Fórum Citroeny.cz • Zobrazit téma - Palubní počítač dotaz
Právě je sob 23. lis 2024 4:19:12

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 12 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Palubní počítač dotaz
PříspěvekNapsal: ned 23. čer 2013 22:50:26 
Offline

Registrován: ned 23. čer 2013 21:47:11
Příspěvky: 1
Zdravím,mám dotaz ohledně pp,jakou okamžitou spotřebu vám ukazuje pp, se zařazeným rychlostním stupněm bez přidání plynu při jízdě z kopce.Na oktávce to ukazuje nulovou spotřebu a na c4 1.6 16V třeba 2l i víc záleží na rychlosti,mám spotřebu kolem 9-10litrů jsem z toho na prášky :( nemám těžkou nohu snažim se jet na úsporu ale nejde to :cry:


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Palubní počítač dotaz
PříspěvekNapsal: pon 24. čer 2013 17:06:18 
Offline

Registrován: čtv 11. říj 2012 19:56:38
Příspěvky: 117
Bydliště: Zlín
Musí to ukazovat nulu. Pokud ne, je někde problém.

_________________
C4 II 1.6 HDi 82kW Exclusive 2012 - prodáno
Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Palubní počítač dotaz
PříspěvekNapsal: pon 24. čer 2013 17:12:38 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 17. říj 2009 16:11:08
Příspěvky: 7381
Bydliště: Kolín
nemusi, zalezi na jak prudkem kopci je, ale ty 2 litry pri brzdeni je normalni stav

_________________
bejvávalo: C4 1.6 HDi 66kw > C4 1.4i > Felicia 1.3 GLXi > Saxo 1.0i > Saxo 1.4i > Evasion 2.0i

současnost: Cecilka C4 1.6 HDi 80kW FAP - auto pro zenu hracka pro chlapa


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Palubní počítač dotaz
PříspěvekNapsal: pon 24. čer 2013 18:08:11 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 18. říj 2009 11:17:48
Příspěvky: 1092
Bydliště: Velké Hamry
U HDi je to vždycky nula, pokud zrovna nevypaluje FAP. U benzínu jsem slýchával, že to občas ukazuje kolem 2l. Proč? To nevím.

_________________
C5 II Break Exclusive 2.2HDi 128kW / Biturbo / navi / 2007 / Neskutečně pohodlná kára...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Palubní počítač dotaz
PříspěvekNapsal: úte 25. čer 2013 0:38:50 
Offline

Registrován: čtv 11. říj 2012 19:56:38
Příspěvky: 117
Bydliště: Zlín
Na mém předchozím C4 1.4 to ukazovalo zcela jistě nulu.

_________________
C4 II 1.6 HDi 82kW Exclusive 2012 - prodáno
Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Palubní počítač dotaz
PříspěvekNapsal: úte 25. čer 2013 8:56:33 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 17. říj 2009 16:11:08
Příspěvky: 7381
Bydliště: Kolín
jo nulu to dokaze ukazovat ale musi se jet z prudkeho kopce 8-)

_________________
bejvávalo: C4 1.6 HDi 66kw > C4 1.4i > Felicia 1.3 GLXi > Saxo 1.0i > Saxo 1.4i > Evasion 2.0i

současnost: Cecilka C4 1.6 HDi 80kW FAP - auto pro zenu hracka pro chlapa


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Palubní počítač dotaz
PříspěvekNapsal: úte 25. čer 2013 14:12:10 
Offline

Registrován: stř 30. lis 2011 14:30:18
Příspěvky: 341
Bydliště: střílky - Otrokovice
Zas taaak moc prudký byt nemusi ;)

_________________
citroen c4 vts 2.0 16v 130kw vts vybava exclusive
Další citroen c5 III 3.0 hdi tourer cerna perla nerra


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Palubní počítač dotaz
PříspěvekNapsal: ned 30. čer 2013 22:03:05 
Offline

Registrován: sob 31. bře 2012 19:48:41
Příspěvky: 35
Nesmysl...... pokud jedeš z kopce, plyn povolený a motor tě brzdí, musí být nula. A je jedno jestli to je benzín nebo diesel. Přívod paliva je uzavřený. To už by musel být jóó mírný kopeček a k tomu vypalovat FAP, aby to házelo jinou hodnotu než 0 natož 2 l.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Palubní počítač dotaz
PříspěvekNapsal: pon 01. črc 2013 16:45:05 
Offline

Registrován: stř 30. lis 2011 14:30:18
Příspěvky: 341
Bydliště: střílky - Otrokovice
Nekdo tu tusim psal ze kdyz jedes z kopce tak pokud ti otacky slezou pod 2500 ze to ukazuje i 2 litry a ze do motoru de benzin aby ti nezdechl..pokud kecam tak sorry za OT

_________________
citroen c4 vts 2.0 16v 130kw vts vybava exclusive
Další citroen c5 III 3.0 hdi tourer cerna perla nerra


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Palubní počítač dotaz
PříspěvekNapsal: pon 01. črc 2013 18:25:12 
Offline

Registrován: sob 20. dub 2013 20:06:46
Příspěvky: 6
Co ukazuje pocitac a co je realita jsou 2 ruzny veci. Spotreba benzinu je i pri jizde z kopce se zarazenou rychlosti. Jinak by ten motor zdechnul. Vypnete zapalovani a jedte z kopce. Moc to nepujde co? Spotreba je pak zavisla jen na otackach motoru. Pokud ten motor ma zustat v chodu, tak musi dostat benzin. Jinak nema co spalovat a chcipne. Jak je to u nafty nevim, traktory me nikdy nezajimaly. Jeste jsem nevidel palubni pocitac, ktery by meril spotrebu spravne. Kazdej si vymejsli a ukazuje o trochu min.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Palubní počítač dotaz
PříspěvekNapsal: úte 02. črc 2013 22:15:02 
Offline

Registrován: sob 31. bře 2012 19:48:41
Příspěvky: 35
Písty se ti točí pořád, nemůže ti motor zdechnout. A v momentě, kdy přestane působit, jestli to říkám dobře, kinetická energie, nemá smysl benzín vstřikovat. Jako kdyby jste jeli na kole z kopce 120km/h a chtěli došlapávat. Bylo by to úplně zbytečné. Nejen proto vymysleli přímé vstřikování.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Palubní počítač dotaz
PříspěvekNapsal: úte 02. črc 2013 22:52:32 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 18. říj 2009 11:17:48
Příspěvky: 1092
Bydliště: Velké Hamry
Uzavření přívodu paliva v případě brždění motorem umožnilo ne jenom přímé vstřikování, ale hlavně použití řídících jednotek. Na mechanickým principu to sice taky je možný, např. starší mechanický diesely to měly dávno, ale teprve počítač dokáže pomocí čidel vyhodnotit veličiny a podle toho palivo pustit, nebo nepustit. Takže to, co píše "kuto", že palivo teče pořád, není pravda. Jen jsou rozdíly mezi typy motorů, při jakých otáčkách se začne palivo opět podávat.
Myslím, že to, že u některých aut ukazuje palubní počítač např. ty 2l při brždění motorem i ve vysokých otáčkách je jen nepřesnost počítače, respektive nedokonalost výpočetního algoritmu, který může brát v potaz i další veličiny, než jen rychlost, otáčky motoru a polohu plynovýho pedálu. Stejně ta okamžitá spotřeba není měřená nějakým průtokoměrem, ale vypočítává se z velikosti dávek jednotlivých vstříknutí a jejich počtu, času a já nevím čeho ještě. Ten ukazatel okamžitý spotřeby je jen psychologická fičura na šetrný řidiče a s vysokou přesností nemá nic společnýho. Tak se tím není třeba trápit, pokud po vyjetí nádrže nezjistíte, že místo 6l/100km jezdíte za nějakých 10l/100km. :D

_________________
C5 II Break Exclusive 2.2HDi 128kW / Biturbo / navi / 2007 / Neskutečně pohodlná kára...


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 12 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz