Fórum Citroeny.cz • Zobrazit téma - I. garanční prohlídka po dvou letech
Právě je stř 27. lis 2024 4:18:51

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 17 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: I. garanční prohlídka po dvou letech
PříspěvekNapsal: pát 01. bře 2013 12:55:11 
Offline

Registrován: stř 26. kvě 2010 23:39:33
Příspěvky: 10
zdravím všechny majitele C4 II. a chtěl bych se s vámi podělit s poznatky z garanční prohlídky, popřípadě znát vaše zkušenosti a názory.
:arrow: Mám benzin 1,6 VTi v podstatě žádné závady , auto jezdí bez problémů pouze mám subjektivní dojem, že v některých případech pokud potřebuji rychle akcelerovat tak jako by mě cosi drželo za p*del a pak to vyrazí jak splašený. Bylo mi řečeno, že to mohou být vlivem nekvalitních benzínů zanesené střiky popřípadě přehrají nový SW což také udělali. Zatím jsem ještě nestačil zjistit stav zda došlo ke zlepšení.

:arrow: Další poznatek - motor po nastartování pokud je studený tak se mi zdá hlučný. Je to zvuk jaký býval u starých škodovek když byl volný rozvodový řetěz. Jakmile se motor zahřeje nebo si myslím jakmile se natlakuje olej tak se to sklidní. Po ukončení jízdy jde motor tiše. Tento problém mi byl vysvětlen tak, že starší motory (prosím nechytejte mě za slovo) měly někde cosi kde se olej po ukončení jízdy zadržel a všechen nestekl do olejové vany a tudíž nemuselo docházet po startu k natlakování celého systému. Jak jsem nakoupil tak prodávám.

:arrow: A nyní k oné garanční prohlídce. Celková cena bez pár korun 6000 Kč.

Nechci zde vypisovat jednotlivé položky ale pokud má někdo zájem nechť v diskusi se ozve a já to přihodím. O pár věcech se chci ale zmínit:
:idea: Při koupi auta jsem byl upozorněn, že nesmím do tohoto motoru dát jiný olej než Total Quartz 0W-30. Při výměně na garančce tam dali olej Total Q 9000 5W-30 FAP. Cena tohoto oleje 4,5l 2337 Kč. což se mi zdá opravdu ranec.
:idea: Kabinový filtr 752 Kč
:idea: Prohlídka po 2. roce 1016 Kč.(ptám se je garanční prohlídka zdarma?)
:idea: No a nakonec ještě jedna položka byť není velká - zkušební jízda 181 Kč.

Přihoďte sem Vaše zkušenosti a názory


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 01. bře 2013 14:50:42 
Offline

Registrován: ned 12. úno 2012 16:16:37
Příspěvky: 1352
Bydliště: Frýdecko-Místecko
No, tak to bys mel mit doslova prelito. Naplne pro 1,6 VTi je 4,25 litru. Tak snad to mas alespon vazne k horni rysce. Ta cena za olej je bohuzel typicka. Tak radove ~400 za litr v servisu. Jinak 5l kanystr stoji do 800Kc :D

Proto se ne nadarmo rika, ze pro ne nevydelava prodej auta, ale servis. Bohuzel jelikoz mas auto v zaruce, tak ti nezbyva nic jineho, nez to po dobu zaruky vydrzet a pak uz tyhle prohlidky delat nekde jinde nebo sam ve vlastni reziji.

Obecne si myslim, ze ceny materialu, za ktere se delaji prohlidky jsou minimalne se 100% marzi, ale to je tak uplne vsude, s tim nic nenadelas.

Mimochodem, klidne se hod vsechny polozky. Myslim, ze by to zajimalo vice lidi. Pokud nechces, neuvadej, kde ti to delali.

_________________
C4 Grand Picasso, r. 2017, 2,0BlueHDi 16V 110kw, Selection, 6st manuál ;)
Peugeot 308, r. 2010, 1,6HDI 8V 82kw, 6st manuál ;)
C4 Grand Picasso, r. 2008, 1,6HDI 16V 80kw, Exclusive, 5st manuál ;)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 01. bře 2013 17:42:58 
Offline

Registrován: pát 27. črc 2012 13:45:12
Příspěvky: 27
Mám před 1. garančkou, takže určitě nejen já uvítám podrobný soupis a zkušenosti se jmenovaným servisem. Hrubý chod studeného motoru je vlastnost VTi, mám také 1,6 a dělá mi to také. Jinak chce to brát dobrý benzín, VTi jsou citlivé na kvalitu.

_________________
ex Citroen C4 1,6 VTi grey Shark 2012


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 01. bře 2013 18:19:58 
Offline

Registrován: ned 18. říj 2009 10:27:22
Příspěvky: 187
do VTi motora je odporučané každych 5000km do nádrži naliat aditivum čo Citroen odporuča a dotankovat do plna.Oskušane hlavne v zime v marazoch je to o niečo lepšie.
Inak u nas na C4 1.6VTi vyjde na 160€ A veruže maržu ani 50% nemáme.
Olej kto píše že 4,25L stači do 1.6VTi klame ak chceš mat do plna cca 4.6L -4.7L treba.
Do VTi motorov jedinne olej TOTAL 5W30 INEO ECS alebo inný 5w30 s normou C2!
Inak dalšia vec maš nový softvér poznáš to tak ze auto na voľnobehu viac ako do 3.5Tis otáčok nevytočis..

_________________
c4 1.6Vti---luciferko


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 01. bře 2013 18:57:51 
Offline

Registrován: ned 12. úno 2012 16:16:37
Příspěvky: 1352
Bydliště: Frýdecko-Místecko
No, nevim kdo "klame" a je mi to docela jedno. Koukni do servisniho planu, pro 1,6 VTi je to 4,25l. Z motoru ke vsemu nikdy nevypustis vsechno.

Olej Total Q 5W30 INEO ECS 5l stoji do 800Kc a jemu tam nalili dokonce levnejsi "Total Q9000 5W-30". To uz nemluvim o tom, ze jako servis to maji vetsinou v sudu, takze cena je jeste nizsi.

Jo, kabinovy filtr do 350Kc "kvalitni".

Proste jak to pise uzivatel uplne nahore, tak tam meli vsude marzi min 100% na materialu. Mozna DoXo u vas je to jinak. I ta cena v Eurech co jsi napsal byla nizsi.

Jeste na zaver dodam, chapu, ze se ten servis nejak zivit musi. Osobne proti tomu nic nemam. Slo je o to vycisleni marze a taky to, ze pokud se to nekomu zda hodne, muze si to udelat treba levneji sam - paklize to umi.

_________________
C4 Grand Picasso, r. 2017, 2,0BlueHDi 16V 110kw, Selection, 6st manuál ;)
Peugeot 308, r. 2010, 1,6HDI 8V 82kw, 6st manuál ;)
C4 Grand Picasso, r. 2008, 1,6HDI 16V 80kw, Exclusive, 5st manuál ;)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 01. bře 2013 19:14:30 
Offline

Registrován: ned 18. říj 2009 10:27:22
Příspěvky: 187
vždy plan píše o trocha menej oleja proste ak v 1.6VTi chceš mat olej po hornu rysku tak tam treba 4.6-4.7L treba vyskušat sám mam ten agregát no v starej C4.

_________________
c4 1.6Vti---luciferko


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 02. bře 2013 21:12:50 
Offline

Registrován: stř 26. kvě 2010 23:39:33
Příspěvky: 10
tak tady máte jednotlivé položky které byly účtované_cena je uvedená včetně DPH

přípravek na vnitřní čištění (asi motoru) 376,84
filtr olejový 413,82
těsnění JOINT 68,79
kapalina brzdová 180,91
čistič brzd 180,29
filtr s akt. uhl. Purflux 752,62
olej Total Q 9000 5W30 4,5l 2337,16
kap.chladicí 37,03
zkušební jízda 181,50
prohlídka po 2 roce 1016,40
výměna brzdové kapaliny 363,-
vým pyl. filtru 72,60

jinak jsem včera poprvé vyjel po garančce, po nastartování studeného motoru první dojem byl ten, že se motor sklidnil nebylo slyšet takové cvrlikání ale zato se ozývalo pravidelné kovové klepání. Po příjezdu motor jen šeptal. Takže budu muset zajet do servisu aby se na to podívali, pokud bude motor teplý ta nic neusliší.

pro doXo: do VTi motora je odporučané každych 5000km do nádrži naliat aditivum čo Citroen odporuča a dotankovat do plna.Oskušane hlavne v zime v marazoch je to o niečo lepšie.

napiš značku nebo název aditiva které jsi dával do benzinu popřípadě kde se dá sehnat


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 05. bře 2013 13:41:54 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 29. čer 2011 14:30:53
Příspěvky: 159
Do motorů VTi/THP je opravdu dobré lít to aditivum, orig číslo je 1606355880 cena 380,-Kč. Jinak cena oleje je opravdu přehnaná ! Ostatní díly nejsou o tolik dražší jako kvalitní druhovýroba. Např. pylový filtr s aktivním uhlí zn.Purflux by měla být maloobchodní cena 600,-Kč
Ještě k té záruce: pokud nemáš prodlouženou záruku kde oni mají ošetřené to že musíš jezdit k nim do servisu, ale jestli máš klasickou 2-letou záruku můžeš jezdit kam chceš !!! ;-)

_________________
Citroen C5 Aircross 2,0BHDi 130kw
Peugeot 308 GTi 1,6THP 200kw
Citroen C4Pic B78 2,0BHDi 110kw - EX
Citroen C5 X7 2,2HDi 125kw - EX
Citroen C3 A51 1,4i 54kw - EX
Citroen C4 VTS 130kw - EX
Citroen Saxo VTS 88kw - EX


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 05. bře 2013 15:09:55 
Offline

Registrován: ned 12. úno 2012 16:16:37
Příspěvky: 1352
Bydliště: Frýdecko-Místecko
Purflux je zrovna velmi casto jako original Peugeot/Citroen :) Zadna druhovyroba.

_________________
C4 Grand Picasso, r. 2017, 2,0BlueHDi 16V 110kw, Selection, 6st manuál ;)
Peugeot 308, r. 2010, 1,6HDI 8V 82kw, 6st manuál ;)
C4 Grand Picasso, r. 2008, 1,6HDI 16V 80kw, Exclusive, 5st manuál ;)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 05. bře 2013 15:38:43 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 29. čer 2011 14:30:53
Příspěvky: 159
Na tom není nic originálního, PSA to normálně nakupuje. Ale je pravda že zn.Purflux PSA používá dost často

_________________
Citroen C5 Aircross 2,0BHDi 130kw
Peugeot 308 GTi 1,6THP 200kw
Citroen C4Pic B78 2,0BHDi 110kw - EX
Citroen C5 X7 2,2HDi 125kw - EX
Citroen C3 A51 1,4i 54kw - EX
Citroen C4 VTS 130kw - EX
Citroen Saxo VTS 88kw - EX


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 15. bře 2013 13:04:25 
Offline

Registrován: ned 23. říj 2011 12:40:50
Příspěvky: 21
Bydliště: Slovensko
zaujímavé, ja som bol s mojou na prvej garančke po roku, v 07/2013 idem na druhú.....o problémoch s autom som tu už písal (po niekoľkých týždňoch výmena kompletnej prevodovky)....hlučnosť motora sa nezmenila (ráno, po východe z garáže, na mňa kričí fajčiaci sused z balkóna "to ti celkom pekne ticho ide ten dieslový motor", a ja na to "veď to by si nemal ani počuť, to je benzín".....)
cenu prvej garančky si už nepamätám, ale určite nebola nízka....vadí mi len, podľa môjho názoru, nekvalitný lak, hlavne sa prejavujúci na dverách (aj keď sa ma snažil známy v servise presviedčať o tom, že to búcham do vedľajších áut...) a zamŕzanie kufra (kúpim jelení lúj, lebo som presvedčený, že zámok je ok a mrzne tesnenie).....no a so spotrebou 1.6 VTi v meste nič neurobím....no a samozrejme mi chýba šiesty rýchlostný stupeň, za to by som vraždil, lebo na dialnici motor straaašne hučí a plače za tou šestkou.

_________________
C4 II 1.6 VTi, červená perleť Babylon, 07/2011


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 17. bře 2013 9:42:11 
Offline

Registrován: ned 18. říj 2009 10:27:22
Příspěvky: 187
ukáž mi auto s Variabilákom ktorý je za studena(resp. v zime za studena) tichý.

_________________
c4 1.6Vti---luciferko


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 12. dub 2013 23:52:40 
Offline

Registrován: sob 16. bře 2013 19:59:31
Příspěvky: 5
Takze ja som tiez robil zarucnu kontrolu v pondelok. Chlapik na mna vyletel s tym ze to bude stat 280 euro. Tak som sa ho spytal ci by som si mohol doniest svoje veci na vymenu a ze to nie je vobec ziadny problem ale musi to byt len to co tam patri.
Takze som kupil olej Total Quartz INEO ECS 5W30 5 litrov,olejovy filter,pelovy filter a vzduchovy filter. Vsetky filtre znacky MANN.
Cena 67 euro ale ja to kupujem u znamej v obchode bez blocku a DPH. :oops:
Vymena a vsetky tie ukony okolo toho staly 87 euro aj s doliatim chladiacej kvapaliny a napichnutim na comp a skontrolovanim ci je vsetko ok a samozrejme razitkom do knizky. Takze mam pokoj do aprila 2014 alebo pri 50000 km. Takze celkovo ma to vyslo 154 euro namiesto 280. Inac bolo to robene v citroene v ziline.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 21. zář 2013 13:55:49 
Offline

Registrován: čtv 24. led 2013 15:42:36
Příspěvky: 122
Bydliště: Západní Čechy
Ja jsem byl pred tydnem na garancni prohlidce po 10 mesicich pouzivani od data zakoupeni auta a necelych 15 000 km.

1.6 VTi 120k.

Kabinovy filtr - 549,-
Vymena pylovy filtr - udrzba - 133,-
Olejovy filtr - 379,-
Tesneni D16x22 - 16,-
Olej Total Quartz Ineo ECS 5W30 C2 4,3l. - 2497,-
Kapalina do ostrikovacu 1,5l. - 41,-
Shell Antifreeze 0,8l. - 107,-
Likvidace nebezp. odpadu (olej + filtr) - 121,-
Spotrebni material na zakazku - 182,- :D
Servisni prohlidka, pravidelne operace 932,-
Kontrola, zkouska vozidla - 196,-
------------------
5153,-


Jeste mi v zaruce bude vymeneno nejake cidlo teploty nebo spinaci rele ventilatoru, huci obcas dele nez je potreba po zhasnuti motoru.
Zkontroluji mi vrzani nad PP kolem neco nad tlumicem, po rozhoupani auta neco vrze, jakoby nad tlumicem. Pry vse je v pohode (cepy, ramena, silentbloky), ale jeste se na to podivaji a zjisti co toje.

Jinak mam taky takovy pocit, ze auto je hrozne lenive, kdyz sesplapnu plyn, tak nevystreli hned ale rozjizdi se pomalu, jako kdyby neco opravdu drzelo za zadek nebo bylo priduseno. Benzin tankuju dobry (Agip, OMV, Shell) obcas zaleju i 100oct. Ale nevim cim to proste je.

Za studena motor klepe jak diesel.

Jinak vse funguje jak ma.

_________________
Citroen C4 2012, 1.6 VTi 120k, Hnědá Hickory
Selection, 09/2012


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 21. zář 2013 21:54:22 
Offline

Registrován: pát 27. črc 2012 13:45:12
Příspěvky: 27
Zdar, již mám najeto 39000 km, mé poznatky k tvým problémům:

- hučení ventilátoru cca 2 minuty po vypnutí motoru je normální (pokud hučí déle a palubní PC hlásí chybu, pak je třeba měnit čidlo, mě ho měnili druhý den po zakoupení nového auta),

- vrzání nad tlumičem jsem měl taky, suchý silentblok na motoru, stačilo promazat bílou vazelínou,

- klepání motoru za studena je normální, vlastnost VTi, pokud začne řetěz nepravidelně chrastit za tepla, nutno řešit,

- liju dlouhodobě do benzínu aditivum VIF Super Benzín Aditiv a auto mi připadá, že má lepší reakci na plyn a kapku nižší spotřebu, než před VIFem, jinak je to 16v, potřeba točit a nedusit pod 2000 ot., pokud chceš rychleji akcelerovat.

_________________
ex Citroen C4 1,6 VTi grey Shark 2012


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 17 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz