Fórum Citroeny.cz http://forum.citroeny.cz/forum/ |
|
Al disky http://forum.citroeny.cz/forum/viewtopic.php?f=149&t=8386 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | n.bohr [ sob 18. led 2014 15:32:03 ] |
Předmět příspěvku: | Al disky |
Zdravim,moze mi niekto povedat rozumny dovod preco su origo disky od citroenu niekedy aj viac nez dvakrat tak drahe ako bezne znackove disky inych vyrobcov?Premyslal som,ze si dam na auto origo,ale pri ich cene ma presla chut. Naozaj su o tolko kvalitnejsie o kolko su drahsie? |
Autor: | Havlicek.Lukas [ ned 19. led 2014 8:30:08 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Al disky |
kazda automobilka si za svoje original disky necha zaplatit |
Autor: | pavjana [ ned 19. led 2014 12:26:44 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Al disky |
Občas bývají slevové akce viz. odkaz. http://www.citroen.cz/Resources/Content ... y_2013.pdf Takže pak zbývá čekat až taková akce bude. Jediné co mi vadí, že u 99,99% prodejců alu disků není uváděna hmotnost prázdného disku. Vesměs bývají těžší než obyčejné plechové disky a někdy o hodně. Z pohledu jízních vlastností a komfortu není jedno jestli kolo váží 15, 20 nebo 25kg. 15kg mi váží 15" zimák na plechu. 24kg mi váží origo 17" letní alu. Chtěl bych kdyby mi 17" alu kolo važilo okolo 16kg. Je to řešitelné, ale jeden disk je pak za 800,- az 1000,- Eur a vážil by 2/3 originálního plechového 17" disku.. Pája |
Autor: | n.bohr [ ned 19. led 2014 14:42:29 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Al disky |
lukas - je len otazka kto take disky kupi ked je mnozstvo kvalitnych vyrobcov diskov za nizsie ceny.Ci to je pre automobilku zanedbatelne ked predaju len cast produkcie?Mne by to jedno nebolo,ze nieco vyrobim a ostane to lezat na sklade. paja - ta vyssia hmotnost asi preto nakolko na plechovom disku je podstatne menej hmoty hoci zelezo ma vacsiu hmotnost.Zliatinove disky pouzivaju sice lahsie materialy ale pevnost je prvorada takze treba viac hmoty - materialu.Pre krasu treba vzdy nieco obetovat. Ale aj vyssia hmotnost ma nejake vyhody napr vyssiu zotrvacnost,lepsiu stabilitu(viac hmoty blizko vozovky) nizsie tazisko. A nehrdzaveju |
Autor: | Havlicek.Lukas [ ned 19. led 2014 15:02:49 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Al disky |
tak produkce se jim vyplati protoze se davaji k vozum ve vyssich vybavach treba, a proste jsou silenci do daji 12tis za jedno kolo protoze to je proste "original" |
Autor: | pavjana [ ned 19. led 2014 15:34:03 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Al disky |
-pouzivaju sice lahsie materialy ale pevnost je prvorada takze treba viac hmoty vsechny kovy se odlevaji ne nekolik taveb, podle urceni, ty nejlepsi a nejcistsi urcite nepujdou na alu kola takze i z toho duvodu musi byt vice materialu a tim padem jsou tezsi. Nebo jsou lehka jak jsem psal ale pak taky dobre draha. - lepsi stabita (vice hmoty bliz vozovky) mysleno nize teziste myslim si ze rozdil hmotnosti pro 4kusy disku (rekneme 4x 7kg = 28kg) muzeme klidne z pohledu zmeny teziste zanedbat u auta (pri nasich rychlostech jizdy), ktere prazdne vazi 1300kg. -vyssi setvacnost z pohledu mysleneho dojezdu bez zaracene rychlosti zcela zanedbatelne. Z pohledu pusobicich setrvacnych hmot na ulozeni napravy, tlumice.. jiz zanedbatelne neni. Napr. jakou energii musi odfiltrovat tlumic s pruzinami (neco jeste utlumi profil pneumatiky) pro 15kg a 25kg kolo. Kineticka energie je (m*v*v)/2 = (15kg * 10m/s * 10m/s)/2 = 750 tusim ze N (nekamenujte mne za to) (25kg * 10m/s * 10m/s)/2 = 1250 Takze toto pusobi na tlumic,pruzinu a jejich ulozeni => zarucene vliv na zivotnost. Dalsi veci je kineticka energie rotujiciho kola a jeho vliv na brzdy (to bude jeste horsi nez pro ten tlumic). Vliv pri rozjezdu zanedbavam (auto se bude maximalne pomaleji rozjizdet a nejsou to takove prudke zmeny jako u tlumice a brzdeni). Paja |
Autor: | n.bohr [ pon 20. led 2014 16:03:24 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Al disky |
paja- potom ako som písal,pre krásu treba niečo obetovať.Nech sa každy rozhodne,či radšej al disky,alebo dlhšiu životnosť tlmičov,riadenia.....No podla mna to maju prepocitane aby to znieslo aj trochu vysiu hmotnost,inak by ich neponukali do predaja,resp nedavali k vyssim vybavam ak by to rapidne skracovalo zivotnost tlmicov,riadenia,casti zavesenia......tá skor podla mojho nazoru zavysi od stylu jazdy,po akych cestach sa jazdi a od nábehu km Kineticka energia sa udava v Joule (J) to len na okraj V Newtonoch sa udava sila |
Autor: | Havlicek.Lukas [ pon 20. led 2014 19:09:52 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Al disky |
ja prodaval C4 s litakama Rial Platin 17" auto melo 33tis potom zacalo 2x tydne litat po D1 a do roku prej sly cepy do haje cca 56tis otazka jestli to bylo tou hmotou na naprave nebo stylem jizdy |
Autor: | Petris [ úte 21. led 2014 7:06:19 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Al disky |
No Lukáši, spíš za to může rychlá jízda po D1 v pravém pruhu.. Přiznám se , že od pořízení originálních "liťáků" mě odradila cena, ne váha. , Koupil jsem DEZENT V dark ale také 16", nechtělo se mi totiž pořizovat i sadu letních gum. Což se nakonec vyplatilo, protože jsem při defektu jednu zničil a ta byla nahrazena pneu z rezervy.(Na rezervu šla zachovalá pneu, co jsme našli v pneuservisu ) Kola jsem nevážil, ale jelikož přezouvám sám, tak při manipulaci se zdají Dezenty lehčí než zimní plechy. Doplnění: Nedalo mi to a vygůgloval jsem : http://alu-kola.heureka.cz/dezent-v-7x16-4x108-et25/ Váha (bez gumy) : 8,65 kg (17" 9.16 kg) Plecháče : http://www.pneupremium.cz/kfz-8565-6-5jx16-4x108-et26-cb65 8,83 kg Takže +- stejně |
Stránka 1 z 1 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |