Fórum Citroeny.cz http://forum.citroeny.cz/forum/ |
|
Grand C4 Spacetourer - benzín nebo nafta? http://forum.citroeny.cz/forum/viewtopic.php?f=184&t=13264 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | jara53 [ úte 19. dub 2022 19:52:53 ] |
Předmět příspěvku: | Grand C4 Spacetourer - benzín nebo nafta? |
Dobrý den všem, auto je pro mě hlavně dopravním prostředkem (rozuměj, jsem laik) a rád bych se zeptal na radu/názor. Přemýšlím o koupi Grand C4 Spacetourer (než ho úplně přestanou vyrábět . Potřebuji auto, do kterého se pohodlně vleze 5-ti členná rodina (2 dospělí, 2 starší děti a jedno malé v sedačce). Na grandu se mi líbí především druhá řada posuvných sedaček, kam by se děti mohly i na delší cesty bez problémů poskládat. 3 řada nemusí být taky úplně k zahození . Jelikož parkuji ve městě, tak nechci příliš velké auto se kterým by bylo parkování problematičtější. V současnosti jezdím se starým Foredem C-max a líbí se mi, že grand je skoro stejně dlouhý a uvnitř je více místa. Také není příliš vysoký, protože na střeše vozím kola a tak nebudu potřebovat žebřík . Zkušenosti mám pouze z benzínem, kdysi jsem jezdil i s oktávkou na naftu, ale to se tam ještě nelilo žádné ad-blue. Ale zvuk traktoru si pamatuju dodnes . Můj dotaz tedy zní: Benzín nebo Nafta? Manuál nebo Automat? Jinak najedu za rok cca 12000 km. Většinou delší cesty, méně po městě. Nabízí to v těchto motorizacích, co byste vybrali? Vše s manuálem nebo automatem. 1.2 PureTech 1.5 BlueHDI 2.0 BlueHDi Nejvíc mě láká 1.2 s automatem (mohla by občas řídit i žena, která normálně neřídí). Nevím proč, ale mám představu, že diesel je náročnější na údržbu a v případě problémů jsou i dražší opravy. Možná ještě dotaz na závěr. Koupit nové nebo ojeté? Z ojetého mám docela strach, protože tomu nerozumím a nerad bych pak platil skryté závady. Nebo nějaký tip, jak se tomu vyhnout? Předem díky za komentáře a pokud jsem něco nenapsal přesně, tak buďte shovívavý, ptám se jako laik. Díky. |
Autor: | Arkis [ stř 20. dub 2022 7:21:58 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Grand C4 Spacetourer - benzín nebo nafta? |
Ahoj, 1.2 PureTech benzín už je bezproblémová oproti starším benzínovým 1.6 Vti/THP. Jednou jsem měl tu čest s tím jet a řekl bych, že to je motor spíš do města nebo pro menší zatížení. Plně naložené (400 kg) na dálnici to ztrácí dech. Já mám 1.6 naftu 85kW, která sice dokáže zrychlovat i plně naložená na dálnici, ale nezlobil bych se, kdybych měl ten dvoulitr. Mám to zhruba jako ty - tedy menší nájezd, ale v 90% případů jsou to dlouhé trasy a jednoznačně jsem sáhl po naftě. Bohužel u moderních motorů, zvláště pokud oba mají turbo, už ten servis není tak rozdílný. Všechno to má stejné ekologické paskvily, jako dříve byly jen u naftovných motorů, musíš stejně dochlazovat turbo, oboje je to přímovstřik a běžný servis je více-méně stejný. Co se převodovky týče, tak to je na osobní preferenci. Já mám manuál, ale automatu bych se určitě nebránil. Automaty EAT řadí pěkně a hladce. Jen počítej s tím, že jednou za 60 000 km je vhodné vyměnit olej a není to tak snadné jako v případě motorového. Ideální jsou specializované servisy, co dokáží olej extrahovat a rovnou tam tlačit nový a tím převodovku propláchnout. Tato sranda stojí kolem 10 000 Kč, ale není to tak časté a ta převodovka se ti tím odmění hladkým řazením po dlouhou dobu. Nové auto je jistota, ale taky je mnohem dražší než zánovní a rychleji ztrácí hodnotu. Pokud budeš kupovat bazarové, tak ti můžu doporučit kluky z www.proklepneme.cz, konkrétně se mnou byl Kamil a překvapilo mě, jak má informace o autě nastudované. Pokud se v autech trochu vyznáš, tak to udělej jako já - prvně se jdi na auto podívat sám a pokud nic nenajdeš, tak tam jdi s nima. Já sám jsem byl asi na 5 autech. 3 jsem vyřadil hned já, protože bylo vidět zjevné opravy nebo neodpovídala výbava popisu. 4. auto se mi líbilo, ale při druhé návštěvě už s Kamilem zjistil opravovanou bouračku a čerpadlo před smrtí (pravděpodobně stočené auto) a až 5. auto mi posvětil i Kamil a dodnes jsem s autem spokojen. |
Autor: | lakinooo [ stř 20. dub 2022 9:36:53 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Grand C4 Spacetourer - benzín nebo nafta? |
1,2 puretech ma iba jednu nevyhodu. Rozvodovy remen je pre znizenie trenia ulozeny v olejovom kupely. Remen degraduje, lupe sa a upchava saci kos. Ak budes menit casto olej a rozvodovy remen, tak je to v pohode. |
Autor: | HonzaC [ stř 20. dub 2022 10:06:31 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Grand C4 Spacetourer - benzín nebo nafta? |
Ja bych rekl, ze bezproblemove auta uz nejsou. Jsou jen auta co se sypou a rychle nebo jeste rychleji. Treba hodne lidi co maji 1,2PT a jezdi s tim kratke trasy miva stale problem z rovodovymi remeny, ktere jsou pry rozleptavany benzinem v oleji, ktery se tam dostava pri kratkych trasach a nestihne se odparit pri delsich trasach (ten benzin redi olej v motoru). Jak to tak posloucham, stale byvaji problemy s barevnymi displeji. A pokud mas naftu, tak se sem tam sype ta nadrz na AdBlue. Krome toho jsem si jeste vsiml, ze na mem 4,5 letem aute jsou zcela obhnile silentbloky zaveseni motoru. To hlinikove telo zcela vytlacuje tu gumovou cast uvnitr hlinikoveho prstence. Predpokladam, ze v podminkach, kde se soli to tak maji vsechny C4GP ne jen to moje. Jinak ja jsem zvolil motorizaci 2,0Hdi jednak kvuli vykonu a taky kvuli povesti vetsi odolnosti 2 litru proti 1,6ce. Sam bych asi tu 1,2PT do tohoto auta nechtel. Jezdim na kazdou dovolenou v 5ti lidech, nekdy i s lodi na strese a plnym kufrem, takze potencialni rezerva vykonu se hodi. Dlouhodobou spotrebu mam podle PP do 5ti litru. |
Autor: | Dawe [ stř 20. dub 2022 10:22:27 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Grand C4 Spacetourer - benzín nebo nafta? |
2,0BHDi |
Autor: | Riso1978 [ pát 22. dub 2022 11:30:50 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Grand C4 Spacetourer - benzín nebo nafta? |
Pri najazde 12 tisic rocne urcite benzin, ale pozor, sucasne turbobenziny su tiez nachylne viac degradovat pri kratkych jazdach ked sa nezahreju poriadne. Miesa sa benzin s olejom a zriedeny olej potom posobi priamo na rozvodovy remen, ktory rychlejsie degraduje. Problem s 1.2 puretechs a uz podarilo v autorizovanych servisoch vyriesit, pri kazdej vymene oleje sa kontroluje jeho sirka a celkovy stav, remen je vidiet po otvoreni nalievacieho vicka na olej. Do motora sa odporuca tankovat 100oktanovy benzin, nie 95, samotny Citroen to urcity cas odporucal v zemiach Visegradskej stvorky, ked sa prislo na to, ze 95ka v CZ a SK nie je taka ako v Nemecku, Rakusku...to uz ale neplati. Mozno to bolo aj kvoli tomu, ze sa riesil ten problem s rozvodovymr emenom a firma nevedela co to sposobuje, prve turbopuretechy mali interval vymeny 10 rokov 160 tisic km, co je na gumu hrozne vela, bolo par motorov co umrelo na zadretie, kvoli uochatiu sacieho kosa kuskami remena. Bolo to okolo 100tisic km. Rovnakos a neodporuca pridavat aditiva do benzinu. Motor je vsak velmi fajn na jazdenie po meste aj mimo neho, je z neho taky "naftovy" pocit, 96 kw a 230NM je na to auto v pohode. Bol som s nim pred tyzdnom v SLovinsku za 7.2 l/100km 5 ludi v aute plus batozina. V meste zerie max 8litrov. Ked to porovnam s automatom 2.4 benzin Freemont {objektivne ale o 400 kil tazsie auto}, jazdi citroen s tymto benzinom ovela dynamickejsie a za dve tretiny paliva. Takze ak je najazd maly, urcite je lepsi benzin ako nafta, ak sa bude menit olej max. kazdych 15 tisic km a pravidelna kontrola remena pri kazdej vymene oleja, malo by byt vsetko oka. |
Autor: | jara53 [ pát 22. dub 2022 13:18:47 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Grand C4 Spacetourer - benzín nebo nafta? |
Souhlas. Něco málo jsem ještě načetl a vychází mi to stejně. Jen těch benzínu je v nabídce o dost míň, ať už nových, tak ojetých . |
Autor: | yetti1 [ ned 24. dub 2022 17:19:38 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Grand C4 Spacetourer - benzín nebo nafta? |
Tak myslím, že otázka už teď bude stát tak, jestli se rychle podaří něco uzmout, pokud chceš nové vozidlo. Bohužel přišlo to, co v současné divné době bylo nevyhnutelné |
Stránka 1 z 1 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |