Fórum Citroeny.cz
http://forum.citroeny.cz/forum/

Emise 2018
http://forum.citroeny.cz/forum/viewtopic.php?f=184&t=10951
Stránka 2 z 2

Autor:  Citelis [ čtv 04. říj 2018 15:26:55 ]
Předmět příspěvku:  Re: Emise 2018

Jo to mě čeká asi s Myšákem příště. Teď jsem měl tuším CO dost na hraně, ale nikdo to nekomentoval, tak uvidím - je to už "dědeček" (2006, 1.3, 190k km) - doufám, že to bude jen katalyzátor, protože to auto ještě ze skály házet nechci, na to je moc dobrý :mrgreen:

Forny píše:
Tak diky za "doboru" - "spatnou" zpravu, aspon vim co se s motorrem deje. Vymena FAP filtru je mzna lepsi varianta, nezli nacnute vstriky a EGR a dalsi komponenty...

Radši bych to stejně řešil s Citroen servisem. Nebo to píchnout u někoho na diagnostiku a kouknout na real data. Ono i chycený vstřik nebo seklý EGR způsobí nadměrnou kouřivost, FAP to nemusí zvládat a spálí se. I když předpokládám, že aspoň v případě seklýho EGR by to hodilo "Check engine". Ale to už spíš vařim z vody ;)

Autor:  Forny [ čtv 04. říj 2018 15:38:48 ]
Předmět příspěvku:  Re: Emise 2018

No na diagnostice jsem to mel, ale ta mi nezvladla FAP, pouze EGR, ktery nic nehazi za chybu.

Ted jsem to resil tady s klukem co ma Flexi 3 a v pondeli to napichnem a uvidime. Podle prvniho odhadl take na ucpany/praskly FAP, ale ma doboru zkusenost s vycisteni FAP (cisteno 8 aut) - nekde v Michli

Autor:  lakinooo [ čtv 04. říj 2018 15:58:14 ]
Předmět příspěvku:  Re: Emise 2018

Neviem kolko mate km, ale fap u 1,6 hdi ma nastavenu zivotnost na tusim 160 tis km.

Autor:  Forny [ čtv 04. říj 2018 16:05:47 ]
Předmět příspěvku:  Re: Emise 2018

Bohuzel ono to moc na km nezalezi, hodne zalezi kde se jezdi (mesto/dalnice - kratke/dlouhe useky) a zda je provedena dobre a pokud mozno cela regenerace a co je nejvetsi sranda a to na palivu, ktere je schopne rozesr... cely motor

Ted mi kamos ukazal jak vypada ukapnuty vstrik a na 100% i pist u Kia Ceedu CRDi, nic moc, pravda motorm mel 400k km...

Autor:  Forny [ pát 05. říj 2018 12:45:10 ]
Předmět příspěvku:  Re: Emise 2018

Tak posledni zjistene informace:

- zjistoval jsem pripadne vycisteni FAPu: je to nesmysl, protoze pokud je fitr praskly, tak sice jej vycistim, ale prasklinu nespravim a im padem to nema reseni.
- pokud je FAP praskly - da se zjistit dle diagnostiky, tak doporuceni je jej vymenit (cenu v Citroenu 9 - 16k Kc dle kontrukce, zda neni soucasti filtru i oxidacni katalyzator a jine)

doporuceni pro me:
Jezdit i s prasklym fitrem (poskozeni SCR nehrozi), ktery ma takto malou kourivost, nebot i tak to bude jedno z nejcistsich aut co jezdi po CR, minimalne 1 mesic pred emisemi jej vymenit a najet alespon 1000 km, aby se provedla aspon jedna regenrace a podarilo se vyhnat saze z komina a na emisich nebyl problem

Autor:  Forny [ pát 23. lis 2018 14:53:56 ]
Předmět příspěvku:  Re: Emise 2018

Prinasim posledni info co se tyce problemu s emisemi.

Problem s FAP se projevi nekolika dusledky:
1. saze ve vyfuku
2. narust hladiny oleje (prepad nafty pri caste nedokoncene regeneraci)

Problem s SME (emisemi):
muze se stat ze na SME nameri vyssi hodnotu kourivosti. Ale to neznamena, ze mame praskly FAP. Jelikoz motory Euro 6 maji system SCR (Ad Blue - mocovina), ktery odbourava NOx, tak z vyfuku jde krom CO2 taky velke mnozstvi vody. Pokud technik provadejici test pred samotnym testem parkrat neproslapne plynonovy pedal, muze se stat, ze pri jednom vytoceni do maxima se neutrhnou saze, ale vysrazena voda ve vyfukovem potrubi a merici sonda ukaze zvysenou kourivost.

Autor:  lakinooo [ pát 23. lis 2018 17:35:10 ]
Předmět příspěvku:  Re: Emise 2018

U citrona narast hladiny oleja? Fuuu. To Asi nie.

Autor:  Wiori [ pát 23. lis 2018 17:39:04 ]
Předmět příspěvku:  Re: Emise 2018

Nárust hladiny oleje by neměl být náš případ. Myslím. Ten se týká aut co používají přívstřik nafty pro vypalování. U našich aut by mělo vypalování zajišťovat aditivum snížením teploty hoření sazí na nějakých 450st.

Autor:  martinekjung [ pát 23. lis 2018 21:45:34 ]
Předmět příspěvku:  Re: Emise 2018

zrovna nedávno jsem zachytil vypalování tím, že se začal za jízdy rychle snižovat dojezd. Mám v zásuvce diag přes bluetooth tak jsem rychle připojil telefon a sledoval teplotu ve filtru, byla přes 600C ale zajímavé bylo, že do kopce pod plynem se snižovala a při brždění motorem opět stoupala. Poloha EGR byla na 0% i pod plynem (jindy je kolem 40% pod plynem)
Vypalování tedy probíhá při brždění motorem asi aby neubíralo výkon za jízdy

Autor:  Forny [ pát 23. lis 2018 22:10:28 ]
Předmět příspěvku:  Re: Emise 2018

U citrona narast hladiny oleja? Fuuu. To Asi nie.

ale jo, jak si myslis ze se zvedne teplota v FAPu ??? Bud pri jizde na dalnici na vyssi rychlostni stupen a nizsich otackach (vetsi zatizeni motoru) - mam zmereno na diagnostice:

kopec 3 rychlostni stupen 3700 ot/min rychlost cca 110 km/hod ....... teplota FAPu klesla pod 300°C
kopec 6 rychlostni stupen 1700 ot/min rychlost cca 110 km/hod ....... teplota FAPu klesla pod 355°C

kopec bohuzel skoncil, bylo to na okresce :D

Teplotu ve FAPu ridici jednotka zvysuje pomoci "dovstriku" nafty do vyfuku - tj. v okamziku kdy jsou jiz otevreny vyfukove ventily. Nafta dopada na Oxidacni katalyzator, ktery diky chemicke reakci zveda teplotu na vystupu z katalyzatoru:

H4C2 + 3*O2 => 2*CO2 + 2*H2O + energie (teplo)

dale se v katalyzatoru rozklada nestabilni oxid uhelnaty 2*CO + O2 => 2*CO2 + energie (teplo)
a nespalene uhlovodiky 2*HC + 3*CO => H2O + CO2 + 2*C2 (karbon)

K tomu aby to cele probihalo, tak jak pise martinekjung ridici jednotka uzavre EGR ventil, aby slo do motoru vice kysliku, ktery podpori horeni a chemicke reakce, dale jeste nastavi natvrdo lopatky turba a jine veci.

Co se tyce vstrikovani nafty u PSA (mokry filtr) je to kratsi nezli u suchych filtru, nebot se potrebuje vyssi teplota. Dalsi vyhodu PSA ma v tom, ze saze hori pote sami, nebot jak pises maji nizsi teplotu horeni - a to diky aditivu, ale na druhou stranu mam zase problem v tom, ze se filtr rychleji zaplnuje - aditivum neshori a zaplnuje FAP, proto zivotnost filtru je cca 240 tkm, narozdil od suchych, kde se odhaduje zivotnost 300 - 500 tkm.

Autor:  j.pajinek [ pát 23. lis 2018 22:14:37 ]
Předmět příspěvku:  Re: Emise 2018

....martinekjung.....Mám v zásuvce diag přes bluetooth tak jsem rychle připojil telefon a sledoval teplotu ve filtru


...co přesně máš za aplikaci a diag vzásuvce,sám mám také ale nejsem schopen vydět vše co potřebuji přes Torogue. :shock:

Autor:  martinekjung [ pát 23. lis 2018 22:16:15 ]
Předmět příspěvku:  Re: Emise 2018

taky mám Torque a v zásuvce něco z číny :-)

Autor:  Forny [ pát 23. lis 2018 22:20:24 ]
Předmět příspěvku:  Re: Emise 2018

ja pouzivam toto: https://www.youtube.com/watch?v=XXdRbeA4ENk&t=63s

cca 300 kc stoji ELM327
cca 300 kc stoji apka, ale je to opruz instalovat - musite si nainstalovat Amazon na moznost nakupovani aplikace z Amazonu.com

Autor:  Citelis [ pát 15. bře 2019 12:06:55 ]
Předmět příspěvku:  Re: Emise 2018

Tak mám za sebou první technickou, všechno OK. Na emisích mi naměřili kouřivost 0,01
Takže pokud je na autě všechno v cajku, není se potřeba bát hodnoty 0,25

EDIT: Jel jsem tam bez nějaké výrazné přípravy. Prostě jsem zjistil, že mám týden propadlou STK, tak jsem to vzal přes myčku, zkontoloval světla a rovnou na STK :ugeek:

Stránka 2 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/