Fórum Citroeny.cz
http://forum.citroeny.cz/forum/

lpg do C4 II 1.6 Vti
http://forum.citroeny.cz/forum/viewtopic.php?f=149&t=5341
Stránka 1 z 1

Autor:  Miro [ úte 28. úno 2012 11:39:27 ]
Předmět příspěvku:  lpg do C4 II 1.6 Vti

Zdravím, vedel by sa niekto so mnou podeliť o skúsenosti s lpg v tomto motore? Pri dnešnej cene benzínu silno rozmýšľam nad prestavbou môjho auta C4 II 1.6 Vti exclusive. Ďakujem za Vaše názory a skúsenosti

Autor:  Slavo3 [ sob 21. črc 2012 20:55:01 ]
Předmět příspěvku:  Re: lpg do C4 II 1.6 Vti

Dnes som bol v servise v Citroene a tam bola C4 Picasso 1.6 Vti s LPG. Mechanici mi povedali, že ak chcem takto dopadnúť, nech si ho dám namontovať. Ale možno to bola ojedinelá závada, neviem.

Autor:  Havlicek.Lukas [ sob 21. črc 2012 21:19:51 ]
Předmět příspěvku:  Re: lpg do C4 II 1.6 Vti

no sice tam byla ale nenapsal si s jakym problemem tam skoncila :D
ja kdyz makal v autodilne taky tam jezdily auta na LPG a ne vzdy byl problem s plynem nebo motorem ObrázekObrázek

Autor:  Slavo3 [ sob 21. črc 2012 21:42:09 ]
Předmět příspěvku:  Re: lpg do C4 II 1.6 Vti

Nepovedali mi to, ale ani som sa nepýtal. To sme len tak prehodili medzi rečou, kým mi menili olej. Ja som v minulosti mal niekoľko áut na LPG a nebol s nimi problém. Ale to boli staršie generácie motorov z 90 rokov. Moje skúsenosti s ročným C3 Picassom sú 4 x v servise z toho 2 x na odťahovke a preto sa trochu bránim nejakým zásahom do motora. Už aj tak sú s ním starosti, zatiaľ chválabohu v záruke.

Autor:  Havlicek.Lukas [ sob 21. črc 2012 21:45:49 ]
Předmět příspěvku:  Re: lpg do C4 II 1.6 Vti

no jo to jsou ty nemecke motory ve francouskych autech :D

Autor:  kerbi [ ned 20. říj 2013 15:25:53 ]
Předmět příspěvku:  Re: lpg do C4 II 1.6 Vti

Aby to nebylo jen jedna pani povidala, prikladam foto me cerstve montaze. Mam namontovan Elpigas - Stella, nadrz toroid 62,5l - natankovat lze 53l, plneni v blatniku (pod vicko benzinu se to nevejde). Prvni nadrz byla spotreba 7,6l/100km, ale v tom bylo i testovani a nastavovani po montazi. Druha nadrz 7,2l/100km. Ale mam to nove tak se to jeste musi usadit.
Jinak tenhle motor Citroen dela i ve verzi s LPG (viz navod strana tusim 120. - parametry motoru 1,6 VTi LPG) ale k nam se nedovazi, takze nevim detaily, jestli ma motor nejake upravy treba jako u Opela 1,4 turbo LPG, ktery ma jine sedla, ventily a naladeni RJ.
Nadrz jsem nechal dat co nejvetsi, takze zvedla podlahu o 2cm. Za nadrz se i tak jeste vejde, hever, naradi a sprej na opravu pneu. Kuft to nijak nezmensilo a predpokladany dojezd kolem 700km je pro mne podstatnejsi.
Auto nemeri mnozstvi benzinu plovakem, ale odpoctem podle spotreby, takze ukazatel benzinu klesa i kdyz na benzin nejedete. Je to treba resit umulatorem hladiny benzinu v nadrzi, ktery resetuje stav palivomeru i kdyz nenatankujete.
Zatim mne prekvapil palubni pocitac, protoze ukazuje spotrebu odpovidajici LPG.
Je to moje treti auto na LPG a podle mych zkusenosti je lepsi nez konkretni system vybirat podle montazni dilny a tankovat na vyzkousene pumpe. Pak je vysledkem spokojenost s provozem na LPG. Spickovy system je vam k nicemu, kdyz ho namontuje a serizuje fuser bez zkusenosti. Tolik k pripadnym dotazum proc Elpigas a ne treba BRC. Muj oblibeny servis dela Stag a Elpigas a se Stagem od nich jsem nemel v predchozim aute za 160 000 LPG km zadny problem, tak jsem to opet nechal na nich ;)

P.

Přílohy:
Poznámka: Vicko plneni
6.JPG
6.JPG [ 139.36 KiB | Zobrazeno 35991 krát ]
Poznámka: Reduktor
5.JPG
5.JPG [ 152.55 KiB | Zobrazeno 35991 krát ]
Poznámka: Vstriky
4.JPG
4.JPG [ 119.24 KiB | Zobrazeno 35991 krát ]
Poznámka: Celkovy pohled, soudruzi z Citroenu tam moc mista nenachali
3.JPG
3.JPG [ 137.82 KiB | Zobrazeno 35991 krát ]
Poznámka: Prepinac LPG
2.JPG
2.JPG [ 107.1 KiB | Zobrazeno 35991 krát ]
Poznámka: Nadrz 62,5l - plneni 53l
1.JPG
1.JPG [ 109.34 KiB | Zobrazeno 35991 krát ]

Autor:  blatouch [ stř 30. říj 2013 21:35:54 ]
Předmět příspěvku:  Re: lpg do C4 II 1.6 Vti

Kerbi,
mohu se zeptat na podrobnější informace stran Vaší LPG přestavby? Máte nainstalováno i přimazávání ventilů, případně je u motoru 1,6 VTI nezbytný přístřik benzínu? Který servis Vám přestavbu dělal? Někdo ze sítě Elpigas? Nemáte problém s chybovými hláškami typu chudá směs? Chci si příští rok koupit nový C4GP a zvažuji právě tento motor a přestavbu na LPG. Sbírám tedy každou relevantní informaci. Děkuji předem za odpověď.
Blatouch

Autor:  kerbi [ stř 30. říj 2013 22:43:06 ]
Předmět příspěvku:  Re: lpg do C4 II 1.6 Vti

Napred jsem to chtel nechat prestavet u Domanskeho ve Stodulkach. Jejich pobocka (jednal jsem s p. Kotalem) byla ochotna zachovat zaruku po prestavbe, pokud budu jezdit na servis k nim. Ostatni pobocky to odmitly. Tak jsem to objednal, nabizi Lovato. Po trech tydnech cekani, ale nebyli schopni sehnat ani sadu na prestavbu, tak jsem to po vzajemne dohode zrusil. Zaruku by zachovali, ale prestavby delaji jen obcas a nerad bych takhle dlouho resil nahradni dily. Pan Kotal rikal, ze primazavani ani privstrik tyhle motory nepotrebuji, ale pochybuju ze s tim ma zkusenosti. Original 1,6VTi LPG muze byt upravena aby ventily vydrzely.
Nakonec jsem to prestavel u Autogas Coubal. Mel jsem od nich prestavene jedno auto a druhe mi dali do kupy, kdyz ho v Neptun Harfa prohlasili za mrtve, protoze to neumeli poradne nastavit. U Coubala to nastavili a jeste objevili kde byl opravdu problem.
Mam tam Elpigaz Stella OBD S48, bez primazavani, jen mam nastaven pro jistotu privstrik benzinu od 1800 ot a delky vstriku nad 12ms. Pri normalnim zatizeni to tedy jede jen na LPG. Chybove hlasky se snad konat nebudou. Predtim jsem mel Stag 300 a diagnostika nikdy nic nenamitala. Tahle RJ je zas o kus dal a zatim si s autem rozumi. Ale na hodnoceni je brzo. Spotreba u dalsi nadrze byla 7litru a to uz bude asi konecna.

Autor:  kerbi [ pon 16. pro 2013 20:53:53 ]
Předmět příspěvku:  Re: lpg do C4 II 1.6 Vti

Tak mam najeto 7000km na lpg a zatim vse funguje bez problemu. Spotreba i ted v zime 6,9-7,1 l/lpg, benzin na starty nespotreboval jeste ani 1/4 nadrze. Kvuli dopocitavani palivomeru ukazatel klesa i pri jizde na lpg. Palivomer se sam prepocita po cca 350 km, kdyz RJ vyhodnoti stale stejny odpor plovaku jako chybu mereni a premeri to. Kdyz je ale v nadrzi mene nez 1/2, tak se dostanete az na rezervu a auto porad pipa.
Po prozkoumani diskuzi o emulatorech a jejich spolehlivosti/nespolehlivosti jsem to vyresil obycejnym automobilovym spinacim relatkem s pridanym odporem.
Ted ukazatel funguje tak, ze po prepnuti zapalovani do I. polohy RJ zmeri odpor plovaku + pridaneho odporu (pred startem cekam nez na ukazateli dojezdu naskoci ----, to je cca 2s), pak nastartuji, rele sepne a RJ zmeri odpor samotneho plovaku. Rozdil odporu se tvari jako dotankovani a po par sekundach jizdy se ukazatel a dojezd srovna podle skutecneho stavu nadrze. Vim tedy kolik je v nadrzi benzinu. Pak uz ukazatel klasicky klesa podle vypoctu ze vstriku. Pri dalsim nastartovani se opet srovna .... Mohu ted jezdit i se 1/4 nadrze a hladove oko mlci. Relatko jsem pripojil rovnou k cerpadlu palivove nadrze, pristupnemu pod zadnim sedakem.

Prikladam schematko zapojeni, kdyby jste to nekdo potreboval. Ale vyzkouseno je to jen pro C4 II, 1,6VTi, u ostatnich modelu nemusi platit.

P.

Přílohy:
Poznámka: Schema zapojeni rele
Rele.JPG [21.81 KiB]
Zatím nestaženo

Autor:  blatouch [ čtv 02. led 2014 10:35:25 ]
Předmět příspěvku:  Re: lpg do C4 II 1.6 Vti

Ještě bych se Vás zeptal, zda máte u Vašeho C4GP i sklopnou třetí řadu sedadel. JInými slovy je možné mít toroidní nádrž i plně funkční třetí řadu sedadel? Potom mě ještě zajímá, kde tankujete LPG a zda máte zkušenost s LPG od Tank Ono. Děkuji

Autor:  kerbi [ čtv 02. led 2014 23:08:05 ]
Předmět příspěvku:  Re: lpg do C4 II 1.6 Vti

Treti radu sedadel nemam, je to klasicka C4 II. Pokud treti rada sedadel nezasahuje do prostoru rezervy asi by to jit melo. Nadrz muze byt nizsi nez mam ja a pouze nahradi rezervu. Veskere potrubi a hadice jdou take dolu pod auto. Nektere vybavy C4 maji pod rezervou jeste ovladani brzdy a to vadi. Na to jsem si daval pozor ja, aby to tam nebylo.
Ja tankuji jen u Tank Ono. I predchozi auto jezdilo az na vyjimky na jejich plyn a zatim jsme nemel problem. V servisu tvrdili ze podle stavu filtru pri vymene maji cisty plyn a ze bude asi sussi, takze se mi casem mohou zadrit vstriky. Po 160 000Km se tak nestalo, tak u nich beru dal i s C4. Ale samozrejme to u jine pobocky muze vypadat jinak. Snazim se tankovat jen na jedne pumpe a druhou mam v zaloze pro pripad poruchy na Onu. Jinak neexperimentuji.

P.

Autor:  gogoo [ pon 20. říj 2014 23:39:27 ]
Předmět příspěvku:  LPG do Berlingo 1.6 Vti

Rychlo-recenze instalace LPG do motoru 1.6 VTi 120 u Citroen Berlingo:

Cena 23,000 Kč, řídící jednotka ELPIGAZ, vstřiky ROSSO: auto líné, cuká, motor se dusí, spotřeba plynu > 10l / 100km (benzín = 7,8 l / 100 km)

Výměna vstřikovačů za nové AEB I-PLUS Arco (+ 2000 Kč): auto jede na plyn stejně, jako na benzín, spotřeba 8,6 l / 100km.

Problém byl v příliš pomalých vstřikovačích, které nedokázaly časy pod 3,4 ms. Tento motor vyžaduje kratší časy vstřiků.

Závěr: u přestavby LPG 1.6 VTi nešetřit na vstřikovačích!

Příloha:
IMG_20141102_132545.jpg
IMG_20141102_132545.jpg [ 123.45 KiB | Zobrazeno 33309 krát ]

Příloha:
IMG_20141102_132556.jpg
IMG_20141102_132556.jpg [ 127.63 KiB | Zobrazeno 33309 krát ]

Příloha:
IMG_20141102_132610.jpg
IMG_20141102_132610.jpg [ 115.32 KiB | Zobrazeno 33309 krát ]

Autor:  skabry [ pon 09. črc 2018 6:56:23 ]
Předmět příspěvku:  Re: lpg do C4 II 1.6 Vti

Jak koukám na vaše fotky montáže LPG, tak se asi dobře mění vzduchovej filtr co? ;)

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/