Fórum Citroeny.cz • Zobrazit téma - Nový majitel C6 2,7 HDI V6 exclusive
Právě je sob 23. lis 2024 3:14:12

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 33 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Nový majitel C6 2,7 HDI V6 exclusive
PříspěvekNapsal: ned 18. říj 2009 8:26:23 
Offline

Registrován: ned 18. říj 2009 7:42:00
Příspěvky: 33
Ahoj kluci, tak jsem si splnil sen a stal se šťastným majitelem výše uvedeného mazlíka. Vzhledem k tomu, že jsem měl možnost sedlat téměř všechny předchozí vlajkové lodi od Citroenu - DS, CX a XM, tak mohu srovnávat. Přečetl jsem si pozorně reakce na C6 na starém foru a s něčím vůbec nesouhlasím. V prvé řadě si myslím, že hodnotit C6 by měl pouze ten, kdo ji vlastní a najel s ní víc než jednu zkušební jízdu. Taky mi připadá, že hodně lidí tohle auto odsuzuje proto, že si ho nemůže dovolit, možná bych z pozice majitele BX taky tvrdil, že CX a XM byla lepší a podobně. Já mám auto měsíc, najel jsem asi 1500km a zatím jsem nadšen. Myslím si, že se frantíkům povedl asi poslední pořádnej citroen a smekám, protože tohle auto je opravdu pouze pro pár zapálených bláznů, kteří ho dovedou ocenit a výrobce musel počítat s tím, že žádný masový prodej asi neproběhne. Když srovnám s CX a XM, tak musím říct, že C6 skloubila to, co mi vadilo u obou předchozích modelů. CX je mnohem pohodlnější - hydraulika, sedačky a také originálnější než XM, XM je zase praktičtější, lépe topí, má vyšší výbavu atd., ale to je dáno také rokem výroby. DS sem netahám, to je jiná liga a auto nesrovnatelné snad s ničím a tak to zůstane asi navždy. C6 mne nadchla podvozkem, měl jsem strach po svezení s jedničkovou C5, že se podvozky budou ubírat tímto směrem, ale tady se to fakt povedlo. Je pravda, že CX to není, přece jen té elektroniky na hlídání je tam hodně, ale je to hodně blízko. Motor super, spotřeba se pohybuje kolem 8-9l, automat nesrovnatelnej s tím nešťastným němcem v XM a prvních C5 a všechny ty vychytávky včetně vzhledu, jak už tu bylo popsáno v předchozích příspěvcích. Propadám tomu stále víc, bohužel musím přiznat, že je to pořád i frantík, co se týká spolehlivosti elektroniky. Auto je tři roky staré, servisované v Citroenu(což samozřejmě ani pro mne není žádnou zárukou), najeto poctivých a ověřených 56000km a už mám problém s tempomatem - někdy naskočí a někdy ne, nejde vysunout zásobník changeru a nefunguje posuv sedadla spolujezdce ze zadního sedadla v loketní opěrce - mám packet lounge. Takže pokud sem nakoukne nějaký jiný majitel C6, zajímalo by mne, jestli po zapnutí světel má podsvětlená tlačítka na volantu na ovládání tempomatu a omezovače rychlosti a to samé u tlačítka v zadní loketní opěrce na posuv sedadla spolujezdce. Toť asi mé první dojmy a budu dál informovat, jak se naše spolužití bude vyvýjet.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 19. říj 2009 23:23:07 
Offline

Registrován: pon 19. říj 2009 22:44:27
Příspěvky: 17
CITROEN Xantia 1,8 i.
CITROEN Xantia II 2,1 TD Exclusive.
CITROEN C5 I 2,2 HDi Exclusive.
CITROEN C6 2,7 HDi V6 Exclusive.

Zdravím ťa a gratulujem. Potešil ma príspevok v sekcii C6. Môj sen sa takisto naplnil asi pred mesiacom a čierna C6 EXCLUSIVE s interiérom v bledej koži stojí konečne v garáži. . Som šťastný majiteľ C šestky a s obsahom článku plne súhlasím. To auto je proste úžasné zvonku aj zvnútra. Pre mňa dokonalé, myslím si že C6 je jednoducho pravý CITROEN so všetkým čo k tomu patrí. C5 bola výborná ale vzhľad nikdy nebol 100%ny Citroen. Mám najazdených prvých asi 1000 km z celkového počtu 89000. Niekde som čítal že prejazd tohoto auta (ďalej C6) spôsobuje rozruch okolia a musím povedať že je to úplná pravda. Ľudia sa otáčajú, pozerajú a ukazujú čo to vlastne ide a to si užívam. A6, BMW5, VW a iné všedné automobili už dnes nikoho nezaujmajú ovšem C6 spôsobý vždy napätie a záujem. Ďalšia pravda je o prítomnosti čumilov. Stalo sa mi to opakovane a pri prihlasovaní auta na STK obiehalo zaparkovaný C6 Fantomas spolu 5ľudí. Ja som to všetko spokojne pozoroval cez okno a dával hlásenie o čumiloch bratovi. Súhlasím že príspevky v predchádzajúcom fóre o nepriliehaní bezrámových okien, a iných spochybnení sú úplná blbosť. Všetko sedí ako má a pocit s jazdy sedadiel a hlavne podvozku je úplne dokonalý. Mýslím si že podvozok je dokonale vyvážený a prispôsobivý jazde. C6 je proste auto pre fajnšmekrov to auto musíš chcieť a nemôže byť len jednou z možností. Teším sa na každú jazdu.Spotreba okolo 8l.
Tlačidlá na volante ovládajúce tempomat nie sú podsvietené, preto majú vpadnutý tvar aby si ich v tme nahmatal. Zatiaľ mi elektronika funguje na 100% a nemám žiadne problémy. Tempomat mi niekedy vynechával na C5. Chcel by som sa opýtať či vieš ako sa nastavujú výšky a basy na audio systéme mne sa to aj po prečítaní manuálu nepodarilo objaviť. Ďalšia otázka je či sa chystáš vymeniť olej v automatickej prevodovke ja áno ale 2l stojí vraj 120 Euro. Inač prevodovka funguje perfektne. Z netu sa mi podarilo stiahnuť Navi Drive 2009-2010 funguje to dokonale do úplných podrobností.
Dúfam že sa fórum C6 rozbehne naplno.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 20. říj 2009 22:30:12 
Offline

Registrován: ned 18. říj 2009 7:42:00
Příspěvky: 33
Ahoj Roberte!
Jsem rád, že se alespoň někdo ozval, ale tady asi moc majitelů C6 nebude. Moc děkuju za tu informaci ohledně podsvícení volantu, ještě by mne zajímalo to samé u tlačítka na posuv sedadla spolujezdce ze zadu, tedy pokud máš také paket lounge. Co se týká nastavení basů a výšek na rádiu, je to jednoduché. Na středovém panelu stiskneš druhý knoflík z leva od radia, označený symbolem noty. Zobrazí se Ti přednastavený equalizér se šesti možnostmi předvolby a musíš zatrhnout tu v levo nahoře, to znamená bez equalizéru a dalším stiskem tlačítka s notou se posuneš na basy, výšky, fáder, balanc, korekce zvuku - tou zapneš funkci LOUD a korekce hlasitosti. To vše potom ovládáš potenciometrem uprostřed panelu. Nepustí Tě to tam, pokud hned na začátku zatrhneš nějakou úroveň equalizéru - pop, rock, atd..., tím vlastně zvolíš nastavení a už nejde regulovat ani basy a výšky. Bohužel ale nečekej příliš velké zlepšení, tahle aparatura není špatná, bohužel rádio je standart a ten konec neutáhne všechny ty repráky, co jsou na tom navěšené. To by tam musel být solo zesilovač s vyhýbkama, dost se to řešilo na foru Peugeotů u 607, je tam stejná aparatura a mám pocit, že u exclusivních C5 to bylo to samé. Vzhledem k tomu, že mám najeto necelých 60000km, tak se s olejem v automatu zatím nezabývám. Je samozřejmě nesmysl, že je tam doživotní náplň, jak nám cpou některé značkové servisy, ale vzhledem k tomu, že se jedná o kvalitní japonskou převodovku, tak i ten interval výměny bude trochu větší. U předchozího německého automato to bylo asi 80000km, měl jsem tři, takže o tom něco vím. Pokud máš servisku s návodem, tak tam by mělo být v předepsaných intervalech prací, kdy se mění olej v automatu, já to teď nemám před sebou. Já se v tomto spolehnu na servis v Kojetíně, kde jsou jako jedni z mála, kteří tomu rozumí a zavolám si tam. Ale vzhledem ke stáří vozu a najetým km to zatím nebudu řešit, i když jsem velký perfekcionista. Plánuji si nechat C6 asi tak 5 let a s mým nájezdem kolem 25000km ročně se mne ta výměna asi týkat ani nebude. Snad Ti to trochu pomůže, pokud nebude něco jasné, písni a já se to pokusím vysvětlit, pokud budu vědět. Jinak tu světlou kůži Ti závidím, já mám "jen" černou. Ještě co se týká podvozku a odpružení, někdo psal, že ho to nenadchlo, že čekal víc. Ale je potřeba si uvědomit, že tohle auto se vozí na 18 kolech s výškou pneu 45. Takže si troufám tvrdit, že pokud bych třeba dostal na CX tyhle kola, taky by to nebylo asi nic moc a potom je potřeba to srovnat. Docela mne mrzí, že na C6 nejdou kvůli brzdám dát třeba 16 kola s výškou pneu 60-65. Asi by to tak hezky nevypadalo, ale to svezení by bylo bomba.
Souhlasím s Tebou, že to auto budí rozruch, na STK u evidenčky jsem zažil to samé co Ty a každou chvíli mne zdraví majitelé jiných citroenů jedoucích proti mne palcem vztyčeným nahoru, což samozřejmě potěší a moc. O Audi A6 jsem také uvažoval, ale vedle C6 je to designově tuctové auto. Tak se měj a budeme doufat, že se k nám třeba někdo přidá.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 20. říj 2009 23:42:35 
Offline

Registrován: pon 19. říj 2009 22:44:27
Příspěvky: 17
Ahoj Bery.

Veľmi pekne ďakujem za radu, basy boli dosť stiahnuté, takže zlepšenie je výrazné. Paket lounge nemám. So Xantiami som chodil ku kamarátovi ktorý odišiel z Citroenu a založil si vlastnú Citroen dielňu. Vedel spraviť takmer všetko a na podvozok je macher. V tom čase boli v originál servise v Žiline úplne insufcientný. Dnes sa už dokonca vybavil PC technikou a funguje ďalej. S C5 som prakticky nemal vôbec žiadne problémy ako sa hovorí menil som olej a jazdil. Má najazdené 195 000 km stav bez problémov a ešte ju mám pred garážou. Takže momentálne sa teším z oboch. Ovšem z C6 samozrejme zatiaľ skúsenosti nemá aj keď naša prvá Xantia bola tiež medzi prvými ktorú začal servisovať. Mám šťastie že v originál servise mám tiež kamaráta ktorý sa Citroenom rozumie a ten mi súkromne doma povymieňal všetky náplne a filtre. Mal otvorenú aj prevodovku a olej bol číry, žltý bez náznaku opotrebenia a tak som ho zatiaľ nemenil. Takže informácia pre teba pri 89000 km je to pravdepodobne ešte v poriadku.(Nepredpokladám že olej vymenili). Dnes mi vľavo vzadu prestala svietiť tá image-rebrovitá časť a tak sa chystám vymeniť žiarovku.Bol som však prekvapený že oblúkový masív zadných svetiel je pri manipulácii dosť mobilný. Podvozok na C6 je neporovnateľne elegantnejší a proste viac Citroen ako na C5 I hlavne pri nízkej rýchlosti aj keď C5 pri plynulej jazde tiež krásne plávala ovšem v meste to už bolo horšie. Fantomas C6 to filtruje stále a prispôsobí sa každému povrchu. Prajem šťastnú jazdu.


Naposledy upravil robertadamov dne stř 04. lis 2009 13:31:59, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 26. říj 2009 12:29:07 
Offline

Registrován: sob 17. říj 2009 23:44:07
Příspěvky: 278
Zdravím majiteľov C6 ;)
Mal by som na vás otázku, myslím že by zaujímala viacerých.
Porovnávali ste C6 s novou C5 (r.v. 2008)? Pretože nová C5 zdedila po C6 hodne veľa vecí (podvozok, hydraulika) a tak by ma zaujímalo priame porovnanie...

_________________
Grand C4 SpaceTourer 2.0 BlueHDi 160 EAT8 SHINE Obrázek
C5 Tourer 2.0 HDi 143k Exclusive Obrázek - predané
C3 1.4i 54kW 2002 Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 26. říj 2009 19:38:57 
Offline

Registrován: ned 18. říj 2009 7:42:00
Příspěvky: 33
To sgt:
Na přímé srovnání nemohu sloužit, v nové C5 jsem pouze seděl, ale nejel, tak jen co jsem zjišťoval. Podvozek a hydraulika je sice v podstatě převzatá z C6, ale je to vše zmenšené a hydraulika není tak vymazlená. Nezkoumal jsem to po technické stránce, tedy co C6 má a C5 nemá, možná mne tu někdo doplní, ale dle zkušenosti jednoho prodejce z Citroenu, který jezdí novou C5 na hydru, je o dost tvdší než C6. Svoji C5 někomu půjčil a sám si osedlal předváděčku C6, ale musel prý přitvrdit podvozek, neb v normálním režimu se mu dělalo zle z houpání. Proto jsem také psal, že smekám, protože se docela podařilo navázat na CX, ale to bude zajímavé jen pro malou skupinu fandů, tak si myslím, že u masově prodávanější C5 by to hodně lidí neocenilo, ba naopak a to si výrobce v rámci prodejnosti nemůže dovolit. Jinak nová C5 móóóc good, krasavec, velmi dobré zpracování a vše ostatní, ale z mého pohledu už dost běžné neavantgardní auto, určitě bych neměnil. Co mohu říct z vlastní zkušenosti, měl jsem tu čest se starší C5 ve dvojkové řadě a pro mne dost hrozné - zpracování, interiér, svezení, ale to je pouze můj dojem, oproti tomu je C6 jiná liga, ať si o zpracování a interiéru říká kdo chce co chce. Ale srovnávat to nelze, pořizovací cena C6 byla skoro trojnásobná. Takže závěr je asi takový, že nová C5 na hydraulice bude krásné, pohodlné a velice zajímavé auto, které pro člověka znalého nabídne o hodně víc než konkurence, ale v rozumné míře i pro běžné konzumenty. Jinými slovy půjde o auto, které citroenáře nezklame, neznalé nadchne a odpůrce neodradí, takže se asi bude dobře prodávat, což byl určitě záměr výrobce. Naproti tomu C6 zůstane pro pár jedinců, kteří jí odpustí menší praktičnost a vyšší provozní náklady, ale chtějí citroena bez kompromisů, avantgardní houpačku, kterých tu bude jen pár a vždy budou vyčnívat z davu všedních vozů. Proto jsem smekal před výrobcem, že pustil v době tvrdých německý sportovních vozů, které každý chce, do prodeje auto, které charakterem podvozku je na úplně opačné straně, čímž najde kupce jen v relativně malém počtu nás citroenářů, kteří víme, o co jde. Ale už jsem se rozepsal dost, snad mne někdo doplní.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 02. lis 2009 22:43:22 
Offline

Registrován: úte 20. říj 2009 17:43:13
Příspěvky: 17
Hezky se to čte, pánové...
Dovolím si doplněk k té hydraulice. C5 II (X7) má hydrauliku (pokud ji má) obdobnou jako původní C5 v provedení "Plus" a C6 2.2 HDi. Tenhle systém nabízí z hlediska regulace tuhosti pérování v principu totéž, co Hydractive I a II v Xantiích a XM. Šestiválcové modely C6 mají semiaktivní řízení tlumičů, což je poněkud "vyšší level" a nemá ani neměl to žádný jiný Citroën.
Přeji vám hodně radosti s krásnými auty
Míra


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 03. lis 2009 11:55:28 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 18. říj 2009 12:21:15
Příspěvky: 315
Bydliště: Tábor
kdyby se někde dalo něco vyčíst o tom jak pracuje hydraulika na C6 ...byl bych za to rad .... kdyby to někdo věděl mohl by to sepsat, prostě jaky jsou tam "aktivni prvky" na zakladě čeho se to řídí, co to ovladá.... prostě tak ....v podstatě se o tom neda nic sehnat. ..člověk si koupi novy auto ale kde může sehnat informace o tom jak to doopravdy pracuje na vyšší urovni než : "všechno je to řízený počítačem a elektronikou".....tohle mi ale vadi na vice věcech než jen na c6 .... prostě se je větší zajém o výsledek tý techniky o to jestli je to fakt pohodlny než o to jak to pracuje ... což neříkám že neni správně ....technika je kvuli tomu aby život usnadnovala a ne byla obdivována jenom pro to jak jej složitá a vysledek se přitom moc nelišil od standartnějšího postupu....................fakt by mě to zajimalo ..

_________________
XM Y4 2.1TD krása krás ale trápení plno ...pod ochranou ještě espace III 2.0 8V dobrej stehovak, ložnice. 10l/100km hrůza děs někam jet. abych si odpočinul mame s brachou ČZ 125/476 a Jawku 350/640.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 03. lis 2009 22:00:42 
Offline

Registrován: ned 18. říj 2009 7:42:00
Příspěvky: 33
To mir@:
Moc díky za vysvětlení, měl jsem podobnou představu. Takže pokud jsem to správně pochopil. tak C5 II má identickou hydrauliku s C6 2,2 hdi, to znamená, že svezení bude hodně podobné, ale v C6 malinko lepší, s přihlédnutím k velikosti auta, šířce a rozvoru. Co se týká V6 motorů, tak je to díky semiaktivnímu řízení tlumičů jiná liga, což mohu potvrdit. To si mne docela dostal, žil jsem v tom, že všechny C6 mají identické podvozky bez ohledu na motorizaci. Někdo by řekl, že je to další věc, která je složitá a může se vysypat, ale já jsem rád, že jsem narukoval do V6, za to svezení mi to asi stojí.

To miraxm:
Asi jsem předurčen nechápat Tvé příspěvky, ale k čemu Ti bude znát dopodrobna princip toho, jak ta či ona věc funguje? Chápu to v případě, že to budeš chtít sám opravovat nebo se o to budeš dopodrobna zajímat, ale v prvním případě to v domácích podmínkách na koleně asi stejně nepůjde a v druhém případě se určitě podrobnosti dají nějakým způsobem získat. Třeba přímo od výrobce ve Francii z dokumentace a podobně. Moc se o těch podrobnostech nepíše proto, že spoustu lidí nezajímá, jak to funguje, ale jaký je výsledek. Nebo doma přemýšlíš o tom, proč Ti hraje televize a pere pračka? Je to dáno i tím, že ve všech oborech je to dnes tak složité, že musíš být kolikrát slušný odborník na danou věc, abys pochopil princip. Myslím to tak, že těžko vysvětlíš třeba princip počítačového programu někomu, kdo nemá o počítačích ani páru. A takových hloubavých lidí moc není a dokonce bych si troufal tvrdit, že co se týká citroenů obecně, tak tyhle principi neznají ani lidi ve značkových servisech, kteří by to měli vědět v první řadě.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 04. lis 2009 21:45:00 
Offline

Registrován: pon 19. říj 2009 11:12:54
Příspěvky: 88
ano model C6 je velice zajímavý svým odpružením, které je jiné než Hydractive HA3+ u Citroen C5 (vyjma C6 verze 2,2 HDi )

U šestiválcových verzí jsou použité jiné pružící jednotky než u ostatních H3+. Tyto koule nemají v sobě tlumič, podobně jako akumulační koule u starších Citroenů... Funkci tlumiče plně přebírá systém AMVAR, který má 16 stupňů nastavení.

Obrázek

Obrázek

Video: http://www.youtube.com/watch?v=dz3ovS6Qi0w

Hlavní rozdíl v konstrukci odpružení u Citroenu C6 proti předchozí C5 nebo XM je jiný úhel a síla přenášená pomocí "páky" ( s ohledem na délku a uchycení ramen) na pohyb pístu v pístnici a směrem k pružící jednotce ( kouli ). Nejvíce je to patrné vzadu, kde Citroen přešel od tzv. "vlečené" klikové nápravy přenášející pohyb kola - ramene k pohybu pístu v poměru 3:1 k čtyřprvkové nápravě typu multilink s poměrem 3:2 , navíc pístnice jsou uloženy pod úhlem 45 stupňů což vysvětluje použití dvou koulí jako regulátoru tuhosti na zadní nápravě.

Obrázek

V předu rozdíl není tak markantní, protože pístnice jsou v obojím případě uloženy vertikálně a přímo napojené na ramena přední nápravy takže poměr je 1:1 stejný jako v případě Mac Pherson a tudíž stačí jedna středová koule jako regulátor tuhosti. Přesto je přední zavěšení jiné,neboť kombinuje dvojitá trojúhelníková ramena s oddělenou těhlicí přední nápravy a proto učinně dokáže oddělit funkce odpružení a otáčení kol.

Menší objem koulí (3*385 vs. 2*400+500 u XM) znamená o něco větší tuhost (cca +20%) ale více progresivní charakteristiku při kompresi. Rozdíl mezi C6 a XM je větší na přední nápravě v nastavení "soft" než v "hard". XM má lépe vybalancovaný kompromis mezi tuhostí tlumiče a měkkostí odpružení , takže je pocitově více komfortní , ale například C5 (I a II generace) má lepší tlumení , které vede k lepší ovladatelnosti vozidla a k lepším jízdním vlastnostem .Jen pro pochopení, protože základní tuhost a tlumení v modelu C5 (I a II) je vyšší, systém nemusí tak často přepínat do "hard" módu jako v případě Citroenu XM. Jinak rozdíl v měkkosti mezi Citroenem XM a C5 I generace je cca 15% ve prospěch Citroenu XM a je rozhodně daleko menší, než rozdíl mezi CX a XM. Citroen C5 (I a II) je na zadní nápravě v režimu "hard" mnohem tvrdší (cca +20%) než XM. Když k tomu přičteme kratší rozvor , tak to taky na pocitu komfortu nepřidá.

Nejsem si jistý jestli Citroen následuje německé výrobce,kteří mají podstatně tvrdší odpružení, každopádně hydropneumatické odpružení je stále unikátní i po 55 letech od začátku svého vývoje. Jen pro zmínku, nemečtí výrobci také nabízí "vzduchové odpružení" ve svých luxusních autech (Benz E-V8, S-class, A8, BMW7) některé s možností dvojího nastavení charakteristiky tlumení , znamenající nastavení soft/hard , ale nikdy ne s integrovaným tlumením jako v případě HA3+ u Citroenu.

Některé německé automobilky také nabízejí elektronicky kontrolované tlumení (magneto-rheological damping) , ale jejich nastavení nabízí přechod od "super tvrdého" po "ultra tvrdé" odpružení. AMVAR nastavení funguje v rozsahu od tvrdého po super-měkké. Naopak "magneride" není nikdy nabízeno v kombinaci se "vzduchovým" odpružením.

V dokumentaci Citroenu C6 je uveden rozdíl mezi hydraulickým odpružením, H2, H3, H3+AMVAR

Obrázek

Obrázek

Jak vidíte, tak v nejtvrdším režimu (nastavení AMVAR law16) je C6 asi čtyřikrát tužší než Hydractive3+ v režimu "hard", které samo o sobě je třikrát tužšší než Hydractive3+ v režimu "soft" Jednoduše zakladní Hydractive3 má blíže k nastavení "hard".

Naopak nejměkčí nastavení AMVAR je skutečně velmi komfortní, téměř žádný útlum při pomalém pohybu (<20cm/s).
pro porovnání: přejetí menší nerovnosti (100cm*10cm) při rychlosti 10m/s (36km/h) se rovná zdvihu 100cm/s dle grafu na kterém law1 je nastavení pružení stejně měkké jako HA3+ v měkkém režimu a při nastavení pružení law16 se rovná tvrdosti HA3.

Další zajímavou věcí, které si všimneme při pohledu na graf je jeho chrakteristika, tlumení není symetrické, komprese versus expanze, to znamená že dle nastavení law1 (nejměkčí nastavení) je pohyb kola o něco méně tlumený při zpětném pohybu kola než při kompresi.
law16 (nejtvrdší nastavení) je pohyb kola mnohem více utlumený při zpětném pohybu než při kompresi (kdy je samozřejmě tlumení mnohem tužší než komfortním režimu)

Pružení v Citroenu C6 se řídí pomocí dvou předem nastavených režimů. První se jmenuje SkyHook. Jak z názvu vyplývá, referenčním bodem určujícím polohu karoserie není povrch a zakřivení silnice ale obloha (sky), to znamená minimální pohyby karoserie vůči nerovnostem vozovky. Vůz jede jako by byl zavěšen na drátkách a jeho kola jen kopírují nerovnosti, karoserie se při tom minimálně odchyluje od referenčního bodu (v tom případě oblohy)

Obrázek

Druhý režim se jmenuje Roadhook Referenčním bodem v tomto případě není obloha, ale tvar a zakřivení silnice (Road) Cílem je zabezpečit maximální kopírování vozovky a tudíž sportovnější chování a lepší přilnavost automobilu na silnici při sportovní jízdě. Řidič má také možnost manuálně zvolit sportovní režim odpružení tlačítkem na středovém tunelu.

Obrázek


tady je ještě schéma začlenění AMVAR do pístnic. na obrázku vyznačený červeně.

Obrázek

a skutečné foto

Obrázek

snad vám to trochu přiblíží to fantastické pružení na C6 ;)


Zdeněk

_________________
Citroen C5 2,0HDi 100kW automat r.v.2007 Navi RT4 Hydractive III+


Naposledy upravil del42sa dne úte 02. bře 2010 11:11:15, celkově upraveno 9

Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 04. lis 2009 23:05:52 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 18. říj 2009 10:43:06
Příspěvky: 436
Bydliště: Brno
Zdeňku

Pěkné, pěkné, móóc dobré. :ugeek:


Měl bych dotaz, jestli náhodou uložení zadních pístnic šikmo, taky umožňuje rovnání náklonu auta v zatáčkách jako u Activy ???

_________________
Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 04. lis 2009 23:55:33 
Offline

Registrován: pon 19. říj 2009 11:12:54
Příspěvky: 88
Ahoj,

ne to bohužel neumožňuje, respektive za současných podmínek určitě ne. Jedná se jen o jinak uložené pístnice v nápravě. U Citroenu se už ale dlouhé roky mluví o tom, že budoucí generace Hydractive bude totálně aktivní systém (ten současný je vlastně "semi-aktivní" i když se o něm s oblibou mluví jako o aktivním) .

Abych to vysvětlil, existují systémy odpružení, kde se mění například tuhost tlumičů (Opel ASTRA IDS,Volvo S80 Four-C,VW Golf DCC) tato změna dokáže zmírnit například náklon vozidla v zatáčce, nebo zabraňuje přílišnému ponoření přídě při prudkém brždění, v žádném případě ale nepůsobí aktivně "proti-silou", která by náklonu vozu zcela zabránila a působila na karoserii automobilu opačným směrem.Přestože automobilový výrobci rádi tyto systémy nazývají jako "aktivním", ve skutečnosti se jedná o systémy semi-aktivní. Systémy, které dokáží působit proti-silou a aktivně vyrovnávat nežádoucí pohyby karoserie jako například (Citroen Xantia Activa,BMW 5 Adaptive drive,Lexus RX450h ,Porsche Cayenne PDCC) se potom oprávněně nazývají aktivní.

V tomto novém aktivním systému opružení od Citroenu bude mít každé kolo (pístnice) svůj výškový korektor a své vlastní "čerpadlo" které umožní dynamicky měnit světlou výšku nezávisle na každém kole a tím kontrolovat náklánění vozu v zatáčkách. Navíc se v této souvislosti mluví o kapalině, která bude měnit viskozitu průchodem elektrického proudu (magnetického pole) a tím nabídne velikou flexibilitu v nastavení tlumení... nakolik je toto blízké realitě nevím, ale s integrací AMVARU do systému HA3+ se to tomu docela blíží ;)

Citroen C6 (jen u V6 verze) má totiž (narozdíl od C5) separátní senzory výšky pro každé kolo a dokáže přesně měřit a porovnávat vertikální pohyby každého kola a tak porovnáváním rozdílů výšky se elektronicky reguluje (potlačuje) náklon.( na základě měření zdvihu každého kola zvlášť se u C6 vypočítává charakteristika tlumení pro AMVAR systém, který funguje nezávisle na připojování třetí koule hydractive 3+ ).

Aby tedy Citroen C6 fungoval jako Activa, tzn.dokázal i zpětně vyrovnávat náklon v zatáčkách tím, že "narovná" karoserii zpět do vodorovné polohy, musel by Citroen buď přidat dvě další pístnice ke zkrutným stabilizátorům a nebo upravit stávající čtyři pístnice pro obousměrný vstup hydraulické kapaliny.(už by tam nemusel být ten pákový mechanizmus, který měla Xantia Activa, protože čtyři separátní senzory světlé výšky poskytují dostatek informací o poloze karoserie)Jak z obrázku vyplývá,v podstatě by to znamenalo zdvojnásobit počet pružících koulí. Muselo by jich být celkem 12 což je hodně a při tomto zapojení by to mimo jiné znamenalo to, že pokud by přestala fungovat kterákoliv z protilehlých koulí , tak by systém přestal pružit........ Proto by bylo finančně i konstrukčně výhodnější použít osvědčený systém, to je přidání dvou aktiváckých pístnic ke zkrutným stabilizátorům a doplnit je dalšími dvěmi koulemi.

Obrázek

Obrázek

Z.

PS: Problém je že stávající nastavení pístnic neumožňuje dynamické (rozuměj dostatečně rychlé) změny světlé výšky. Při snižování světlé výšky se pouze upouští kapalina, kterou auto svojí vahou vytlačuje zpět do rezervoáru....Hydraulická kapalina by musela (podobně jako tomu je u přídavných pístnic Xantia Activa) jejich délku nejenom aktivně prodlužovat, ale také aktivně zkracovat. To znamená že kapalina by do pístnice musela proudit oběma směry a dostatečně rychle, aby systém byl použitelný v reálném čase..... Což by zcela změnilo konstrukci pístnic jako takových. ( tedy těch hlavních, které nahrazují u Citroenů klasické vzpěry okolo kterých jsou u běžných aut pružiny )

takový je stávající princip pístnice: Obrázek

nová pístnice pro aktivní korekci ;) Obrázek

http://www.youtube.com/watch?v=ofsIMCZgzcY&feature=related

_________________
Citroen C5 2,0HDi 100kW automat r.v.2007 Navi RT4 Hydractive III+


Naposledy upravil del42sa dne pon 18. říj 2010 21:05:34, celkově upraveno 19

Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 05. lis 2009 0:08:24 
Offline

Registrován: sob 31. říj 2009 21:35:00
Příspěvky: 4
del42sa píše:
Ahoj,

Navíc se v této souvislosti mluví o kapalině, která bude měnit viskozitu průchodem elektrického proudu a tím nabídne velikou flexibilitu v nastavení tlumení... nakolik je toto blízké realitě nevím, ale s integrací AMVARU do systému HA3+ se to tomu docela blíží ;)

Z.


Podobná kapalina už existuje, ale není "elektrická" ale "magnetická"
využívají ji magnetoreologické tlumiče. Je to kapalina, která mění vizkozitu podle toho, jaké na ni působí magnetické pole (ferokapalina)
Takové tlumiče byli u Audi TT (systém magneride)
Další detaily a velmi zajímavé čtení je zde http://dl.uk.fme.vutbr.cz/zobraz_soubor.php?id=695


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 05. lis 2009 0:21:00 
Offline

Registrován: pon 19. říj 2009 11:12:54
Příspěvky: 88
ano to já vím,však jsem se taky o tom zmínil v předchozí poště, ale protože jsou v této kapalině (oleji) malinké kousky kovových částeček, nevím jak by se s tím hydraulické čerpadlo popralo... :? i když je velikost částeček velmi malá (v řádu nanometrů). U Audi TT nebo u Posche se jedná o uzavřený systém, kapalina se nedopouští ani nevypouští. Náplň je konstantní. U Citroenu je to jinak, auto musí měnit světlou výšku ;)


Z.


PS: já osobně vidím budoucnost aktivního systému odpružení v řešení jaké nabízí Bose Active Suspension. V tom vidím budoucnost aktivního odpružení, ne jen ve vyrovnávání náklonu v zatáčkách.... http://www.youtube.com/watch?v=eSi6J-QK1lw

_________________
Citroen C5 2,0HDi 100kW automat r.v.2007 Navi RT4 Hydractive III+


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 06. lis 2009 22:25:47 
Offline

Registrován: úte 20. říj 2009 17:43:13
Příspěvky: 17
Pro Zdeňka:
díky moc zejména za ty obrázky. Mohu vědět, odkud jsou? Takové materiály nejen o C6 mě velmi zajímají.
Mimochodem - aktivní pérování už v sérii také funguje - má ho např. Mercedes S600 (a pokud se pamatuji, byl už i v předchozí generaci). V Citroënu to ale v blízké době nevidím reálně z cenových důvodů - zvláště pokud se potvrdí, že nástupce C6 nebude. Ostatně zatím se v C5 II nenabízí ani to semiaktivní z C6 V6.

Pro Beryho C6:
Ano, C5 II (X7) má skutečně hydrauliku stejnou jako C6 2.2 HDi a ta umí prakticky totéž co na C5 I - rozdíly v technickém provedení jsou dány jen diametrálně odlišnou kinematikou zavěšení (viz Zdeňkův příspěvek). Z toho ale ještě nelze odvozovat, že ta auta budou z hlediska komfortu obdobná. Může to tak být, ale nemusí; záleží na tom, jak je systém v každém z nich naladěn (objemy a tlaky koulí a provedení tlumičů ve vztahu k rozměrům a hmotnostním parametrům auta). Já jsem neměl možnost je porovnat, takže nemohu sloužit. Věřím ale, že zde na fóru se najde někdo, kdo tu možnost měl.

Míra


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 33 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz