Fórum Citroeny.cz • Zobrazit téma - První negativa a varování majitelům nejen C6
Právě je pát 22. lis 2024 21:53:13

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 35 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: pát 01. led 2010 20:41:57 
Offline

Registrován: ned 20. pro 2009 11:55:08
Příspěvky: 21
Já už jezdím na zimních a to 17". Přesné označení mnou pořízených pneu je: Continental WinterContact TS 810 225/55 R17 97H (3.125Kč). S techničákem je to tak jak říkáš, v českém mám 17" jako základ a 18" jako alternativa, přičemž výrobce u 2,7HDI uvádí jen 18". U auta mám ještě originál technický list Citroen, v kterém se ty 17" uvádějí jako možná alternativa. Co se týče pneu, Michelin by se mi také líbil, ale vzhledem k ceně jsem zvolil jinou značku. Nevím, proč by C6 neměla umět jezdit na jiných pneu ;-) No a místo plecháčů jsem pořídil neorigo elektrony, které zase vypadají lépe než ty plecháče, jediné co jsem řešil bylo ET (zális), který je originál 33 resp. 32. Elektrony mají ET35 a je to bez problémů.
Čidla tlaku jsem samozřejmě neřešil. K mému překvapení-počítač zatím hlásí tlak v kolech OK !?!
Zřejmě ještě nezjistil, že tam nic nemá?

_________________
XM 2.2D, C5 Break 2.2HDI Exclusive, C6 2.7HDI


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 01. led 2010 21:16:44 
Offline

Registrován: ned 18. říj 2009 7:42:00
Příspěvky: 33
To kama:
Moc děkuji za rychlou odpověď. Mám stejný názor jako Ty, jen nějak podvědomě beru C6 jako auto tak trochu z jiného světa a neporovnávám ho měřítkem ostatních běžných aut. Takže k tomu podvědomě přistupuji s velkým respektem, což je asi trochu na škodu. Šlo mi hlavně o ten hmotnostní index, který uvádíš 97 a já měl za to, že vzhledem k hmotnosti vozu by to mělo být minimálně 100. Rychlostní index mne tak netrápí, v zimě jezdím opatrně a závodění už mám za sebou. O neorigo ALU jsem přemýšlel, ale z těch levnějších mám vzhledem k váze vozu obavy, neslyšel jsem na ně moc dobré recenze. No a protože budu kupovat ještě i zimní a letní pneu plus ten origo disk, tak mi nejlépe vycházejí ty plechy, které jsou originál a s poklicema mi vyjde jeden tak kolem 1600kč.
S tím počítačem máš pravdu, já když tam hodil plechovou rezervu, tak jsem ujel přes 100km a všechny kola O.K. Tak jsem si myslel, že je to tím, že mám ten liťák v kufru a počítač ho dál snímá, ale asi je to blbost. Kdo ví, jak to všechno funguje. Podle mne by to měl zjistit okamžitě. A jak se Ti jezdí na těch 17, co tam teď máš? Je to v pohodě, nejsou hlučný apod.?


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 02. led 2010 10:13:29 
Offline

Registrován: ned 20. pro 2009 11:55:08
Příspěvky: 21
Když jsem přezul auto na zimní a původní kola s čidly stála vedle auta, taky jsem si myslel, že je počítač ještě vidí. Jenže už jsem ujel cca 500km a tlak v kolech píše stále OK!
Zimní 17" se hlučné nezdají, konečně se můžu svézt s pocitem, že auto sedí na silnici, když na ojetých letních chtělo stále někam mimo.

_________________
XM 2.2D, C5 Break 2.2HDI Exclusive, C6 2.7HDI


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 02. led 2010 11:42:32 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 19. pro 2009 15:46:01
Příspěvky: 228
Bery C6 píše:
To kama:
Rychlostní index mne tak netrápí, v zimě jezdím opatrně a závodění už mám za sebou.


Rychlostní index pneumatiky musí být alespoň odpovídající maximální nebo konstrukční rychlosti uvedené v technickém průkazu, pokud je míň, tak jde o vozidlo nezpůsobilé a když si toho cajti všimnou, tak ti za to mohou sebrat i papíry. A neměl bys projít technickou.

A s těma michelinama to je samo blbost, stejně jako s těma olejema. Ale je fakt, že zaměstnanec servisu ti nic jinýho říct ani nesmí :)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 02. led 2010 15:08:10 
Offline

Registrován: sob 17. říj 2009 23:44:07
Příspěvky: 278
ondraxmd píše:
Rychlostní index pneumatiky musí být alespoň odpovídající maximální nebo konstrukční rychlosti uvedené v technickém průkazu, pokud je míň, tak jde o vozidlo nezpůsobilé a když si toho cajti všimnou, tak ti za to mohou sebrat i papíry. A neměl bys projít technickou.


Vo väčšine krajín (aj na SK od 02/09) zimné pneu nemusia mať rýchlostný index vyšší ako je uvedená max/konštrukčná rýchlosť zapísaná v TP. Jedinou podmienkou je mať na viditeľnom mieste z pohľadu vodiča umiestnenú informáciu o max. rýchlosti použitých pneu. Neviem ale ako je to s predpismy v CZ...

_________________
Grand C4 SpaceTourer 2.0 BlueHDi 160 EAT8 SHINE Obrázek
C5 Tourer 2.0 HDi 143k Exclusive Obrázek - predané
C3 1.4i 54kW 2002 Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 02. led 2010 16:47:30 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 19. pro 2009 15:46:01
Příspěvky: 228
sgt píše:
ondraxmd píše:
Rychlostní index pneumatiky musí být alespoň odpovídající maximální nebo konstrukční rychlosti uvedené v technickém průkazu, pokud je míň, tak jde o vozidlo nezpůsobilé a když si toho cajti všimnou, tak ti za to mohou sebrat i papíry. A neměl bys projít technickou.


Vo väčšine krajín (aj na SK od 02/09) zimné pneu nemusia mať rýchlostný index vyšší ako je uvedená max/konštrukčná rýchlosť zapísaná v TP. Jedinou podmienkou je mať na viditeľnom mieste z pohľadu vodiča umiestnenú informáciu o max. rýchlosti použitých pneu. Neviem ale ako je to s predpismy v CZ...


Tak sem to našel přímo v zákoně Vyhláška 341-2002 Sb § 21/Kola, pneumatiky a protiskluzové řetězy(K § 2 odst. 5, 6 a 7 zákona)

(1)Pneumatiky musí být pro každý typ vozidla použity tak, aby jejich konstrukce, provedení, rozměry a huštění odpovídaly podmínkám provozu, zejména největší povolené hmotnosti vozidla (povoleným zatížením připadajícím na nápravy) a jeho nejvyšší konstrukční rychlosti (rychlostní kategorie pneumatik musí být shodná nebo vyšší, než je nejvyšší konstrukční rychlost vozidla).

(2) V případě použití zimních pneumatik (M+S) s nižší kategorií rychlosti, než je nejvyšší konstrukční rychlost vozidla, je nutno na tuto skutečnost upozornit dodatkovým označením formou nálepky, která musí být v zorném poli řidiče. Údaj na nálepce stanovuje nejvyšší přípustnou rychlost vozidla s namontovanými zimními pneumatikami, která nesmí být při provozu vozidla překročena.


takže máš pravdu :lol:


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 15. led 2010 16:23:33 
Offline

Registrován: pon 09. lis 2009 14:13:09
Příspěvky: 8
Bydliště: Plzen jih
Ahoj máme C6 2 roky a zatím bez problémů
chtěl bych se vyjádřit k těm kolům. Máme na zimu ALU 17 jsou to Ronal R42 (nejsem si přesně jist tím číslem)jedno stálo 2400,- a pneu Matador MP58 jedna za 2200,- jezdí se na nich skvěle a docela hodně vydrží. Alu kola se zaplatili jen z rodílu cen pneu 17 a 18 takže jsou v podstatě zadarmo. A tyhle alu jsou dělané přesně na C6 takže pasujou jak mají dokonce se dají použít i origo šrouby.

_________________
C5 2.2 HDI exclusive 2007
C6 2.7 HDI exclusive 2008
GSA 1984


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 23. led 2010 17:09:51 
Offline

Registrován: sob 23. led 2010 16:38:02
Příspěvky: 10
stěmy studenýmy starty to je snad u každého dyzlu ne ? mám xantii benal ale te se to netýká , pak mám oktávku 1.9 tdi 66kw a taky pokud je zima - 5 a vice tak raději několikrát nažhavím než začnu startovat pokud to neudělam tak se sni nedomluvím a to mám najeto pouze 60 tisic +- mám ji od novoty :)

A stím tečenim LHM bych to viděl bud na starou LHM nebo najk znečištěnou nebo tak , ale spiše bych řekl že prostě ji byla zima prostě stuhlá a to se potom mooc hydraulice nechce fungovat a ti jak C6 tak C5 nebo xantii atd

takže pokud je -5 a vice tak raději xantku nechám běžet na volnoběch aspon 15 minut než jedu ,, ani si neumím předtavit že bch v - 15c skočil do xantky a hndka jel to bych se asi nestačil divit :) co by se dělo


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 25. led 2010 1:00:46 
Offline

Registrován: pon 19. říj 2009 22:44:27
Příspěvky: 17
Ahojete C6 priatelia konečne nastali poriadne zimy a bol som zvedavý ako si môj C6 fantomas s tým poradí po predchádzajúcej prvej skúsenosti štartovania v mraze s pomalým nástupom. Auto stálo celú noc vonku ráno ukazoval teplomer -15......a štart bez akýchkoľvek problémov, ďalšie dni od -6 do -10, bez problémov. Takže, asi sa aklimatizoval? Aké máte ďalšie skúsenosti so štartom v zime?
Problém mám stále s minimálnym kvapkaním LDS vpredu pri pravom prednom kolese známy servisman v CITROENE mi to už 3 krát pozeral aj po rade Beryho C6 kde avízované miesto vraj bolo v poriadku a stále to pri mraze a státi auta kvapne.

Mám ešte jednu otázku dá sa na Navi Drive nastaviť aj 3D pohľad mapy navigácie?


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 27. led 2010 0:16:22 
Offline

Registrován: ned 20. pro 2009 11:55:08
Příspěvky: 21
robertadamov píše:
Mám ešte jednu otázku dá sa na Navi Drive nastaviť aj 3D pohľad mapy navigácie?


Pokud máš stejně jako já verzi RT3, pak lze jen 2D zobrazení. Úprava pro 3D zobrazení znamená výměnu navigace za RT4 včetně výměny displeje-alespoň tyto informace jsem dostal od Autodiagnostika.
Se zimními starty jsem na tom stejně jako ty-C6 si asi zvykla na zimu nyní je vše ok.

_________________
XM 2.2D, C5 Break 2.2HDI Exclusive, C6 2.7HDI


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 28. led 2010 0:14:39 
Offline

Registrován: stř 27. led 2010 23:36:27
Příspěvky: 3
Mám C6 už 3 a půl roku a najeto 165 000 km. Auto jsem opravdu poctivě zabíhal a nelituji toho. Dnes bylo -19 C a motor chytil bez problémů a běžel okamžitě jako hodinky. Žádná kakofonie. Naftu beru v zimním období jenom u Shellu, pění ze všech nejméně a žádná aditiva jsem do nafty nikdy nepřidával. V létě tankuji kdekoliv. Problém s parkovací brzdou jsem měl již první zimu, také nešla odbrzdit. Problém je v autorizovaných servisech, ti kluci se k C6 moc nedostanou a co se učili na školeních rychle zapomenou. C6 jsem nastudoval celou a není tak složitá jak vypadá, Před XM jsme měli ze začátku také respekt z jeho složitosti a dnes jeho techniku ovládá kde kdo. Naučil jsem se mechaniky v servisu vést a napovídat jim, co chci. Třeba interval údržby jsem si nechal snížit na 20 000 km, a vyčištění předních i zadních brzd nechávám dělat pravidelně každou druhou údržbu. Od té doby se problém se zablokovanou ruční brzdou nikdy jindy neobjevil ani v zimních obdobích.
Je jisté, že C6 zůstává v našich zemích vozem pro znalce a jeho vyjimečná technika dávající posádce vozu nadstandartní pohodlí cestování vyžaduje také nadstandardní přístup k údržbě. A když se zmiňuji o údržbě - kamarád si koupil ve stejnou dobu Tuarega a dnes má najeto také 160 000 km. Schválně jsme porovnali faktury za servis na oba vozy. Za servis Tuarega zaplatil kamarád v servisu VW 470 000 Kč, moje C6 stála jenom 147 000 Kč. Vše samozřejmě bez pneumatik. S mojí C6 jsem zatím velmi spokojený a žádné větší technické problémy mě zatím nepotkaly. Poctivá údržba a péče o vůz u odborníků je základem spolehlivosti.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 23. úno 2010 23:35:32 
Offline

Registrován: úte 05. led 2010 17:18:02
Příspěvky: 13
poslední příspěvek asi vypovídá nejvíce... je odborník a odborník. Teď jsem prodával PASSATA (za novou C6 ;) ) a mohu k těm startům říct jen tolik, že Pašík poctivě servisovaný s 70 000 km ráno při startu zakouří jak stará Liazka a minutu je total smrad. Samozřejmě, že to dělá vyšší dávka nafty na start, ale neočekávejme u naftových motorů po čase v mrazu nějakou kultivovanost. Také obrovský rozdíl dělá zrovna to co máte natankováno. Já zapoměl v novém karavanu Ducato letní naftu od SHELLU a nechce to ani pořádně nastartovat. Dost se hrozím co po mrazech v Liberci tam běhá za parafín. Nevíte někdo náhodou, jestli parafín se rozpouští při obnovení normálních teplot, nebo po vytvoření již zůstává?


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 03. bře 2010 0:05:30 
Offline

Registrován: ned 18. říj 2009 7:42:00
Příspěvky: 33
Tak mám jednu drobnou radu. Pochopil jsem, že většina zde přítomných majitelů používá originál alu i na zimní provoz. Já řešil nemilou věc a myslím, že to nebude jen můj problém. Chtěl jsem dofouknout pneu a nepodařilo se mi rukou povolit kovovou čepičku na ventilku. Po použití klíče jsem ulomil půl ventilku, bylo to úplně svařené a velice křehké. Takže auto na ráfku, objednat nové čidlo a výměna v pneuservisu včetně následné návštěvy Citroenu ohledně diagnostiky a nasouhlasení čidla, celá legrace vyšla kolem 3000kč. U nového čidla jsem zjistil, že je rozebiratelné a tak jsem si řekl, že seženu staré nefunkční s dobrou ventilkovou částí, přehodím to a budu mít rezervní. Bohužel, při demontáži starého čidla v pneuservisu jsme narazili na stejný problém jako u čepičky - hliník na hliník + sůl, nepovolitelné bez poškození čidla, což se nakonec taky stalo. Nešlo to jinak, stál jsem u toho a bylo mi řečeno, že je to stejný problém i u Peugeotů a Lancií, kde jsou stejná čidla. A že mohu být rád, že to povolili, jinak se to seká majzlem. Takže buď to tak je a nebo to neuměli.Vzhledem k tomu, že pravé kolo mám nový disk i čidlo, tak už mne čekají jen obě zadní kola a ty jsou na tom úplně stejně - nepovolitelné. Tak budu muset čepičky opatrně rozříznout nebo odbrousit a nové budou plastové, případně kovové s důkladným promazáním a měsíční kontrolou. Píšu to sem proto, že se mi to stalo naštěstí v garáži, ale u benzínky by to bylo nepříjemné. Dle vyjádření značkového servisu nejsou tyto disky vhodné na zimní provoz. Bohužel si nepomohu, když koupím jiné disky a budu chtít signalizaci tlaku pneu, zase půjde o stejná čidla. Ale teď už je to v pohodě, už si to pohlídám, tak snad to pomůže někomu, kdo též koupil ojeté a v tomto směru neošetřené auto.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 03. bře 2010 10:57:39 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 21. říj 2009 21:43:57
Příspěvky: 273
Bydliště: Kolín
Hliníkové čepičky na ventilkách nejsou problém jen u C6 a pod. Pokud máš na ventilku hliníkovou čepičku, můžeš si být jistý, že to časem sroste s čepičku pak už nikdo nepovolí. Jediný způsob, jak to pak oddělit bez ulomení je rozbruškovačka.
Bohužel je to moje vlastní zkušenost. Kola musely dolů a rozbruškou jsem musel opatrně odbrousit čepičku ze strany tak, aby se dala pak roztáhnout a sundat kleštěma.

_________________
Můj Lemon -> Citroen C4 1.4i 16v SX Pack 2009 Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 03. bře 2010 23:58:51 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 18. říj 2009 10:43:06
Příspěvky: 436
Bydliště: Brno
na ty čepky by měl stačit uvolňovač matic, nasadíš třeba i 2x z jiného úhlu a roztáhne ti to matku ( čepičku) a pak jde...
http://www.naradiprofesional.cz/povolovac-poskozenych-matic-9-12-mm/
http://www.naradiprofesional.cz/povolovac-poskozenych-matic-12-16-mm/
Obrázek

_________________
Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 35 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 11 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz