Fórum Citroeny.cz http://forum.citroeny.cz/forum/ |
|
Elyseé, 1,2 VTI, LPG http://forum.citroeny.cz/forum/viewtopic.php?f=152&t=9031 |
Stránka 1 z 2 |
Autor: | ziki.r [ pát 30. led 2015 0:32:32 ] | ||
Předmět příspěvku: | Elyseé, 1,2 VTI, LPG | ||
Elyseé, 1,2 VTI, LPG
|
Autor: | Sid978 [ pát 30. led 2015 8:37:39 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Elyseé, 1,2 VTI, LPG |
Ahoj, více informací prosím. Výrobce, systém, cena, ... dík. |
Autor: | ziki.r [ pát 30. led 2015 8:48:57 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Elyseé, 1,2 VTI, LPG |
Moje přibližovalo citroen c-elyseé, 1,2 vti, předělané na LPG. Cena 27.000,-kč - toroidní nádrž 53l, 530/220 - reálně 41l/plynu - plynové zařízení BRC SQ 24 - MTV typ - EVROPA 2 - plná nádrž pojištění 1950,-kč - do 5 let stáří vozidla - do 150 000 km - týká se závad způsobených, pohonem na LPG První dojmy? Auto jsem musel ještě večer vyzkoušet, udělal jsem si 100 km okruh, určitě je tišší, motor se musí malinko víc točit. Díky plné nádrži v kufru, na místo rezervy, není auto tak u houpané. Pozítří jedu do Alp, cca 450 km, tak to otestuji. |
Autor: | marcel.tokar [ úte 03. úno 2015 16:04:41 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Elyseé, 1,2 VTI, LPG |
To je taký pekný pojem "závady spôsobené pohonom LPG". Neskôr pri probléme môžu argumentovať aj pojmom "závady spôsobené montážou pohonu LPG". A to by si sa divil, čo sa do týchto dvoch pojmov zmestí (možno komplet poruchy elektroniky, motora, vstekovacieho a chladiaceho systému, spalinovej cesty, zadnej nápravy... neviem, nechcem sa hádať). U nás je také príslovie - Kto chce psa biť, palicu si nájde. Ale nebudem maľovať čerta na stenu, každopádne mi príde trochu divné montovať do auta s výkonom 53kW a spotrebou 5 litrov benzínu na stovku pohon LPG. Ale to že mne to divné príde neznamená, že to je blbosť, žeano. Držím palce. |
Autor: | ziki.r [ úte 03. úno 2015 22:17:41 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Elyseé, 1,2 VTI, LPG |
Hele, každého věc, kdybych tolik nenajížděl, tak mi v garáži stojí nějaká ojetina od renovované značky a na spotřebu nebudu koukat. Jeden haní tříválce, druhému nejde přes pysky LPG. A proč by bylo divné předělat 53kW motor na LPG? Jsou to jednoduché počty měsíčně najedu 2000km - 5,5l/100km reál spotřeba a to se musíš snažit - 30,-Kč/l = 3.300,- Kč 2000km - do 7l/100km odhadovaná spotřeba - 15,- Kč/l = 2.100,- Kč rozdíl 1200,- Kč x 12 měsíců = 14.400,- kč/ročně, Kdyby se lidstvo, neustále nesnažilo o různá vylepšení, "tak stále sedíme v jeskyni a bylo by nám taky dobře" . Mýlit se je lidské, až čas ukáže, která cesta je ta pravá. |
Autor: | ziki.r [ úte 03. úno 2015 22:20:16 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Elyseé, 1,2 VTI, LPG |
To pojištění doufám nebudu potřebovat , ale kdyby ano dám ti vědět. PS:na zadní nápravu se to 100% vztahovat nebude |
Autor: | marcel.tokar [ stř 04. úno 2015 11:08:45 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Elyseé, 1,2 VTI, LPG |
Súhlasím v podstate so všetkým, čo si napísal. Tie počty vyzerajú vcelku pekne, ono ale možno treba pripočítať ešte iné veci. Keď sa ti bude rozsvecovať kontrolka motora budeš to riešiť? Kde? Tam kde si kúpil auto alebo tam kde si dal namontovať LPG? Bude to zadara? Budeš mať na to čas? Či sa na to postupom času vykašleš a riešiť to prestaneš, len budeš dúfať, že aj pre tentokrát svieti kontrolka len na to aby si ju zmazal? Ako neber to tak, že Ti to prajem. Mám dvoch kolegov ktorí majú autá s LPG, jeden má Tucsona a druhý felíciu (raz výmena motora). Neprejde mesiac, žeby neriešili nejaké svietenie kontrolky, chcipanie motora a nerovnomerný chod, zmetočné hlášky od čidiel či lambda sond atď. Ale tvrdia že aj za ten cirkus okolo toho im to stojí, práve kvôli spotrebe. Prečo 53kW nie? No podľa mňa už tých samotných 53kW je na autíčko pomenej, ak ti z toho pri LPG ešte ubudne... Tak preto. Skúšal som p 301 s týmto motorom a už s dvoma ľuďmi a prázdnym autom do kopca to nebolo nicmoc teda. Nevravím ani o radení, kvaltpáka mala vôle ako na otcovom picasse ktoré má 148000km. A to tá 301ka bola predvádzačka s 4000km. To bolo veľké sklamanie. Ohľadom zadnej nápravy - ako som písal - kto chce psa biť palicu si nájde. Keď s ňou budeš mať nejaké trable, môžu tvrdiť, že je vďaka lpg nádrži sústavne preťažovaná. Môžu a nemusia, potom si budete dokazovať že to s LPG súvisí, nie nesúvisí, ale súvisí, hergot som vravel že nesúvisí a podobne. Mal som Citroeny dva, viem ako to v ich autorizovaných servisoch chodí. Aj v záručnej aj pozáručnej dobe. Ber to všetko ako moje pesimistické dohady, nie ako to že sa ti to stane. Osobne by som tipol návratnosť systému LPG pri takejto spotrebe 3-4 roky. Jeho "spoľahlivosť" bez zásahov možno 5 rokov 100-120tis km (bohvie, zas toľko skúseností s LPG v kombinácii práve s týmto motorom nieje). Otázka je ako dlho si auto chceš nechať a v akom stave bude po tých 5 rokoch prevádzky s LPG. Osobne mám pocit, že kedysi sa autá robili trvácnejšie viacodolnejšie, hrubšie. Teraz sú podstatne zložitejšie, je v nich viac elektroniky a vo výrobe sa šidí na matroši. Staršie autá majú s LPG dosť problémov, ako na tom budú dnešné? Keby šlo o káru so spotrebou benzínu 10 a viac litrov, to by bolo zaujímavejšie. To mne osobne by možno za tú možnosť nepohodlia s návštevami servisu stálo. Neber to tak, že ťa chcem nasrať alebo uraziť, toto je fórum, debatujeme. Vyjadril som len svoj názor. ako som písal - držím Ti palce. Niečo treba robiť keď ten benzín stojí toľko čo stojí, ja som si to do svojej corolly nedal lebo som pohodlný a bojím sa že sa mi rozpadne, ja už som sa po servisoch nachodil dosť, s Citrónom. Ako úprimne - Závidím Ti tvoju odvahu. Keď si predstavím, že v v Detroite stojí benzín 12Kč a tuto 1,29 eura... Bodaj by tých našich nenažrancov tam hore stislo. |
Autor: | ziki.r [ stř 04. úno 2015 14:53:32 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Elyseé, 1,2 VTI, LPG |
Prodloužený víkend v Alpách. zátěž: 3 osoby + plný kufr k prasknutí , plná benzínová i plynová nádrž, elyseé tahala prdel po zemi trasa: Moravské Budějovice - Gmund - Linz - Salzburg - Waidring a zpět cca 755km, z toho okresky 400 km, dálnice 255 km, průměrná rychlost 88 km/h, nikoho jsem rozhodně nebrzdil, limity jsem se snažil dodržovat. V kopcích mezi Gmundem a Freistadem jsem musel podřadit na 4 převodový stupeň, ale to je pochopitelné u tohohle obsahu. Díky zátěži (možná přeložení) se snížil náklon v zatáčkách , neprojevilo se ani odskakování zadní nápravy. spotřeba: na plnou nádrž plynu celkem ujeto 620 km, reálná spotřeba 7,25l/100km, po návratu dotankováno 45l plynu = 675kč zbytek km, jsem dojel na benzín, protože po cestě nebylo možné natankovat LPG. Palubní počítač ukazoval průměrnou spotřebu 5,5 l/100km, i když jsem většinu ujel na LPG, palivoměr ubýval, po vypnutí a opětovném nastartování vše ukazovalo tak jak má. Po celou dobu teplota vzduchu od -5 do -12C. Tuto cestu už jsem absolvoval v letě, ale tenkrát na benzin a s podstatně menším zatížením, reálná spotřeba 5,8l/100km. Zatím s přestavbou na LPG spokojenost, zarazilo mně že do 51l = 100% nádrže jsem natankoval 46l. Plynové nádrže lze natankovat z bezpečnostních důvodů do 80% její kapacity = 41l. Možná časem to bude chtít vyřešit tzv. emulátor. |
Autor: | ziki.r [ čtv 05. úno 2015 8:51:08 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Elyseé, 1,2 VTI, LPG |
Pojištění se vztahuje na jednotlivá i ojetá vozidla, kde montáž LPG proběhla do 4 roku stáří vozidla a zároveň max. proběhu 60 000 km. Počátek pojištění je den montáže uvedený v záruční knížce LPG. Pojištění končí uplynutím 60 měsíců od prodeje vozidla, který je uveden v záruční knížce vozidla nebo do ujetí 150 000 km, dle toho která skutečnost nastane dříve. 1950 Kč Spoluúčast Pojištění se sjednává Maximální roční limit pojistného plnění Limit pojistného plnění pro jednu poj. událost 1 Motorové vozidlo – soubor 1 000 Kč jednu a každou pojistnou událost a novou cenu nesjednává se 90 000 Kč Pojištění se nevztahuje na škody vzniklé nesprávnou obsluhou, nesprávnou manipulací, použitím nekvalitního pohonu LPG, nesprávnou montáží, havárii vozidla. Pojištění se vztahuje pouze na škody, vzniklé na strojních částech motoru-ventily, vodítka ventilů, zdvihátka, písty a pístní kroužky, hlava válců, těsnění hlavy a ventilů a katalyzátor, blok motoru, vzniklé v souvislosti s provozem vozidla na pohon LPG. Konec pojištění je uplynutím doby pojistného krytí (doba, km), která nastane dříve. U skupiny pojištěných vozidel může být překročena základní doba tovární záruky. |
Autor: | ziki.r [ pon 02. bře 2015 23:17:35 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Elyseé, 1,2 VTI, LPG |
Zdravím. Zkušenosti po 2500 km, mám za sebou garanční kontrolu u firmy která přestavbu prováděla, v rámci které odstranily drobný únik chladící kapaliny na kterou je systém LPG napojen. Úbytek výkonu jsem nezaznamenal, snad jen že auto při provozu na LPG je tišší, časem nutnost dořešit palubní počítač, za pomocí vhodného emulátoru. Při každodenním používání, ke kterému bylo vozidlo zakoupeno a přestavěno (80% okresky, 20% město), činí průměrná spotřeba LPG 6,5 l/100 km. |
Autor: | ziki.r [ sob 23. kvě 2015 20:22:19 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Elyseé, 1,2 VTI, LPG |
Na LPG ujeto 10000 km, zatím bez problémů , vše chodí tak jak má! Průměrná dlouhodobá spotřeba LPG se ustálila na 6,45 l/100km, s rychlostním průměrem 63 km/hod. |
Autor: | MYLANOS [ sob 22. srp 2015 21:30:37 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Elyseé, 1,2 VTI, LPG |
zdravím LPG osobně proti plynu absolutně nic nemám mluvím z praxe použití ve voze daewoo lanos od roku 2008 do ted tedy 7let absolutně bez závad co se týče plynu po zkušenostech mohu doporučit BRC 24sequens,,,paráda najeto asi 150 tisíc km a ted k motoru to...pozor na dlouhodobé vyšší rychlosti na na lpg nad 130km ty doby kdy jsem v praze nasadil 150 a ubral v Plzni mě vyškolili dělaná těsnění pod hlavou a zabrušování ventilů rovnání hlavy po 50tisících .mortor je v podstatě z astry starý 8ventil ...a ten něco vydrží , při hoření LPG vznikají v motoru podstatně větší teploty a motor je potřeba paradoxně chladit benzinem ..takřže na dálníci občas přepnu a berounák vyletím na benzin motor se schladí některé nové lpg mají přívstřik benzinu....jediné auto které vše toto vydrží je octavia fabricky dělaná na LPG specialně tvrzená sedla ventilů atd...potom možná nějaké ameriky třeba Chrysler Voyager 3litr...u menších objemů jako třeba 1.2 a ještě 16 ventil zmenšená plocha ventilů rovná se větší ohřev materialu a dřívější problémy....takže určitě přimazávání ventilů a říkám vše má své chce to opatrně a opravdu nešetřit za každou cenu a občas ho nechat jet dálku na benzin vstřiky ventily atd , já nemám přimazávání ventilů ale dával jsem VIF do benzinu trošku víc a je to znát plyn je sušší a dáva zabrat i vstřikům ...další výdaje jsou potom na emisích platíš dvoje a mělo by se jezdit na roční plohídku na těsnost jinak u mého lanose vzhledem ke konstrukci motoru a spotřebě OK ..ale po 7 letém plynování , ted toto vozidlo opouštím a kupuji v akdci za doberou cenu právě Elysee 1, 6HDi bude to můj první diesel tak jsem zvědav jak si sedneme upřímně u některých motorů příklad je třeba ford focus s motory duratec tak s tím si lpg vůbec nerozumí..kamarád dojížděč po 80 tisících motor totálně odešel před tím několikrát výměna ventilů , servis a servis děs ted koupil octavii diesel a je v klidu...takže at to všem LPG vyjde , ale opatrně někdy se to šetření prodraží.... |
Autor: | ziki.r [ čtv 31. pro 2015 23:20:33 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Elyseé, 1,2 VTI, LPG |
Zdravím, tak s ELYSE na LPG ujeto 25000km, zatím bez závad k plné spokojenosti. |
Autor: | MYLANOS [ pát 25. bře 2016 18:47:05 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Elyseé, 1,2 VTI, LPG |
tak to je dobře at to lítá , já mám tu 1,6HDi už jsem s tím jel dálku za 3,7 litru/prázdnej a limity rychlosti/ a při současné ceně nafty je to těsně pod kačku.../ zaokrouhlím to tak zatím.... koruna / kilometřík , to jde ..Jinak z auta jsem zatím docela nadšenej co se týče velikosti , výkonu motoru, kufru a neokoukanosti na českých silnicích....trochu minus některý matroše plasty v kabině je na nich vidět každej prd, sedačka kde sedím se začíná docela šoupat / asi na to koupím potahy/ a pasy konkrétně můj se začína po stranách chlupatět...... |
Autor: | jardalpg [ sob 03. pro 2016 16:01:09 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Elyseé, 1,2 VTI, LPG |
Přeju na LPG bezporuchový provoz,já mám GP 2009 LPG už 3 měs v servisu....zaklepaný ventily ,první oprava na nic,teď dávají tvrzený sedla a nechám namontovat přímaz.Jinak na ten plyn 176 tis Před tím C5 2002 a to byly jiný materiály!!! 300 000 na lpg bez přímazu a držák. |
Stránka 1 z 2 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |