Fórum Citroeny.cz
http://forum.citroeny.cz/forum/

I. garanční prohlídka po dvou letech
http://forum.citroeny.cz/forum/viewtopic.php?f=149&t=7559
Stránka 1 z 2

Autor:  082m [ pát 01. bře 2013 12:55:11 ]
Předmět příspěvku:  I. garanční prohlídka po dvou letech

zdravím všechny majitele C4 II. a chtěl bych se s vámi podělit s poznatky z garanční prohlídky, popřípadě znát vaše zkušenosti a názory.
:arrow: Mám benzin 1,6 VTi v podstatě žádné závady , auto jezdí bez problémů pouze mám subjektivní dojem, že v některých případech pokud potřebuji rychle akcelerovat tak jako by mě cosi drželo za p*del a pak to vyrazí jak splašený. Bylo mi řečeno, že to mohou být vlivem nekvalitních benzínů zanesené střiky popřípadě přehrají nový SW což také udělali. Zatím jsem ještě nestačil zjistit stav zda došlo ke zlepšení.

:arrow: Další poznatek - motor po nastartování pokud je studený tak se mi zdá hlučný. Je to zvuk jaký býval u starých škodovek když byl volný rozvodový řetěz. Jakmile se motor zahřeje nebo si myslím jakmile se natlakuje olej tak se to sklidní. Po ukončení jízdy jde motor tiše. Tento problém mi byl vysvětlen tak, že starší motory (prosím nechytejte mě za slovo) měly někde cosi kde se olej po ukončení jízdy zadržel a všechen nestekl do olejové vany a tudíž nemuselo docházet po startu k natlakování celého systému. Jak jsem nakoupil tak prodávám.

:arrow: A nyní k oné garanční prohlídce. Celková cena bez pár korun 6000 Kč.

Nechci zde vypisovat jednotlivé položky ale pokud má někdo zájem nechť v diskusi se ozve a já to přihodím. O pár věcech se chci ale zmínit:
:idea: Při koupi auta jsem byl upozorněn, že nesmím do tohoto motoru dát jiný olej než Total Quartz 0W-30. Při výměně na garančce tam dali olej Total Q 9000 5W-30 FAP. Cena tohoto oleje 4,5l 2337 Kč. což se mi zdá opravdu ranec.
:idea: Kabinový filtr 752 Kč
:idea: Prohlídka po 2. roce 1016 Kč.(ptám se je garanční prohlídka zdarma?)
:idea: No a nakonec ještě jedna položka byť není velká - zkušební jízda 181 Kč.

Přihoďte sem Vaše zkušenosti a názory

Autor:  HonzaC [ pát 01. bře 2013 14:50:42 ]
Předmět příspěvku:  Re: I. garanční prohlídka po dvou letech

No, tak to bys mel mit doslova prelito. Naplne pro 1,6 VTi je 4,25 litru. Tak snad to mas alespon vazne k horni rysce. Ta cena za olej je bohuzel typicka. Tak radove ~400 za litr v servisu. Jinak 5l kanystr stoji do 800Kc :D

Proto se ne nadarmo rika, ze pro ne nevydelava prodej auta, ale servis. Bohuzel jelikoz mas auto v zaruce, tak ti nezbyva nic jineho, nez to po dobu zaruky vydrzet a pak uz tyhle prohlidky delat nekde jinde nebo sam ve vlastni reziji.

Obecne si myslim, ze ceny materialu, za ktere se delaji prohlidky jsou minimalne se 100% marzi, ale to je tak uplne vsude, s tim nic nenadelas.

Mimochodem, klidne se hod vsechny polozky. Myslim, ze by to zajimalo vice lidi. Pokud nechces, neuvadej, kde ti to delali.

Autor:  Sokol [ pát 01. bře 2013 17:42:58 ]
Předmět příspěvku:  Re: I. garanční prohlídka po dvou letech

Mám před 1. garančkou, takže určitě nejen já uvítám podrobný soupis a zkušenosti se jmenovaným servisem. Hrubý chod studeného motoru je vlastnost VTi, mám také 1,6 a dělá mi to také. Jinak chce to brát dobrý benzín, VTi jsou citlivé na kvalitu.

Autor:  doXo [ pát 01. bře 2013 18:19:58 ]
Předmět příspěvku:  Re: I. garanční prohlídka po dvou letech

do VTi motora je odporučané každych 5000km do nádrži naliat aditivum čo Citroen odporuča a dotankovat do plna.Oskušane hlavne v zime v marazoch je to o niečo lepšie.
Inak u nas na C4 1.6VTi vyjde na 160€ A veruže maržu ani 50% nemáme.
Olej kto píše že 4,25L stači do 1.6VTi klame ak chceš mat do plna cca 4.6L -4.7L treba.
Do VTi motorov jedinne olej TOTAL 5W30 INEO ECS alebo inný 5w30 s normou C2!
Inak dalšia vec maš nový softvér poznáš to tak ze auto na voľnobehu viac ako do 3.5Tis otáčok nevytočis..

Autor:  HonzaC [ pát 01. bře 2013 18:57:51 ]
Předmět příspěvku:  Re: I. garanční prohlídka po dvou letech

No, nevim kdo "klame" a je mi to docela jedno. Koukni do servisniho planu, pro 1,6 VTi je to 4,25l. Z motoru ke vsemu nikdy nevypustis vsechno.

Olej Total Q 5W30 INEO ECS 5l stoji do 800Kc a jemu tam nalili dokonce levnejsi "Total Q9000 5W-30". To uz nemluvim o tom, ze jako servis to maji vetsinou v sudu, takze cena je jeste nizsi.

Jo, kabinovy filtr do 350Kc "kvalitni".

Proste jak to pise uzivatel uplne nahore, tak tam meli vsude marzi min 100% na materialu. Mozna DoXo u vas je to jinak. I ta cena v Eurech co jsi napsal byla nizsi.

Jeste na zaver dodam, chapu, ze se ten servis nejak zivit musi. Osobne proti tomu nic nemam. Slo je o to vycisleni marze a taky to, ze pokud se to nekomu zda hodne, muze si to udelat treba levneji sam - paklize to umi.

Autor:  doXo [ pát 01. bře 2013 19:14:30 ]
Předmět příspěvku:  Re: I. garanční prohlídka po dvou letech

vždy plan píše o trocha menej oleja proste ak v 1.6VTi chceš mat olej po hornu rysku tak tam treba 4.6-4.7L treba vyskušat sám mam ten agregát no v starej C4.

Autor:  082m [ sob 02. bře 2013 21:12:50 ]
Předmět příspěvku:  Re: I. garanční prohlídka po dvou letech

tak tady máte jednotlivé položky které byly účtované_cena je uvedená včetně DPH

přípravek na vnitřní čištění (asi motoru) 376,84
filtr olejový 413,82
těsnění JOINT 68,79
kapalina brzdová 180,91
čistič brzd 180,29
filtr s akt. uhl. Purflux 752,62
olej Total Q 9000 5W30 4,5l 2337,16
kap.chladicí 37,03
zkušební jízda 181,50
prohlídka po 2 roce 1016,40
výměna brzdové kapaliny 363,-
vým pyl. filtru 72,60

jinak jsem včera poprvé vyjel po garančce, po nastartování studeného motoru první dojem byl ten, že se motor sklidnil nebylo slyšet takové cvrlikání ale zato se ozývalo pravidelné kovové klepání. Po příjezdu motor jen šeptal. Takže budu muset zajet do servisu aby se na to podívali, pokud bude motor teplý ta nic neusliší.

pro doXo: do VTi motora je odporučané každych 5000km do nádrži naliat aditivum čo Citroen odporuča a dotankovat do plna.Oskušane hlavne v zime v marazoch je to o niečo lepšie.

napiš značku nebo název aditiva které jsi dával do benzinu popřípadě kde se dá sehnat

Autor:  Dawe [ úte 05. bře 2013 13:41:54 ]
Předmět příspěvku:  Re: I. garanční prohlídka po dvou letech

Do motorů VTi/THP je opravdu dobré lít to aditivum, orig číslo je 1606355880 cena 380,-Kč. Jinak cena oleje je opravdu přehnaná ! Ostatní díly nejsou o tolik dražší jako kvalitní druhovýroba. Např. pylový filtr s aktivním uhlí zn.Purflux by měla být maloobchodní cena 600,-Kč
Ještě k té záruce: pokud nemáš prodlouženou záruku kde oni mají ošetřené to že musíš jezdit k nim do servisu, ale jestli máš klasickou 2-letou záruku můžeš jezdit kam chceš !!! ;-)

Autor:  HonzaC [ úte 05. bře 2013 15:09:55 ]
Předmět příspěvku:  Re: I. garanční prohlídka po dvou letech

Purflux je zrovna velmi casto jako original Peugeot/Citroen :) Zadna druhovyroba.

Autor:  Dawe [ úte 05. bře 2013 15:38:43 ]
Předmět příspěvku:  Re: I. garanční prohlídka po dvou letech

Na tom není nic originálního, PSA to normálně nakupuje. Ale je pravda že zn.Purflux PSA používá dost často

Autor:  bigjohn [ pát 15. bře 2013 13:04:25 ]
Předmět příspěvku:  Re: I. garanční prohlídka po dvou letech

zaujímavé, ja som bol s mojou na prvej garančke po roku, v 07/2013 idem na druhú.....o problémoch s autom som tu už písal (po niekoľkých týždňoch výmena kompletnej prevodovky)....hlučnosť motora sa nezmenila (ráno, po východe z garáže, na mňa kričí fajčiaci sused z balkóna "to ti celkom pekne ticho ide ten dieslový motor", a ja na to "veď to by si nemal ani počuť, to je benzín".....)
cenu prvej garančky si už nepamätám, ale určite nebola nízka....vadí mi len, podľa môjho názoru, nekvalitný lak, hlavne sa prejavujúci na dverách (aj keď sa ma snažil známy v servise presviedčať o tom, že to búcham do vedľajších áut...) a zamŕzanie kufra (kúpim jelení lúj, lebo som presvedčený, že zámok je ok a mrzne tesnenie).....no a so spotrebou 1.6 VTi v meste nič neurobím....no a samozrejme mi chýba šiesty rýchlostný stupeň, za to by som vraždil, lebo na dialnici motor straaašne hučí a plače za tou šestkou.

Autor:  doXo [ ned 17. bře 2013 9:42:11 ]
Předmět příspěvku:  Re: I. garanční prohlídka po dvou letech

ukáž mi auto s Variabilákom ktorý je za studena(resp. v zime za studena) tichý.

Autor:  majkl82 [ pát 12. dub 2013 23:52:40 ]
Předmět příspěvku:  Re: I. garanční prohlídka po dvou letech

Takze ja som tiez robil zarucnu kontrolu v pondelok. Chlapik na mna vyletel s tym ze to bude stat 280 euro. Tak som sa ho spytal ci by som si mohol doniest svoje veci na vymenu a ze to nie je vobec ziadny problem ale musi to byt len to co tam patri.
Takze som kupil olej Total Quartz INEO ECS 5W30 5 litrov,olejovy filter,pelovy filter a vzduchovy filter. Vsetky filtre znacky MANN.
Cena 67 euro ale ja to kupujem u znamej v obchode bez blocku a DPH. :oops:
Vymena a vsetky tie ukony okolo toho staly 87 euro aj s doliatim chladiacej kvapaliny a napichnutim na comp a skontrolovanim ci je vsetko ok a samozrejme razitkom do knizky. Takze mam pokoj do aprila 2014 alebo pri 50000 km. Takze celkovo ma to vyslo 154 euro namiesto 280. Inac bolo to robene v citroene v ziline.

Autor:  sector [ sob 21. zář 2013 13:55:49 ]
Předmět příspěvku:  Re: I. garanční prohlídka po dvou letech

Ja jsem byl pred tydnem na garancni prohlidce po 10 mesicich pouzivani od data zakoupeni auta a necelych 15 000 km.

1.6 VTi 120k.

Kabinovy filtr - 549,-
Vymena pylovy filtr - udrzba - 133,-
Olejovy filtr - 379,-
Tesneni D16x22 - 16,-
Olej Total Quartz Ineo ECS 5W30 C2 4,3l. - 2497,-
Kapalina do ostrikovacu 1,5l. - 41,-
Shell Antifreeze 0,8l. - 107,-
Likvidace nebezp. odpadu (olej + filtr) - 121,-
Spotrebni material na zakazku - 182,- :D
Servisni prohlidka, pravidelne operace 932,-
Kontrola, zkouska vozidla - 196,-
------------------
5153,-


Jeste mi v zaruce bude vymeneno nejake cidlo teploty nebo spinaci rele ventilatoru, huci obcas dele nez je potreba po zhasnuti motoru.
Zkontroluji mi vrzani nad PP kolem neco nad tlumicem, po rozhoupani auta neco vrze, jakoby nad tlumicem. Pry vse je v pohode (cepy, ramena, silentbloky), ale jeste se na to podivaji a zjisti co toje.

Jinak mam taky takovy pocit, ze auto je hrozne lenive, kdyz sesplapnu plyn, tak nevystreli hned ale rozjizdi se pomalu, jako kdyby neco opravdu drzelo za zadek nebo bylo priduseno. Benzin tankuju dobry (Agip, OMV, Shell) obcas zaleju i 100oct. Ale nevim cim to proste je.

Za studena motor klepe jak diesel.

Jinak vse funguje jak ma.

Autor:  Sokol [ sob 21. zář 2013 21:54:22 ]
Předmět příspěvku:  Re: I. garanční prohlídka po dvou letech

Zdar, již mám najeto 39000 km, mé poznatky k tvým problémům:

- hučení ventilátoru cca 2 minuty po vypnutí motoru je normální (pokud hučí déle a palubní PC hlásí chybu, pak je třeba měnit čidlo, mě ho měnili druhý den po zakoupení nového auta),

- vrzání nad tlumičem jsem měl taky, suchý silentblok na motoru, stačilo promazat bílou vazelínou,

- klepání motoru za studena je normální, vlastnost VTi, pokud začne řetěz nepravidelně chrastit za tepla, nutno řešit,

- liju dlouhodobě do benzínu aditivum VIF Super Benzín Aditiv a auto mi připadá, že má lepší reakci na plyn a kapku nižší spotřebu, než před VIFem, jinak je to 16v, potřeba točit a nedusit pod 2000 ot., pokud chceš rychleji akcelerovat.

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/