Fórum Citroeny.cz
http://forum.citroeny.cz/forum/

Závada systému Start/Stop diesel 1,6 AT
http://forum.citroeny.cz/forum/viewtopic.php?f=184&t=12411
Stránka 1 z 1

Autor:  Barbucha [ pát 04. říj 2019 21:30:20 ]
Předmět příspěvku:  Závada systému Start/Stop diesel 1,6 AT

Popíšu Vám závadu systému Start/Stop (S/S) u motorizace 1,6 diesel s automatickou převodovkou po FL.
Asi měsíc jsem pozoroval, že ihned po startu mám systém S/S vypnutý. Nepřikládal jsem tomu zvláštní význam, vím, že pro správnou činnost systému musí být splněno současně několik podmínek (nabitý akumulátor, zahřátý motor atd).
Byl jsem zvyklý systém S/S zpravidla po startu vypínat, tak mi jeho stálé vypnutí až tak nevadilo...
Problém nastal, když jsem systém S/S ručně zapnul. Při zastavení se motor vypnul, ale při uvolnění nožní brzdy se motor už nenastartoval, na displeji se objevil nápis "Nastarujte motor ručně" a ozval se výstražný zvuk. Musel jsem rychle přeřadit řadící páku do neutrálu, nastartovat tlačítkem a užít si chvilku slávy, kdy si řidiči za Vámi myslí, že se neumíte rozjet...
Dnes v servisu zjištěna příčina - prokluzující řemen, pohánějící reverzní alternátor. Ten při běhu motoru dobíjí akumulátor a současně jej systém S/S využívá jako startér.
Fór je v tom, že auto má najeto něco přes 45 000 km. Řemen se má kontrolovat při 120 000km... Systém S/S jsem používal jen asi 50 procent času.
No a protože dnes jsem měnil i přední brzdové destičky + přední kotouče, tak o životnosti těchto komponentů vozidla nemám valné mínění...
Nový řemen a napínací kladka objednány, další návštěva servisu taky.

Autor:  lakinooo [ pát 04. říj 2019 21:48:39 ]
Předmět příspěvku:  Re: Závada systému Start/Stop diesel 1,6 AT

Brzdy potvrdzujem, bieda. Na rovnakom aute vydrzali povodne predne dosky a kotuce 60 tis, po vymene za ate ceramic dosky 60 a kotuc vydrzi este jedny dosky. Zadne este horsie....

Predpisana vymena remena je po 120 tis km, kladky sa dozili 100 000, potom jedna popiskovala tak sa na zaruku vymenili.

PS: najviac ma stvr, ze kolega ma Fiat Freemont, ma 170 tis km a brzdy povodne. Zadne su jak nove, predne uz tak na vymenu, ale este by vydrzali, len okraje napadla hrdza.

Autor:  Georgeisin [ pon 07. říj 2019 8:45:21 ]
Předmět příspěvku:  Re: Závada systému Start/Stop diesel 1,6 AT

Výdrž brzd bude ale velmi propojená s tím, jaké trasy auto jezdí. 170 se dá najet za 3r, a když budeš většinu doby na dálnici, tak asi brzy mohou vydržet. Já na minulém autě, Mitsubishi Lancerovi, nové auto, jsem měnil komplet přední po 4,5r a 62 tis.. a to má skvělou pověst stran servisní náročnosti. Při našem stylu jídy, kdy převažují krátké trasy, mám dálniční známku, ale od koupě jsem nebyl na dálnici :), předpokládám, že brzdy budou pryč ještě dříve než na Lancerovi. Uvidíme no.

Autor:  Barbucha [ čtv 24. říj 2019 17:56:16 ]
Předmět příspěvku:  Re: Závada systému Start/Stop diesel 1,6 AT

Dnes v servisu vyměněn set - řemen pohonu příslušenství a napínací kladky. Cena materiálu "lidová" = 3990 Kč, s prací necelých 6500 Kč.
Dle technika se řemen nemá kontrolovat při najetých 120000 km, ale měnit při 60000 km.
V poslední době měli několik výměn alternátorů/startérů - druhovýroba neexistuje a originál je za 31000 Kč a dost je i poruch nádrží AdBlue...
Akumulátor v autě má po třech létech 71 procent, alespoň se má člověk na co těšit :-).

Autor:  sgt [ pát 25. říj 2019 9:03:33 ]
Předmět příspěvku:  Re: Závada systému Start/Stop diesel 1,6 AT

preto je najlepšie Start/Stop nepoužívať ;) Len nájsť spôsob, ako ho vypnúť natrvalo...

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/