Fórum Citroeny.cz http://forum.citroeny.cz/forum/ |
|
anti pollution system faulty http://forum.citroeny.cz/forum/viewtopic.php?f=172&t=9876 |
Stránka 1 z 2 |
Autor: | kyslyk [ stř 17. srp 2016 12:08:30 ] |
Předmět příspěvku: | anti pollution system faulty |
Takže se včera objevila pro mě nová hláška anti pollution system faulty. Dnes navštívený autorizovaný servis, připojení na diagnostiku, vytisklo jim to asi 5 stránek A4. Jako závadu to napsalo ztráta tlaku paliva, postup je nejdříve zkontrolovat hadice atd, potom něco na palivovém čerpadle a jako poslední možnost vyměnit palivové čerpadlo, cena čerpadla 15 000 Kč. No málem jsem sebou praštil o zem když jsem to slyšel. Jen se chci zeptat jestli už měl někdo tento problém. Jinak závada se projevuje zajímavě. Nastartovat jde normálně, a co se týká jízdy, někdy auto jede úplně normálně a někdy je bez výkonu, při rychlosti asi 60km/h jsem nebyl schopnej předjet náklaďák. Jinak auto bude 30. září 7 let a najeto má asi 47000km(teď z hlavy nevím přesně). Do servisu budu muset co nejdřív protože auto potřebuju tak doufám že to aspoň pomůže někomu jinému |
Autor: | Havlicek.Lukas [ stř 17. srp 2016 19:57:53 ] |
Předmět příspěvku: | Re: anti pollution system faulty |
a zavada se projevila jak? po nastartovani ?? svicky puvodni nebo menene? filtry jsou na tom jak ?? ale tohle tema tu je uz hodne rozepsane |
Autor: | kyslyk [ stř 17. srp 2016 21:08:19 ] |
Předmět příspěvku: | Re: anti pollution system faulty |
Ano téma tu je ale u naftových motorů, téma jsem i celé přečetl. Ale většinou dotyčným buď nešlo vůbec nastartovat nebo motor zdechnul za jízdy apod. Tohle se mě vůbec nestane. Po nastartování normálně běží a za jízdy taky ještě nezdechnul. Jinak závada se projevila asi po 1km jízdy ve městě v momentě kdy jsem zastavil na semaforech. Co se týká svíček a filtrů tak popravdě nevím, jezdím pravidelně do servisu(výměna oleje atd). Jinak ještě jedna poznámka, je zajimavy že na 1. a 2. rychlostní stupeň auto jede úplně normálně (žádná ztráta výkonu) a na 3. a vyšší stupeň je to jak šnek. |
Autor: | Havlicek.Lukas [ stř 17. srp 2016 21:16:56 ] |
Předmět příspěvku: | Re: anti pollution system faulty |
ja treba jestli si nenatankoval jinde nez je bezne a pri 47 tis ?? nebo 470 tisicich ?? ono pri 47 to vypada na druhou servisni a uprimne pri tomhle najezdu se svice (60 tis predepsanych) jeste nemeni a palivak snad taky ne |
Autor: | kyslyk [ stř 17. srp 2016 21:47:13 ] |
Předmět příspěvku: | Re: anti pollution system faulty |
Ano 47 tis. Jak už jsem psal jezdim pravidelně do servisu, a proto že mám malej nájezd tak jezdím aspoň každé 2 roky, naposledy loni asi v říjnu. Ale jestli je pravda že výměna svíček je předepsaná při 60 tis tak je dost možné že je ještě neměnily. Ještě mě napadlo, loni jsem měl problém viz toto téma http://forum.citroeny.cz/viewtopic.php?f=172&t=9245 tak jsem začal používat VIF do paliva, někdy loni po výměně oleje, tak jestli to nemůže nějak souviset, že by se třeba ucpal ten filtr nebo něco podobného, zase tak moc tomu nerozumím. Budu rád za každou radu, protože jak znám servis tak klidně vymění to čerpadlo aniž by pořádně zjišťovaly jestli je to pravá příčina. Hlavně když zákazník zaplatí. |
Autor: | HonzaC [ čtv 18. srp 2016 16:59:50 ] |
Předmět příspěvku: | Re: anti pollution system faulty |
Tohle bude dalsi typicky THP. Rozvody v kelu a zakarbonovany motor. Jak jsem cetl ty priznaky, takovych jsem celt uz mraky, zvlastne na peugeot clubu jich tam maji spousty (koukni tam, prispevku je tam kolem toho hodne). V 50.000km se stane presne to co tobe a servisy se toho snazi zbavit (pokud je auto v zaruce), protoze nevedi, co s tim. Po zaruce ti vymeni treba cerpadlo a treba to vubec nepomuze. |
Autor: | Miroslav Lengyel [ pát 19. srp 2016 12:52:38 ] |
Předmět příspěvku: | Re: anti pollution system faulty |
Moc tedy netuším,proč by rozvody haprovaly až na 3 a dále,když na 1 a 2 jede auto normálně.Tedy pokud se to tedy jen na ty první dva jen nešolíchá a pak se tomu naloží. Pokud moc nejezdíš nebo jezdíš jen krátké trasy,tak to je přímo ideální podhoubí pro tvorbu karbonu a to jak na svících,tak na vstřikovačích. Jestli máš prázdnou nádrž,tak kup tohle http://www.citroeny.eu/do-paliva/tec-20 ... -j005.html a aplikuj dle návodu.Můžeš použít i tohle http://www.citroeny.eu/do-paliva/intenz ... 500ml.html Jestli říkáš,že po startu auto jede na 1 a 2 normálně,tak zkus na tu 2 tomu naložit(až k omezovači) a jet s ním takto co nejdéle to půjde,aby se ten bordel vypálil.VIF tomu určitě neublížil,ale dle mých zkušeností je mnohem lepší Wynns http://www.citroeny.eu/do-paliva/aditiv ... 250ml.html Svíčky už měly být dávno venku,psal jsem tady několikrát,jak vypadaly svíce po 60 tkm,jak doporučuje výrobce.Naposled jsem svíce vyhodil po 20 tkm a dal iridia NGK ILZKBR7B8DG a je to úplně jiná píseň než normální platinky. Ony ty iridiové svíčky totiž mnohem účinněji zapálí směs,takže se eliminuje i tvorba karbonu,což je problém právě těch přímovstřiků. Olej se u tohoto motoru musí měnit po max 8-10 tkm,tak to prostě je. Zkus napsat Kodlikovi,má stejný motor a řešili jsme to tady viewtopic.php?f=10&t=9611 ale už se dlouho neozval,tak nevím,zda nehodil auto ze skály nebo má klid. |
Autor: | kyslyk [ pát 19. srp 2016 16:21:39 ] |
Předmět příspěvku: | Re: anti pollution system faulty |
No tak 1. stupeň jsem bral podle toho jak rychle auto odjede z křižovatky. Po zařazení 2. stupně motor točí nějakých 1500 otačet(nebo tak nějak) a když šlápnu na plyn tak auto vystřelí, ale po zařazení 3. stupně je úplně jedno jestli má motor 1500 otářek, 2000 nebo 3000 otáček, i naše druhé auto(peugeot 206 sw, motor 1.4) které má asi poloviční výkon je v tu chvíly rychlejší. Je to jak kdybych jel s litrovým motorem. Jenom podotknu že nejezdím jak starej dědek, sice dodržuju rychlost ale při akceleraci na to šlapu dost slušně. Spotřeba podle počítače asi 7,5. Jinak ročně najedu tak kolem 7000km, většinou trasy 15km do práce a 15km zpět. Párkrát do roka trasy delší než 100km. A občas něco mezi tím. Co se týká toho VIFu tak mě to pomohlo, předtím s autem nešlo pořádně šlapat na plyn, auto začalo cukat a ztratilo výkon, ale to už jsme řešily v jiném tématu. Po nějaké době používání VIFu auto jede(teda spíš jezdilo) tak jak má, neměl jsem žádnej problém, až do teď. No v úterý to vezu do servisu tak jsem zvědavej co ti umělci vymyslí. Ještě přemýšlím že bych nechal vyměnit olej, v říjnu to stejně bude rok co byl měněnej, tak když už tam to auto bude. A svíčky by mohli vzměnit taky. |
Autor: | Miroslav Lengyel [ pát 19. srp 2016 16:35:33 ] |
Předmět příspěvku: | Re: anti pollution system faulty |
Mně moc hlava nebere,že na první 2 stupně jede auto normálně a na vyšší nikoliv,to bych spíš hledal souvislost s převodovkou než s motorem. Jestli budou svíčky měnit je na tobě,nikoliv na nich a iridiové ti tam nedají určitě.Jinak bych tedy moc na to,co vymyslí zvědavý nebyl. |
Autor: | kyslyk [ pát 19. srp 2016 16:57:53 ] |
Předmět příspěvku: | Re: anti pollution system faulty |
To že jsem zvědavej bylo myšleno ironicky. Popravdě se spíš děsím toho co vymyslí. Když jsem byl na diagnostice a borec hledal kolik stojí to čerpadlo tak čuměnil do PC jako pako že vůbec existuje nějaké vysokotlaké čerpadlo. Takže asi tak. No tak převodovka snad ne, nebo to bych asi dostal infarkt. Jinak taky mi přijde divny že by čerpadlo při prvních dvou stupních fungovalo normálně a potom už ne. |
Autor: | Miroslav Lengyel [ pát 19. srp 2016 17:25:11 ] |
Předmět příspěvku: | Re: anti pollution system faulty |
Já nemyslel,že by byla v háji převodovka,ale nějaký člen řízení nebo jak se to jmenuje.Ani bych se nedivil,kdyby se poroučel brzdový spínač nebo podobný nesmysl.Nedávno mi volal známý,že jeho kamarád zůstal viset v Itálii,bo najednou auto přestalo fungovat a jelo/nejelo.Mekánici jsou tam pravděpodobně na stejné úrovni jako u nás,takže ho omývali vlažnou vodou,když na něj začali házet cifry.Nu a nakonec se ukázalo,že je v háji.....brzdový spínač. |
Autor: | sgt [ čtv 08. úno 2018 10:30:09 ] |
Předmět příspěvku: | Re: anti pollution system faulty |
Pridám pár info o riešení: bráchovi na 1.6 VTi 88kW nabehla hláška "antipollution system faulty", motor na 3 válce ale dal s tým z dovolenky 250km Keď som to pozeral doma cez Diagbox,tak chyba: P1338 - vynechavani spalovani ve valci 2 Skúšal som prehadzovať zapaľovacie cievky, - po výmaze chyby to pár sekúnd ide pekne, potom začne trepať motorom - odpojí vstrekovanie na druhom valci a rovnaká chyba. Takže predpokladám cievky OK. Sviečky menené pred pol rokom, vyzerá to na vadný vstrekovač, tak po výmene dám vedieť. Inak pri teste vstrekovačov cez diagbox počuť ako každý jeden pekne cvaká (nevyberal som ich). |
Autor: | Miroslav Lengyel [ čtv 08. úno 2018 10:44:39 ] |
Předmět příspěvku: | Re: anti pollution system faulty |
Je potřeba aditivovat a nejezdit s kloboukem na hlavě,jinak přijde přítel karbon, píšu to pořád dokola. |
Autor: | sgt [ úte 13. úno 2018 15:38:12 ] |
Předmět příspěvku: | Re: anti pollution system faulty |
no, asi si mal pravdu, vstrekovač to nebol... Valec nemá tlak, takže pôjde hlava dole (dúfam že len netesné ventily a nie piestne krúžka, to by sa muselo viac rozoberať...) Motor už celkom dosť papal olej, tak ak to bude karbónom tak ten olej mu dopomohol. |
Autor: | Miroslav Lengyel [ úte 13. úno 2018 15:49:00 ] |
Předmět příspěvku: | Re: anti pollution system faulty |
Ať tak či onak,pleťová voda do VTI je škádlení kobry bosou nohou.Kroužek je ještě ta lepší varianta,vydřený válec je horší. |
Stránka 1 z 2 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |