Fórum Citroeny.cz • Zobrazit téma - Béžový rosol na víčku od plnícího hrdla na olej.
Právě je pát 29. bře 2024 1:21:31

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 101 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: úte 14. úno 2017 18:07:27 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 18. říj 2009 12:43:43
Příspěvky: 355
Bydliště: 471 27
Mám předepsaný olej 0w30 Acea C1-C2 (PSA B71 2312) s intervalem výměny 10T Km. Po načtení informací se na léto nebojím přejít na 0W40, opět s 10T Km mezi výměnama. Ale ta zima, kdy mě žena skáče kolem komína třeba 100 Km týdně, tam trochu tápu, jestli je ta 0w30 vhodná. Utěšuju se, že jsem po úpravě vany a držím těch 10T KM. S tím, že bych klidně po zimě dal zase nový olej, nehledě na nájezd.

_________________
BERLINGO (B9) 2015- 1.6 BlueHDi 88kw E6 (DV6FC) 6kvalt MCE
BYLO- Berlingo (M59) 2006- 1.6/16v 80kW- ještě bez ABS


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 14. úno 2017 18:35:06 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 09. říj 2013 2:00:09
Příspěvky: 2663
Bydliště: Ústí nad Labem
Na zimu se té 0W-30 bát nemusíš,naopak je na to poskakování lepší než ta 40.Jen nezapomeň na specifikaci..C3,máš FAP filtr.A pokud budeš měnit podzim jaro,tak si motor bude jen chrochtat,doslova. :D

_________________
C4 Cactus Rip Curl 1.2 e-THP 2016..už je minulostí
C4 Picasso 1.6 VTI 2010 ....bylo
Xsara Picasso 1.6.16 V 2006
Xsara Picasso 1.6 i 2002


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 14. úno 2017 19:21:03 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 18. říj 2009 12:43:43
Příspěvky: 355
Bydliště: 471 27
Díky za radu. Jen k té specifikaci - vzhledem k označování olejů dle ACEA, předpokládám, že to, co chce výrobce, musím dodržet co nejpřesněji, nebo to jde do určité míry zaměnit? Doporučovaný TOTAL Quartz Ineo First 0W30 schválený dle PSA B71 2312, je C1-C2. A 0w40 dle psa normy, kterou na auto potřebuju, není. Takže bych vybíral mezi C2 a C3.

_________________
BERLINGO (B9) 2015- 1.6 BlueHDi 88kw E6 (DV6FC) 6kvalt MCE
BYLO- Berlingo (M59) 2006- 1.6/16v 80kW- ještě bez ABS


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 14. úno 2017 21:02:00 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 09. říj 2013 2:00:09
Příspěvky: 2663
Bydliště: Ústí nad Labem
Olej 0W-40 C2 jsem ještě neviděl,ale netvrdím,že neexistuje,takže C3 a ty v současné době nabízí 2 výrobci,Castrol a Mobil.
Pokud bys chtěl vyloženě specifikaci B71 2312,tak tu má jen Total Ineo First a Motul http://motul.com/cz/cs/products/specific-2312
a v dohledné době by snad měl přijít s novým olejem i Millersoil.Troufám si tvrdit,že budou na vyšší úrovni než Total,ovšem cena bude také poněkud vyšší. :D https://ebezo.cz/front/product/default/ ... GwodM6gMPg
Málem bych zapomněl na Yacco :oops: ...https://www.yacco.com/product/277-lube-p-0w30/
Rozdíl mezi C2 a C3 je v HTHS viskozitě,která má vliv na to Full Economy,tedy téměř neměřitelnou úsporu paliva v běžném provozu a samozřejmě na stop/start systém.Protože pokud je v činnosti,tak auto startuje každou chvíli a jde o to,aby byl co nejméně zatěžován startér,čím řidší olej,tím menší odpor pohyblivých částí motoru.A jsme zase u té úspory,která se ovšem projeví leda tak v testech při homologace vozu.Obsah sulfátů a fosforu,které mají vliv na životnost FAP fitru a katalyzátoru je v podstatě totožný.No a když přihlédneš k tomu,že tyhle oleje mají zvládat LL intervaly,dnes již naštěstí snížené 20-25 tkm a rok,tak se do toho musí nacpat drahá aditiva a pak se moc není čemu divit těm šíleným cenám. :twisted:
Já se rozhodl provozovat vůz ve stíženém režimu,takže výměna po max. 15 tkm,ale jdu ještě dál a budu měnit 0W-30 C1,C2 cca po 5 tkm v zimě a 0W-40 C3 po 10 tkm v létě.

_________________
C4 Cactus Rip Curl 1.2 e-THP 2016..už je minulostí
C4 Picasso 1.6 VTI 2010 ....bylo
Xsara Picasso 1.6.16 V 2006
Xsara Picasso 1.6 i 2002


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 21. bře 2017 16:30:18 
Offline

Registrován: čtv 19. črc 2012 14:41:23
Příspěvky: 546
Ted sem zabrousil mezi ty později vyrobené Pikáska a koukám na to víčko...já na starším dvoulitru to mám přes zimu taky. Voda v pohodě, nikde žádnej problém, bude to asi ta vzdušná vlhkost při krátkých jízdách. Nic jiného mě nenapadá.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 02. dub 2017 18:07:27 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 23. lis 2014 18:23:51
Příspěvky: 103
Bydliště: Jičín
Ahoj všem. Byla to vysrážená vlhkost z "prvotřídního" a modrního oleje Total Ineo. Dnes jsem měnil olej a tím, že už je pár dní teplo, tak pod víčkem už nic nebylo. Nicméně jsem vyměnil olej Ineo za https://jaknaauto.cz/Produkty/MOTOROVE- ... 0-5L-P132/. Musím říci, že mi přijde, že jde motor na volnoběh tišeji. Nevím, asi jsem ovlivněn a dostatečně nas..án z Inea. Ale chtěl jsem se zeptat. Koupil jsem olej na doporučení, ale nikde na netu, nebo ani na balení není napsáno, že by to byla specifikace pro PSA. Buď špatně koukám, nebo není úplně pro naše motory určen. Snad to bude v poho. Plánuji ho tam nechat rok. Uvidíme, třeba ho vyměním dřív. Nastavil jsem si limit 15tkm. Tak co dřív přijde.
V pátek jsem byl na přezouvání v autorizáku a ptal jsem se na to, zda budou mít problém s tím, že si při servisce v červenci nenechám vyměnit olej. Jinak vše podle rozpisu. Bylo mi řečeno, že auto je po záruce a ať si s tím dělám co chci. Dokonce mi nabídli, ať si přivezu olej a že mi ho vymění, prý abych se nemusel špinit. ;) Trochu mě to překvapilo, to přiznávám. :lol: Ale jinak v pohodě, takže uvidíme. Chtěl bych k nim jezdit dál na servisky po roce. Jen ten olej Ineo už do auta nechci. Motor měl zvuk jak šicí stroj. V mraze vůbec.
Ještě jiný dotaz. Jak velký máte ten plastový kryt pod motorem? Také jen pod vanou? Ten mů zakrývá cca půlku pod motorem. Dnes jsem to pozoroval a vypadá to, jako by tu druhou půlku někdo odřízl. Jsou tam jasně vidět proužky po řezání. Jde o to, že na převodovku a vůbec druhou půlku pod motorem, jde veškerý binec ze silnice a šrouby na katalyzátoru, či klouby na poloose už jsou za dva roky provozu úplně rezaté. U forda jsem měl kryt pod celým motorem a motor byl ze spoda čistý.

_________________
Berlingo 1,5 eHDI, 74kW, r.v. 2020
Citroën C4 Picasso, 1,6 VTi 88kW, r.v. 2013
Ford C-Max, 1,6 TDCi 66kW, r.v. 2007 - bývalo


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 02. dub 2017 18:47:04 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 09. říj 2013 2:00:09
Příspěvky: 2663
Bydliště: Ústí nad Labem
Jen v rychlosti,nikde tam specifikaci PSA nenajdeš,protože ji nemá. :D Kde by taky vzal,když je výrobce USA i když se stáčí v Belgii,že?Ale bez obav,motoru se nic nestane,měl jsem plnotučných 5W-40 v motoru několik a motor si jen brumlal,tedy v porovnání s pleťovkou Ineo.
Nicméně bych ho nenechával v motoru takhle dlouho,já měnil po max 6.000 a bylo to tak akorát.Vyměnil bych tedy ještě znovu před zimou a příští rok na jaře zkus 0W-40 C3 (Mobil 1 nebo Castrol) a to teprve budeš kouka,jak si bude motor pomlaskávat. :lol:

_________________
C4 Cactus Rip Curl 1.2 e-THP 2016..už je minulostí
C4 Picasso 1.6 VTI 2010 ....bylo
Xsara Picasso 1.6.16 V 2006
Xsara Picasso 1.6 i 2002


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 02. dub 2017 19:17:42 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 23. lis 2014 18:23:51
Příspěvky: 103
Bydliště: Jičín
Já měl dokonce sunoco stočené ve Španělsku. resp. tam bylo Made in Spain. Jsem do auta velký fanda, ale olej vyměním zase na jaře a uvidíme, zda použiju něco lepšího, nebo budu spokojený ze sunocem. Dal jsem si limit 12 - 15 tkm, nebo rok. Nezlob se, vím, že jsi veliký fanda do olejů. Jak že byl ten olej od Castrolu, co sis dal do Kaktusu? Na tu mou 1,6 bude také vyhovovat?
Ještě jsem koukal na https://jaknaauto.cz/Produkty/MOTOROVE- ... 1l-P28015/. Co ty na to? Dokonce má B71 2296.
Ten Total Quartz 9000 5-40 jsem vyřadil. Asi to není špatný olej, ale také není ničím vyjímečný.
Nakonec jsem ty filtry (kabina, sání) nechal na léto do Citroenu. Na servisku chci jet tak jako tak k nim a podle předešlých faktur to byly běžné normální ceny. Vždy jsem si vlasy rval nad těmi 380 Kč za litr INEO, což jsem dneškem vyřešil. 8-)

_________________
Berlingo 1,5 eHDI, 74kW, r.v. 2020
Citroën C4 Picasso, 1,6 VTi 88kW, r.v. 2013
Ford C-Max, 1,6 TDCi 66kW, r.v. 2007 - bývalo


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 02. dub 2017 19:52:45 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 02. říj 2010 20:32:08
Příspěvky: 1319
...pastovej dekl mam pod celym motorem,poloosy jsou take kryty,motor je krasne cisty nide nic nerezne. ;)

_________________
Tesla Y Performens Bíla perleť - super auto.
Citroen C4 Grand Picasso 2014 Technospace 2-BlueHDi 150 EAT6 Šedá Shark 5.8l/100Km-prodej.
Citroen C4 Grand Picasso 2008 1,6 HDI 110k BMP6-Červená Lucifer-není.
Ford Mondeo Turnier Combi 2003 2L-Duratorq-není.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 02. dub 2017 20:00:22 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 23. lis 2014 18:23:51
Příspěvky: 103
Bydliště: Jičín
No jo, ale ty máš Granda a ještě v dieselu. V každém případě dík za info. Ještě počkám na někoho s benzinem. Pořád mi nejde do hlavy kdo a proč by to řezal. Že by v autorizáku? Ale proč? Na druhé straně jsou v podběhu úchyty na šrouby!?!?!? :?
Fakt to nechápu. Pravda je, že bylo vždy vidět až na silnici, což mě nejednou překvapilo. :cry:

_________________
Berlingo 1,5 eHDI, 74kW, r.v. 2020
Citroën C4 Picasso, 1,6 VTi 88kW, r.v. 2013
Ford C-Max, 1,6 TDCi 66kW, r.v. 2007 - bývalo


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 02. dub 2017 20:22:17 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 02. říj 2010 20:32:08
Příspěvky: 1319
...ze by pro lepsi pruchod pro kuny ??? :lol:
...no spis to vydim asi k vuli lepsimu chlazeni ne. :shock:

_________________
Tesla Y Performens Bíla perleť - super auto.
Citroen C4 Grand Picasso 2014 Technospace 2-BlueHDi 150 EAT6 Šedá Shark 5.8l/100Km-prodej.
Citroen C4 Grand Picasso 2008 1,6 HDI 110k BMP6-Červená Lucifer-není.
Ford Mondeo Turnier Combi 2003 2L-Duratorq-není.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 02. dub 2017 20:38:33 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 23. lis 2014 18:23:51
Příspěvky: 103
Bydliště: Jičín
Asi jo... :lol:
Už jsem koukal tady v e-shopu. Za cca tisícovku i s poštovným. Asi do toho půjdu, protože tam jde opravdu pěkný bor...el.
Vrtá mi hlavou, ale kdo a proč to odřezával. Že by fakt kvůli chlazení? No to tedy potěš klacek. Je pravda, že benzin se možná zahřívá víc než nafta. Nevím :?

_________________
Berlingo 1,5 eHDI, 74kW, r.v. 2020
Citroën C4 Picasso, 1,6 VTi 88kW, r.v. 2013
Ford C-Max, 1,6 TDCi 66kW, r.v. 2007 - bývalo


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 02. dub 2017 22:08:47 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 09. říj 2013 2:00:09
Příspěvky: 2663
Bydliště: Ústí nad Labem
Sibin79 píše:
Já měl dokonce sunoco stočené ve Španělsku. resp. tam bylo Made in Spain. Jsem do auta velký fanda, ale olej vyměním zase na jaře a uvidíme, zda použiju něco lepšího, nebo budu spokojený ze sunocem. Dal jsem si limit 12 - 15 tkm, nebo rok. Nezlob se, vím, že jsi veliký fanda do olejů. Jak že byl ten olej od Castrolu, co sis dal do Kaktusu? Na tu mou 1,6 bude také vyhovovat?
Ještě jsem koukal na https://jaknaauto.cz/Produkty/MOTOROVE- ... 1l-P28015/. Co ty na to? Dokonce má B71 2296.
Ten Total Quartz 9000 5-40 jsem vyřadil. Asi to není špatný olej, ale také není ničím vyjímečný.
Nakonec jsem ty filtry (kabina, sání) nechal na léto do Citroenu. Na servisku chci jet tak jako tak k nim a podle předešlých faktur to byly běžné normální ceny. Vždy jsem si vlasy rval nad těmi 380 Kč za litr INEO, což jsem dneškem vyřešil. 8-)

Ano,poslední dobou se stáčí i ve Španělsku.Jinak nejde o to,zda jsem fand a do olejů,ale o to,že ten olej je po 6 tkm po smrti.Do Cactusu zatím Ineo First C2,abych nepodtrhl záběh,na podzim ofiko roční prohlídka,ale na jaře pak 0W-40 C3 možná Castrol nebo Mobil1,ale ještě mi vrtá hlavou Millers.

_________________
C4 Cactus Rip Curl 1.2 e-THP 2016..už je minulostí
C4 Picasso 1.6 VTI 2010 ....bylo
Xsara Picasso 1.6.16 V 2006
Xsara Picasso 1.6 i 2002


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 08. dub 2017 21:39:21 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 23. lis 2014 18:23:51
Příspěvky: 103
Bydliště: Jičín
Tak po mé snaze zakoupit dekl pod motor tu na fóru mi bylo sděleno, že podle VIN to není ten správný dekl a že se na benzinové verze žádný dekl ani nedává. Možná je to škoda, protože když jsem viděl 2,5 roku s polovičním krytem poprvé motor zespodu, dost jsem se zhrozil. A plechový kryt za 4 tisíce se mi kupovat nechce. V každém případě oceňuji, že se tím opravdu někdo zaobíral a neposlali něco, co by mi bylo nejspíš k pr..u. Dík ;)

_________________
Berlingo 1,5 eHDI, 74kW, r.v. 2020
Citroën C4 Picasso, 1,6 VTi 88kW, r.v. 2013
Ford C-Max, 1,6 TDCi 66kW, r.v. 2007 - bývalo


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 08. dub 2017 21:49:07 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 09. říj 2013 2:00:09
Příspěvky: 2663
Bydliště: Ústí nad Labem
To jsou věci,já měl normálně kryt celý.Asi se šetří nebo je to důsledek snižování hmotnosti. :lol:

_________________
C4 Cactus Rip Curl 1.2 e-THP 2016..už je minulostí
C4 Picasso 1.6 VTI 2010 ....bylo
Xsara Picasso 1.6.16 V 2006
Xsara Picasso 1.6 i 2002


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 101 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 13 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz