Fórum Citroeny.cz http://forum.citroeny.cz/forum/ |
|
C4 Picasso 1.6 VTI Dynamique Sport 2010 http://forum.citroeny.cz/forum/viewtopic.php?f=146&t=8811 |
Stránka 1 z 8 |
Autor: | Slavo3 [ ned 26. říj 2014 16:00:40 ] |
Předmět příspěvku: | Re: C4 Picasso 1.6 VTI Dynamique Sport 2010 |
V 2011 som po takom túžil, ale všetko je otázka peňazí tak som skončil na C3 Picasso 1.6 Vti. Je to v podstate obývačka na kolesách, však? Ešte otázka k spotrebe, v Citroene ma presviedčali pri benzíne o spotrebe okolo 9-10 l v meste, čo ty na to? Nech slúži. |
Autor: | Miroslav Lengyel [ ned 26. říj 2014 16:31:15 ] |
Předmět příspěvku: | Re: C4 Picasso 1.6 VTI Dynamique Sport 2010 |
Tak já se k tomu postupně propracoval přes Xsary Picasso a kupoval jsem to jeté s 45 tis. km po 1.majiteli před rokem a zatím, až na ten olej, spokojenost. Co se spotřeby týče, které je dost individuální záležitostí, tak dávám pravidelný report zde v níže uvedeném odkazu. Legrační je, že ten, kdo se snaží jezdit úsporně, tak mívá mnohdy větší spotřebu než ten, kdo se s tím 2 x nemaže. Protože jezdím hodně v noci, tak jsem si tuhle dělal takový testík, zda je lepší krátká brutální akcelerace nebo jemnější s déle trvající. Zapnul jsem si na PP okamžitou spotřebu a mně to vychází lépe pro 1. variantu a pro motor je to rovněž mnohem zdravější, než ho tahat pomalu ze 2000 otáček. Další věc kterou jsem zkoušel byla okamžitá spotřeba v rychlosti 70km/h na 4. a 5. rychlostní stupeň po rovině při zapnutém tempomatu. Opět mi to vyšlo příznivěji pro 1. variantu, kde auto vykazovalo okamžitou spotřebu o 0.2 l nižší než na pětku. Takže já mám v tomto směru jasno, využívat potencionál motoru v celém rozsahu otáček, ale samozřejmě po řádném prohřátí motoru. Je to samozřejmě velká bouda, takže s tím nejezdím jako Fittipaldi, , ale netřeba se bát vytočit motor na 5500-6000 otáček. Po městě kde je limit 50km/h nedávám pětku, jak radí výrobce, nýbrž na trojku a pouze když je motor studený, jedu po rovině nebo spíše z mírného kopce jede z 4. Hodně využívám tzv. výběhu, takže dojíždím se zařazenou rychlostí bez plynu. Ať Ti to Tvé také slouží co možná nejlépe. viewtopic.php?f=10&t=8289 |
Autor: | troskalp [ ned 26. říj 2014 17:49:45 ] |
Předmět příspěvku: | Re: C4 Picasso 1.6 VTI Dynamique Sport 2010 |
Já jezdím ted trasu 20 km tam a to samé z5.na spotřebu nejezdím..ale když sem zkoušel i tempomat mi udělal hodně.v noci když sem jel přes město tak 5 ka a 60..mimo město 100 a spotřeba spadla na 6.6 ted jezdím přes vesničky 65 a mimo tak 120 a spotřeba 8.7 |
Autor: | Miroslav Lengyel [ ned 26. říj 2014 18:00:52 ] |
Předmět příspěvku: | Re: C4 Picasso 1.6 VTI Dynamique Sport 2010 |
Nejdřív jsem se lekl té spotřeby a až napodruhé jsem si všiml toho objemu. |
Autor: | troskalp [ ned 26. říj 2014 20:45:05 ] |
Předmět příspěvku: | Re: C4 Picasso 1.6 VTI Dynamique Sport 2010 |
Nebyl problém takovou udělat i na saxu vts 1.6 65kw a to ted s c4kou jezdím s lehkou nohou |
Autor: | Miroslav Lengyel [ pon 27. říj 2014 15:21:36 ] | |||
Předmět příspěvku: | Re: C4 Picasso 1.6 VTI Dynamique Sport 2010 | |||
Tak máme přebaleno na zimu a vyměněné svíčky,jelikož jsme dosáhli 60000km. Na jaře dáme nový olej a přední brzdové destičky. Ještě jsem dodal fotku,jak svítí denní svícení,je to kombinace denní+mlhovky.
|
Autor: | Miroslav Lengyel [ pát 06. bře 2015 13:38:28 ] |
Předmět příspěvku: | Re: C4 Picasso 1.6 VTI Dynamique Sport 2010 |
Tak v pondělí jedeme z macíkem k doktoru. Najeto máme 64000 km,takže nějaká údržba je potřeba.Rozsah prací je 1/výměna oleje+filtru - olej mám,filtr chci Purflux 2/výměna oleje v převodovce 3/výměna oleje v servu 4/výměna brzdové kapaliny 5/výměna vzduchového a pylového filtru Purflux 6/výměna brzdových destiček vpředu ATE 7/výměna zimních kol za letní Cenovka včetně práce je 8000,-Kč |
Autor: | HonzaC [ pát 06. bře 2015 14:14:09 ] |
Předmět příspěvku: | Re: C4 Picasso 1.6 VTI Dynamique Sport 2010 |
Bacha na Purflux. Celou dobu jej také preferuju, ale u poslední dodávky olejového filtru jsem se zhrozil. Filtr - vložka do 1,6 hdi vypadal trochu jinak než obvykle. Precizní zpracování filtru bylo to tam, lamely značně nepravidelné, papír na můj vkus trochu moc chlupatý a lepidlo - kde je papírová vložka přilepena k plastovým částem filtru, bylo jako by jej tam nanášely moje děti v kuchyni na stole. Prostě už jsem vyměnil na svých autech hodně Purfluxů a vždy jsem si liboval, jak precizně jsou zpracované. Takže jsem na filtru hledal, kde byl vyroben. Na filtru jsem to nenašel, ale našel jsem i starou krabičku a podle ní jsem tento údaj našel i na nové. Starý filtr byl MADE IN FRANCE ale ten nový - MADE IN INDIA Uvedeno na jazýčku krabičky. No, pěkně to tam ojebávají - asi to tam lepí nějaký "milionář v chatrči". S něčím podobným jsem se již setkal i u LEmforderu, kde mi poslali 4 silentbloky a z toho 3 byly MADE IN CHINA - od pohledu také ojebané. |
Autor: | Miroslav Lengyel [ pát 06. bře 2015 16:20:02 ] |
Předmět příspěvku: | Re: C4 Picasso 1.6 VTI Dynamique Sport 2010 |
Honzo ono záleží na tom,od jakého dodavatele bereš.Já mám třeba díly z Německa,ale kluci na olej fóru berou třeba tady: http://www.autodily-cardo.cz/nove/olejo ... lux-l358a/ a nemohou si to vynachválit,protože má díly také z ciziny(západní) a oleje rovněž. Aspoň to tvrdí člověk,který se mezi auty pohybuje celý život(převážně v cizině)takže jak říká,má přímé srovnání.Díky ale za upozornění a byť svému šemíkovi věřím,tak si to určitě zkontroluji.Když to nebude podle mých představ,tak tam přijde opět Mann. |
Autor: | HonzaC [ sob 07. bře 2015 18:46:20 ] |
Předmět příspěvku: | Re: C4 Picasso 1.6 VTI Dynamique Sport 2010 |
Tak zrovna ty silentbloky byly z Carda Budiz jim cest, vzali mi je zpatky a ja koupil radeji original Citroen. |
Autor: | Miroslav Lengyel [ sob 07. bře 2015 18:52:25 ] |
Předmět příspěvku: | Re: C4 Picasso 1.6 VTI Dynamique Sport 2010 |
Tak to sorry,jak jsem koupil,tak prodávám. Mě tam třeba zaráží 4l balení olejů Mobil,nikde jinde jsem ho neviděl a na stránkách Mobilu už vůbec.A ten Purflux jsi kupoval taky tam? |
Autor: | HonzaC [ sob 07. bře 2015 21:45:28 ] |
Předmět příspěvku: | Re: C4 Picasso 1.6 VTI Dynamique Sport 2010 |
Ne, ten Purflux byl z PEMY. Také jsem dal na tvé rady a v garazi ceka Mobil 1 ESP Formula. Ten je taky z PEMY, ale ohlizel jsem ten 5l kanystr a vypadal, ze by mohl byt pravy. Takze budu doufat. Prece jen si myslim, ze PEMA je dost velka na to, aby sidila zakazniky. Spise si prave myslim, ze Purflux stejne jako Lemforder rozsiril pobocku o nejakou tramtarii (Cina, Indie) - bohuzel , takze ani znacka nam nezajisti jistou kvalitu. |
Autor: | Miroslav Lengyel [ sob 07. bře 2015 22:14:14 ] |
Předmět příspěvku: | Re: C4 Picasso 1.6 VTI Dynamique Sport 2010 |
Já měl ten Mobil 1 ESP Formula z Německa a bylo tam napsáno Made in Belgium, na Mobilu Super 3000 X1 (taky z NDR)je Made in Italy. |
Autor: | Miroslav Lengyel [ pon 09. bře 2015 19:31:47 ] | |||
Předmět příspěvku: | Re: C4 Picasso 1.6 VTI Dynamique Sport 2010 | |||
Takže omlazovací kůra provedena i s malým bonusem navíc,takže to dopadlo nakonec takhle. 1/výměna oleje v motoru- Mobil 5W-40(vlastní) 2/výměna oleje v posilovači řízení -Total 3/výměna oleje v převodovce - Total 4/výměna brzdové kapaliny - ATE 5/výměna vzduchového a olejového filtru - Purflux made in France 6/výměna pylového fitru - Purflux made in Slovenia 7/výměna předních kotoučů a brzdových destiček - Brembo 8/vyčištění a promazání zadních brzd 9/přehození kol zima za léto Cenovka 9000,-Kč Jinak jsem velmi rád,že jsem se rozhodl pro výměnu převodového oleje,protože k našemu velkému údivu jsme z almary vypustili 3 L oleje Kotouče jsem původně měnit neplánoval,ale jelikož jsme zjistili vlnky na brzdné ploše z obou stran(viz.foto),rozhodl jsem se pro výměnu. Zadní brzdy byly rozebrány,vyčištěny,sražené hrany a opět smontovány.Kotouče jsou prakticky netknuté a desky jsou sjeté z poloviny.Trošku mi dělá vrásky na čele rozpadající se obal a mírná koroze levého lanka,ale k blokování kol nedochází a ručka funguje bezchybně,takže jsme to prostříkli měděnkou a na podzim uvidíme.Dále byly zjištěny volnější tyčky stabilizátoru,ale zatím to neklepe,takže odloženo rovněž na podzim.Zcela speciálním úkonem byla ovšem výměna pylového filtru. Po dlouhém pátrání byl nakonec objeven,ovšem demontáž krytu pod schránkou spolujezdce,poté vlastní demontáž schránky a samotná výměna stylem do tanku v tank dá člověku fakt zabrat. Takže na chvíli mám klid,na podzim vyměním ještě chladící kapalinu,možná přijdou na řadu ty tyčky stabilizátoru a lanka ruční brzdy.
|
Stránka 1 z 8 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |