Fórum Citroeny.cz
http://forum.citroeny.cz/forum/

Palubní počítač dotaz
http://forum.citroeny.cz/forum/viewtopic.php?f=153&t=7936
Stránka 1 z 1

Autor:  Drago [ ned 23. čer 2013 22:50:26 ]
Předmět příspěvku:  Palubní počítač dotaz

Zdravím,mám dotaz ohledně pp,jakou okamžitou spotřebu vám ukazuje pp, se zařazeným rychlostním stupněm bez přidání plynu při jízdě z kopce.Na oktávce to ukazuje nulovou spotřebu a na c4 1.6 16V třeba 2l i víc záleží na rychlosti,mám spotřebu kolem 9-10litrů jsem z toho na prášky :( nemám těžkou nohu snažim se jet na úsporu ale nejde to :cry:

Autor:  Pietro69 [ pon 24. čer 2013 17:06:18 ]
Předmět příspěvku:  Re: Palubní počítač dotaz

Musí to ukazovat nulu. Pokud ne, je někde problém.

Autor:  Havlicek.Lukas [ pon 24. čer 2013 17:12:38 ]
Předmět příspěvku:  Re: Palubní počítač dotaz

nemusi, zalezi na jak prudkem kopci je, ale ty 2 litry pri brzdeni je normalni stav

Autor:  Mikra [ pon 24. čer 2013 18:08:11 ]
Předmět příspěvku:  Re: Palubní počítač dotaz

U HDi je to vždycky nula, pokud zrovna nevypaluje FAP. U benzínu jsem slýchával, že to občas ukazuje kolem 2l. Proč? To nevím.

Autor:  Pietro69 [ úte 25. čer 2013 0:38:50 ]
Předmět příspěvku:  Re: Palubní počítač dotaz

Na mém předchozím C4 1.4 to ukazovalo zcela jistě nulu.

Autor:  Havlicek.Lukas [ úte 25. čer 2013 8:56:33 ]
Předmět příspěvku:  Re: Palubní počítač dotaz

jo nulu to dokaze ukazovat ale musi se jet z prudkeho kopce 8-)

Autor:  troskalp [ úte 25. čer 2013 14:12:10 ]
Předmět příspěvku:  Re: Palubní počítač dotaz

Zas taaak moc prudký byt nemusi ;)

Autor:  Krtasek [ ned 30. čer 2013 22:03:05 ]
Předmět příspěvku:  Re: Palubní počítač dotaz

Nesmysl...... pokud jedeš z kopce, plyn povolený a motor tě brzdí, musí být nula. A je jedno jestli to je benzín nebo diesel. Přívod paliva je uzavřený. To už by musel být jóó mírný kopeček a k tomu vypalovat FAP, aby to házelo jinou hodnotu než 0 natož 2 l.

Autor:  troskalp [ pon 01. črc 2013 16:45:05 ]
Předmět příspěvku:  Re: Palubní počítač dotaz

Nekdo tu tusim psal ze kdyz jedes z kopce tak pokud ti otacky slezou pod 2500 ze to ukazuje i 2 litry a ze do motoru de benzin aby ti nezdechl..pokud kecam tak sorry za OT

Autor:  kuto [ pon 01. črc 2013 18:25:12 ]
Předmět příspěvku:  Re: Palubní počítač dotaz

Co ukazuje pocitac a co je realita jsou 2 ruzny veci. Spotreba benzinu je i pri jizde z kopce se zarazenou rychlosti. Jinak by ten motor zdechnul. Vypnete zapalovani a jedte z kopce. Moc to nepujde co? Spotreba je pak zavisla jen na otackach motoru. Pokud ten motor ma zustat v chodu, tak musi dostat benzin. Jinak nema co spalovat a chcipne. Jak je to u nafty nevim, traktory me nikdy nezajimaly. Jeste jsem nevidel palubni pocitac, ktery by meril spotrebu spravne. Kazdej si vymejsli a ukazuje o trochu min.

Autor:  Krtasek [ úte 02. črc 2013 22:15:02 ]
Předmět příspěvku:  Re: Palubní počítač dotaz

Písty se ti točí pořád, nemůže ti motor zdechnout. A v momentě, kdy přestane působit, jestli to říkám dobře, kinetická energie, nemá smysl benzín vstřikovat. Jako kdyby jste jeli na kole z kopce 120km/h a chtěli došlapávat. Bylo by to úplně zbytečné. Nejen proto vymysleli přímé vstřikování.

Autor:  Mikra [ úte 02. črc 2013 22:52:32 ]
Předmět příspěvku:  Re: Palubní počítač dotaz

Uzavření přívodu paliva v případě brždění motorem umožnilo ne jenom přímé vstřikování, ale hlavně použití řídících jednotek. Na mechanickým principu to sice taky je možný, např. starší mechanický diesely to měly dávno, ale teprve počítač dokáže pomocí čidel vyhodnotit veličiny a podle toho palivo pustit, nebo nepustit. Takže to, co píše "kuto", že palivo teče pořád, není pravda. Jen jsou rozdíly mezi typy motorů, při jakých otáčkách se začne palivo opět podávat.
Myslím, že to, že u některých aut ukazuje palubní počítač např. ty 2l při brždění motorem i ve vysokých otáčkách je jen nepřesnost počítače, respektive nedokonalost výpočetního algoritmu, který může brát v potaz i další veličiny, než jen rychlost, otáčky motoru a polohu plynovýho pedálu. Stejně ta okamžitá spotřeba není měřená nějakým průtokoměrem, ale vypočítává se z velikosti dávek jednotlivých vstříknutí a jejich počtu, času a já nevím čeho ještě. Ten ukazatel okamžitý spotřeby je jen psychologická fičura na šetrný řidiče a s vysokou přesností nemá nic společnýho. Tak se tím není třeba trápit, pokud po vyjetí nádrže nezjistíte, že místo 6l/100km jezdíte za nějakých 10l/100km. :D

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/