Fórum Citroeny.cz
http://forum.citroeny.cz/forum/

Béžový rosol na víčku od plnícího hrdla na olej.
http://forum.citroeny.cz/forum/viewtopic.php?f=184&t=10134
Stránka 1 z 7

Autor:  Sibin79 [ ned 29. led 2017 18:13:36 ]
Předmět příspěvku:  Béžový rosol na víčku od plnícího hrdla na olej.

Zdravím po delší době šípáky 8-) ,
Dnes jsem po delší době otevřel haupnu, abych zkontroloval provozní kapaliny atp. , protože ty mrazy už mě pěkně se.ou. Chladící kapalina mezi ryskami, olej OK, brzdící kapalina OK. Potom jsem otevřel víčko na dolívání oleje do motoru a na obrázcích posílám, co jsem tam našel. Olej mám bohužel INEO. Je to u benzinové 1,6 VTi v těchto mrazech normální? Chladící kapalina neubývá a je čistá. Docela mě to zarazilo a doufám, že nemám načnuté těsnění pod hlavou. Auto mám 2,5 roku a najeto 23tis. Takže nic.
Díky za každou povzbudivou informaci. :|

Přílohy:
WP_20170129_15_09_11_Pro.jpg
WP_20170129_15_09_11_Pro.jpg [ 156.29 KiB | Zobrazeno 21985 krát ]

Autor:  Havlicek.Lukas [ ned 29. led 2017 18:24:03 ]
Předmět příspěvku:  Re: Béžový rosol na víčku od plnícího hrdla na olej.

voda - vzdusna vlhkost nebo jak nekteri zdejsi pisou INEO olej ej jen obarvena voda - zde mas vysledek :mrgreen:

Autor:  Sibin79 [ ned 29. led 2017 18:36:01 ]
Předmět příspěvku:  Re: Béžový rosol na víčku od plnícího hrdla na olej.

Až půjdu okolo s hadrem, pořádně to vytřu. Asi je to u toho inea normální. Vytisknu si to foto a až budu mít auto v létě na servisní prohlídce, ukážu jim ten jejich slavný moderní eko olej. Už mi to nesmí do auta. Auto je po záruce, tak když s tím nebudou souhlasit, pohrozím, že budu jezdit jinam. Nebo si olej a filtr začnu měnit sám. Chtěl bych ozkoušet Total Quartz 9000 5W-40. Ikdyž má byt v motoru 5W-30 (obarvená voda). Myslím, že tím nic nezkazím. Naopak. Podle zkušeností kolegů se stejným motorem, motor měl tišší chod a dokonce o něco nižší spotřebu. To beru trochu s rezervou. Myslím, že se jedná o decku na 100km. Jedinné co mi vadí je, že eventuálně nebudu mít originál citroen razítka v servisce.
Dík za příspěvek.

Autor:  hepyno [ ned 29. led 2017 22:06:53 ]
Předmět příspěvku:  Re: Béžový rosol na víčku od plnícího hrdla na olej.

Načo by Ti bola originál pečiatka, keď auto je už po záruke?

Autor:  Sibin79 [ ned 29. led 2017 22:58:04 ]
Předmět příspěvku:  Re: Béžový rosol na víčku od plnícího hrdla na olej.

Ono hodně lidí při koupi ojetého auta na to dost hledí. Je jasné, že jiný servis, který dodržuje předepsané postupy, tam to razítko dá také.

Autor:  hepyno [ ned 29. led 2017 23:40:04 ]
Předmět příspěvku:  Re: Béžový rosol na víčku od plnícího hrdla na olej.

Jeden faktov, ktorý rozhodol o tom, že som sa zbavil Toyoty bol práve jej servis - bolo pravidelné servisované v autorizovanom servise, ale je pravdepodobné, že len naoko. V správe z kontroly mi odporučili vymeniť brzdové obloženie a zadné kotúče, vraj preto, že mi začali hrdzavieť. Nešlo mi to do hlavy, pretože 1) v zázname z kontroly z roka predtým mi namerali tenšie kotúče ako v aktuálnej správe, 2) puklice som mal pripevnené pásikmi, ktoré ostali nedotknuté (a dajú sa kontrolovať brzdy bez toho, aby sa dalo dole koleso a teda aj puklica?) - keď som dal to obloženie meniť, dali mi dokonca pásiky inej farby 3) ako mi mohli cez zimu zhrdzavieť na garažovanom aute brzdy, keď na jeseň mi v pneuservise hovorili, že aké sú pekné...
V Citroene ma prvý servis ešte len čaká, dúfam, že to bude lepšie...

Ale aj tak, dúfam a verím, že mi to auto vydrží dlho a zbaviť sa ho nechystám - a koho by zaujímalo na 10 ročnom jazdenom aute, či chodilo do autorizovaného servisu, alebo nie?

Autor:  Sibin79 [ pon 30. led 2017 9:59:41 ]
Předmět příspěvku:  Re: Béžový rosol na víčku od plnícího hrdla na olej.

Asi ano, v každém případě jsem už dávno nesouhlasil, aby mi tam dávali ten sr.. v podobě Total Quartz Ineo. Jenže jsem toho mnoho nezmohl, protože bylo auto v záruce a servisní knížka mluví jasně, že! Teď je to ale jinak a dají mi tam co já budu chtít, jinak budu jezdit jinam. Stejně je servis dost drahý. Garančky vycházely okolo 7 tisíc. Pokaždé! Jednou měnili kabinový filtr a desinfikovali klimu a podruhé měnili brzdovou kapalinu. Mám ten dojem, že v jiném servisu bych to měl za polovinu. A to ještě nalili Ineo a litr tohoto oleje vyšel na 380 Kč. Na internetu v renomovaném obchodě, kde jsem odebíral již dříve do starého auta, a kde mají na 100 procent originální oleje, stojí litr okolo 170 - 180 Kč.

Autor:  Miroslav Lengyel [ úte 31. led 2017 20:18:41 ]
Předmět příspěvku:  Re: Béžový rosol na víčku od plnícího hrdla na olej.

Aniž bych se chtěl nějak zastávat pleťové vody TOTAL INEO ECS 5W-30, :D tak tohle není vina oleje,nýbrž důsledek krátkých jízd v chladném období a i kdybys nalil do motoru třeba Millers CFS 5W-40 NT,tak to dopadne úplně stejně,bohužel. :oops: Proto je velmi vhodné a komu záleží na dobré kondici motoru,tak to tak dělá,vyměnit olej před zimou a na jaře dá olej nový. ;) Na zimu bych klidně použil nějakou levnou 5W-40 a na léto do tohoto motoru určitě 0W-40 C3.Abys to nemusel dlouze hledat,tak tuhle specifikaci mají v současné době pouze 2 oleje a to Castrol EDGE Titanium FST 0W-40 nebo Mobil1 ESP 0W-40,já použil ten Castrol a bylo to to nejlepší,co jsem kdy v motoru měl. ;)
A co se týče ceny,tak nehudruj, :D já mám nyní předepsaný Total Ineo First 0W-30,cenovky v servisu 750,-Kč za litr,jako dlouholetý zákazník za cca 500,-Kč :P a podívej se na cenu zde. :twisted: http://www.citroeny.eu/oleje-total/tota ... ugeot.html
Takže jsem se domluvil,že na mimogaranční výměnu(měnil jsem v záběhu po 2.500 km a ještě jednou to na jaře zopakuji) si přinesu svůj vlastní,na podzim při garančce 1 x ročně holt vyšpulím více. :? Příští rok na jaře už půjde do motoru na léto výše zmiňovaná 0W-40,protože je motor více zatížen a na podzim při pravidelném servisu tam holt půjde pleťovka 0W-30,která přes zimu při poskakování kolem komína motoru neublíží.Nu a takhle to budu dělat po celou dobu 5-ti leté záruky. ;)
http://www.autodily-cardo.cz/-3/castrol ... 1l-stitek/
https://www.znackoveoleje.cz/Mobil-1-ES ... -d1880.htm

Autor:  HonzaC [ úte 31. led 2017 21:07:15 ]
Předmět příspěvku:  Re: Béžový rosol na víčku od plnícího hrdla na olej.

Docela mne zaujal ten 0w40 od Mobilu. Myslite, ze by to ublizilo 1,6hdi ? Nebo spise prospelo?

Autor:  Havlicek.Lukas [ úte 31. led 2017 21:08:13 ]
Předmět příspěvku:  Re: Béžový rosol na víčku od plnícího hrdla na olej.

planujes jezdit v arktide ??

Obrázek

Autor:  Miroslav Lengyel [ úte 31. led 2017 21:33:06 ]
Předmět příspěvku:  Re: Béžový rosol na víčku od plnícího hrdla na olej.

HonzaC: Neublíží,je to C3,takže vhodný i pro motory s FAP/DPF filtry a i když máš dieselový motor,tak není od věci mít rezervu,ono když jedeš v létě k moři,nacvaklý až po víko,tak v těch vedrech dostává i ten diesel pěkně zahulit. ;)
Havlicek.Lukas: Lukáši,ona ta 0W- není jen o tekutosti při nízkých teplotách,ale i o tom,jak rychle se olej dostane na potřebné součásti motoru,ostatně dnes je již předepsán výrobcem olej 0W-30. ;) A to nemluvím o tom,že 0W-40 jsou vyrobeny z kvalitnějších základových olejů než 0W-30 a zpravidla i lépe aditivovány. :P
A u mého motoru bylo při startu i v létě sakra poznat rozdíl mezi 5W a 0W. ;)

Autor:  normen [ úte 31. led 2017 22:06:52 ]
Předmět příspěvku:  Re: Béžový rosol na víčku od plnícího hrdla na olej.

Přátelé,neměl by mít olej pro ty naše HDI ACEA C2? A ne C3?

Autor:  Miroslav Lengyel [ úte 31. led 2017 22:31:24 ]
Předmět příspěvku:  Re: Béžový rosol na víčku od plnícího hrdla na olej.

Podle předpisu výrobce samozřejmě ano,dokonce nejnovější norma B71 2312 je už C1,C2.Nutno ovšem dodat,že ten předepsaný olej má málo společného s dlouhodobou kondicí motoru.On je také veliký rozdíl v tom,jak je auto provozováno a jak často se adekvátně k tomu olej mění,nu a to rozhodně není oněch předepsaných 30 nebo dnes nově 25 tkm. Naštěstí už dnes výrobci(někteří) upozorňují na to,že ve stížených podmínkách je vhodné,měnit olej dříve(zpravidla po 15 tkm),což ale může být za určitých podmínek i tak hodně. ;)
Rozdíl v množství sulfátů a fosforu mezi C2 a C3 je z hlediska životnosti FAP filtru tak minimální,že nestojí za to o tom mluvit.Druhým aspektem je viskozita HTHS,kde ten rozdíl už může být větší,ale ta má vliv toliko na spotřebu,ovšem zejména na válcích při homologaci,v běžném provozu se jedná o neměřitelné množství.Zato na opotřebení motoru má vliv přímo obří,takže není nic neobvyklého,když motor po nájezdu cca 100 tkm(někdy i dříve) trpí zvýšenou spotřebou oleje,protože povrchová úprava válců je po smrti.Samozřejmě se najdou tací,co budou tvrdit,že jim motor olej nebere a jezdí od výměny do výměny,ale pak je otázkou,do jaké míry je to ještě olej nebo spíše směs paliva a oleje.

Autor:  normen [ stř 01. úno 2017 21:41:04 ]
Předmět příspěvku:  Re: Béžový rosol na víčku od plnícího hrdla na olej.

Tak napíšu to asi takto, mám 1.6HDI , najeto cca 190000 km. Dávám pořád olej 5w30.A teď mi Míro poraď. Jakej bych tam mohl dát, když je tohle tzv . pleťová voda, a i těch kilometrů mám celkem najeto.Měním celkem pravidelně +- 13 až 15 tisíc kilometrů.Což je u mě jednou ročně..Dík za odpověď

Autor:  Miroslav Lengyel [ čtv 02. úno 2017 3:05:17 ]
Předmět příspěvku:  Re: Béžový rosol na víčku od plnícího hrdla na olej.

Tak ve 190000 už něco řešit nedává moc smysl,ale jak jsem psal,klíčové je užívání vozu a interval výměny.Navíc se ten diesel netočí tolik jako benzín,takže můžeš klidně dál pokračovat s 5W-30 C2,ale nebál bych se ani té 0W-40 C3.

Stránka 1 z 7 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/