Fórum Citroeny.cz
http://forum.citroeny.cz/forum/

eHDI
http://forum.citroeny.cz/forum/viewtopic.php?f=149&t=8927
Stránka 1 z 1

Autor:  Csabika [ pát 21. lis 2014 9:09:40 ]
Předmět příspěvku:  eHDI

Uvažujem nad kúpou modelu C4 eHDI115. Auto sa nám veľmi páči, avšak neviem či ten systém StopStart nebude problémový. Totiž ako sa všade píše, veľa zastavení a štartov motora má záporné účinky na dvojhmotový zotrvačník, ktorý tento motor podľa mojich vedomostí obsahuje. Teda aby v konečnom zrátaní nákladov na prevádzku auta tento úsporný systém nebol naopak záťažou pre našu peňaženku. Najazdíme ročne cca. 15-18 tisíc km, z toho 60% v meste, 20% okresky a 20% diaľnica. EHDI115 by som chcel kvôli 6 stupňovej manuálnej prevodovke, tá je údajne veľmi vydarená. Do inej motorizácie (ešte Pure tech) to Citroen nedáva. Poraďte mi, opatí sa investovať do eHDI alebo ísť radšej do iného modelu, kde je dostupná 6 stupňová prevodovka. Tiež nemám info o spoľahlivosti eHDI115 +S&S - 6MT, dúfam že nepatrí k poruchovým modelom, lebo asi z C4 je najzložitejší.

Autor:  Postreh [ čtv 27. lis 2014 11:38:30 ]
Předmět příspěvku:  Re: eHDI

Motor 1,6 e-HDI je vynikajuci, prevodovka na francuza neskutocne presna, system start-stop bezkonkurencne najlepsi na trhu, ziadne chvenie pri restarte..... jazdim ho v DS4
avsak zvazil by som ci diesel do mesta, pises 60 % mesto, kratke trasy , motor sa ani nezahreje, trpi filter pevnych castic...
kupil by som radsej benzin

Autor:  Csabika [ sob 20. pro 2014 13:58:50 ]
Předmět příspěvku:  Re: eHDI

Nevedel by mi poradiť niekto kto sa tomu rozumie? V niektorých príspevkoch ak sa jedná o jazdu v meste tak HDI neodporučujú, ale v teme kde sa pýta jeden či by taxi bolo dobre C4 tak mu radia že najradsej HDI. A to väčšinu jázd taxíky robia v meste a pomalou rýchlosťou, čakaním na semaforoch. Tiež keď vidím tie dodávky malé, tak všetky majú turbodizlove motory. Tiež najazdia veľa po meste krátke trasy. Tak kde je pravda? Chceli by sme s manzelkou nove C4 (ale asi pockame facelift). Mne sa ježia chlpy keď vidím v materiáloch čo mi dali v autosalone spotrebu u 1,6VTI 8,8 litrov oproti 4,4 litrov u eHDI. To predsa je ohromný rozdiel. Asi dám radsej viac za HDI, o 2 roky sa mi to vráti na palive, aj keď majú drahší servis, nemôže predsa normálny človek živiť C4 v meste.

Autor:  Havlicek.Lukas [ sob 20. pro 2014 16:47:10 ]
Předmět příspěvku:  Re: eHDI

jenze ty nafty jsou porad nastartovane - nikdo to pri cekani na zakaznika nebude vypinat :lol:

Autor:  Csabika [ sob 20. pro 2014 17:21:46 ]
Předmět příspěvku:  Re: eHDI

Práveže nie, taxikári odídu zo stanovišťa na jazdu s klientom a keď sa vrátia z jazdy tak vypnú motor, a idú do budovy, kde majú miestnosť sa zohriať, fajčiť, kávičkovať. Určite nemajú zapnuté nonstop motory. Niekedy dávnejšie som ich pozoroval z okna v práci, občas mali cez deň len cca. 10 jázd, aj som sa čudoval z čoho žijú. Aj tí s dodávkami vypínajú motor keď nesú tovar napr. do predajne alebo zásielková služby do domu, bytu. To ak by naštartované nechal, občas by už pri návrate tam auto nemal :-)

Autor:  pavjana [ ned 21. pro 2014 11:49:34 ]
Předmět příspěvku:  Re: eHDI

Dobrý den,

při vašem rozdělení jízdy 60/20/20 (město/okresky/dálnice) bych rozhodně nepočítal se spotřebou 4,4 l/100km.
Více o spotřebě a podílu diesel/benzin Vám napoví uvedený odkaz na sprintmonitor.de, kde jsem filtrem vybral vozy od 80kW do 90kW.
Jako reálné hodnoty spotřeby pro eHDi bych za sebe uvedl spíše hodnoty udávané pro HDi. Viz.příloha.

K průměrné spotřebě na jízdu se k 5,5 l/100km u eHDi dostanu po cca. 10 až 15km jízdy ustálenou rychlostí 90 km/h. S&S po nastartování vypínám.

Nejnižší spotřebu na jízdu se mi podařilo 4,5 l/100km pro 80km vzdálenost ve složení 50/50 (město/okresky) ale to byla volná silnice a tuto trasu jezdím několikrát měsíčně.

Moji průměrnou spotřebu na 41t km vidíte v měm podpisu, nejsem závodník ani ekojezdec, ale také nejsem brzdou provozu.

S pozdravem
Pája

Přílohy:
c4-tech.gif
c4-tech.gif [ 241.56 KiB | Zobrazeno 16756 krát ]

Autor:  Miroslav Lengyel [ pon 22. pro 2014 14:52:40 ]
Předmět příspěvku:  Re: eHDI

Srovnávat taxikáře nebo rozvážkovou službu s běžným uživatelem asi není nejšťastnější nápad.Jednak si palivo dávají do nákladů nebo jsou pouhými zaměstnanci,takže je nějaký servis nijak nedrásá.A pokud se s naftou obecně skáče kolem komína,tak trpí vstřiky i FAP filtr,takže je třeba připočíst k té úspoře za palivo také případné výměny těchto dílů.Já jezdím s C4 Picassem 1.6 VTI dlouhodobě do 8l včetně města a to se s ním 2x nemažu.Na dálky i naložené umí za 7.5 l včetně dovolené v IT.

Autor:  Pietro69 [ pon 22. pro 2014 19:14:31 ]
Předmět příspěvku:  Re: eHDI

To je nekonečná diskuze. Jestli diesel nebo benzin. Já mám první diesel a pokud to půjde už nikdy zpět do benzínu. Vti mi žralo olej. 130 a víc na dálnici docela zvukový a pocitový opruz. Je fakt,ze toto mám nové takže případné problémy mně ještě nedohnaly.

Autor:  Miroslav Lengyel [ pon 22. pro 2014 19:27:18 ]
Předmět příspěvku:  Re: eHDI

Každému holt vyhovuje něco jiného,já bych nikdy nevlezl do ropáka. A že Ti VTI žralo olej,tak za to nemůže motor,ale nevhodný olej.
http://www.citroeny.cz/forum/viewtopic.php?f=11&t=8656
Můj stroj má ve 130km/h přesně takový projev a otáčky jaké má mít. ;)

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/