Fórum Citroeny.cz http://forum.citroeny.cz/forum/ |
|
Voda v oleji http://forum.citroeny.cz/forum/viewtopic.php?f=184&t=9587 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | Miroslav Lengyel [ sob 06. úno 2016 17:51:25 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Voda v oleji!!!! |
No pane jo ,tohle na klasický šlem na víčku moc nevypadá,ale na druhou stranu je třeba si uvědomit,že dnes se do motorů nedává olej,ale spíš břečka nadopovaná aditivy. Koukni na měrku oleje a také do nalévacího otvoru.Tady viewtopic.php?f=149&t=8012&hilit=ub%C3%BDv%C3%A1+chlad%C3%ADc%C3%AD+kapalina&start=30 psali kluci v souvislosti s úbytkem vody o vodní pumpě,ale nemáš (soudě podle data tvé registrace)ještě auto v záruce? Pokud ano,tak fofrem do servisu,není nač čekat! Pokud ne,tak olej vypusť a uvidíš jak bude vypadat.Pokud to bude emulze,je zle,ale jestli to bude stále olej,tak pouze vypusť a dej nový.Jen bych zvážil,zda použít ten předepsaný nebo skutečný olej. Jinak vzhledem k tomu,že jezdíš jak jsem pochopil spíše "couračky",tak měl být olej již dávno vyměněn bez ohledu na nesmysly,které doporučuje výrobce,tedy 2 roky a 30 tis. A co znamená,že jezdíš normálně,ví motor,že se může točit také v otáčkách 5 tis./min? Jinak máme v rodině 2 auta s motory 1.6 VTI,já Picasso(80 tis.) a sestra prostou C4 (přes 100 tis) a žádné takové problémy nemáme.V sestřině autě,když ho kupovala,tak mělo najeto 90 tis. a nádržka chladící kapaliny byla téměř prázdná.Dolili jsme prostou vodou a od té doby klid. Jinak o vodě v oleji si můžeš něco přečíst třeba zde. https://www.oleje.cz/clanek/Vlastnosti- ... ol-v-oleji O tom,jaký olej do motoru použít,aby sloužil dlouho svému účelu potom tady viewtopic.php?f=11&t=8656 případně tady https://www.oleje.cz/forum/peugeot-citr ... B71%202290 To druhé je trošku masakr a zabere to nějaký čas,ale myslím si,že pak budeš mít lepší představu co do motoru dát za olej. Já mám momentálně v motoru Yacco Lube FR 5W-40 se specifikací A3/B4 a normou PSA B71 2296. viewtopic.php?f=146&t=8811&start=15 |
Autor: | petrumr [ sob 06. úno 2016 20:48:47 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Voda v oleji!!!! |
jestli tam nemáš chladící kapalinu a více oleje, tak zavolej do citroena at si to odtáhnou, nejezdi stím a vidím to na prasklý blok, kdyby to bylo těsnění, tak máš olej v chladiči, protože tlak oleje je větší. Já jsem dělal motoráře v čsad, ale zase nemůžeme srovnávat co bylo před xx lety . Šlem víčka s plnou syntetikou jsem ještě neviděl a tyhle naše VTi už nemají ani výměník. Já mám interval 15tkm/rok. Thermostat máš v pořádku, nejezdíš s podchlazeným?- ten mně v záruce měnily, ale šlem jsem neměl. |
Autor: | vennom6 [ sob 06. úno 2016 22:24:44 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Voda v oleji!!!! |
V záruce to je - jsem už objednanej s jinými problémy.... o tom oleji jsem četl asi milion článků nicméně prý by jsem pak ztrácel záruku a kdesi cosi...navíc nemam kde to vyměnit a neni na to ani čas.... Voda v chladiči je trochu nahnědlá ale nevim jesli je v ní olej...to ještě zkouknu Normálně = prostě jezdim...když potřebuju předjedu nebo když chvátam jedu jako čuník ale všeobecně 90-100...jezdíme často v 7 tak to určitě musím točit.... nevim jak poznat "podchlazený"motor - normálně to topí, normálně se to ohřeje jen když bylo -17 tak se to moc neohřálo (ale topilo to) na měrce neni nic vidět No dost mě to dneska na..lo páč jsem bez auta v řiťce... |
Autor: | Havlicek.Lukas [ sob 06. úno 2016 22:28:18 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Voda v oleji!!!! |
slem utri udelej jizdu a skontroluj znovu ono i kdyz v motoru je spis obarvena voda bych se tomu nedivil tech 13 tis je za jakou dobu najeto? a kolik ubylo z nadobky ?? musi se pocitat s prirozenym odparem kapalin |
Autor: | Miroslav Lengyel [ sob 06. úno 2016 23:37:33 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Voda v oleji!!!! |
Já nevím,ale můj motor(po prohřátí)dostává po přechodu ze srágory na olej pěkně do těla,točky 5-6 tis no problema a za 2 roky(35 tis.)jsem vodu nedoléval ani jednou.Když už budeš,tak si ten olej nech vyměnit.Oni sice koukají jak puci,ale auto je tvé.Na mě taky koukali,když jsem měnil olej 2 x po sobě po 7 tis. |
Autor: | Miroslav Lengyel [ ned 07. úno 2016 7:34:57 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Voda v oleji!!!! |
petrumr píše: jestli tam nemáš chladící kapalinu a více oleje, tak zavolej do citroena at si to odtáhnou, nejezdi stím a vidím to na prasklý blok, kdyby to bylo těsnění, tak máš olej v chladiči, protože tlak oleje je větší. Já jsem dělal motoráře v čsad, ale zase nemůžeme srovnávat co bylo před xx lety . Šlem víčka s plnou syntetikou jsem ještě neviděl a tyhle naše VTi už nemají ani výměník. Já mám interval 15tkm/rok. Thermostat máš v pořádku, nejezdíš s podchlazeným?- ten mně v záruce měnily, ale šlem jsem neměl. Ten servisní interval máš už z výroby nebo sis to nechal nastavit v servisu? |
Autor: | vennom6 [ pon 08. úno 2016 21:08:06 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Voda v oleji |
No auto mam od června a vodu jsem kontroloval před mrazama - to je za cca 2-3 týdny je cca 1 l pryč..... zítra tam jedu.... šlem tam nikdy nebyl - kontrolováno také před cca2-3 týdny. Úbytek je mi jasný ale i u starýho pežouta kde bylo už těsnění určo načnutý, jsem doléval max 1l za rok...ne za 3 týdny..... No dam vědět jak pochodim - každopádně mi to způsobilo dost potíží - moje druhé auto umřelo na elektriku a když jsem si půjčil jiné tak při jízdě mu prdly brzdy a málem sem se.... takže netušim jak jet do práce.... |
Autor: | Medo [ úte 09. úno 2016 14:00:48 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Voda v oleji |
Zaujimavé, mne sa tento biely sajrajt robí na viečku vždy v zime, voda nemizne a dočítal som sa kde tade, že je to kondenz vody z bloku motora s olejovými výparmi v takomto vlhkom zimnom počasí. Robilo mi to aj pri oleji Total Ineo 5W30 aj teraz pri Total QUARTZ 9000 5W-40 ACEA A3/B4. V lete je viečko čisté bez sajrajtu |
Autor: | Miroslav Lengyel [ úte 09. úno 2016 18:21:49 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Voda v oleji |
A nejezdíš jen couračky po městě?Mně se nic takového na víčku nedělá a to jezdím i do práce,ale zase když se motor ohřeje,tak ho řádně provětrám. |
Autor: | petrumr [ úte 09. úno 2016 21:05:59 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Voda v oleji |
sem se díval na přístrojovku a mám tam20tkm nebo rok, tych 15tkm jsem si asi popletl s ex fábií, ale já stejnak najedu tak do 10tkm/rok tak to neřeším a taky, když to zahřeji, tak aby časování se nezalepilo a pavouci z výfuku vylezli a ještě lahoda pro uši, když se to vytočí. Jestli uniká někde chladící směs, tak jsou tam bílé stopy a do všech aut i motorek(po záruce) dávám ten americký prášek. |
Autor: | petrumr [ úte 09. úno 2016 21:16:42 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Voda v oleji |
vennom6- ty tam nemáš teploměr? Jak jsem měl vadný termostat tak když jsem vykvaltoval z kopce, tak ta teplota spadla uplně. |
Autor: | Miroslav Lengyel [ stř 10. úno 2016 7:02:28 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Voda v oleji |
petrumr píše: sem se díval na přístrojovku a mám tam20tkm nebo rok, tych 15tkm jsem si asi popletl s ex fábií, ale já stejnak najedu tak do 10tkm/rok tak to neřeším a taky, když to zahřeji, tak aby časování se nezalepilo a pavouci z výfuku vylezli a ještě lahoda pro uši, když se to vytočí. Jestli uniká někde chladící směs, tak jsou tam bílé stopy a do všech aut i motorek(po záruce) dávám ten americký prášek. Tak to je pokrok ,já mám ještě 30 tis. a 2 roky. A teď si představ,jak to jede,když je v motoru olej a ne pleťová voda. |
Stránka 1 z 1 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |