Fórum Citroeny.cz • Zobrazit téma - C4 1,6 e-hdi 84kw/115k-trhání motoru
Právě je sob 23. lis 2024 7:20:57

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 5 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: C4 1,6 e-hdi 84kw/115k-trhání motoru
PříspěvekNapsal: pát 04. dub 2014 8:16:42 
Offline

Registrován: pát 04. dub 2014 7:14:26
Příspěvky: 2
Zdravím všechny.Mám takový problém.Auto je nové (říjen 2013)najeto 7 500 km.Před tím jsem naftu neměl.Teď jsem začal registrovat, pokud jedu rychleji po dálnici a sundám nohu z plynu tak auto cuká,trhá pod zadkem.Pokud jezdím lehká noha na plynu (na spotřebu) nic a vše je v pohodě.

Druhá věc FAP.Zhruba do 6000 tis. km jsem nic neregistroval až teď,jedu stabilní rychlostí do 100 km na 5 rych.stupeň a auto začne trhat, jako by mě někdo kopal do zadku.Vím že pokud začne regenerace FAP tak auto ztratí výkon,ale v podstatě kromě toho bych neměl poznat že regenerace probíhá.Na Dia. v citroenu mi na nic nepřišli(žádná chyba)pouze to podle KM a zanesení ukazovalo že proběhla regenerace FAP.To by i souhlasilo protože pak je vše (do ujetí zhruba 600-700 km) zase v pohodě.Technik mi řekl že neregistrují od zákazníků takové problémy s trháním.... při reg.FAP.Domluvili jsme se ŽE POKUD to začne dělat znovu (do ujetí zhruba 600-700 km) tak 100% to dělá ta regenerace.
Pročítal jsem různá fóra a ten samý problém mělo vícero lidí s HDI.Nakonec byl problém v klapce sání-prasklá hadička.

VIZ:pokud má auto FAP tak má tzv. rozvětvený sání při normálním stavu kdy není spůštěná regenerace stlačený vzduch od turba jde hadicí do intercooleru a odtud přes otevřenou chcípací klaku do plast. sání a do motoru ale v moměntě kdy vznikne potřeba FAP regenerovat se tato klapka přes pneu.ventil uzavírá a ve stejný moment se otvírá klapka do sání z hadice přímo od turbodmychadla (teda vzduch jde mimo intercooler) za ůčelem zvýšení teploty výfuk.plynů na požadovaných 500stupňu celsia aditiva jsou vsříknuty do nafty který sniží teplotu vzplanutí usazených částic ve filtru o cca 100stupňu a v tom byl celej problém klapka která pouští obtok se v ten moment neotevřela a motor se začal dusit neměl prostě kyslík.Na vině byla prsklá podtlak. hadička vedoucí od pneu ventilu výstup OUT, takže výměna cca 2cm gumové hadičky a vše je OK.

Nechce se mi věřit ( ALE ASI BUDU MUSET) že by se to vše mohlo dít na novém autě a motoru který má najeto pouze 7500 km?


Děkuji za každou radu.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 04. dub 2014 10:02:10 
Offline

Registrován: ned 12. úno 2012 16:16:37
Příspěvky: 1352
Bydliště: Frýdecko-Místecko
Sám jsem zvědavý na řešení, protože jsem si myslel, ze už mám vyřešeno, ale ani po vyčištění EGR to není pořád ono. Mám teda najeto více cca 190.000, ale pořád s tím bojuju. A mám verzi bez obtokového ventilu intercooleru. Teď právě mám nachystanou jinou váhu vzduchu. Na dignostice taky vůbec nic nenašli.

_________________
C4 Grand Picasso, r. 2017, 2,0BlueHDi 16V 110kw, Selection, 6st manuál ;)
Peugeot 308, r. 2010, 1,6HDI 8V 82kw, 6st manuál ;)
C4 Grand Picasso, r. 2008, 1,6HDI 16V 80kw, Exclusive, 5st manuál ;)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 04. dub 2014 13:19:10 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 17. říj 2009 16:11:08
Příspěvky: 7381
Bydliště: Kolín
pravdepodobne se jedna o C4 druhe genetrace takze presunuju tam kam to patri

_________________
bejvávalo: C4 1.6 HDi 66kw > C4 1.4i > Felicia 1.3 GLXi > Saxo 1.0i > Saxo 1.4i > Evasion 2.0i

současnost: Cecilka C4 1.6 HDi 80kW FAP - auto pro zenu hracka pro chlapa


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 04. dub 2014 18:30:44 
Offline

Registrován: pát 04. dub 2014 7:14:26
Příspěvky: 2
Ano, jedná se o C4 druhe genetrace.Omlouvám se, že jsem to nezaložil kde to patřilo.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 06. kvě 2014 15:51:59 
Offline

Registrován: úte 06. kvě 2014 15:46:48
Příspěvky: 1
mne to podobne trhalo s rovnakym motorom. prevazne za studena od 4-5 prevodoveho stupna a trvalo to asi minutu, kym to zmyzlo.
niekde na forach som sa docital, ze tento problem vyriesi novy soft pre riadiacu jednotku a naozaj to pomohlo a zima 2013-2014 uz bola bez trhania


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 5 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz