Fórum Citroeny.cz http://forum.citroeny.cz/forum/ |
|
Páčka volby režimu jízdy BMP6 http://forum.citroeny.cz/forum/viewtopic.php?f=174&t=9760 |
Stránka 1 z 3 |
Autor: | matycze [ úte 31. kvě 2016 11:39:11 ] |
Předmět příspěvku: | Páčka volby režimu jízdy BMP6 |
Dobrého dne všem, rád bych se zeptal, jestli jste se někdo již setkal s problémem s páčkou na volbu režimu jízdy (nebudu tomu u BMP6 říkat řadící páka ). Poslední dobou se mi stává, že při "vyřazení" z A na N nebo volbě režimu R, zůstane převodovka viset v režimu A a vyskočí hláška Gearbox faulty. Jednou se mi stalo i to, že jsem couval, přepnul na A, sešlápnu plyn a auto stále couvalo. Byl jsem na diagnostice v Citroënu, kde zjistili vadu právě té ovládací páčky. Předem bych chtěl poděkovat za odpovědi typu "vyměň tu páčku", "když víš, co hlásí diagnostika, tak vyměň ten vadný díl". Spíš by mě zajímalo, zda jste se s tím někdo již setkal a hlavně, jestli to je opravdu jen tou páčkou nebo diagnostika neví, co má přesně hlásit, a problém je hlouběji v převodovce. Děkuji za odpovědi EDIT: jedná se o C4GP, 2008, 2.0 HDi 138, najeto 195000 km. |
Autor: | romcos [ pon 06. čer 2016 10:54:34 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Páčka volby režimu jízdy BMP6 |
Čauko, akurát teraz riešim túto záhadu. Zajtra ráno idem opäť na diagnostiku. Bohužiaľ už sa mi závada prejavuje aj vtedy, náhodne, keď len zopnem kľúč do polohy 1, pre naštartovaním. Páčka je v polohe N a vyhodí chybu gearbox faulty. Najviac mi začala prevodovka blbnúť, keď som išiel 10-30km/hod do kopca, po takej štrkovo poľnej ceste do lesa. Keď som prešiel 17 km za 36 minút. Prišiel som na čistinku, zastavil a nebola šanca vyradiť do Neutrálu. Chvíľku som stál s naštartovaným motorom, a skúšal, až prevodovka zaradila neutrál. Nechcel som riskovať, že by som vypol motor a potom už nenaštartoval, kvôli problém s vyradením. Vtedy som čakal aj 10 minút. Cesta naspäť bola podobná, na parkovisku pri obchode sa mi podarilo zaradiť spiatočku, potom som mal problém vyradiť a až po chvíľke sa mi podarilo zaradiť A. Tiež neverím problému s páčkou, keďže po jej posunutí do nejakej polohy vypísalo hneď chybu. Čiže páčka "poslala" signál, ak sa nemýlim. Jediné, čo som rád, že keď už mám zaradené A, tak mi bez problémov prevodovka funguje. Včera, keď som auto naštartoval po 3 hodinách a išli sme na návštevu, kľukatá cesta mimo obce, mesto a pri parkovaní asi po hodine a 70km úplne v pohode prevodovka. Cesta domov po diaľnici, hodina, 130km a náslendné parkovanie. Dnes ráno som vytiahol auto z garáže a žiadny náznak, ani problém. Cesta 35 km, mimo obce, mesto.... Mám najazdených 260 000 km. Musel som dať vymeniť lamely, zotrvačník, auto skackalo pri úplne pomalom rozbiehaní v zápche. To už robilo skôr ako začala prevodovka blbnúť. A prevodovka začala skôr blbnúť ako bol robený servis, preto ma to dotlačilo aj spojku a brzdový posilňovač skontrolovať (ten syčal). Tak som dal vymeniť: Spojka (lamela + mekano), ložisko spojky hydraulické, zotrvačník, skrutky pre zotrvačník, prevodový olej, hydraulický olej pre mechanizmus radenia prevodovky, posilňovač (zásobník vákua) pre brzdy, spojková kvapalina... Auto radí hladúčko, neskacká a posilňovač bŕzd nesyčí. Ale pár dní po servise sa prevodovka ozvala. Mám dojem, že pri kratších trasách, pomalej rýchlosti, keď sa motor viac zahreje na nižšom prevodom stupni. To asi otestujem. Samozrejme diagnostika pri servise vypísala tiež spomenutú páčku a prehriatu prevodovku (preto sa menil olej). Tak zajtra napíšem, čo ukázala diagnostika teraz. |
Autor: | matycze [ pon 06. čer 2016 14:51:32 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Páčka volby režimu jízdy BMP6 |
Ahoj, díky za příspěvek. Taky potvrzuji, že se stane, že vyhodí chybu i při pouhém zapnutí zapalování - včera jsem chtěl vycouvat z garáže, zapnu zapalování, páčka v režimu N, na displeji N a chyba. Přeřadím na R, přeřadí na R a chyba zmizela Předtím jsem měl problém odjet z práce, taky jsem asi 10 minut vergloval s páčkou, startoval, vypínal, než se umoudřila. Další dva dny to bylo naprosto OK. Těžko říct, co ta páčka posílá za signály, taky se stává, že když přepnu z A do N nebo R, tak tam skočí manuál, což vypadá opravdu na nějaký problém ve spínači. Naštěstí jak píšeš, když už se nechá přemluvit na A, tak řadí úplně normálně. Dej vědět, jak jsi dopadl na diagnostice. Díky |
Autor: | romcos [ pon 06. čer 2016 15:12:01 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Páčka volby režimu jízdy BMP6 |
Presne to som zabudol napísať, aj mne to skočí do M, i keď som zaradil napríklad N. |
Autor: | matycze [ úte 07. čer 2016 7:20:12 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Páčka volby režimu jízdy BMP6 |
Proto tak nějak pořád doufám, že to bude fakt problém jen s tou páčkou. Když to skáče i do M, tak snad nebude něco s ovládáním členů převodovky nebo spojky. Pochopil bych, kdyby to dělalo problém jen při přeřazování mezi A/N/R, ale když zvolím R a skočí M, tak je to divný |
Autor: | romcos [ úte 07. čer 2016 10:05:37 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Páčka volby režimu jízdy BMP6 |
Nuž, tak mám odpovede z diagnostiky. 1. chyba -> P1733 -> Signal polohy ovladace razeni prevodovych stupnu ve volici tyci, to je -> Regulačný solenoid tlaku prevodovej kvapaliny, 3-4 radenie. Prevodovka počas jazdy preraďuje zo zaradeného prevodového stupňa na neutrál. Prevodové stupne sa nedajú zaradiť (OQ: B2CW012LQ0) 2. chyba -> P1718 -> Signal volice pomeru, to je -> čidlo teploty prevodovej kvapaliny TFT Musím nájsť, či to čidlo prevodovej kvapaliny je vedľa, z vonku riadiacej jednotky prevodovky, alebo sa bude musieť rozobrat riadiaca jednotka. Ak sa bude musieť, tek tým pádom sa bude meniť aj solenoid, čo je v 1. chybe. Alebo sa dá nová riadiaca jednotka prevodovky. |
Autor: | matycze [ úte 07. čer 2016 10:23:28 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Páčka volby režimu jízdy BMP6 |
Moc pěkný. Víme cenu? |
Autor: | romcos [ úte 07. čer 2016 10:37:06 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Páčka volby režimu jízdy BMP6 |
Zatiaľ nie. Hľadám. A večer snáď bude odpoveď aj od automechanika. |
Autor: | matycze [ úte 07. čer 2016 10:54:36 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Páčka volby režimu jízdy BMP6 |
Aha, ok, já myslel, že ti to v Citroenu rovnou nacenili. Doma se podívám na svůj protokol z diagnostiky, co je tam přesně za chybu. |
Autor: | matycze [ pon 13. čer 2016 9:43:22 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Páčka volby režimu jízdy BMP6 |
Ahoj, tak jak jsi dopadl? Já mám z diagnostiky stejnou chybu P1718 Závada signálu žadící páky, přechodná, koherence. Díky |
Autor: | romcos [ pon 13. čer 2016 11:02:42 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Páčka volby režimu jízdy BMP6 |
Ešte čakám na miesto v servise ale hlavne na presnú špecifikáciu chyby. V stredu idem na diagnostické detaily a následne sa objedná čo treba. Ja som si doma spravil diagnostiku Diagboxom a tu mám výsledok. P1718 Závada signálu žadící páky, přechodná, koherence CFC300P IDENTIFIKACE Názov dodavatele: Magneti Marelli Označení hardware: 96 648 709 80 Doplňkové referenční označení hardwaru: 96 648 708 80 Označení programu: 96 666 494 80 Verze programu: 04 Edice (vydání) programu: 08 01 Označení programu hlášení: OR K tomu hw som viac nenašiel ani na service.citoren pošlem tú info automechanikovi. |
Autor: | matycze [ pon 13. čer 2016 11:59:03 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Páčka volby režimu jízdy BMP6 |
Zatím jsem něco hledal na netu a tato chyba se hodě řeší i třeba na subaru fórech - teplota převodové kapaliny. Byly tam odpovědi typu - obecná chyba, když řídící jednotce převodovky chybuje komunikace (špatné ukostření, nižší palubní napětí), jiní měnili nějaké relátko. Psal borec, že mu v Subaru servise řekli za to čidlo 2450 EUR Buďto se upsal s tou nulou na konci nebo by mě kleplo Je pravda, že jsem měl nedávno puštěné rádio v garáži asi 15 minut, pak se samo vyplo a nešly ani rozsvítit světla dálkovým ovladačem, pak jsem skoro nenastartoval. Přitom jezdím denně 120 km, čili může být vadná baterie/altík a chyba komunikace čidla s jednotkou může být způsobena tímto. Mám tam jednu Bannerku 74Ah, tak jí zkusím nahodit. |
Autor: | romcos [ pon 13. čer 2016 12:37:20 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Páčka volby režimu jízdy BMP6 |
Samozrejme, že aj toto je jedna zo závad, stará baterka. Lenže ja som mal napojenú nabíjačku a nepomohlo a potom som vymenil baterku a keď som včera robil diagnostiku, bolo tam 13V Čiže v pohode. Táto chyba sa väčšinou prejaví po zahriati auta. Môže vykvákať chybu aj hneď pri prepnutí kľučiku do polohy 1. Niekomu to hlásilo service raz, keď nechal auto na priamom slnku, naštartoval a už sa chyba neobjavila. Nuž a mne sa objaví zväčša pravidelne, najčastejšie, keď dám autu zabrať, pomalé rýchlosti (zápcha), nižší prevodový stupeň. Cesta skoro poľná a tak. |
Autor: | romcos [ pon 13. čer 2016 14:58:57 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Páčka volby režimu jízdy BMP6 |
Neuveríš, čo som našiel Podľa doplňkového referenčního označení hardwaru: 96 648 708 80 http://allegro.pl/citroen-c4-picasso-1-6hdi-2012r-czujnik-9664430980-i5083964005.html Senzor CITROEN C4 PICASSO 2011r 1,6HDI CZUJNIK-9664430980 ORYGINAŁ-CITROEN ) No keď to bude tento senzor a pôjde ľahko vymeniť, tak super. |
Autor: | matycze [ úte 14. čer 2016 6:58:47 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Páčka volby režimu jízdy BMP6 |
Ty jo tak to máš kliku Kdyby to šlo i na 2,0 HDI, tak by to byla pecka za 137 zlaťáčků |
Stránka 1 z 3 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |