Fórum Citroeny.cz • Zobrazit téma - Hmotnostní index na pneu na C6
Právě je ned 12. kvě 2024 22:50:50

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 7 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Hmotnostní index na pneu na C6
PříspěvekNapsal: čtv 17. čer 2010 21:47:07 
Offline

Registrován: ned 18. říj 2009 7:42:00
Příspěvky: 33
Tak bych potřeboval poradit. Vzhledem k tomu, že stále jezdím na zimním obutí, sháněl jsem něco na léto. Nechtěl jsem jen pneu, potřeboval jsem i disky. Podařilo se mi koupit komplet sadu pneu+alu+čidla tlaku. Vše je nové, pneu Michelin Primacy HP, alu originál Citroen včetně čidel tlaku, vše obuté a vyvážené, takže jen nasadit a jezdit. Bohužel se jedná o rozměr 225/55R17 a já mám na své C6 245/45R18. Mně osobně to nevadí, nejsem přítelem loukotí, naopak si myslím, že na vyšším profilu to bude ještě komfortnější jízda, ale problém je jinde. Ty alu nejsou na C6, ale na novou C5, což nevadí, je to stejný rozměr na díru a šrouby včetně ET. Jde mi o pneu, které mají zátěžový index 97, což je 730kg na kolo, zatímco já mám 100, což je 800kg na kolo. Díval jsem se na netu na specifikace jednotlivých motorizací a zjistil jsem, že na motor 2,2HDI to nevadí a kupodivu je tento menší rozměr s nižším indexem určen i na benzínovou V6, která je ještě těžší než moje 2,7HDI, tedy pokud jsem měl dobré informace. V jednom Citroenu mi tvrdili, že to nevadí, ve druhém zase opak atd. Nejlepší na tom je, že ve všech materiálech, které jsem na C6 našel, se uvádí na mojí motorizaci rozměr 245/45R18 100 a já mám jako hlavní kola ve velkém TP uvedeny alu s pneu 225/55R17 97, tedy přesně ty, které jsem koupil, bez možnosti alternace. Tak bych se jen rád zeptal, jak to bude v praxi, jestli to bude něčemu vadit či nikoliv, tedy pokud má někdo zkušenost. A ještě dotaz na někoho, kdo taky přehazoval komplety s čidlama tlaku - je nutné po návštěvě diagnostiky a nasouhlasení nových čidel udělat tuto operaci znovu před zimou po navrácení původních alu nebo si to bude počítač pamatovat a bude komunikovat se dvěmi sadami čidel? Moc díky za rady a konzultace.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Hmotnostní index na pneu na C6
PříspěvekNapsal: ned 04. črc 2010 12:42:15 
Offline

Registrován: pon 19. říj 2009 22:44:27
Příspěvky: 17
Ahoj Bery C6. Ako som už písal podarilo sa mi kúpiť komplet sadu alu diskov s pneu Michelin originál na C6 takže mám komplet dve identické sady na zimu aj na leto. Keď som vymenil kolesá za letné samozrejme mi nenačítalo čidlá na letných pretože boli z iného auta. V servise musel pneu zhodiť zistiť kódy na nových čidlách a nahodiť do počítača auta. Pri ďalšej výmene si to už bude pamätať. Práve som sa vrátil z dovolenky komplet naložený + na streche tri surfy a plne naložený strešný box cca 2500 km bez problémov, jazda super. Mám novú skúsenosť že pri jazde na dialnici cca 130-140 km/hod po otvorení okna sa už pri zatváraní nedovrelo a musel som znížiť rýchlosť aby sa okno úplne dovrelo. A jedna úsmevná príhoda. Na hranici Chorvatska s Bosnou mi po otázke či je auto moje overili v počítači technický preukaz??


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Hmotnostní index na pneu na C6
PříspěvekNapsal: úte 06. črc 2010 14:13:31 
Offline

Registrován: ned 18. říj 2009 7:42:00
Příspěvky: 33
Ahoj Roberte, dík za info. Já se už proháním na těch menších kolech a jsem spokojen. Sice to tak hezky nevypadá, ale svezení je ještě pohodlnější-vyšší profil pneu. V Citroenu mi nakonec řekli, že to nebude ničemu vadit a že důležité je, co mám ve velkém TP, evidentně nevěděli. To znamená, že do techničáku se může někdo splést a napsat tam bludy a ty to budeš muset asi dodržet, i když to bude nesmysl. No nic, nebudu to dál řešit. Kvůli čidlům mi nemuseli demontovat pneu, oni mají pouze v Citroenu nějakou čtečku, kterou zjistí čísla čidel bez demontáže pneu. Bylo mi ale řečeno, že stará čidla si to nebude pamatovat a při přehození kompletu kol na zimu musím zase přijet na nasouhlasení čidel, takže mám radost. Na dovolenou do Chorvatska jedu v neděli a taky se chystám to slušně naložit, tak snad dopadnu taky dobře jako Ty, mám z toho docela strach. Beru tři malé děti a jedu na noc, tak jsem vyřídil všechny možné pojistky, snad nebudu nic potřebovat. S těma oknama si mne rozesmál, u vlajkové lodi je to na pováženou, stejně jako spousta stále se opakujících drobností. Svezení je parádní, design taky, ale tím to asi končí, je to opravdu manažerské auto pro lidi, kteří jezdí sami na konference a není pro ně problém dát 50-100 000kč ročně do servisu. Pro obyčejného fanouška s normálním příjmem je to auto k ničemu. Myslel jsem, že to překousnu, ale mám toho dost, po dovolené ho pošlu do světa. Potřebuju rodinné auto pro 5-7 lidí s pořádným kufrem, takže asi C4 Picasso, alespoň s tou zadní pneumatickou nápravou a nebo i bez, hlavně když bude prakticky využitelné. Povozil jsem se a je potřeba začít uvažovat prakticky a trochu ekonomicky. Doufám, že hranice Maďarska a Chorvatska projedu bez pobouření a ověřování, zda jsem skutečně majitel, i když drobná popularita vždy potěší. Tak se měj a drž mi palce.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Hmotnostní index na pneu na C6
PříspěvekNapsal: stř 07. črc 2010 9:36:46 
Offline

Registrován: sob 17. říj 2009 23:44:07
Příspěvky: 278
Bery, tak to si ma moc nepotešil. O rok som uvažoval o výmene a jasný favorit bola nová C5 Tourer. Keď som si ale nedávno všimol, za čo sa predávajú jazdené C6, tak som dosť nerozhodný. Je pravda že C6 moc praktická nie je - hlavne ak máš deti alebo sem-tam potrebuješ niečo väčšie odviezť, dovolenka atď. Koľko stojí ročný servis neviem, ale ak je to tebou spomínaných 50-100tis, je to fakt dosť... Pre fanúšika citroenu je C6 srdcovka, C5 je ale jasná voľba rozumu ;)
PS Bery, Robert: Fakt je to ročné servisovanie také drahé? Veď väčšina podvozkových častí je zhodná s novou C5, taktiež 2.2 HDi a 2.7 HDi sa dávali do C5. Tým pádom bežný ročný servis (oleje, filtre) by mal byť rovnako cenovo náročný...

_________________
Grand C4 SpaceTourer 2.0 BlueHDi 160 EAT8 SHINE Obrázek
C5 Tourer 2.0 HDi 143k Exclusive Obrázek - predané
C3 1.4i 54kW 2002 Obrázek


Naposledy upravil sgt dne pon 26. črc 2010 9:00:54, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Hmotnostní index na pneu na C6
PříspěvekNapsal: pát 09. črc 2010 17:00:33 
Offline

Registrován: ned 18. říj 2009 7:42:00
Příspěvky: 33
To sgt:
Nevím, co Ti napíše Robert, ale z jeho příspěvků se stačí podívat na výměnu oleje v automatu. Sumu 50-100000kč jsem hodil do placu od oka, ale zhruba mě to tak vychází. Pozor, je samozřejmě rozdíl, pokud koupíš C6 novou, máš ji od začátku a v plných zárukách, tak se bavíme o tom běžném servise, který popisuješ a je shodný s novou C5. Ale pokud budu konkrétní, já koupil auto s najetýma 58000km, plně servisované a s garantovanou historií, tak jsem si myslel, že při tomto km náběhu a stáří se budu potýkat s tím běžným servisem. Ono když to srovnám s novou C5, tak to tak velký finanční rozdíl asi nebude, ale ber to tak-z každou prkotinou musíš do značkového servisu kvůli diagnostice. Mám dost známých, kteří opravují citroeny a zvládají diagnostiku, ale od C6 dává raději každý ruce pryč a bohužel to neznají ani ve značkových servisech. Já třeba postupně vyměnil všechna čidla tlaku v kolech(zatuhlá čepička na ventilku-vždy utrženo i v Citroenu) a s každou výměnou musíš na diagnostiku na nasouhlasení-kolo kolem 3500kč s čidlem i výměnou. Praskl mi origo disk 18, nový bez středové čepičky 10000kč. Na tohle auto neseženeš nic v replice, vše originál a značkové za nesmyslné peníze. A pokud se Ti něco stane, nic použitého na vrakovišti neseženeš, protože těch aut je tu strašně málo. Každou chvíli řeším problémy el. instalace-tempomat, stahování okýnek,přiklápění zrcátek za jízdy,el. parkovací brzda, únik hydraulické kapaliny(viz.příspěvky výše v této sekci) a dokonce mi po poslední prohlídce před dovolenou bylo zděleno, že mi začínají lehce prolínat přední pístnice a spousta dalších drobností. Já vím, že to většinou nejsou mechanické závady, ale s každou takovou blbostí musíš na diagnostiku a platíš a platíš. Spousta lidí by to asi neřešila a jezdila, ale já to tak neumím, mám rád auto v pořádku. Ať se na mne ostatní fandové klidně zlobí, ale auto za milion a půl při servisu, který se mu dostává, by se mělo chovat úplně jinak a hlavně by jako vlajková loď mělo něco vydržet. Možná mám opět jen smůlu a mám "páteční" kousek a všichni ostatní jezdí bez problémů, proto to tady prezentuji jen jako svůj subjektivní názor. Takže když to shrnu, pokud se nic nesype, tak běžný servis je v pohodě, zvlášť od nova. Pokud to začne, je to auto pro někoho, kdo peníze neřeší a je mu to jedno. A taková perlička na závěr, pojistil jsem si C6 havarijně před dovolenou u ČP a chlapík, který si to přijel nafotit a zkontrolovat mi otevřeně řekl, že při jakékoliv větší havárce to bude na totálku, protože opravy jsou tak drahé, že se to nevyplatí. To je ode mne asi tak vše, uvidíme, jestli de ozve Robert nebo ostatní, ale dost lidí psalo, že má najeto 100-200000km a při běžném servisu bez problémů, tak se nenech mnou odradit. Myslím si, že jsem slušnej fanoušek značky a C6 je revoluční a velice důstojný pokračovatel CX a velkých citroenů, ale to zpracování a spolehlivost je opravdu zase jen francouzské-bohužel!


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Hmotnostní index na pneu na C6
PříspěvekNapsal: stř 14. črc 2010 20:54:18 
Offline

Registrován: pon 19. říj 2009 22:44:27
Příspěvky: 17
Ahoj Bery a sgt:
Pred C6 som jazdil 2X Xantiu a 5 rokov na C5 I ktorú som doviezol z Nemecka a mala najzdených 120 000 km pri predaji 200 000 km. Napriek avizovanej poruchovosti ja som bol maximálne spokojný bez akejkoľvek vážnejšej poruchy a do servisu som investoval v danom období maximálne 200-300 Eur okrem bežnej servisnej činnosti. Proste vydarené auto a maximálna spokojnosť. V čase predaja nebola C II alternativa išlo v podstate o identické auto a chcel som zmenu. C5 III bola na foto prezentáciach veľkým očakávaním avšak realita s nemeckým dizajnom a cenou novinky sklamaním. Takže veľmi opatrne vzhľadom k levelu zaradenia a ďalším následným nástrahám som začal uvažovať o C6. Dizajn predstavoval jednoznačne úžasnú alternatívu pravého citroenu, ďalší pozitívny moment bolo progresívne elektrotechnické vybavenie a interiér. A naviac pocit jedinečnosti že auto v podstate nebolo vidieť na cestách. Všetko veľmi lákavé kritéria. Na druhej strane sa ozýval rozum, veľkosť auta, objem motora, spotreba, užívateľská hodnota, cena servisu. Po dlhej úvahe som sa rozhodol pre C6 dovoz z Luxemburska najazdené 78 000km servis + historia. Jazdím rok a myslím že som urobil dobre. Musím dodať že nepoužívam auto len na dopravu do práce ale na celú škálu prevozu rôznych vecí od prepravy surfov, lyží cez nejaký menší stavebný material až po drevo na chatu. O pôžitku s jazdy nebudem hovoriť ten je proste fantastický. Objem batožinového priestoru ktorý nie je rozhodne malý v šírke a hĺbke ale jeho problém je vo výške priestoru sa dá pri rozumnom nakladaní celkom dobre využiť. Jeho nedostatok som vyriešil jednoducho strešným boxom-Thule čiernej farby ktorý naviac na aute aj dobre vyzerá. Takže box naložím drevom a všetkými nepohodlnými vecami a v kľude si užijem jazdu v čistom interiéry. Ďalšou možnosťou je sklopenie zadných sedadiel kde sa dá po dôkladne protekcii tiež veľa naložiť. Mám svetlý interiér v koži a za sebou niekoľko náročných prepráv aj so skopením sedadiel. Bez poškodenia a nutnosti nadštandardného čistenia. Je samozrejme že na takúto činnosť to auto vôbec nie je určené, ale dá sa používať a keď treba máš z toho luxusnú limúzínu. Spracovanie, myslím si že C6 sa predsa len výrazne odlišuje od C5 je to proste celé masívnejšie a sedí to. Hovorím hlavne o podvozku a karosérii. Boli nejaké vážne problémy s motormi 2,7, myslím že nie a elektronika? tam je možno stále slabina ale je to tiež o tom či sa auto proste vydarí. Súhlasím s Berym a jeho názorom na servis. Nič ako originálny diel tam nie je možné dať ale nemyslím si že servis stojí ročne 100 000 tak to by som rozhodne netoleroval. V Žiline stojí oficiálne hodina servisu 30 Euro a myslím že sa aj s mojim prispením na C6 celkom dobre etablovali. Môj starý známi servisman-Xantia, C5 kúpil odkialsi z vonku hlavicu na dignostiku . Bol som u neho a samozrejme C6 ešte neskúšal. čuduj sa svete cez note book sa bez problémov napichol na počítač auta a celé sme to prebehly aj s diagnostkou elektroniky, motora, chýb, možnosťou resetu a opráv. Takže nie je to celkom neprístupné aj zásahom mimo originál servisu. Ja ešte pojazdím, veľmi ma to baví,doteraz som vždy odviezol čo som chcel a zatiaľ som s danými investíciami spokojný. Naviac ešte stále sa stretávam s prekvapenými obdivovateľmi neznámeho dizajnu.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Hmotnostní index na pneu na C6
PříspěvekNapsal: ned 25. črc 2010 10:19:22 
Offline

Registrován: ned 18. říj 2009 7:42:00
Příspěvky: 33
Ahoj Roberte!
Tak jsem se vrátil z dovolené v Chorvatsku, najel jsem 2650km v kuse a až na drobné problémy s tempomatem vše v pohodě. Na hranicích mne nikdo nelustroval a druhou C6 jsem potkal za celou cestu jen jednu a to na dálnici v Chorvatsku. Ale Chorvat evidentně nebyl fanoušek, na pozdrav vůbec nereagoval. Byl jsem plně naložen, dva dospělí a tři děti ze sedačkama, plnej kufr a narvanej box na střeše, navíc pořád jela klima. Nejel jsem na spotřebu, ale ani jsem to nehonil, i když manželka, když se dostala za volant, tak si ten potenciál docela užívala. No a v tomhle režimu mi vyšla průměrná spotřeba za celou cestu 9,1 l/100km. Mám dost velkou odchylku od toho, co mi hlásí palubní PC a skutečností, je to skoro litr a půl rozdílu v reálu navíc, než kolik uvádí PC. Za kolik si jel Ty s těma serfama a kolik Ti lže pal. PC? Jinak jsem pozorně přečetl Tvůj příspěvek a se spoustou věcí souhlasím. Taky jsem koupi dlouho zvažoval a nebýt toho, že jsem sehnal za dobře a s málo km v garantovaném stavu, určitě bych C6 neměl. Co se týká té praktičnosti, tak mám paket lounge, takže sklopení zadních sedadel nepřichází jako u Tebe v úvahu. Stále jezdit s boxem na střeše se mi také nechce a pořád ho nasazovat a sundávat je taky nesmysl. Máš pravdu v tom, že problém kufru je výška, třeba jsem koupil cestovní lednici, kterou tam sice na knop dostanu, ale nemohu jí připojit, protože vzduch by neměl kudy cirkulovat atd., těch nevýhod je spousta. Ale respektuji, je to limuzína, ne rodinné auto, i když v tomle směru je asi Peugeot 607 praktičtější. Jenom ty úpravy, abych tam trochu rozumně dal tři dětské sedačky a spousta dalších věcí. Ale nestěžuji si, byl to splněný sen a s tím rizikem jsem do toho šel, takže jen konstatuji negativa pro praktické využití. Zpracování je opravdu na jiné úrovni než C5 l a ll, hlavně v interiéru, ale taky mi tam spousta plastů povrzává - lok. opěrka a jiné. Na motory 2,7HDI jsem taky neslyšel nic špatného a co se týká elektroniky, je to prostě francouz. Docela mne překvapil ten Tvůj kolega s diagnostikou, mám podobného u nás a vím, že je velmi šikovný a dokonce se na PSA specializuje, ale po připojení na C6 ho to nepustilo vůbec nikam a ani s tím nehnul. Tak jsem rád, že si mi potvrdil, že to přes notebook jde a pokusíme se to nějak řešit. To je asi vše, snad se taky ozve někdo jiný mimo nás dva.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 7 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz