Fórum Citroeny.cz http://forum.citroeny.cz/forum/ |
|
Variabilní časování vačky ventilů http://forum.citroeny.cz/forum/viewtopic.php?f=172&t=9972 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | Jaromír T [ úte 18. říj 2016 0:25:14 ] |
Předmět příspěvku: | Variabilní časování vačky ventilů |
Mám Citroen C 4 Picasso 2007 s benzinovým motorem 1,8 a mám problém s ovládáním vačky sacích ventilů. Po načtení diagnostiky je závada v přerušení obvodu elm. ventilu ovládání vačky. Prostě tam není konektor ani kabeláž. Potřebuji někde v svazku najít výstup z řídící jednotky příslušného obvodu a zapojit konektor. Je tam zoufalý přístup a nechci to studovat a celé vymýšlet.. Auto jezdí normálně je akorát trochu línější, spotřeba dle displeje je 5-6,6 l na 100/km. Rád bych to měl v pořádku a tak scháním informace, kdo poradí. Dík. |
Autor: | Havlicek.Lukas [ úte 18. říj 2016 18:34:14 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Variabilní časování vačky ventilů |
coze dej VIN kouknem co tam mas a nemas mit no a skus prozradit jaka diagnostika to tvrdi - jen pro upresneni pokud tam nemas kabel - neprijde ti divne ze to hlasi chybu ktera vlastne chybou ani neni ?? |
Autor: | Jaromír T [ stř 19. říj 2016 19:40:38 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Variabilní časování vačky ventilů |
VF7UD6FYC45201040. Ten motor byl "potkanej" tak, že hlava dole, oprava, v ozubeném kole je zařízení na natáčení vačky, je tam v hlavě i elm. ventil, který pouští olej do kanálku ale chybí tam konektor s částí kabeláže. Dělal jsem motor s touto variabilní vačkou poprvé a nepamatuji se, zda-li tam byl zapojen konektor a kabeláž. Při montáži mi tam už žádný konektor nezůstal volný. Tak že nevím. A hlavně nevím, kdo se v tom hrabal přede mnou. Někde mám napsané i číslo obou závad. Zítra bych to mohl dodat, z hlavy to přesně nevím. Po opravě motoru jsme závadu vymazali a po nastartování se opět ukázala. Motor jde bezvadně ač má najeto 250 tisíc km. Jak říkám zdá se mi to auto v kopcích trochu líné. Jinak odpojit výfukové potrubí, to je šílenost. Měl jsem mnoho citroenů od BX přes Xantie a C5-ky a nyní mám Picasso. Na autech si dělám sám ale tohle dělám poprvé. Na diagnostiku jezdím už delší dobu ke kamarádovi, řekl bych že s ní umí, dosud se nespletl. |
Autor: | Havlicek.Lukas [ stř 19. říj 2016 19:51:53 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Variabilní časování vačky ventilů |
koukam do databaze a nasel sem jen ten ventil na hlave vackove kola ale vypadaj normalne dle databaze maji byt na hlave zezhora 2 konektory el. ventil a referencni valec pokud nejaky chybi nekde musi koncit |
Autor: | Jaromír T [ čtv 20. říj 2016 19:32:53 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Variabilní časování vačky ventilů |
Psalo to závady : P 00 75 a P OO 12 - přerušeno spojení mezi elm. ventilem a řídící jednotkou. Jedna ze závad se po vymazaní již neobjevila a zůstala tam je ta, která hovoří o přerušeném spojení. Já jsem ten motor dělal poprvé, nevím co tam má správně být. Ten elm. ventil s dvoupozicovým konektorem tam je. Když jsem porovnával kabelový svazek el. instalace z katalogu v servisu, tak já to tam mám v uplně jiném provedení. Ale je to zjevně originální provedení. Potřeboval bych schéma elektroinstalace a já bych se už v tom zorientoval. Podle mě všechno nasvědčuje tomu, že tam někdo prostě odstranil dráty v kabeláži. Ale to schéma by mi pomohlo. Vědět alespoň ovládací napětí pro elm. ventil, tak bych zkusil funkci ventilu na prázdno a pak s motorem. Jak jsem na to koukal, když to bylo rozebrané, tak při volnoběhu je poloha kola a vačky v základní poloze a pak na pokyn ŘJ sepne ventil a pustí olej do mechanismu kola a ten pootočí vačku oproti kolu. To je celá ta věda. Tedy zkušebně přivést na konektory elm. ventilu příslušné napětí, vyzkoušet funkčnost ventilu a po té podle schématu nalézt ve svazku příslušné vodiče, z jistit kde jsou přerušené a dodat vlastní kabeláž. Sehnat schéma el. instalace barvy vodičů, případně pozici výstupu toho obvodu na mnohočetném konektoru u ŘJ. To by mi stačilo. Dík. |
Autor: | Havlicek.Lukas [ čtv 20. říj 2016 20:10:46 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Variabilní časování vačky ventilů |
kdyz nevis vem to pres zarovku a 12V zarovka slouzi jako jistic ale mam tucha ze vse jede na 12V |
Stránka 1 z 1 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |