Fórum Citroeny.cz http://forum.citroeny.cz/forum/ |
|
C5 Tourer 3.0 HDi V6 http://forum.citroeny.cz/forum/viewtopic.php?f=16&t=1608 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | Mikra [ stř 16. čer 2010 21:23:31 ] |
Předmět příspěvku: | C5 Tourer 3.0 HDi V6 |
Zajímavý motorek - čtěte tady |
Autor: | Martinsk [ sob 12. lis 2011 21:47:38 ] |
Předmět příspěvku: | Re: C5 Tourer 3.0 HDi V6 |
Normálne sa mi to auto pozdáva, len neviem, čo stojí servis... |
Autor: | Shefik [ sob 12. lis 2011 23:57:40 ] |
Předmět příspěvku: | Re: C5 Tourer 3.0 HDi V6 |
Servis? Úplně vedle... Sere se to stejně jako všechno ostatní (jo, i jako VW koncern), ale nakonec člověk zjistí, že ušetřil. Repase koulí cca 500/kus, tlumič na Prasáta 3000? Jsme na půlce? A co motor? To je evoluce 2.7l, která je stará 11 let. A sere se? NE! Tyto obavy jsou opravdu liché ,že? |
Autor: | del42sa [ ned 13. lis 2011 19:44:07 ] |
Předmět příspěvku: | |
2,7 HDi (150kW) byla představena v roce 2005, jako úplně nový motor vzniklý z Ford/PSA joint venture. V roce 2009 pak jeho silnější verze 3.0HDi (177kW) Benzínová V6 (PRV) o objemu 2,9l má své počátky už někdy v roce 1974. Vznikl původně z osmiválce odebráním dvou válců , sevření válců činí 90º, motor používá protiběžný vyvažovací hřídel, v roce 1989 byla v Citroenu XM a Peugeotu 605 nejdříve představena verze s výkonem 123kW a 2 ventily na válec s rozvody poháněnými ocelovým řetězem a v roce 1992 tatáž pohonná jednotka, ale se 4 ventily na válec a výkonem zvýšeným na 147kW, jejíž výroba skončila v roce 1998. Poté byla nahrazena zcela novou V6 2,9l o výkonu 140kW (úhel sevření válců činí 60º) s rozvody poháněnými ozubeným řemenem namísto ocelového řetězu. Nový třílitrový šestiválec pochází ze společného vývoje Renault/PSA (tentokráte bez Volva, viz původní zkratka PRV) a postupnou evolucí dospěl k výkonu 155kW (v Citroenu C6) a jeho výroba byla bez náhrady ukončena v roce 2009. Jedním z důvodů bylo mimo jiné to, že Renault v rámci aliance s Nissanem začal používat japonský V6 3,5l z Nissanu 350 Z a pro samotnou PSA by byl vývoj třílitrové benzínové jednotky příliš finančně nákladný (vzhledem k relativně nízkým prodejům). Dalším z důvodů byl nástup downsizingu a mnohem větší obliba naftových pohonných jednotek v Evropě... |
Autor: | Shefik [ ned 13. lis 2011 23:51:51 ] |
Předmět příspěvku: | Re: C5 Tourer 3.0 HDi V6 |
jj, tak to dopadá, když člověk přijde z hospody, kde celý večer poslouchá jen to, jak je oktávka, pasat a audina to nejlepší na světě. Omlouvám se za nepřesné informace, ale nic to nemění na tom, že to žádný sráč není. |
Autor: | roman-jc [ stř 27. čer 2012 6:15:04 ] |
Předmět příspěvku: | Re: C5 Tourer 3.0 HDi V6 |
jo jo,jsem novým vlasníkem c5 tourer 3.0 hdi v6,no a zatim spokojenost , no a co se týče servisu,myslim,že to nebude až tak žhavý,předchozí c5 v6 3.0i viděla servis jen na rozvody,zbytek jsem zvládnul udělat sám,no uvidíme až bude mít za sebou 250 tis,jako stará |
Autor: | roman-jc [ čtv 11. říj 2012 6:42:25 ] |
Předmět příspěvku: | Re: C5 Tourer 3.0 HDi V6 |
Tak mam najeto 23 tis,a můžu říct spotřeba mně vcelku příjemně překvapila,počítal jsem s podstatně vyšší spotřebou na takový motor, dovolená cz - bulharsko - cz 6,4l při průměrné rychlosti 98km/h, minulý měsíc 2500km po německu a to jsem auto nešetřil ,kde to bylo bez omezení tak i 240 , no průměr byl 6,8l, jinak tady po cz jsem se zatim přes 7,4 nedostal,takže myslim,že velmi slušná spotřeba na tenhle motor,a automat taky skvělě sladěn s motorem,musim říct že se francouzi pochlapili |
Stránka 1 z 1 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |