:30
Příspěvky: 100
Bydliště: Písek
K těm špatným startům - zkusil někdo z vás už vyměnit žhavičky? Vždyť jsou minimálně 3 roky staré a kolikrát denně musí žhavit? Krát počet dnů do roka = už by mohly být v prdeli. Je to běžný spotřebák, stejně jako třeba destičky.

_________________
NOVĚ BX 1.9 r.v.91 ,88kW, 4WD, vytržen hrobníkovi z lopaty
Xantia 2.0HDi Exclusive r.v.99,80kW - prodám díly
XM 2.5TD r.v.95,95kW
BX 1.8D r.v.89,44kW měl poctivých 1 236 000km!
Tak dlouho jsme se hledali, až jsme na sebe zbyli...


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 29. pro 2009 16:54:07 
Offline

Registrován: úte 20. říj 2009 12:54:10
Příspěvky: 124
No to jsem rad, ze jsem XM mel benzinove bez ABS. I v -20 vzdy bez chyb. Mozna proto ted koukam stale po C5 a XM a nemel bych.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 01. led 2010 17:49:27 
Offline

Registrován: ned 18. říj 2009 7:42:00
Příspěvky: 33
Tak je po svátcích a v průběhu nich jsem se sháněním pneu a disků moc nepochodil, většinou nikde nikdo. Tak jsem zakoupil u Citroenu originál 18 litý disk a teď mne tlačí ty pneu. Rozhodl jsem se, že ty liťáky obuju už nově na léto a na zimu pořeším 4 plecháče. Po zkušenostech s puklým diskem mi ten plech přijde na zimu bezpečnější a taky o dost levnější. Píšu sem proto, že potřebuji poradit. Ve velkém TP mám kupodivu 17 kola jako hlavní a ALU 18 jako povolenou alternaci, což je asi nesmysl, protože výrobce u 2,7hdi uvádí, na rozdíl od benzínové verze, jediný rozměr 245/45R18. Bohužel plechová kola se vyrábí na C6 největší pouze 17 a dle výrobce u benzínové verze a různých pneu serverů a svého TP bych měl zvolit rozměr 225/55R17. Tak bych rád věděl přesnou specifikaci pneu, tj. rozměr a veškeré váhové a rychlostní indexi, abych to mohl obout beze strachu na svou 2,7hdi na 17 plecháče na zimu. Asi bych si s tím nelámal tolik hlavu, ale už prodejce v Citroenu mne varoval, že to mohu obout pouze na Micheliny, každé jiné pneu mne prý pošlou do škarpy. Zdá se mi to jako nesmysl, jsou lepší pneu než Micheliny, podle mne je to jako s olejema. Ale o pneu toho moc nevím, tak než zainvestuju dost peněz, rád bych měl jistotu. Je pravda, že s každou výměnou kol budu muset na počítač do citroenu kvůli deaktivaci a na léto aktivaci systému čidel v pneu, ale už se mi nechce do každého plecháče kupovat čidlo za 2000kč. Taky jsem se díval, že váhový rozdíl mezi mojí a benzínovou verzí je asi 80kg, což není mnoho a snad by to nemělo vadit. Takže pokud budete někdo vědět, písněte, potřebuji už jezdit a díky těmto dilematům mi auto stojí doma. Moc dík


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 35 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz