Fórum Citroeny.cz • Zobrazit téma - Problémy s C4 Tendance 1,6 VTi - prosím o radu
Právě je sob 23. lis 2024 4:00:14

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 5 ] 
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: stř 28. říj 2015 12:10:37 
Offline

Registrován: stř 28. říj 2015 11:58:45
Příspěvky: 2
Rok výroby 2011, najeto cca 62.000 km, prosím o radu: za 4 roky provozu jsem se již potýkala s těmito závadami: 2x prasklá kost (nevím, jak odborně se tento díl nazývá, způsobuje zvuk jako křupání v podlaze při zatáčení), nedávno mi vytekl olej - povolený nějaký čep, který v autoservise technik po delší době zkoumání dotáhl a problém byl vyřešen, další problém - při jízdě se prodřela hadice vedoucí přímo od nádrže na fridex o řemen, voda tekla proudem, auto opět nepojízdné (i když nějakou dobu jsem s ním ještě jela, jelikož auto postrádá jakoukoliv kontrolku teploty), v servise hadici opravili a narovnali tak, aby se to již neopakovalo. Nyní při jízdě z motoru smrad spálené gumy, rychle zbývá Fridex - po týdnu stání nádrž z maxima na minimum a olej cca za 3 měsíce z maxima pod minimum. Jsem již znovu objednaná do servisu, ale ráda bych radu zkušenějších - má smysl do auta investovat a nechat ho opravit, nebo se již dá v takovém případě považovat za nespolehlivé a raději vyměnit za jiné? Chtěla bych s ním absolvovat i cestu do zahraničí a docela se bojím, že cestou zase něco vyteče, jelikož jsem již musela shánět servis o víkendu ve městě vzdáleném 200 km od domova, abych se dostala zpátky. Další závadou je tedy koroze na přední kapotě, což bych samozřejmě nechala opravit, pakliže bych nemusela auto považovat za nespolehlivé. Za vaše zkušenosti děkuji.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 28. říj 2015 13:04:00 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 18. říj 2009 11:17:48
Příspěvky: 1092
Bydliště: Velké Hamry
Na to je dvojí odpověď.
Z pohledu vlastníka je to auto opravdu nespolehlivé. Ale mělo by se to dát vyřešit, pokud se tomu bude někdo opravdu věnovat a odhalí příčiny, který potom taky následně opraví. To autorizovaný servisy zpravidla nedokážou, nebo nemůžou udělat, protože mají svázaný ruce diktátem od výrobce. Alespoň co se záručních oprav týká.
Z pohledu servisu jsou to jen banality a nejspíš nebude nikdo ochotný to auto vyměnit za jiný. Přístup zastoupení Citroenu ČR je známý a jen neradi a spíš jen vyjímečně, auto vezmou z5.
Nevím, jestli tvoje narážka na výměnu auta za jiné znamenala reklamaci, nebo jen prodej a nákup novýho auta. Otázkou pak zůstává, jestli stejný, ale nový auto, nebude trpět stejnýma neduhama?

_________________
C5 II Break Exclusive 2.2HDi 128kW / Biturbo / navi / 2007 / Neskutečně pohodlná kára...


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 28. říj 2015 13:08:09 
Offline

Registrován: stř 28. říj 2015 11:58:45
Příspěvky: 2
Děkuji za odpověď, měla jsem na mysli ho prodat a pořídit úplně jiné. Ale ano, napadlo mě právě to, že se mi může přihodit, že i jiné auto bude mít občas nějakou poruchu.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 28. říj 2015 14:18:21 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 18. říj 2009 11:17:48
Příspěvky: 1092
Bydliště: Velké Hamry
Tak pokud to finance umožní, určitě bude lepší nový auto. Tentokrát ale raději jiný model, nebo jinýho výrobce. A čím jednodušší motor to bude mít, tím spolehlivější to bude. Všechny ty moderní vymoženosti, který musej výrobci do nových motorů nastrkat, aby dosáhli na emisní limity, ty většinou motor jen ničí. Pokud se ti povede sehnat auto bez všech těch přívlastků, jako jsou Blue, Green, Eko, E, ... tak máš na půl vyhráno. Ale nový to už asi neseženeš. Základ je spolehlivý motor, který má dost výkonu a pevnou konstrukci už sám o sobě a není to doháněný "zlepšovákama". Jakmile se totiž z vysavače začne dělat trhač asfaltu, tak to ten vysavač dlouho nepřežije.
Kdysi do 1000kg těžkýho auta stačil motor o objemu 1L a dokázal s tím pěkně zatočit. Dnes auto pod 1,5 skoro neexistuje, navíc má klimatizaci a alternátor musí utáhnout půl vesnice, tak ani dvoulitrový motor nemusí být žádným přepychem. A když to chce výrobce tahat jedna šestkou, musí tomu motoru přitlačit nějakýma úpravama. A pak se o ten motor musí někdo přepečlivě starat, nebo nevydržíi moc dlouho. To není nic pro běžnýho uživatele a automobilky to neřeší. Jim stačí, když si každý 4 roky koupíme nový auto. Emise jsou splněný, alespoň v laboratoři a na papíře a zákazníci jim dovalí love jednou tak často, než kdyby měli nezničitelný auta ze sedmdesátých let.
No, nemáš jednoduchou situaci. Sám nevím, do čeho bych dnes šel, kdybych musel kupovat něco jinýho. Nejspíš nějakou ameriku z roku 1970. :D

_________________
C5 II Break Exclusive 2.2HDi 128kW / Biturbo / navi / 2007 / Neskutečně pohodlná kára...


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 29. říj 2015 20:58:10 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 09. říj 2013 2:00:09
Příspěvky: 2663
Bydliště: Ústí nad Labem
Tedy pokud se mohu vyjádřit,tak na můj vkus opravdu dost závad,ale nevím zda se koupí nového vozu něco vyřeší,protože to co dnes leze z výroby je čím dál horší.Pokud se bavíme o kostech,jinak též tyčkách stabilizátoru,tak aby praskla,to jsem ještě neslyšel.Nejsem vševědoucí,ale příčina bude někde jinde,jen je potřeba ji najít.Hadice je vyřešena,současnou závadu by měl servis vyřešit, i když já bych asi do autorizáku nejel,tedy jak do kterého.Těžko radit,když tazatelka neuvede sídlo. :lol: Koroze nebo spíše oxidace,protože kapota je z hliníku by měla být na záruku,pokud jsou splněny podmínky.Zeptám se možná blbě,ale auto máš od nova?Já bych s výměnou moc nespěchal,protože máš v autě ještě normální motor,který je spolehlivý,tedy za předpokladu,že se do něj lije správný olej a také se včas mění,což ovšem není v souladu s tím,co doporučuje výrobce.Jinak sestra má C4 1.6 VTI r.v. 2009,najeto přes 100 tis.km a auto je v pohodě.Sám jsem zvědav,co je příčinou toho smradu a ůbytku kapaliny.

_________________
C4 Cactus Rip Curl 1.2 e-THP 2016..už je minulostí
C4 Picasso 1.6 VTI 2010 ....bylo
Xsara Picasso 1.6.16 V 2006
Xsara Picasso 1.6 i 2002


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 5 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz