Fórum Citroeny.cz
http://forum.citroeny.cz/forum/

C4 Grand 1.2 96 KW - 2018
http://forum.citroeny.cz/forum/viewtopic.php?f=184&t=12159
Stránka 1 z 8

Autor:  Georgeisin [ sob 16. úno 2019 19:20:20 ]
Předmět příspěvku:  C4 Grand 1.2 96 KW - 2018

Zdravím ve spolek. Příští týden ve čtvrtek si přebírám nového Granda. Pak sem nahodím nějaké fotky. Hledal jsem review či dlouhodobější test na benzín 1.2 v Grandu, ale nenašel, asi nebude zatím moc lidí, co ho má. Mně diesel nevoní, tak to byla jediná volba. Za případné postřehy budu rád, hlavně ohledně benzínu.

Jsem kousek od Karlových Varů, takže nula zastoupení Citroën v dojezdu do hodiny. Takže budu i s novým jezdit do neautorizovaného servisu, máte někdo zkušenost, jestli pak při případném uplatnění záruky jsou problémy?

Díky a mějte se, Jirka.

Autor:  mpolovincak [ úte 19. úno 2019 13:18:42 ]
Předmět příspěvku:  Re: C4 Grand 1.2 96 KW - 2018

Mě doručili Grand Spacetourera 6 st. manuál, 1.2/96kw, 7-míst, na konci minulého roku (19.12. přesněji). Moje postřehy:

- 6st mechanická převodovka je v v 50-60 hlučnější než automat, takže při ustálené rychlosti jde slyšet něco jako trolejbusový zvuk (motor nejde slyšet téměř vůbec) - automat je tichoučký a nejde skoro slyšet (tak aisin, že...)
- Když dáš pedál na podlahu, zvuk motoru je takový specifiký, hrubý - přirovnal bych to k 30 let starému motorovému katamaránu, co vozí turisty na Zemplínksé Šíravě :)
- spotřeba - hodně kolísá s počasím, zapisuju na https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 96674.html
- není turbo efekt jako u koncernu, zrychlování je postupné, takže si říkáš, že to nejede (z 50 na 90), a přitom už jedeš 110 :)

Co se týče jízdních vlastností, oproti dieselu se hezky vrhá do zatáček, při prudším brzdění (vlastně i normálním) nemá člověk pocit, že bude předním nárazníkem otírat silnici (a nedělá to takové hup na zadní kola :) ). A perfektně sedí na cestě, zatáčí, a žehlí nerovnosti. Z tohohle pohledu je to subjektivně tisíckrát lepší než diesel.
Zatím jsem jel max v pěti lidech a kufru, 50-53/90-100/130-140 nebyl vůbec problém. Pokud to bylo na dálnici a někdo zpomalil pod 120, bylo to následně do kopečka, bylo lepší podřadit na 5 a jelo to zase v poho a nebyl jsem brzda. Rovinka bez problému. Řazení mě překvapilo, odkojený koncernem mi přijde, že je tak nějak subjektivně příjemnější...

Světla by mohla svítit dál, ale hodně záleží na počasí, teď mi přijde, že svití celkem obstojně, ale třeba za mokra mi přijde, že by mohla svítit dál. Zkusím se zeptat na seřízení, ale nedoufám, že to bude lepší. Zkusím si ještě koupit lepší "žárovky".

Zimní gumy mám Kleber Krisalp HP3 17" (stejný rozměr jako letní 205/55 R17 95V), do devadesátky o nich nevím,v devadesátce+ se ozvou. Auto jak jsem psal sedí na cestě jak přibité. Na sněhu to taky bylo v poho. A to jsem se bál, že s tou 1.4 tunovou kraksnou nic nevyjedu.

Jinak po asi dvou týdnech jsem jel ve sněžení a břečce přes republiku, a mám od té doby na skle oblouček (asi) z kamínku, který stěrač přetřel po okně :-(
Ale jinak to panoramatické okno - to je boží!

Co se mi ještě nelíbí je cvrčení ventilátoru vzduchotechniky (ozývá se pod kastlíkem spolujezdce), který začal asi po 3 týdnech cvrčet (víc když je zima, teď vydá zvuk jen vyjímečně). To budu chtít nějak po prodejci vyřešit. Třeba to půjde promazat nebo tak něco... Nejspíše se tam dostala špína, prach, bordel... nevím, jestli za to může Ostrava, kde jsem byl za rodinou a od té doby to pozoruju.

Jinak sedí se v tom výborně, pohodlné, prostorné, relativně tiché, vejde se tam spousta lidí, má to tomtoma, mám Shine s connect boxem, tak po doběhnutí tomtom na iphone koupím služby přímo od citroenu (neoficiálně přes přihlášení jako francouz přes mobilní aplikaci). Testuju i tomtoma s carplay, ten je super, ale v autě je tomtom v infotainmentu tak nějak pěkně zabudovaný a funguje. Jo a v autě je naštěstí hlas Miloslav :) (pouze Miloslav)
Celkově se mi infotainment a 12" obrazovka moc moc líbí. Jo a hraje ve své kategorii obstojně - dle mého subjektivního dojmu.

Mám zatmavená zadní skla a musím říct, že malé zrcátko z Pack Family je naprd. Vzadu je prostě tma není v něm nic vidět.

Asistent parkování je super, když se člověk nechce otravovat s parkováním ručně, a jeho pozorováním jsem se naučil s tím autem sám parkovat (člověk zjistí, kdy zatočit, jak moc blízko může jet...)

Jo a až si ho dovezeš, zeptej se na citroen.cz chatu vpravo dole s podporou, jestli jsou k dispozici online služby k navigaci. Oni sice odpoví, že nejsou k dispozici, ale to nevadí. Když je nebudeme otravovat, tak nám je oficiálně nezpřístupní. Předem díky ;-)

Jestli Tě zajímá ještě něco konkrétního, tak se zeptej, když budu vědět, odpovím.

Autor:  xxc [ úte 19. úno 2019 17:56:20 ]
Předmět příspěvku:  Re: C4 Grand 1.2 96 KW - 2018

Svetlá si treba dať nastaviť hneď u nového auta. Svietia celkom dobre (na žiarovky), ale úplne do zeme. Po nastavení je to lepšie

Autor:  j.pajinek [ stř 20. úno 2019 20:48:51 ]
Předmět příspěvku:  Re: C4 Grand 1.2 96 KW - 2018

...jsem zvědav co po nějakém nájezdu a času budou tyto motory dělat,neberte to jako něco proti benzínu ,,,že se zastávám mého dieselu,,, sám do budoucna o benzínu s hybridem...nebo plného elektra...uvažuji,ovšem ten obsah na takové auto prostě málo ne ? popsané zkušenosti kolegy nového auta je perfektní ale asi jako ojetinu po nějaké době bych do ní nešel.

Autor:  xxc [ čtv 21. úno 2019 15:24:03 ]
Předmět příspěvku:  Re: C4 Grand 1.2 96 KW - 2018

Tie motory jazdia už dlho a sú v pohode.

Autor:  j.pajinek [ čtv 21. úno 2019 21:06:06 ]
Předmět příspěvku:  Re: C4 Grand 1.2 96 KW - 2018

...jj to je možné,akorát se třeba divím že někteří říkaj že 1,6 HDi je na toto auta slabá ,atd ,bla, bla, a volí raději 2litr.A pak vydím že do něj dají 1,2 benzín ... neseděl by tam teda lépe 2litr benzín.V předchozí verzi se takovej motor neobjevil,,,ano tehdá se tyto motory nedělali,,,ale 1,2 benzín se dával snad jenom do C3 a to je kapánek menší autí.Pak se dávala ještě 1,6 benzín.No prostě Downsizing je tu,ale asi také konec ojetin s větším nájezdem.

Autor:  xxc [ čtv 21. úno 2019 21:36:40 ]
Předmět příspěvku:  Re: C4 Grand 1.2 96 KW - 2018

Ale objem motora s vydrzou a spolahlivostou velmi nesuvisi. Dokonca je dokazane, ze maloobjemove motory su aktualne spolahlivejsie. Urcite je 1,2 trojvalec spolahlivejsi, ako napr. 1,6 thp. Tak isto u inych vyrobcov.

Autor:  Georgeisin [ pát 22. úno 2019 12:12:06 ]
Předmět příspěvku:  Re: C4 Grand 1.2 96 KW - 2018

Chlapci, díky za postřehy, stran starosti o výdrž motoru, to auto váží v té nejtěžší specifikaci 1175, jinak 1125, což je méně než všechny moje předešlá a menší auta. Nechápu, jak to Citroën dokázal. První foto ze včera.

Přílohy:
small.jpg
small.jpg [ 194.38 KiB | Zobrazeno 27037 krát ]

Autor:  Georgeisin [ pát 22. úno 2019 12:30:18 ]
Předmět příspěvku:  Re: C4 Grand 1.2 96 KW - 2018

Kovový "ryk" tříválce se snad usadí a bude tišší po zajetí. Lineární zátah, což je skvělé. Tříválec jde do otáček o dost snáz než čtyř, i když pak trochu zamrzí nižší rozsah využitelných otáček. Holt doba atmosfér je pryč. Sbírá se slušně od spodu. To lehké hučení je vlastnost, ne závada, už se to tady řešilo, mně nevadí. Ale to nejlepší, to auto jede naprosto skvěle, drží stopu, na ostřejší jízdu reaguje jak běžný osobák, tím jak je lehké a hodně prosklené, zřejmě leží těžiště relativně nízko. Je to jediné auto na trhu, které Vám dá pocit, že řídíte kosmickou loď, zřejmě odtud název Spacetourer :). Kulisa řazení gumová, ale ne nepříjemná. Prostor a výhled na jedničku. K navigaci, řekli mi, že se přihlásím na stránkách pod VIN a mám doživotní aktualizaci zdarma. Servis, pro mě problém, nemám v dosahu žádné zastoupení, v Praze mě od toho zrazovali, ať nejezdím do neautorizovaného. Ale spíš to beru jako výhružku, planou, nic jiného mi nezbude, nebudu do servisu dojíždět hodinu a půl.

Víte někdo o tom, jak funguje ten filtr pevných částic u tohodle motoru, o kterém se píše v některých recenzích? Probíhá také nějaké vypalování či co?

Přílohy:
1.2.jpg
1.2.jpg [ 70.15 KiB | Zobrazeno 27033 krát ]

Autor:  Georgeisin [ pát 22. úno 2019 14:13:35 ]
Předmět příspěvku:  Re: C4 Grand 1.2 96 KW - 2018

Tak filtr je realita, volali mi, že ho tam mám
No to nejsem moc potěšen, jezdíme prakticky jen za humna.

Autor:  Citelis [ pát 22. úno 2019 14:53:01 ]
Předmět příspěvku:  Re: C4 Grand 1.2 96 KW - 2018

Předpokládám, že se bude vypalovat taky. Zas tak moc bych se nebál, předpokládám, že při rege se pustí topení zrcátek tak jako u dieselu. Není problém si dodělat kontrolku do zrcátka (postup tu na fóru je). Otázka je jak daleko je to za "humna". U dieselu mám vyzkoušeno, že cestu do práce a z práce dával celkem v klidu (10km) ... když bylo třeba, tak cca 0,5-1km před barákem se mi rege pustila no a pak jsem si hold dal cca 3-5km kolečko kolem baráku :lol:
EDIT: A očekávám, že benzín se ohřeje výrazně dřív

Autor:  j.pajinek [ pát 22. úno 2019 15:15:44 ]
Předmět příspěvku:  Re: C4 Grand 1.2 96 KW - 2018

...autí samo pěkné,blahopřeji,jízda je v něm pohodovka,já tehda autí kupoval jak k vuli designu tak i pro to velké čelní sklo...výhled parádní.Teď když sednu do normálního osobáku,tak mám pocit že koukám do předu přes průzor okenkem jako v tanku. :lol:
Pokud jde o filtr, tak u nás Dieselu se vypaluje i když auto stojí nastartované,nemusím si dělat kolečko kolem baráku.
U benzínu je to přece jenom novinka,chce to. vystihnout kdy proces nastane...nebo dodělat onu kontrolku kterou jsem tu dával postup i fota.

Autor:  Georgeisin [ pát 22. úno 2019 15:20:28 ]
Předmět příspěvku:  Re: C4 Grand 1.2 96 KW - 2018

No tak 13 km tak 2-4x do týdne. Tak snad to bude běhat jak má. Je to paradox, já si nekupoval diesla hlavně kvůli krátkým trasám a kvůli filtru. Citroën na můj dotaz reaguje naprosto nefundovane, to je spíš smutné, až mechanik věděl, že tam možná nějaký bude. Je tedy v autě nějaká jasná signalizace o tom, že započala regenerace?

Edit: jo sorry, až teď čtu, že dodělat kontrolku.

Autor:  Forny [ pát 22. úno 2019 16:35:25 ]
Předmět příspěvku:  Re: C4 Grand 1.2 96 KW - 2018

to Georgeisin>

te regenerace bych se nebal. Benzin narozdil od nafty produkuje tech sazi, ktere zachytava GPF daleko min a hlavne dochazi k samovolnemu vypalovani, nebot u benzinu jsou vetsi teploty nezli u nafty

obrazek: CRT - na krivce je videt to samovypalovani, bohuzel lepsi jiz nemam zazalohovany, ale pokud jedu po D1 na z Prahy vysocinu, tak neni problem ujet 60km a FAP postupne vypalovat - samovolne, paradoxne je na toto nejhorsi D11, ktera je skoro rovna, zde k tomuto jevu nedochazi, kopce jsou moc male, abych zatizil motor a pak z kopce sundal nohu z plynu a pri brzdeni jej vypalil

obrazek: regen pri dojezku - zde je potvrzeno to co rikal j.pajinek, ze to vypaluje i pri stani, jen je treba si uvedomit, ze pri vypnuti REGEN - tj. zhasnuti kontrolky v zrcatku, se FAP jeste dovypaluje - viz dobeh cervene krivky. Priste pokud se zadari, tak bych vypnul motor a sledoval zda se saze sami vypali na stejnou uroven.

Přílohy:
CRT.jpg
CRT.jpg [ 42.03 KiB | Zobrazeno 26997 krát ]
regen pri dojezdu.jpg
regen pri dojezdu.jpg [ 47.65 KiB | Zobrazeno 26997 krát ]

Autor:  Georgeisin [ ned 24. úno 2019 9:36:26 ]
Předmět příspěvku:  Re: C4 Grand 1.2 96 KW - 2018

Děkuji všem za odpověď.

Ještě jeden dotaz, 5. dveře nejsou el. otevírané, ženě to dělá problém hlavně zavírání, moc síly nepobrala, ten odpor při tlaku dolů je pravda velký, dají se ty vzpěry nahradit za nějaký soft:), předělávka dveří do elektriky bude patrně hodně nákladná.

Díky za radu.

Stránka 1 z 8 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/