Fórum Citroeny.cz • Zobrazit téma - Jak správně má fungovat vzduchový podvozek




Právě je úte 10. pro 2019 20:52:10

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 8 ] 
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: ned 11. pro 2016 22:30:36 
Offline

Registrován: ned 11. pro 2016 22:07:55
Příspěvky: 5
Dobrý den, prosím zkušenější o radu, jak správně má fungovat pneumatické odpružení. Nikde v příručce jsem odpovědi na mé otázky nenašla a fórum jsem také pročetla, nerada bych nechala měnit měchy zbytečně ;-). Když zaparkuji auto, samo se vyfoukne, zadek je dole, když odemknu, samo se zvedá. Je správně, aby se takhle samo vyfouklo a sedlo na zadek??? A pak zase znovu nafukovalo? Nevybíjí mi to zbytečně baterku a neničí se tím kompresor? Nemá se to nafukovat a vyfukovat jen mírně?? Auto máme krátce, takže už se nám třeba i stalo, že jsme odpružení nevypnuli před vjezdem do myčky a pak chvíli nefungovalo...je to asi tím, že nás myčka táhla po pásu, že? Tyhle praktické věci by měly být prakticky popsány v příručce ;-). Děkuji.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 12. pro 2016 7:58:59 
Offline

Registrován: ned 12. úno 2012 16:16:37
Příspěvky: 1165
Bydliště: Frýdecko-Místecko
Začnu od konce. Tažení nevadí. Tam by to na to nemělo mít vůbec vliv. Vliv to má jen při zvedání auta - je dobré zamknou výšku tlačítkem v kufru - například při výměně pneumatik.

Jinak co se týče padání a zvedání, je to tak jak píšeš. Když to zjednoduším, pokud je baterii v kondici, snaží se auto vyrovnávat svou výšku neustále - tz. že auto bude pořád v jízdní výšce, v žádném připadě nemá spadnout na prdel a to ani po několika denním stání. Navíc, ty úniky jsou minimální.

Jestliže už auto padá, je tam nějaký problém a únik nenní normálni. Co je však ještě horší je to, že i když bude třeba děravý jen jeden měch, tak tohle nahoro dolů a neustálá velká změna polohy pošle po čase do kytek i ten druhý. A ani kompresoru to nedělá dobře.

Takže bych to řešil, protože se vám může stát, že jednoho dne se autu zadek nezvedne vůbec. Dovolím si tvrdit, že na 80% to měchy mají za sebou - je to nejčastější příčina padání zadku auta.

Cena je bohužel 3900,- za jeden kus, za 2 je to 7800,- a práce. To jestli je to třeba bude vidět až auto spadne - měch se totiž přehne v místě, kde se jinak neohýbá a to míásto tam pak bývá vizuálně vidět jako popraskané.

Jo, a nevyplatí se tam dávat nic jiného, než originál. Nejnižší cena je tady na eshopu, pokud ze sebe autorizák nedokáže vysypat lepší cenu (což bych se divil).

_________________
C4 Grand Picasso, r. 2008, 1,6HDI 16V 80kw, Exclusive, 5st manuál ;) (já)
Xsara combi r.2000, 1,9D nezničitelný traktor ;) (já a manželka)
C4 Aircross, r. 2015, 1,6HDI 8V 84kw, Exclusive, 6st manuál ;) (táta)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 13. pro 2016 18:13:11 
Offline

Registrován: čtv 21. led 2010 18:16:26
Příspěvky: 135
Bydliště: Brno
Ja uz s tim do mycky nejezdim, a kdyz bych tam jeste jel, tak bych vynechal program na myti podvozku.
Sice jsem nemel problem po vyjeti z mycky (nevypinam motor), ale po odparkovani a novem startu ten podvozek nefungoval. Pak se nejspis neco vysusilo a zas to bylo OK.

_________________
C4GP, 2.0HDI BMP6 100kW, Exclusive, 2009
Xsara I Break, 2.0HDI, 1999


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 15. pro 2016 16:08:20 
Offline

Registrován: ned 11. pro 2016 22:07:55
Příspěvky: 5
A proč auto klesá, když se zamkne? A když nezamknu tak zůstává? Že by se to dofoukávalo, když nezamykám? Mám nějakou šanci z bazaru, kde jsem auto koupila, dostat slevu na ty měchy? Co myslíte?


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 15. pro 2016 16:49:13 
Offline

Registrován: čtv 21. led 2010 18:16:26
Příspěvky: 135
Bydliště: Brno
Měchy jsou spotřební materiál vydrží jen pár let 4-6. Můžete to v bazaru zkusit.
Dofukování měchů funguje tak, že se snaží udržet zadek ve stejné výšce nezávisle na zatížení.
Zstavite, vystoupíte - auto se odlehci a zadek jde nahoru, zavrete dveře pripadne zamknete a mechy se upustí a auto sjede na svoji světlou výšku.

_________________
C4GP, 2.0HDI BMP6 100kW, Exclusive, 2009
Xsara I Break, 2.0HDI, 1999


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 15. pro 2016 23:19:50 
Offline

Registrován: ned 11. pro 2016 22:07:55
Příspěvky: 5
Děkuji, až mi auto klesne, přidám sem fotku jestli je to nadoraz nebo ne. Četla jsem totiž že někomu ani výměna měchů nepomohla. Dívala jsem se na aktuální ceny měchů, dostanou se koupit i na ebay od 2500,-/ks, originální i neoriginalní, máte někdo tip, kde levně a kvalitně koupit? Případně koupil někdo výrobek z ebay nebo amazon?


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 16. pro 2016 22:32:05 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 17. říj 2009 16:11:08
Příspěvky: 6778
Bydliště: Kolín
Když tak jedině originál

_________________
bejvávalo: C4 1.4i > Felicia 1.3 GLXi > Saxo 1.0i > Saxo 1.4i > Evasion 2.0i

současnost: Cecilka C4 1.6 HDi 80kW FAP - auto pro zenu hracka pro chlapa


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 22. pro 2016 17:12:07 
Offline

Registrován: ned 17. črc 2016 16:18:33
Příspěvky: 6
Mě vozidlo klesá když je venku zima. Když parkuji v garáži, tak se podvozek ani nehne a to i několik dní. Jakmile ale vyjedu ven, mrzne a pak někde nějakou dobu stojí, už si sedá na zadek a nahoru se mu moc nechce. Nějaký nápad čím to je? Kdyby měchy, tak by to klesalo i v garáži.

_________________
Citroen Grand C4 Picasso, 2.0 HDi Exclusive, r.v. 2007, BMP6


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 8 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz