Fórum Citroeny.cz http://forum.citroeny.cz/forum/ |
|
risk of particle filtr clogging http://forum.citroeny.cz/forum/viewtopic.php?f=149&t=9032 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | roman II [ pát 30. led 2015 13:12:49 ] |
Předmět příspěvku: | risk of particle filtr clogging |
"risk of particle filtr clogging" tahle hláška (oranžový trouhelník) se mi objevila (motorizace 68Kw, 1,6HDI - 8 ventil, r.v. 2011 a najeto 108 tis.km) asi před 14 dny, bohužel poslední měsíc pouze popojížděčky po městě. Vůz jsem protáhl po dálnici cca. 15 km a hláška se ztratila a po pár dnech popojížděček se opět objevila. Může to znamenat že počítač vyhodnocuje styl a průběh jízdy a že shledal že popojížděčky autu nesvědčí a že "hrozí riziko ucpání fitru" či se životnost blíží ke konci a bude třeba výměna (najeto 108 tis. km)?, případně zdali se ucpaný fap ohlásí nějakou červenou kontrolkou a jinou hláškou na displeji. |
Autor: | Petris [ pon 02. úno 2015 8:31:26 ] |
Předmět příspěvku: | Re: risk of particle filtr clogging |
Ahoj, nejsem servisní technik, ale z dostupných informací by měla řídící jednotka vyhodnocovat kromě jiného i styl jízdy: Regenerace: "Regenerace probíhá automaticky a je řízena řídicí jednotkou motoru v závislosti na mnoha parametrech, jimiž jsou např. jízda ve městě, krátké jízdy se studeným motorem, opotřebení komponentů, jízda po dálnici, ideální pracovní teplota, kvalita paliva a motorového oleje a další." Ucpaný FAP" "Ucpaný FAP se ohlásí trvale svítící kontrolkou diagnostiky. Pokud není proveden odpovídající servisní zákrok, tedy výměna filtru pevných částic, dojde postupně k přechodu do nouzového režimu, případně nemožnosti nastartování." Životnost: "Vzhledem k postupnému usazování popela ze spálených sazí, aditiva a sulfátů síry v keramické vložce má FAP omezenou životnost, která se u prvních generací FAPu pohybuje okolo 120 000 km, zatímco motory poslední generace mají FAPy s životností okolo 240 000 km." Zdroj: http://sluzby.peugeot.cz/filtry-pevnych-castic-fap/ Vlastní zkušenost s touto hláškou nemám. mám najeto 70tisíc km a ještě jsem neviděl svítit kontrolku ucpaného filtru. Pravdou je, že jsem několikrát přerušil regeneraci Filtru - Po vypnutí zapalování běží ventilátory chalzení, ale nebýt tohoto jevu tak o tom ani nevím. |
Autor: | roman II [ pon 02. úno 2015 9:26:59 ] |
Předmět příspěvku: | Re: risk of particle filtr clogging |
díky za info a odkaz. Kontrolka trvale nesvítí a ten oranžový trojúhelník po delší svižnější jízdě svíti přestal, asi se autu nelíbí krátké popojížděčky ve městě kde se ano motor pořádně neprohřeje. Jelikož mám 2011 68 KW - 8 ventil tak doufám že ten fap se bude výdrží blížit té hodnotě kolem 200 tis. km stejně jako by tomu mělo být u motorizace 82 KW - taky 8-ventil. kdyby náhodou fap odešel dříve tak těch +/- 9 tis. Kč není v autorizovaném servisu zas tak hodně peněz. |
Autor: | Havlicek.Lukas [ pon 02. úno 2015 10:19:50 ] |
Předmět příspěvku: | Re: risk of particle filtr clogging |
roman II ses si jistej spravnne zarazenym dotazem ?? vlastnis DS4 nebo C4 druhe generace ?? pokud vim ani v jednom aute 8ventilovka uz nebyla |
Autor: | Petris [ pon 02. úno 2015 10:22:03 ] |
Předmět příspěvku: | Re: risk of particle filtr clogging |
Lukáši 1.6 Hdi ve verzi EURO5 v C4II a C4DS jsou 8ventily. |
Autor: | Havlicek.Lukas [ pon 02. úno 2015 10:27:50 ] |
Předmět příspěvku: | Re: risk of particle filtr clogging |
a proc sem si furt myslel ze 16V ?? |
Autor: | Petris [ pon 02. úno 2015 10:34:24 ] |
Předmět příspěvku: | Re: risk of particle filtr clogging |
Byly 16V ale modernizace pro EURO5 z nich udělala 8V, společně s: - úpravou vnitřního litinovího monobloku (open deck block) - novou hlavou, sacím potrubím, jiným úhlem vstřikovačů - kompresní poměr se snížil na 16,0 : 1 - odpojitelná vodní pumpa - vstřikovače Continental 1700 barů - přesunutí FaPU blíže k motoru a jiných vychytávek http://www.autorubik.sk/technika/motor-psa-ford-16-hditdci-dv6/ |
Autor: | Havlicek.Lukas [ pon 02. úno 2015 10:37:15 ] |
Předmět příspěvku: | Re: risk of particle filtr clogging |
a jhinych ocasovin zlate BEZeuro |
Autor: | roman II [ pon 02. úno 2015 12:01:15 ] |
Předmět příspěvku: | Re: risk of particle filtr clogging |
Petris píše: Byly 16V ale modernizace pro EURO5 z nich udělala 8V, společně s: - úpravou vnitřního litinovího monobloku (open deck block) - novou hlavou, sacím potrubím, jiným úhlem vstřikovačů - kompresní poměr se snížil na 16,0 : 1 - odpojitelná vodní pumpa - vstřikovače Continental 1700 barů - přesunutí FaPU blíže k motoru a jiných vychytávek http://www.autorubik.sk/technika/motor-psa-ford-16-hditdci-dv6/ Otázka je zdali přechod na 8-ventilovou techniku pomůže všem nešvarům co měli 16-ventily HDI (odcházející turba a EGR, přílišná tvorba karbonu v motoru, ucpávající se sítko a trubka chlazení oleje k turbu atd.) |
Autor: | Petris [ pon 02. úno 2015 12:25:24 ] |
Předmět příspěvku: | Re: risk of particle filtr clogging |
roman II píše: Otázka je zdali přechod na 8-ventilovou techniku pomůže všem nešvarům co měli 16-ventily HDI (odcházející turba a EGR, přílišná tvorba karbonu v motoru, ucpávající se sítko a trubka chlazení oleje k turbu atd.) Citace z článku z odkazu: "Ako prax ukázala, motor je naozaj spoľahlivejší ako jeho predchodca. Vstrekovače sú lepšie uchytené a podfukovanie sa takmer nevyskytuje, turbodúchadlo má tiež väčšiu životnosť taktiež tvorba karobónu je podstatne menšia. Čo však ostalo je nevhodne tvarovaná olejová vaňa, ktorá za bežných okolností (klasickej výmene) neumožňuje kvalitnú výmenu oleja. Karbónové usadeniny a ďalšie nečistoty usadené na jej spodnej časti následne kontaminujú novú olejovú náplň, čo negatívne vplýva na životnosť motora a jeho súčasti. Pre dlhšiu životnosť tak motor vyžaduje častejší a finančne náročnejší servis. Pri kúpe jazdeného vozidla tak nie je na škodu zdemontovať a poriadne vyčistiť olejovú vaňu. Následne sa odporúča pri výmene oleja prepláchnuť motor s čerstvým olejom, resp. a zdemontovať a vyčistiť olejovú vaňu aspoň každých 100.000 km" |
Autor: | roman II [ pon 02. úno 2015 13:41:46 ] |
Předmět příspěvku: | Re: risk of particle filtr clogging |
s tou vanou si nejsem zas tak úplně jistý, když jsem v létě měnil olej tak vypoušťák je dole na vaně oproti starším vanám na 16V kde byl vypoušťák několik cm nad spodkem olejové vany a zůstávalo na dně více zakarbonovaného oleje. |
Stránka 1 z 1 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |